Sakra, AMD se taky stala obětí špinavého a nečestného marketingu a pálí to přímo v jeho šlépějích :)
Ještě furt si někdo myslí, že razantní forma zrychlování toho, co vidíme na obrazovce se bude po vzoru přelomu tisíciletí realizovat navyšováním hrubého výkonu. ??
Nedejbože rastrového.. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Sakra, AMD se taky stala
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 08:15https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseSakra, AMD se taky stala obětí špinavého a nečestného marketingu a pálí to přímo v jeho šlépějích :)
Ještě furt si někdo myslí, že razantní forma zrychlování toho, co vidíme na obrazovce se bude po vzoru přelomu tisíciletí realizovat navyšováním hrubého výkonu. ??
Nedejbože rastrového.. :)
https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516778
+
A ještě se věnuje marketingovému a vizuálně neznatelnemu raytracingu, když uvádí Neural Radianace Caching a Ray regeneration.
:-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
A ještě se věnuje
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
1. 10. 2025 - 08:30https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseA ještě se věnuje marketingovému a vizuálně neznatelnemu raytracingu, když uvádí Neural Radianace Caching a Ray regeneration.
:-)https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516780
+
Uvidíme, až to bude venku. Nicméně na straně konkurence (nVidia – kdo ví, jak se to píše správně?) se situace také mnohem zlepšila. Takové ty vyloženě zmršené mezisnímky se objevovali někdy první rok framegenu. Teď to nikde nevidím.
Smysl v tom vidím, pokud mi to u hry zvedne FPS z <30 s propady na 40 – 60 stabilně. Nebudu si hrát na übermensch, normálně vidím sice blbě, ale furt relativně dobře a barevně, nicméně nejsem sokol ani orel, abych dal víc jak 60 fps obrazu. Tím netvrdím, že mi nevadí některé (spíše starší monitory) inrference podsvícení při obnovení obrazovky pod 80/90 Hz.
Pak to má velký smysl při renderování videa (Blender), kdy se vyrenderuje třeba ve 30 fps a potom se přes framegen dogenerují 2× snímky na 60 fps. To je prakticky (skoro) poloviční nárok na renderovací výkon stroje.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Uvidíme, až to bude venku.
peca007 https://diit.cz/profil/peca007
1. 10. 2025 - 09:49https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseUvidíme, až to bude venku. Nicméně na straně konkurence (nVidia – kdo ví, jak se to píše správně?) se situace také mnohem zlepšila. Takové ty vyloženě zmršené mezisnímky se objevovali někdy první rok framegenu. Teď to nikde nevidím.
Smysl v tom vidím, pokud mi to u hry zvedne FPS z <30 s propady na 40 – 60 stabilně. Nebudu si hrát na übermensch, normálně vidím sice blbě, ale furt relativně dobře a barevně, nicméně nejsem sokol ani orel, abych dal víc jak 60 fps obrazu. Tím netvrdím, že mi nevadí některé (spíše starší monitory) inrference podsvícení při obnovení obrazovky pod 80/90 Hz.
Pak to má velký smysl při renderování videa (Blender), kdy se vyrenderuje třeba ve 30 fps a potom se přes framegen dogenerují 2× snímky na 60 fps. To je prakticky (skoro) poloviční nárok na renderovací výkon stroje.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516790
+
1) Ony jsou teď vlny nevole, za rok dva si lidi jako i ty řeknou, "kdysi na začátku to bylo zmršené", ale teď už to tak jako špatné není... (v duchu...., nepoznám rozdíl).
2) hlavně Na vyrovnání propadů (hlavně i CPU limit) v náročné hře používám FG už měsíce (první hra byl Indy)... LosslessScalling totiž umí "adaptivní" FG a ten spočívá v tom, že ty si zvolíš "target fps", třeba 60, a grafika pokud má dostatek hrubého výkonu, jede nativně 60, (interpoluje se 0), ale když přijde echt náročná scéna, a reálné FPS padnou na okamžik, nebo sekundy dejme tomu na 45-50fps...
LS dointerpoluje JEN ten rozdíl mezi "target" (60) a těmi reálnými fps, takže interpolace často probíhá jen velmi krátkodobě a "dopočítavají se" jednotky fps, ne desítky nebo stovky...
Funguje to skvěle, v podstatě nic nezaregistruješ. (Příběhová hra a ideálně gamepad)..
3) Na dopočítávání mezisnímků i renderování 30fps filmu ti stačí prostě ten film v hanbrake nebo něčem přemuchlat na 60fps, nepotřebuješ AI, výsledek je mnohem lepší než původní 30fps film.
Používám to před uploadem na youtube.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1) Ony jsou teď vlny nevole,
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 10:31https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse1) Ony jsou teď vlny nevole, za rok dva si lidi jako i ty řeknou, "kdysi na začátku to bylo zmršené", ale teď už to tak jako špatné není... (v duchu...., nepoznám rozdíl).
2) hlavně Na vyrovnání propadů (hlavně i CPU limit) v náročné hře používám FG už měsíce (první hra byl Indy)... LosslessScalling totiž umí "adaptivní" FG a ten spočívá v tom, že ty si zvolíš "target fps", třeba 60, a grafika pokud má dostatek hrubého výkonu, jede nativně 60, (interpoluje se 0), ale když přijde echt náročná scéna, a reálné FPS padnou na okamžik, nebo sekundy dejme tomu na 45-50fps...
LS dointerpoluje JEN ten rozdíl mezi "target" (60) a těmi reálnými fps, takže interpolace často probíhá jen velmi krátkodobě a "dopočítavají se" jednotky fps, ne desítky nebo stovky...
Funguje to skvěle, v podstatě nic nezaregistruješ. (Příběhová hra a ideálně gamepad)..
