Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Jen idiot by nepředobjednal GeForce RTX

len idiot si predobjedna macku vo vreci alias zajice v pytli...

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Jen IDIOT čeká na AMD: "Společnost GlobalFoundries, která původně vznikla z továren AMD, končí s vývojem špičkových výkonných výrobních procesů a stáhne se do specializovaných trhů. Platí to okamžitě. To znamená, že společnost zcela zrušila i svůj 7nm proces (a také všechny na něj navazující budoucí), na němž se měly příští rok vyrábět i čipy pro AMD."

Papá Navi.....

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

Hmm a co ma AMD spolocne s tim komentarem, resp s clankem ?

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

nič o konci nebolo povedané, bolo len povedané, že ho pozastavujú.
https://www.globalfoundries.com/news-events/press-releases/globalfoundri...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na neurčito ... :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

problém je , že bavia o vývoji 7 nm
a to isté mali s 12 a 14 nm, a tak si ju licenocali od Samsungu, čo môžu aj teraz
https://www.extremetech.com/computing/263286-sitting-globalfoundries-tal...

a to, že Epyc 2 (Rome) sa vyrába u TSMC je známe
AMD Will Fab Its 7nm ‘Rome’ Epyc CPUs at TSMC, Not GlobalFoundries

By Joel Hruska on July 30, 2018
https://www.extremetech.com/computing/274406-amd-will-fab-its-7nm-rome-e...

lebo by to GF nestihlo sa vie mesiac

jednak kapacitne by GF nestíhalo

AMD Needs More 7nm Capacity Than GlobalFoundries Can Provide

By Joel Hruska on May 30, 2018
https://www.extremetech.com/computing/270191-amd-needs-more-7nm-capacity...

A GF píše
", fewer customers can afford the transition to 7nm and finer geometries. "

A teda po 7 nm je malý dopyt, a teda možno všetko zhltne AMD

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

NAVI bude u TSMC, to nebude problem, spis se asi zdrzi RyZen 3000, tem mel bejt stopro u GF.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzorky 7nm epycu jsou vyrobeny u tsmc. Da se predpokladat, ze epyc je skladanej ze stejnejch modulu co se pouzijou pro 3000 ryzeny... takze amd vedelo dopredu, ze bude problem a vcas se pripravilo.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

jj, doufejme.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jen idiot se raduje ze zmen, ktere potencialne muzou vest k horsi dostupnosti hardware a znacnemu navyseni cen...

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

gf nevyvijala ani aktualny proces, kupila ho od samsungu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A ja myslel ze jsi NV fanda a ty pritom cekas na AMD :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Jejda vy jste megajelito pane. Moc se omlouvám, dlouho jsem váhal, ale jste. Proč? Teď konkrétně proto, že si přečtete titulek, obsah článku nečtete, nebo nepochopíte a děláte z toho závěry.
Teď se dopustím argumentačního faulu - předem se omlouvám, ale: Má jedenáctiletá dcera by to pochopila. Na rozdíl od vás.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ano i vaše x letitá dcera by pochopila, že Navi 2019 je utopie...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Vy jste fakt jelito. Připomínáte mi mě, když jsem byl na základce. Tehdy jsme jako náctiletí měli pravidlo, že slovo "bazén" je nejsilnější a nic ho nepřebije.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 8BBS

K+ 1000 parada ze ste to ako snad len jeden web na cz/sk uviedly v preklade)))
fakt zdravy rozum uz prestava fungovat ... pripomina to dobu tesne pred koncom prveho ceskoslovenska.... nepamatam ale..))
zo zelenej firmy je uz vsetkym a s udivom sledujem ze aj na zapade ..riadne zle..
neferove sposoby ,monopoly, .....niekto nema rad konkurenciu ,,,oranzofkovci))

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Hele, nevypadl ti nějak z celého tohohle článečku jeden detail, který to staví do trochu jiného světla? Totiž že ten článek toho redaktora, co se "zbláznil", vyšel až jako oponentura jejich dřívějšího článku "Why You Shouldn’t Buy Nvidia’s RTX 20-Series Graphics Cards"?

