Khronos vydal specifikace WebGL 1.0, WebCL další v pořadí
WebGL je takovou "webovou variantou" OpenGL, tedy hardwarově akcelerovaná 3D grafika provozovatelná ve webových prohlížečích. Její zrod trval o něco déle, než by se nám líbilo, nicméně Khronos Group konečně vydala specifikaci 1.0 tohoto rozhraní. WebGL je již nyní podporováno v Chrome 9.x, Firefoxu 4 beta, preview vydáních Opery a nočních buildech Safari (nějak nám chybí zmínka o IE), běhat může na desktopech stejně jako mobilních a ultramobilních zařízeních, které podporují klasické OpenGL či OpenGL ES 2.0. Přístup ke 3D grafice v počítači je možný pro vývojáře přímo z JavaScriptu, což otevírá nové možnosti jak pro návrh "přeplácaných webových stránek", tak webovou zábavu nové generace - však si sami zkuste nějaká dema.
Vše závisí na tom, jací hráči na internetovém trhu se tvorby obsahu ve WebGL chytí, nástroj (WebGL 1.0) je zde, jeho podpora v hlavních prohlížečích také a vše je tak jen otázkou času. Další, co Khronos Group pro internet chystá, je "webová varianta OpenCL", která ponese jméno WebCL. Půjde o podobnou věc, akorát s tím rozdílem, že se zde (z JavaScriptu) nebude přistupovat ke 3D grafice, ale výpočetních schopnostem GPU. Připomeňme, že už i ARM má GPU jádro schopné s OpenCL pracovat, takže i zde se dočkáme široké implementace. Využití WebCL čekejme všude tam, kde je výhodné použít masivně paralelní výpočty.