3) Na dopočítávání mezisnímků i renderování 30fps filmu ti stačí prostě ten film v hanbrake nebo něčem přemuchlat na 60fps, nepotřebuješ AI, výsledek je mnohem lepší než původní 30fps film.
Používám to před uploadem na youtube. https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516800
+
Tím filmem jsem myslel CGI (proto Blender v závorce), ne normální střih videa. :) To se pak jeden snímek počítá třeba i minuty až desítky minut. Pak ten framegen je super věc, pokud je kvalitní. Sice se často renderuje na farmě, ale ta se zase (zpravidla) musí platit...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tím filmem jsem myslel CGI
peca007 https://diit.cz/profil/peca007
1. 10. 2025 - 12:30https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseTím filmem jsem myslel CGI (proto Blender v závorce), ne normální střih videa. :) To se pak jeden snímek počítá třeba i minuty až desítky minut. Pak ten framegen je super věc, pokud je kvalitní. Sice se často renderuje na farmě, ale ta se zase (zpravidla) musí platit...https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516846
+
Mi neříkej, že by někdo klasický hollywood animák za 200miliónů renderoval s FakeFrames... :))
I když možná....
Každopádně, tohle je přeci už zcela mimo rank tohodle článku, kde se píše o připravovaných berličkách pro domácí hraní..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mi neříkej, že by někdo
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 12:45https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseMi neříkej, že by někdo klasický hollywood animák za 200miliónů renderoval s FakeFrames... :))
I když možná....
Každopádně, tohle je přeci už zcela mimo rank tohodle článku, kde se píše o připravovaných berličkách pro domácí hraní..https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516853
+
Když si ten samý film pak pustíš na TV z vysílání nebo streamování, tak TV dopočítává snímky. Člověk pak jednou za čas jde do kina a kouká na to skákání 24 Hz. Akorát Hobit byl plynulý 48 Hz. TV to dělá jednoduše, počká na další frame a vykreslí ty mezi předchozím a tímto. Na hraní si proto lidi vypínají motion compensation, aby nebyl lag jeden frame, což na konzolích je až 1/30 sekundy.
Když člověk pouští video z notebooku přes HDMI, tak musí nastavit Hz externího displeje (TV) podle videa. Když nechá 60 Hz, tak běžný přehrávač videa nedělá dopočítávání snímků a bude to trhat. Pokud nastavím Hz správně nebo přehrávám z DLNA či USB flash, kde si to TV zjistí sama z videosouboru, tak TV dopočítává snímky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Když si ten film pustíš na TV
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
1. 10. 2025 - 14:07https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseKdyž si ten samý film pak pustíš na TV z vysílání nebo streamování, tak TV dopočítává snímky. Člověk pak jednou za čas jde do kina a kouká na to skákání 24 Hz. Akorát Hobit byl plynulý 48 Hz. TV to dělá jednoduše, počká na další frame a vykreslí ty mezi předchozím a tímto. Na hraní si proto lidi vypínají motion compensation, aby nebyl lag jeden frame, což na konzolích je až 1/30 sekundy.
Když člověk pouští video z notebooku přes HDMI, tak musí nastavit Hz externího displeje (TV) podle videa. Když nechá 60 Hz, tak běžný přehrávač videa nedělá dopočítávání snímků a bude to trhat. Pokud nastavím Hz správně nebo přehrávám z DLNA či USB flash, kde si to TV zjistí sama z videosouboru, tak TV dopočítává snímky.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516879
+
Hele já myslím, že oni vědí, proč už už 120let mají na 24fps.
Jednak se 48fps hobbit vůbec nechytnul, nikdo to jako nechápal, kde je to "víc".. Nevím o žádných běžně distribuovaných filmech v 48fps.
A jednak se "smooth" efekt nastoluje pomocí "motion blur".. U filmu nejde o odezvy, takže to není tragédie jako u 24fps hry.
Navíc jsem samozřejmě pomocí LosslessScalling pouštěl běžný film v 60fps s FG a je to... díííívné, někomu to přijde asi strašně cool (ten prográmek vyzkoušej, je to supr berlička na blbnutí)...
Ale to "smooth cool" nasmolili možná 15let zpátky výrobci televizí a vznikl díky razantnímu odporu tvůrců v čele s Martinem Scorsesim "filmmakermode", který všechny tyhle zhovadilé postprocesy v čele s FG vypíná.
A já tedy s "filmmakermode" souhlasím.
PS: A já už dvě dekády pouštím filmy z PC na TV která má nastaveno 60Hz (protože nebudu furt přepínat frekvence) a dobrý...
Nedělají to "dopočítávání" nějaké filtry v kodecích?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hele já myslím, že oni vědí,
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 14:29https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseHele já myslím, že oni vědí, proč už už 120let mají na 24fps.
Jednak se 48fps hobbit vůbec nechytnul, nikdo to jako nechápal, kde je to "víc".. Nevím o žádných běžně distribuovaných filmech v 48fps.
A jednak se "smooth" efekt nastoluje pomocí "motion blur".. U filmu nejde o odezvy, takže to není tragédie jako u 24fps hry.
Navíc jsem samozřejmě pomocí LosslessScalling pouštěl běžný film v 60fps s FG a je to... díííívné, někomu to přijde asi strašně cool (ten prográmek vyzkoušej, je to supr berlička na blbnutí)...
Ale to "smooth cool" nasmolili možná 15let zpátky výrobci televizí a vznikl díky razantnímu odporu tvůrců v čele s Martinem Scorsesim "filmmakermode", který všechny tyhle zhovadilé postprocesy v čele s FG vypíná.
A já tedy s "filmmakermode" souhlasím.
PS: A já už dvě dekády pouštím filmy z PC na TV která má nastaveno 60Hz (protože nebudu furt přepínat frekvence) a dobrý...
Nedělají to "dopočítávání" nějaké filtry v kodecích?https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516882
+
Mně osobně se to líbí plynule. Nezapomeň, že dnešní lidé koukají na 60 fps videa na sociálních sítí, nahrávají 4K60 na mobilu svoje děti a zážitky a občas hrají hry (PC Master Race a motion compensation na TV pro konzole). Myslím, že appky na TV, jako Netflix, taky využívají toto dopočítávání (resp. jen TV řeknou fps videa). Pak lidi přijdou do kina a nechápou ten "filmový efekt". Peklo je to hlavně v IMAXu, kde ten obraz je roztažen ještě na větší plochu než normální kino (tedy objekty skáčou o větší vzdálenost).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mně osobně se to líbí plynule
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
1. 10. 2025 - 14:52https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseMně osobně se to líbí plynule. Nezapomeň, že dnešní lidé koukají na 60 fps videa na sociálních sítí, nahrávají 4K60 na mobilu svoje děti a zážitky a občas hrají hry (PC Master Race a motion compensation na TV pro konzole). Myslím, že appky na TV, jako Netflix, taky využívají toto dopočítávání (resp. jen TV řeknou fps videa). Pak lidi přijdou do kina a nechápou ten "filmový efekt". Peklo je to hlavně v IMAXu, kde ten obraz je roztažen ještě na větší plochu než normální kino (tedy objekty skáčou o větší vzdálenost).https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516883
+
Zrovna teď jsem zkusil pustit seriál na velké plátno s FG na 60fps a je to asi o zvyku.
Je to fakt jiné.. extra “smooth” :)
Fakt bych ti doporučil to zkusit s tím LS, stojí to 7$.
Jinak poslední rok natáčím a ukládám videa z kamery taky na 60fps.
Asi je to prostě o zvyku
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zrovna teď jsem zkusil pustit
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 15:59https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseZrovna teď jsem zkusil pustit seriál na velké plátno s FG na 60fps a je to asi o zvyku.
Je to fakt jiné.. extra “smooth” :)
Fakt bych ti doporučil to zkusit s tím LS, stojí to 7$.
Jinak poslední rok natáčím a ukládám videa z kamery taky na 60fps.
Asi je to prostě o zvykuhttps://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516889
+
Toto jde mimo mě, fejkové snímky si na PC nevpustím...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Toto jde mimo mě, fejkové
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
1. 10. 2025 - 08:46https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseToto jde mimo mě, fejkové snímky si na PC nevpustím...https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516782
+
Pokud cílíš normálně na 60fps jako já, tak nemáš ani nejmenší důvod :)
Do smrti.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud cílíš normálně na 60fps
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 08:52https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskusePokud cílíš normálně na 60fps jako já, tak nemáš ani nejmenší důvod :)
Do smrti.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516783
+
Taky rádi sekáte trávu? když tak milujete vidět na monitoru místo plynulosti sekačku...
Ve hrách dnes nic pod 120Hz u slušných a zdravě vidících lidí nemá co dělat!
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Taky rádi sekáte trávu? když
Kreo https://diit.cz/profil/bf2qkddjf2
1. 10. 2025 - 09:23https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseTaky rádi sekáte trávu? když tak milujete vidět na monitoru místo plynulosti sekačku...
Ve hrách dnes nic pod 120Hz u slušných a zdravě vidících lidí nemá co dělat!https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516786
+
1. 10. 2025 - 09:42https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseA není to málo Antoníne?https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516789
+
Je, proto jedu na 165 a co se týče koupě nového monitoru tak nic pod 240hz vůbec nepřipadá v úvahu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Je, proto jedu na 165 a co se
Kreo https://diit.cz/profil/bf2qkddjf2
1. 10. 2025 - 10:57https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseJe, proto jedu na 165 a co se týče koupě nového monitoru tak nic pod 240hz vůbec nepřipadá v úvahu.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516802
+
ja mám síce tiež 3x 165 ale stále, nie je to málo? Podľa mňa 1440 by bolo k k 1440 riadkom ideálne, samo ku 4 K treba viacej.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ja mám síce tiež 3x 165 ale
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
1. 10. 2025 - 11:23https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseja mám síce tiež 3x 165 ale stále, nie je to málo? Podľa mňa 1440 by bolo k k 1440 riadkom ideálne, samo ku 4 K treba viacej.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516810
+
Monitor si můžeš kopit třeba 1Khz od číňanů, ale ve velké části her se k 240fps ani nepřiblížíš, natož abys to měl jako LOWframes blbečku.
Pokud hraješ Roblox, Valoriant atd tak ok...
Ale ony jsou i jiné hry, hry kde naopak nepřipadá v úvahu 240fps...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Monitor si můžeš kopit třeba
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 12:13https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseMonitor si můžeš kopit třeba 1Khz od číňanů, ale ve velké části her se k 240fps ani nepřiblížíš, natož abys to měl jako LOWframes blbečku.
Pokud hraješ Roblox, Valoriant atd tak ok...
Ale ony jsou i jiné hry, hry kde naopak nepřipadá v úvahu 240fps... https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516837
+
Ale jdi ty kecko (nadávkám se vyhnu), dal jsem v pohodě Alan Wake 2 na 4k při 165FPS díky FG2x a skoro nejvyšší detaily, to jsem jen experimentoval s půjčeným monitorem - zatím mi stačí QHD a tam to dám naprosto v pohodě. Navíc nemám tu nejlepší grafiku takže až si takový monitor pořídím, samosebou k němu přijde odpovídající GPU.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale jdi ty kecko (nadávkám se
Kreo https://diit.cz/profil/bf2qkddjf2
1. 10. 2025 - 12:28https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseAle jdi ty kecko (nadávkám se vyhnu), dal jsem v pohodě Alan Wake 2 na 4k při 165FPS díky FG2x a skoro nejvyšší detaily, to jsem jen experimentoval s půjčeným monitorem - zatím mi stačí QHD a tam to dám naprosto v pohodě. Navíc nemám tu nejlepší grafiku takže až si takový monitor pořídím, samosebou k němu přijde odpovídající GPU.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516845
+
4k při 165fps ... ehm pardón 90fps (FakeFrames opravdu nepočítej do výkonu), to pak mám 200fps taky všude..
Mimochodem AW2 ve 4K dá 4090 v 45fps AVG (minima jsou mnohem níže)... A to tam není plné nastavení..
Takže se opět ptám blbečku, KDE jsi těch svých 80 (160 fejkových) fps vzal???
A jak to vyřešíš u svého nového 240Hz monitoru? Zapneš víc fake framů?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
4k při 165fps ... ehm pardón
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 12:49https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse4k při 165fps ... ehm pardón 90fps (FakeFrames opravdu nepočítej do výkonu), to pak mám 200fps taky všude..
Mimochodem AW2 ve 4K dá 4090 v 45fps AVG (minima jsou mnohem níže)... A to tam není plné nastavení..
https://tpucdn.com/review/alan-wake-2-performance-benchmark/images/performance-rt-3840-2160.png
Takže se opět ptám blbečku, KDE jsi těch svých 80 (160 fejkových) fps vzal???
A jak to vyřešíš u svého nového 240Hz monitoru? Zapneš víc fake framů?https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516857
+
a jak bych to resil u noveho monitoru uz jsem psal, neumis cist? lepsi gpu. Moje 4070ti s 12giga vram opravdu neni karta pro 4k, presto jsem si na ni zahral jednu z novejsich her krasne plynule ve 4k i ted.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
a jak bych to resil u noveho
Kreo https://diit.cz/profil/bf2qkddjf2
1. 10. 2025 - 16:59https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskusea jak bych to resil u noveho monitoru uz jsem psal, neumis cist? lepsi gpu. Moje 4070ti s 12giga vram opravdu neni karta pro 4k, presto jsem si na ni zahral jednu z novejsich her krasne plynule ve 4k i ted.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516901
+
Sekačka je 15fps, - a vždycky byla, na čas se to neváže.... Jak DNES?
A včera jsi v 60fps hrál a bylo to důstojné a DNES už ne?
Jak tohle funguje prosím?
Respektive co tedy touto zvrácenou logikou čekáš v roce 2030?
Podřežeš si z psychické újmy žílu?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Sekačka je 15fps, - a vždycky
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 10:21https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseSekačka je 15fps, - a vždycky byla, na čas se to neváže.... Jak DNES?
A včera jsi v 60fps hrál a bylo to důstojné a DNES už ne?
Jak tohle funguje prosím?
Respektive co tedy touto zvrácenou logikou čekáš v roce 2030?
Podřežeš si z psychické újmy žílu? https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516797
+
Funguje to tak, že jak jednou poznáš rozdíl mezi 75Hz a 165Hz, zjistíš že zdánlivě plynulý obraz se prostě SEKÁ, jenom jsi do té doby nic lepšího neznal tak ti nezbývalo než se s tím smířit. Hrát se dá i na černobílé digihře a taky si kvůli tomu nikdo nepodřeže žíly, ale není to prostě ono.
60 FPS jen na práci a když hýbu myší nebo scrolluju posuvníkem, raděi nemyslet na to jak se to zasekává oproti báječné plynulosti kterou mám doma.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Funguje to tak, že jak jednou
Kreo https://diit.cz/profil/bf2qkddjf2
1. 10. 2025 - 11:00https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseFunguje to tak, že jak jednou poznáš rozdíl mezi 75Hz a 165Hz, zjistíš že zdánlivě plynulý obraz se prostě SEKÁ, jenom jsi do té doby nic lepšího neznal tak ti nezbývalo než se s tím smířit. Hrát se dá i na černobílé digihře a taky si kvůli tomu nikdo nepodřeže žíly, ale není to prostě ono.
60 FPS jen na práci a když hýbu myší nebo scrolluju posuvníkem, raděi nemyslet na to jak se to zasekává oproti báječné plynulosti kterou mám doma.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516803
+
Ne funguje to tak, že možná poznáš rozdíl mezi 75 a 160fps, ale ani jedno se NESEKÁ.
Seká se 15fps.
V tuně her budeš potřebovat i na těch 160fps stabilních počítač za desetitisíce, monitor je tvůj nejmenší problém.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ne funguje to tak, že možná
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 12:15https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseNe funguje to tak, že možná poznáš rozdíl mezi 75 a 160fps, ale ani jedno se NESEKÁ.
Seká se 15fps.
V tuně her budeš potřebovat i na těch 160fps stabilních počítač za desetitisíce, monitor je tvůj nejmenší problém.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516838
+
Mám stroj za 65 000 asi rok a půl starý, když je to můj koníček, není to problém. Jeden z těch lepších 4k OLED o kterém bych jako o jediném uvažoval stojí 20-30k takže monitor v budoucnu bude problém, pokud budu kupovat highendovou grafárnu (jakože jsem se tomu teď vyhnul, mám jen 4070ti).
Pokud nemáš "stabilní počítač za desetitisíce" nechápu o čem se vůbec bavíme. To si můžeš rovnou používat na hry nějaký 15 let starý notebook když jsi tak nenáročný ne? :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mám stroj za 65 000 asi rok a
Kreo https://diit.cz/profil/bf2qkddjf2
1. 10. 2025 - 12:25https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseMám stroj za 65 000 asi rok a půl starý, když je to můj koníček, není to problém. Jeden z těch lepších 4k OLED o kterém bych jako o jediném uvažoval stojí 20-30k takže monitor v budoucnu bude problém, pokud budu kupovat highendovou grafárnu (jakože jsem se tomu teď vyhnul, mám jen 4070ti).
Pokud nemáš "stabilní počítač za desetitisíce" nechápu o čem se vůbec bavíme. To si můžeš rovnou používat na hry nějaký 15 let starý notebook když jsi tak nenáročný ne? :Dhttps://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516842
+
Máme to každý trochu jinak - jak jsem z prvního postu hned pochopil..
Můj koníček je hrát hry, počítač je jen nutný prostředek, nic víc.
U tebe je primárně koníčkem materializmus, - míti drahý počítač a pak teprve vymýšlíš na co bys ho jakože využil, no a přichází na scénu "nutnost 240fps" a podobné howna, aby sis obhájit svůj nákup..
S hraním jako takovým to nemá nic společného.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Máme to každý trochu jinak -
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 12:55https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseMáme to každý trochu jinak - jak jsem z prvního postu hned pochopil..
Můj koníček je hrát hry, počítač je jen nutný prostředek, nic víc.
U tebe je primárně koníčkem materializmus, - míti drahý počítač a pak teprve vymýšlíš na co bys ho jakože využil, no a přichází na scénu "nutnost 240fps" a podobné howna, aby sis obhájit svůj nákup..
S hraním jako takovým to nemá nic společného.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516860
+
To ani ne, hry hraju jako konicek uz od Prince of persia na 286, jenze rad se pokocham kvalitou a plynulosti ktere dnesni doba nabizi zatimco ty bys snad bral i crt monitor hlavne ze si obhajis ze nemas na poradny HW
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To ani ne, hry hraju jako
Kreo https://diit.cz/profil/bf2qkddjf2
1. 10. 2025 - 16:03https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseTo ani ne, hry hraju jako konicek uz od Prince of persia na 286, jenze rad se pokocham kvalitou a plynulosti ktere dnesni doba nabizi zatimco ty bys snad bral i crt monitor hlavne ze si obhajis ze nemas na poradny HWhttps://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516892
+
Pred koupi novyho pccka vc. monitoru jsem taky cilil na 60 FPS s 60Hz monitorem a byl jsem rad i za 50 FPS pri freesyncu. Vazne, porad se na to da koukat, ale... Ted kdyz muzu primo porovnat 144 FPS vs 60 FPS, volim 144. Je to jine. Hladsi, rychlejsi odezva, prijemnejsi. Sice nereknu, kde je 58 a kde 123 FPS (rozdil mezi obrazy vsak viditelny je), ale jasne se mi jeden obraz libi vic, nez druhy. I 90FPS je jinych, nez 60 FPS.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pred koupi novyho pccka vc.
kyo kyo https://diit.cz/profil/kyo
1. 10. 2025 - 11:05https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskusePred koupi novyho pccka vc. monitoru jsem taky cilil na 60 FPS s 60Hz monitorem a byl jsem rad i za 50 FPS pri freesyncu. Vazne, porad se na to da koukat, ale... Ted kdyz muzu primo porovnat 144 FPS vs 60 FPS, volim 144. Je to jine. Hladsi, rychlejsi odezva, prijemnejsi. Sice nereknu, kde je 58 a kde 123 FPS (rozdil mezi obrazy vsak viditelny je), ale jasne se mi jeden obraz libi vic, nez druhy. I 90FPS je jinych, nez 60 FPS.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516807
+
no, lenže rozdiel medzi 60 a 144 poznáš okamžite, ale medzi 144 a 1000?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no, lenže rozdiel medzi 60 a
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
1. 10. 2025 - 11:24https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseno, lenže rozdiel medzi 60 a 144 poznáš okamžite, ale medzi 144 a 1000? https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516813
+
1. 10. 2025 - 12:02https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseNo to ti povím až to vyzkouším :)https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516831
+
No možná raději rovnou skoč do zdi, to bude asi rozumnější.
Věnuj se hrám - jako obsahu, ne tomu, aby sis nějak obhájil vyhozené miliony za nové PC.
Protože takhle to zrovna smrdí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No možná raději rovnou skoč
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 12:17https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseNo možná raději rovnou skoč do zdi, to bude asi rozumnější.
Věnuj se hrám - jako obsahu, ne tomu, aby sis nějak obhájil vyhozené miliony za nové PC.
Protože takhle to zrovna smrdí.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516839
+
Tak kdyz porizuju novy pc na hrani, tak asi nekoupim full hd s 60 nebo 75 Hz, ne? (Nepitvejme penize, udelal jsem si proste radost)
No a k tomu se kupuje odpovidajici grafika, ktera v mym pripade 4k umi i s podporou ruznych sw ficurek. A kdyz to tedy mam, tak to pouzivam. Mozna za 5 let budu na polovicnim rozliseni s polovicnimi fps. Ale do ty doby si zahraju v objektivne lepsim.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak kdyz porizuju novy pc na
kyo kyo https://diit.cz/profil/kyo
1. 10. 2025 - 13:13https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseTak kdyz porizuju novy pc na hrani, tak asi nekoupim full hd s 60 nebo 75 Hz, ne? (Nepitvejme penize, udelal jsem si proste radost)
No a k tomu se kupuje odpovidajici grafika, ktera v mym pripade 4k umi i s podporou ruznych sw ficurek. A kdyz to tedy mam, tak to pouzivam. Mozna za 5 let budu na polovicnim rozliseni s polovicnimi fps. Ale do ty doby si zahraju v objektivne lepsim.https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516865
+
1) Asi bych v první řadě ctil pravidlo "žij a nechej žít",, Takže já nikomu nevymlouvám potřebu pokoušet se hrát ve 2000fps, ale nikdo mi nebude vysvětlovat, že v 60fps hrát nejde - jen proto, že ON vyhodil peníze.
2) pokud nehraješ jen eSporty a nepoužíváš MFG, tak ti garntuju, že existují celkem dostupné monitory, ke kterým odpovídající grafiku jen tak NEKOUPÍŠ, zvláště pokud hraješ náročnější hry.. Ani 5080 nedá hodně věcí.
3) Z toho vyplývá, monitor nemá s grafikou nic společného, protože i na 700Hz monitoru můžeš hrát v 75fps, a i na 4k monitoru můžeš hrát s RTX3060, protože DLSS performance....
4), na konci to říkáš správně, teď hraješ v 4k / 200fps blabla,,, ale za rok dva, budeš hrát v 1080p/60, protože prostě nebude výkon, a ten sešup pocítíš opravdu citelně..
Jsou lidi co preferují stejné rozlišení stejné framy furt, a mají je FURT (už 15let).. a ne že v jedné hře mám 270fps, a v druhé 70fps... TO je teprve hnus.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1) Asi bych v první řadě ctil
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
1. 10. 2025 - 13:40https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse1) Asi bych v první řadě ctil pravidlo "žij a nechej žít",, Takže já nikomu nevymlouvám potřebu pokoušet se hrát ve 2000fps, ale nikdo mi nebude vysvětlovat, že v 60fps hrát nejde - jen proto, že ON vyhodil peníze.
2) pokud nehraješ jen eSporty a nepoužíváš MFG, tak ti garntuju, že existují celkem dostupné monitory, ke kterým odpovídající grafiku jen tak NEKOUPÍŠ, zvláště pokud hraješ náročnější hry.. Ani 5080 nedá hodně věcí.
3) Z toho vyplývá, monitor nemá s grafikou nic společného, protože i na 700Hz monitoru můžeš hrát v 75fps, a i na 4k monitoru můžeš hrát s RTX3060, protože DLSS performance....
4), na konci to říkáš správně, teď hraješ v 4k / 200fps blabla,,, ale za rok dva, budeš hrát v 1080p/60, protože prostě nebude výkon, a ten sešup pocítíš opravdu citelně..
Jsou lidi co preferují stejné rozlišení stejné framy furt, a mají je FURT (už 15let).. a ne že v jedné hře mám 270fps, a v druhé 70fps... TO je teprve hnus. https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516870
+
Asi bych v první řadě ctil pravidlo "žij a nechej žít" - to je opravdu vtipna veta od nekoho kdo zacne sproste nadavat lidem kteri maji vyssi naroky na HW nez on :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Asi bych v první řadě ctil
Kreo https://diit.cz/profil/bf2qkddjf2
1. 10. 2025 - 16:06https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuseAsi bych v první řadě ctil pravidlo "žij a nechej žít" - to je opravdu vtipna veta od nekoho kdo zacne sproste nadavat lidem kteri maji vyssi naroky na HW nez on :-)https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516893
+
fps interpolacia obrazkov:
na filmy -nutne (vid. SVP4)
na hry -nikdy (lag & shit)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
fps interpolacia obrazkov:
Exhumanizator https://diit.cz/profil/fero77ke
1. 10. 2025 - 11:31https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskusefps interpolacia obrazkov:
na filmy -nutne (vid. SVP4)
na hry -nikdy (lag & shit)
https://diit.cz/clanek/krom-fsr-redstone-chysta-amd-na-konec-roku-i-fluid-motion-frames-3/diskuse#comment-1516820
+
Sakra, AMD se taky stala obětí špinavého a nečestného marketingu a pálí to přímo v jeho šlépějích :)
Ještě furt si někdo myslí, že razantní forma zrychlování toho, co vidíme na obrazovce se bude po vzoru přelomu tisíciletí realizovat navyšováním hrubého výkonu. ??
Nedejbože rastrového.. :)
A ještě se věnuje marketingovému a vizuálně neznatelnemu raytracingu, když uvádí Neural Radianace Caching a Ray regeneration.
:-)
Uvidíme, až to bude venku. Nicméně na straně konkurence (nVidia – kdo ví, jak se to píše správně?) se situace také mnohem zlepšila. Takové ty vyloženě zmršené mezisnímky se objevovali někdy první rok framegenu. Teď to nikde nevidím.
Smysl v tom vidím, pokud mi to u hry zvedne FPS z <30 s propady na 40 – 60 stabilně. Nebudu si hrát na übermensch, normálně vidím sice blbě, ale furt relativně dobře a barevně, nicméně nejsem sokol ani orel, abych dal víc jak 60 fps obrazu. Tím netvrdím, že mi nevadí některé (spíše starší monitory) inrference podsvícení při obnovení obrazovky pod 80/90 Hz.
Pak to má velký smysl při renderování videa (Blender), kdy se vyrenderuje třeba ve 30 fps a potom se přes framegen dogenerují 2× snímky na 60 fps. To je prakticky (skoro) poloviční nárok na renderovací výkon stroje.
1) Ony jsou teď vlny nevole, za rok dva si lidi jako i ty řeknou, "kdysi na začátku to bylo zmršené", ale teď už to tak jako špatné není... (v duchu...., nepoznám rozdíl).
2) hlavně Na vyrovnání propadů (hlavně i CPU limit) v náročné hře používám FG už měsíce (první hra byl Indy)... LosslessScalling totiž umí "adaptivní" FG a ten spočívá v tom, že ty si zvolíš "target fps", třeba 60, a grafika pokud má dostatek hrubého výkonu, jede nativně 60, (interpoluje se 0), ale když přijde echt náročná scéna, a reálné FPS padnou na okamžik, nebo sekundy dejme tomu na 45-50fps...
LS dointerpoluje JEN ten rozdíl mezi "target" (60) a těmi reálnými fps, takže interpolace často probíhá jen velmi krátkodobě a "dopočítavají se" jednotky fps, ne desítky nebo stovky...
Funguje to skvěle, v podstatě nic nezaregistruješ. (Příběhová hra a ideálně gamepad)..
3) Na dopočítávání mezisnímků i renderování 30fps filmu ti stačí prostě ten film v hanbrake nebo něčem přemuchlat na 60fps, nepotřebuješ AI, výsledek je mnohem lepší než původní 30fps film.
Používám to před uploadem na youtube.
Tím filmem jsem myslel CGI (proto Blender v závorce), ne normální střih videa. :) To se pak jeden snímek počítá třeba i minuty až desítky minut. Pak ten framegen je super věc, pokud je kvalitní. Sice se často renderuje na farmě, ale ta se zase (zpravidla) musí platit...
Mi neříkej, že by někdo klasický hollywood animák za 200miliónů renderoval s FakeFrames... :))
I když možná....
Každopádně, tohle je přeci už zcela mimo rank tohodle článku, kde se píše o připravovaných berličkách pro domácí hraní..
Když si ten samý film pak pustíš na TV z vysílání nebo streamování, tak TV dopočítává snímky. Člověk pak jednou za čas jde do kina a kouká na to skákání 24 Hz. Akorát Hobit byl plynulý 48 Hz. TV to dělá jednoduše, počká na další frame a vykreslí ty mezi předchozím a tímto. Na hraní si proto lidi vypínají motion compensation, aby nebyl lag jeden frame, což na konzolích je až 1/30 sekundy.
Když člověk pouští video z notebooku přes HDMI, tak musí nastavit Hz externího displeje (TV) podle videa. Když nechá 60 Hz, tak běžný přehrávač videa nedělá dopočítávání snímků a bude to trhat. Pokud nastavím Hz správně nebo přehrávám z DLNA či USB flash, kde si to TV zjistí sama z videosouboru, tak TV dopočítává snímky.
Hele já myslím, že oni vědí, proč už už 120let mají na 24fps.
Jednak se 48fps hobbit vůbec nechytnul, nikdo to jako nechápal, kde je to "víc".. Nevím o žádných běžně distribuovaných filmech v 48fps.
A jednak se "smooth" efekt nastoluje pomocí "motion blur".. U filmu nejde o odezvy, takže to není tragédie jako u 24fps hry.
Navíc jsem samozřejmě pomocí LosslessScalling pouštěl běžný film v 60fps s FG a je to... díííívné, někomu to přijde asi strašně cool (ten prográmek vyzkoušej, je to supr berlička na blbnutí)...
Ale to "smooth cool" nasmolili možná 15let zpátky výrobci televizí a vznikl díky razantnímu odporu tvůrců v čele s Martinem Scorsesim "filmmakermode", který všechny tyhle zhovadilé postprocesy v čele s FG vypíná.
A já tedy s "filmmakermode" souhlasím.
PS: A já už dvě dekády pouštím filmy z PC na TV která má nastaveno 60Hz (protože nebudu furt přepínat frekvence) a dobrý...
Nedělají to "dopočítávání" nějaké filtry v kodecích?
Mně osobně se to líbí plynule. Nezapomeň, že dnešní lidé koukají na 60 fps videa na sociálních sítí, nahrávají 4K60 na mobilu svoje děti a zážitky a občas hrají hry (PC Master Race a motion compensation na TV pro konzole). Myslím, že appky na TV, jako Netflix, taky využívají toto dopočítávání (resp. jen TV řeknou fps videa). Pak lidi přijdou do kina a nechápou ten "filmový efekt". Peklo je to hlavně v IMAXu, kde ten obraz je roztažen ještě na větší plochu než normální kino (tedy objekty skáčou o větší vzdálenost).
Zrovna teď jsem zkusil pustit seriál na velké plátno s FG na 60fps a je to asi o zvyku.
Je to fakt jiné.. extra “smooth” :)
Fakt bych ti doporučil to zkusit s tím LS, stojí to 7$.
Jinak poslední rok natáčím a ukládám videa z kamery taky na 60fps.
Asi je to prostě o zvyku
Toto jde mimo mě, fejkové snímky si na PC nevpustím...
Pokud cílíš normálně na 60fps jako já, tak nemáš ani nejmenší důvod :)
Do smrti.
Taky rádi sekáte trávu? když tak milujete vidět na monitoru místo plynulosti sekačku...
Ve hrách dnes nic pod 120Hz u slušných a zdravě vidících lidí nemá co dělat!
A není to málo Antoníne?
Je, proto jedu na 165 a co se týče koupě nového monitoru tak nic pod 240hz vůbec nepřipadá v úvahu.
ja mám síce tiež 3x 165 ale stále, nie je to málo? Podľa mňa 1440 by bolo k k 1440 riadkom ideálne, samo ku 4 K treba viacej.
Monitor si můžeš kopit třeba 1Khz od číňanů, ale ve velké části her se k 240fps ani nepřiblížíš, natož abys to měl jako LOWframes blbečku.
Pokud hraješ Roblox, Valoriant atd tak ok...
Ale ony jsou i jiné hry, hry kde naopak nepřipadá v úvahu 240fps...
Ale jdi ty kecko (nadávkám se vyhnu), dal jsem v pohodě Alan Wake 2 na 4k při 165FPS díky FG2x a skoro nejvyšší detaily, to jsem jen experimentoval s půjčeným monitorem - zatím mi stačí QHD a tam to dám naprosto v pohodě. Navíc nemám tu nejlepší grafiku takže až si takový monitor pořídím, samosebou k němu přijde odpovídající GPU.
4k při 165fps ... ehm pardón 90fps (FakeFrames opravdu nepočítej do výkonu), to pak mám 200fps taky všude..
Mimochodem AW2 ve 4K dá 4090 v 45fps AVG (minima jsou mnohem níže)... A to tam není plné nastavení..
https://tpucdn.com/review/alan-wake-2-performance-benchmark/images/perfo...
Takže se opět ptám blbečku, KDE jsi těch svých 80 (160 fejkových) fps vzal???
A jak to vyřešíš u svého nového 240Hz monitoru? Zapneš víc fake framů?
staci si vypnout ray tracing genialni clovicku :D
a jak bych to resil u noveho monitoru uz jsem psal, neumis cist? lepsi gpu. Moje 4070ti s 12giga vram opravdu neni karta pro 4k, presto jsem si na ni zahral jednu z novejsich her krasne plynule ve 4k i ted.
Sekačka je 15fps, - a vždycky byla, na čas se to neváže.... Jak DNES?
A včera jsi v 60fps hrál a bylo to důstojné a DNES už ne?
Jak tohle funguje prosím?
Respektive co tedy touto zvrácenou logikou čekáš v roce 2030?
Podřežeš si z psychické újmy žílu?
Funguje to tak, že jak jednou poznáš rozdíl mezi 75Hz a 165Hz, zjistíš že zdánlivě plynulý obraz se prostě SEKÁ, jenom jsi do té doby nic lepšího neznal tak ti nezbývalo než se s tím smířit. Hrát se dá i na černobílé digihře a taky si kvůli tomu nikdo nepodřeže žíly, ale není to prostě ono.
60 FPS jen na práci a když hýbu myší nebo scrolluju posuvníkem, raděi nemyslet na to jak se to zasekává oproti báječné plynulosti kterou mám doma.
Ne funguje to tak, že možná poznáš rozdíl mezi 75 a 160fps, ale ani jedno se NESEKÁ.
Seká se 15fps.
V tuně her budeš potřebovat i na těch 160fps stabilních počítač za desetitisíce, monitor je tvůj nejmenší problém.
Mám stroj za 65 000 asi rok a půl starý, když je to můj koníček, není to problém. Jeden z těch lepších 4k OLED o kterém bych jako o jediném uvažoval stojí 20-30k takže monitor v budoucnu bude problém, pokud budu kupovat highendovou grafárnu (jakože jsem se tomu teď vyhnul, mám jen 4070ti).
Pokud nemáš "stabilní počítač za desetitisíce" nechápu o čem se vůbec bavíme. To si můžeš rovnou používat na hry nějaký 15 let starý notebook když jsi tak nenáročný ne? :D
Máme to každý trochu jinak - jak jsem z prvního postu hned pochopil..
Můj koníček je hrát hry, počítač je jen nutný prostředek, nic víc.
U tebe je primárně koníčkem materializmus, - míti drahý počítač a pak teprve vymýšlíš na co bys ho jakože využil, no a přichází na scénu "nutnost 240fps" a podobné howna, aby sis obhájit svůj nákup..
S hraním jako takovým to nemá nic společného.
To ani ne, hry hraju jako konicek uz od Prince of persia na 286, jenze rad se pokocham kvalitou a plynulosti ktere dnesni doba nabizi zatimco ty bys snad bral i crt monitor hlavne ze si obhajis ze nemas na poradny HW
Pred koupi novyho pccka vc. monitoru jsem taky cilil na 60 FPS s 60Hz monitorem a byl jsem rad i za 50 FPS pri freesyncu. Vazne, porad se na to da koukat, ale... Ted kdyz muzu primo porovnat 144 FPS vs 60 FPS, volim 144. Je to jine. Hladsi, rychlejsi odezva, prijemnejsi. Sice nereknu, kde je 58 a kde 123 FPS (rozdil mezi obrazy vsak viditelny je), ale jasne se mi jeden obraz libi vic, nez druhy. I 90FPS je jinych, nez 60 FPS.
no, lenže rozdiel medzi 60 a 144 poznáš okamžite, ale medzi 144 a 1000?
No to ti povím až to vyzkouším :)
No možná raději rovnou skoč do zdi, to bude asi rozumnější.
Věnuj se hrám - jako obsahu, ne tomu, aby sis nějak obhájil vyhozené miliony za nové PC.
Protože takhle to zrovna smrdí.
Tak kdyz porizuju novy pc na hrani, tak asi nekoupim full hd s 60 nebo 75 Hz, ne? (Nepitvejme penize, udelal jsem si proste radost)
No a k tomu se kupuje odpovidajici grafika, ktera v mym pripade 4k umi i s podporou ruznych sw ficurek. A kdyz to tedy mam, tak to pouzivam. Mozna za 5 let budu na polovicnim rozliseni s polovicnimi fps. Ale do ty doby si zahraju v objektivne lepsim.
1) Asi bych v první řadě ctil pravidlo "žij a nechej žít",, Takže já nikomu nevymlouvám potřebu pokoušet se hrát ve 2000fps, ale nikdo mi nebude vysvětlovat, že v 60fps hrát nejde - jen proto, že ON vyhodil peníze.
2) pokud nehraješ jen eSporty a nepoužíváš MFG, tak ti garntuju, že existují celkem dostupné monitory, ke kterým odpovídající grafiku jen tak NEKOUPÍŠ, zvláště pokud hraješ náročnější hry.. Ani 5080 nedá hodně věcí.
3) Z toho vyplývá, monitor nemá s grafikou nic společného, protože i na 700Hz monitoru můžeš hrát v 75fps, a i na 4k monitoru můžeš hrát s RTX3060, protože DLSS performance....
4), na konci to říkáš správně, teď hraješ v 4k / 200fps blabla,,, ale za rok dva, budeš hrát v 1080p/60, protože prostě nebude výkon, a ten sešup pocítíš opravdu citelně..
Jsou lidi co preferují stejné rozlišení stejné framy furt, a mají je FURT (už 15let).. a ne že v jedné hře mám 270fps, a v druhé 70fps... TO je teprve hnus.
Asi bych v první řadě ctil pravidlo "žij a nechej žít" - to je opravdu vtipna veta od nekoho kdo zacne sproste nadavat lidem kteri maji vyssi naroky na HW nez on :-)
fps interpolacia obrazkov:
na filmy -nutne (vid. SVP4)
na hry -nikdy (lag & shit)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.