Ale fascinuje mě, s jakou drzostí lidem podsouváš, že Nvidia rozdává hardware za doporučení předobjednávek, když na to nemáš lautr žádné důkazy. Na můj vkus trochu přes čáru.

Nevím, jak to funguje na DIIT, ale já hardware recenzuju dvanáct let, a v životě nikdy jsem se nesetkal s tím, že by byl nějaký PR tak pitomý a dovolil si dát podmínku, že pokud test dopadne dobře, tak si můžeme hardware nechat. A naopak.

Youtubeři dělají PR levné děvky, tam bych si to představit uměl, ale zase si neumím představit, jaký idiot od PR by riskoval, že si pak nějaký youtuber pustí hubu na špacír a začne se to rozmazávat.

Fun fact 1: ať už bude GTX 2080 a GTX 2080 Ti sebenevýhodnější, budou to asi na dlouho dvě nejvýkonnější herní grafiky, co bude možné pořídit.

Fun fact 2: i když budete ty karty kvůli cenám chtít bojkotovat (a bylo by to nejrozumnější), abyste Nvidii dotlačili k nižším cenám, vždycky se najde dost idiotů, co to za ty prachy koupí, takže ji stejně nic k nižším cenám tlačit nebude (a s ohledem na aktuální "konkurenci" v grafikách je nekupovat to jediná možnost, jak Nvidii ke slevám dotlačit). Je to stejné jako s mobilními operátory, všichni řvou, jak jsou drazí, ale všichni jim ochotně platí stovku za půl giga dat a diví se, že pak nechtějí zlevňovat.

Fun fact 3: pro ty karty nebude ještě hodně dlouho žádná alternativa. Maximálně pár týdnů a pak pořídit nějaké levnější modely, které v první vlně do prodejů určitě zřejmě nepůjdou. Jenže podzimní herní sezóna už začala.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Fun fact 2: Lidi co čekali na od Polarise, přes Vegu na Navi, už by si taky ale rádi něco zahráli, ale nemají pořád na čem, takže si toho turinga nakonec koupí taky.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Mam Polaris (RX480) a jsem hodne spokojenej. Hraju ve full hd a vse jede na ultra, nebo high tak kde je problem???

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

v tom, ze full hd je pre deti ... dnes musis hrat vsetko na 2560x1440, alebo rovno v 4K

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Nove nvidia karty zvladaju v pripade zapnuteho RT len fullHD plynule, cize podla tvojej logiky su tieto karty pre deti ? Ale dobre si si nabehol :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Dle mne to myslel ironicky a vsichni ho minusujete :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

TOMB RAIDER VE FULL HD NA ULTRA S RX480 :D :D :D
ještě nějaké pohádky tam máš?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Pěkný test, ani jsem nevěděl, že moje gtx1080 má 2,079 x víc FPS. Dík

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

3xdrazsi a jenom 2xvykonnejsi? nic moc pomer cena/vykon :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

protože AMD zraje jak víno... tak za chvilku jí dorovná.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

amd vega64 sama o sebe neni ziadne low-endove tintitko a da sa s nou neco zahrat
samozrejme v porovnani s nv gf 1080Ti sa musi sklonit v ucte a v porovnani s 2080Ti, tak tam vega64 ani nedovidi kde konci vykon tej 2080Ti, kedze vykon je/bude vyssi o niekolko (dost) desiatok %

ak by nvidia za 1,5 roka vyda nejaku 3080Ti (ci 2180Ti) ktora bude v obycajne rasterizacii opat o 35% vykonnejsia od sucasnej novinky 2080Ti, amd bude mat velky problem, kedze potom aj vydanie gpu s 2-nasobnym vykonom oproti vege64 uz potom nemusi stacit
dnes keby amd vydala gpu s 2-nasobnym vykonom oproti vege64 (a myslim si ze by stacilo aj oproti vege56), tak 2080Ti je porazena, o next-gen grafike n-vidie sa to uz ale nebude dat povedat

holt amd sa musi cinit aby nvidiu s vykonom hernych grafik dobehlo, fakt by to chcelo nejake 7nm navi s 8192 SP ...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Že jste vy ten zelený mužíček s otravným hlasem?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Někdo mě v diskuzi nazval tím zeleným křiklounem, nápad to byl dobrý, ale vzhledem k tomu, že se nechci s prodejcem se zeleným křiklounem soudit, zůstal jsem u "vykvetlého zelenýho prdíka" .

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Sad fact: Crha porad mele nesmysly

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Opravdové jelito.
Polaris vyšel, kdy měl.
Vegu mám doma, hraju na ní a jsem velmi spokojen - stačí Freesync LCD...
No a kdo nechtěl čekat na AMD grafiky o výkonu nVidie GTX 1070 až 1080, ten si koupil nVidii.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ne nekoupím. Po tom co NV v poslední době předvádí je podporovat nákupem fakt nehodlám. To si raději zahraju něco staršího.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele idealista

Obavam sa ze rathanuviel mal pravdu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> zase si neumím představit, jaký idiot od PR by riskoval

No, hadam ze stejnej druh idiota, ktery vymyslel "GeForce Partner Program" a nebylo mu od zacatku jasne, jakej pruser z toho bude. Zda se ze par takovych nVidiotu existuje...

Jo a BTW, i kdybych bral ten clanek jako "oponenturu", je to porad snuska tak brutalnich PR zvastu az to boli. Staci si to precist:

"When you die and your whole life flashes before your eyes, how much of it do you want to not have ray tracing?"

Jop, az budu umirat, prvni vec co mi napadne - zatracene, cely rok a pul bez raytracingu... LMAO... ten retard tu reklamu mohl udelat alespon min ocividnou, ale evidentne i na to mu schazi inteligence.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

fun fact 4: mame tu dalsiho experta co vychvaluje turing jeste pred vydanim recenzi.. ((:

fun fact 5: potrefena husa se vzdycky ozve.. ((:

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Nejsem si vědomý, že bych v tom příspěvku cokoliv chválil.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jabba

Z dnešní doby nevím, ale v době méně-internetové jsou známé a dohledatelné případy "slavných redaktorů božských časopisů" Level a Score, kteří to dělali zcela běžně. U jednoho se to dokonce provalilo tak, že toho měl tolik, že to na férovku prodával :)))
Takže jo, je to starý a běžný...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Stare i stale aktualni ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Provalilo se, že to dostával jen jako odměnu za pozitivní recenze, nebo mu to prostě něco po recenzování zůstalo, ať napsal cokoliv?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nieje trochu prehnane stale hovorit ze tie karty zvladaju Raytracing ked to vlastne nieje pravda ? Teda minimalne ak sa bavime o prezentovanych hrach a technologii ktoru ukazali. Iste asi by sa dal spustit realtime raytracing na RTX 2080 tak ako boli rozne dema na starsich kartach v nejakom smiesnom rozliseni a jednoduchej scene.
Tie karty stale renderuju scenu pomocou rasterizacie a nieco co vychadza z raytracingu ale je to hodne zoptimalizovane (osekane) sa pouzije na efekty/nasvietenie atd. Sa divim ze sa zatial nikto moc neobul za to do nVidie.
A co sa tyka novinarciny tak ta ide do sraciek tak poslednych 10 rokov, takze ziadne prekvapenie.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Však Jensen taky jasně řekl že na plnohodnotný RT nebude výkon ještě mnoho let. Taky aby ne, dělat něco realtime co normálně počítají týdny a měsíce superpočítače s desetitisíci procesory za miliardy (filmy) mít v balení na doma za dvacku, či třicet pět....

Přesně to co RT na těch kartách přináší je výměna fake detailů za realističtější podobu. Kdyby vývojáři mohli - nemohou - tak je to pro ně naprostá spása protože co teď musí složitě očůrávat a stojí to spousty času, obstará snadno raytracing bez složité implementace.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Ale houbeles. Tyto GK si koupí tak max 15% hráčů dalších 40 % si kupuje GK do 10 000 Kč. Zbytek do 6 000 Kč. Vzhledem k faktu že se RT karet do 10 000 Kč a níže netýká, je implementace RT pro 15% hráčů do her drahá i tak. Zvláště když nikde není psáno, že si všichni z těch 15% tu hru koupí. Tak že se RT bude implementovat do her jen tehdy, pokud to bude NV financovat. Budoucnost RT v hrách nevidím dobře. Hry ve 2K zvládnou až GPU vyráběné na 7nm. Problém je však v tom, že 7nm výroba bude ještě dražší než tato 12nm. Což znamená že cena GK na nich postavená bude ještě vyšší než tato řada. To vzdálí tuto technologii masám ještě více. Prostě pokud se nepřijde s materiálem, který umožní vyrábět GPU na vyšších frekvencích a levnějších nonametrech, tak se RT masově nerozšíří nikdy.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Neni jedinej realnej duvod proc se domnivat, ze bude 7nm vyroba nejak drazsi.O neco asi jo, ale zase by se mela snizit plocha cipu. Samozrejme pokud do cipu nasereme dalsi RT jednotky navic, tak zase plochu cipu zvetsime. Stejne bych to ale nijak nedramatizoval.

Protoze presne jak pises, kolik lidi si kupuje drahe grafiky???

Vsak prikladem jsem i ja. Skoro highend za 12K nebyl furt problem, ikdyz uz jsem se zdrahal. Jestlize to ted vypada, ze tyhle typy grafik zdrazi na 16-17K, tak to uz u me jasne vitezi jine veci, ktere za ty penize muzu mit nez zrovna PC hry.
Takze to vypada, ze se budu muset posunout vic k mainstreamu, ktery sahne k tem 10-12K. Jenze ten zase starsi grafiku vykonove nepredci. Takze ve vysledku dojde k jedinne veci:

Ted si v predobjednavce nakoupili drahe karty fanousci, kteri neresi cenu ani vykon. Tohle odpadne 14.9 a pak jim to bude na pultech stat a nic neprodaji. Ocekavat teda muzeme bud zlevneni na snesitelnou uroven nebo pokud byla vyroba grafiky draha treba i diky RT Cores, tak to zlevnit nebudou moct a dopadne to jako s Vega grafikama jak 56, tak 64, ktere nakoupili fanousci a ted to lezi na kramech a neproda se jedinny kus. Pritom slevit AMD nemuze, protoze uz tak na tom skoro nic nevydela. S NVidii to jine nebude a Hunag to dost mozna tusi, proto ten excelentni marketing, protoze brzo zjistime, ze grafiky ve stejne cenove relaci zadny vykon navic neprinasi vyjme RT, ktery je ale stejne nepouzitelny.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Vycházím z faktu, že každý výrobní proces tuším od 32nm byl dražší než ten předešlý, ale možná se to dá vztáhnout ještě dále do historie. Už jen strojní vybavení pro 7nm stojí ultrabaťoh a to se musí zaplatit. Samozřejmě se dá počítat, že na 7nm zůstanou dost dlouho, aby se investice zaplatila a výtěžnost šla po vyladění výše. Pokud jde o velikost GPU, tak předpokládám že přidají RT jednotky z důvodu, že frekvence se zvedne tak o cca 20-25% a to na hraní se zapnutým RT ve 2K stačit nebude. Už tak bude schíza pro hráče že taková GK bude zvládat 4K na 100 - 120 snímků a při zapnutí TR pojedou v nenativním rozlišeni monitoru a to kvalitě obrazu určitě nepřidá. Zvláště když si to člověk dá do souvislosti, že taková GK s monitorem ve 4K, co dokáže využít snímkovou frekvenci, bude stát pomalu jak dovolená v Karibiku.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

"Už tak bude schíza pro hráče že taková GK bude zvládat 4K na 100 - 120 snímků a při zapnutí TR pojedou v nenativním rozlišeni monitoru a to kvalitě obrazu určitě nepřidá"

FPS neříká nic o kvalitě obrazu, například Witchera si raději zahraju 4k 30FPS než 60FPS a FHD. 30 FPS mi v té hře nevadí. Stejně tak dokážu hrát třeba AC:S v 4k a nižší FPS. Jsou ale hry kde raději volím FHD protože vyžaduji 60FPS.

Dokážu si představit že kvůli vizuální kvalitě - RT, se omezím buď na FPS nebo rozlišení, tak jako to dělám dnes bez RT musím tu a tam něco vypnout abych se dostal na požadované rozlišení nebo kvalitu vizuálu

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Já píši že se monitor který je 4K bude nutno přepnout do 2K (tedy nenativní rozlišení). Obraz bude v takovém případě horší než s monitorem 2K (tedy nativním rozlišení). Jsem přesvědčen, že i když ve hře vypnete kde co, tak se s aktivním RT na hratelné FPS ve 4K nedostanete. V tom je ta schíza.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Hele, do nedavna blabolil co vsechno neda VEGA na 60FPS a najednou mu nic nevadi, jen kdyz bude mit RT. Jako z tech fanousku by se clovek fakt smichy podelal, doufam,ze jsem tu ja nikdy takto nepusobil.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pokud majitel 4k přepne na 2k tak to utrpí hodně, ale když přepne na FHD, tak je kvalita ok, jeden pixel výsledného obrazu je zobrazen na 4 pixelech monitoru, bude to vypadat stejně jako na FHD.

Takhle jsem nucený hrát na své 1080, která 4k dá jen v pár, vesměs starších či nenáročných titulech.

Redmarx: ano 1080 nedá FHD 60FPS v max detailech při standardní rasterizaci. To zvládá 1080Ti a bude zvládat 2080 (ne ti), pokud vývojáři odladí úroveň detailů s použitím RT, nebude problém FHD@60FPS i s RT, to jak RT bude/nebude chodit na 4k je pro mě irelevantní, dostačím si s tím že současné rasterizované tituly to uchodí na 60FPS v max detailech a 4k, s DLSS by neměl být problém pro 2080 (kterou asi nakonec koupím místo původně uvažované 2080Ti)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ale ty preci neomezujes detaily ne? A nejaky tisic sem, tisic tam se preci v sestave taky ztrati ne? :))
Nebyl jsi to ty, ktery si nas tady pravidelne krmil temito prupovidkama? :D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ano chci hrát v max detailech, tam kde na to mám výkon to dělám, tam kde mi chybí (tzn. dochází k dropům pod 60FPS), omezuji tak aby to vyšlo. Těch kompromisů co musím dělat teď na FHD s 1080 je jen pár. Téměř exkluzivně stejně už dva roky hraju Division, takže na jiné hry není tolik prostoru a u Division mám jen PCSS místo HFTS (což mě vadí nejvíce) a trošku zredukovanou kvalitu odlesků a volumetrických efektů. Se vším na max to sice bez problémů dává slušné průměrné FPS, ale jsou tam v některých chvílích nepříjemné dropy. Zrovna tyhle efekty, tzn stíny, relfexe, světla s volumetrikou bude řešit RT nejčastěji...

A ve spojitosti 2080 a RT šlo o omezení rozlišení - místo 4k jen FHD, ne o detaily

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nevadi Jiriku, ty si stejne vzdycky to svoje najdes :)) Ostatni chapou muj prispevek ;)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jéé, ty musíš omezovat detaily aby si zamezil dropům pod 60FPS? Tak tuhle nutnost jsem s AMD a FreeSync už nějak pozapoměl...
POČKAT, ty nemás GSYNC monitor?!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak zabráním dropům FPS jakýmkoli syncem? Nijak, karta nemá výkon, drop bude nehledě na synchronizaci.

U Free/G sync se sníží refresh rate zobrazovacího zařízení, drop tam ale stále je, snímek zůstane na obrazovce déle. Nebude to mít tearing, ale tearing mi odstraní i vsync, a nebude to mít input lag, což s vsync bude, ale jako casual hráč něco jako input lag nevnímám.

Mám rád plynulost, konstantní FPS je pro mě klíčová. Takže pro mě ani nemá žádná HW sync technologie žádný význam, protože pokud budu mít 60Hz display, budu mít konzistentní 60FPS s FreeSync, s GSync i Vsync, budu mít konzistentní frametimes a nebudu trpět na tearing.

A ano nemám Gsync monitor, ale já nemám ani FreeSync monitor, mám levnou 4k televizi a kvalita displaye je pro mě dostačující, jediné co mi vadí je velikost, chtěl bých výrazně větší než 40" ale vzhledem k prostorovým možnostem nemám příliš na výběr..Z kolika 40" a větších monitorů si můžu na trhu vybírat, když pominu nějaké prezentační, které stejně často nejsou 4k. 4k je nutnost kvůli jemnosti rozlišení jelikož u toho sedím typicky 50-60cm v nejlepším případě 80-100cm.

Teď mi to ale nedalo a koukám na nabídku monitorů. Už jsou za slušnou cenu od 15 tisíc a člověk si vyber, před rokem a čtvrt co jsem tu tv kupoval jsem si mohl vybrat asi ze 2-3 modelů s cenou 30k+

Na Alzer jsem našel 7 modelů s uhlopříčkou 40-43 palců, ani jeden (i vyšší uhlopříčky) nemá FreeSync stejně jako ani jeden nemá G-Sync

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Když se přepne monitor 4K do FHD tak to vypadá jako nativní FHD. No to máte sice pravdu, ale jít s monitorem 4K (a jestli máte kvalitní tak stál docela baťoh) je jako když Němci zdrhali z Ruska a vůdcův hlavní stan to vydával za ústup do předem připravených pozic :-)). Hrát FHD na 4K monitoru považuji za těžkou frajeřinu. Na to se přiznám nemám :-)).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ne nemám kvalitní 4k, mám levnou 4k televizi, chci větší obraz, sice mám jen 40" ale je to z důvodu prostoru, kdybych nechtěl 2. monitor tak bych volil 55-65". V téhle velikosti možná koupím nějaké prezentační monitory ale ne nějakou super kvalitu. Primárně tu velikost chci kvůli leteckým simům a TrackIR (na malém monitoru je to utopie používat), ty mi v nativním 4k běží a brzdí to ve většině případů procesor (8700k na 5GHz je bottleneck)

Na hraní většiny her musím volit FHD nebo se spokojit s 30FPS, což u některých her není problém (třeba ten Witcher nebo AC:Syndicate), I když bych měl výkon na 2k v mnoha titulech tak to právě vypadá bídně.

Proto taky čekám na nové grafiky 1080Ti to nedala a SLI není řešení pro každou hru. 2080 sice nemá moc výkonu navíc oproti 1080Ti ale DLSS to může posunout dál, případně 2080Ti by měla zvládat 60FPS i bez DLSS. Zatím nejsem rozhodnutý kterou z těch karet vzít, 14. září snad budu moudřejší

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

„Neni jedinej realnej duvod proc se domnivat, ze bude 7nm vyroba nejak drazsi.“

Po oznámení, že nebude 7nm GlobalFoundries, bych se toho začal bát.
I když pořád bude kde vyrábět, bude zájem v první řadě vyrábět produkty s vyšší marží, kde se ten lepší proces zaplatí.
Menší dostupná kapacita bude znamenat, že některé segmenty buď zůstanou na starším procesu, nebo zdraží.

Navíc opravdu čím novější proces, tím se protahuje doba než na něm má smysl vyrábět (tj. než je možné na něm vyrobit čip za konkurenceschopnou cenu).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já někde mluvil o prodejnosti těch karet?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

To by bolo na diskusiu. To co sa renderuje pri filme je niekde uplne inde co sa tyka assetov, nasvietenia a dalsich veci to by som vobec neporovnaval. Realtime RT je mozny uz aj dnes a celkom v pohode. Ide skor o to v akej kvalite a zatial ten vystup, pri realtime by bol asi slabsi ako pri rasterizacii. Na druhu stranu RT ma vyhodu v skalovatelnosti a unifikovanosti - jednou metodou sa da pocitat vela veci, napriklad, ako uz bolo spomenute v inom clanku, mohla by rovno karta pocitat aj sirenie zvuku kedze priestorovy model by uz v karte bol. Tak isto by sa mohla ratat aj fyzika.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No právě že výkonu na rendering celé scény přes RT v reálném čase není a dlouho ještě nebude, aspoň tedy aby to nebylo kvalitativně výrazně horší než dnešní rasterizace. Ale stejně by pro to bylo potřeba rozšířit HW na majoritní podíl aby se něco takového začlo vůbec dělat. Zatím ta kombinace na pár efektů, které jsou pro rasterizaci ty nejnáročnější mi přijde jako správný krok. Je třeba udržet poměr výkonu RT jader s CUDA aby RT nebrzdil rasterizaci, to nejspíše chvíli potrvá, než vývojáři najdou ideální poměr efektů, jejich kvality k výkonu celku.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dúfam len že RT nedopadne ako ich predchádzajúce zázraky napr. G-SYNC

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

RT je věc na kterou se klepe každý vývojář, znamená to pro ně totiž výrazně méně práce za realističtější výsledek.

RT se v grafice používá už desítky let, jen to nikdo zatím nezkusil v herní grafice realtime, byť jen na omezené množství efektů.

Doporučuji něco nastudovat o RT a ne slepě hatovat. Navíc na G-Sync není nic špatného, funguje to dobře, monitory s tím se prodávají

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Rafan

Nemůžete dělat hry byť jen s omezeným RT aniž je nebudete vykreslovat i pro hardware střední třídy a nižší. Protože jinak ztratíte trh. Tak že k žádné úspoře vývojového času nedojde. Spíše naopak, protože ke klasicky nasvětlené scéně budou ještě aplikovat RT.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak a vetsina her musi bezet na konzolich a nic nenasvedcuje, ze by AMD mel o konzolovy trh PS a XB prijit, takze dokud nebude mit i mainstream AMD dostatek vykonu, tak k zadnemu zjednoduseni dojit nemuze.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To je sice pravda, ze zatim k uspore casu nedojde, nadruhou stranu jak uz RT jednou vyvojari do engine implementuji, tak zase tolik prace navic to nebude. Nastaveni RT je mnohem jednodussi nez podobny vysledek s rasterizaci (s RT uz delam tak 20 let ve 3D programech a mam zkusenosti napr. s Unreal engine, takze rozdily v nastaveni obojiho a rozdily ve vysledne kvalite celkem chapu). A predpokladam ze vetsina vyvojaru her se na RT vylozene tesi (strejne jako ja). V momentalnim omezenem pouziti RT na stiny a odrazy problem nevidim, zacit se nejak musi a to je momentalne ve hrach nejvetsi problem. Jen doufam, ze se podobnou cestou vyda i AMD, byla by skoda kdyby to zase na par let umrelo. Omezeni RT na 2K mi osobne nevadi, stale si drzim 2K plazmu a dokud bude fungovat, nehodlam resit 4K LCD, protoze odezva a kontrast. Ale stejne ted nehodlam Vegu menit za cokoliv jineho, protoze na obcasne hrani LFS a Project cars mi na 2K staci (a sem tam nejakou hru jako posledni Doom a Wolfenstein). Budme radi, ze nam (snad) skalni fanousci NVIDIA pomohou za ty nehorazne penize RT protlacit :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je pravda, zatím to bude platit, za pár let to může být jinak. