Krom FSR Redstone chystá AMD na konec roku i Fluid Motion Frames 3
AMD kromě FSR Frame Generation, které je závislé na podpoře ze strany hry, nabízí Fluid Motion Frames (AFMF), které lze aktivovat prostřednictvím ovladače bez ohledu na hru. První generace AFMF byla vydaná v říjnu 2023 v souvislosti s Radeony RX 7000, o pár týdnů později následoval beta ovladač s podporou Radeonů RX 6000.
V červenci 2024 došlo na AFMF 2 s podporou širšího spektra API, lepší podporou integrovaných grafik (APU), kompatibilitou s funkcí Radeon Chill, snížením latencí a dalšími vylepšeními na bázi AI. Letos v únoru se začalo proslýchat, že se chystá AFMF 2.1, která byla vydána jen o měsíc později. Vylepšila algoritmy pro temporální sledování pohybu a omezila artefakty (ghosting).
Z kódu ovladačů AMD vyplývá, že v chystané větvi 25.20, od které se očekává také podpora FSR Redstone, by mělo být zahrnuté AFMF 3, tedy nová generace. FSR Redstone přinese podporu tzv. Neural Radianace Caching, což je technologie, která se na základě odrazů světla ve scéně učí předvídat a ukládat nepřímé osvětlení. To snižuje výkonnostní nároky na ray-tracing. Dále přináší tzv. Ray Regeneration, jejímž cílem je pomocí AI vyřešit pixely, pro které nemohl být proveden přesný path-tracing a chybět nemá nová verze Frame Generation.
AMD oficiálně potvrdila vydání FSR Redstone ve čtvrtém kvartálu letošního roku. Očekává se, že AFMF 3 dorazí s ní nebo krátce po ní, také koncem roku. Začátkem příštího roku se pak očekává vydání FSR 4 pro RDNA 3.
Diskuse ke článku Krom FSR Redstone chystá AMD na konec roku i Fluid Motion Frames 3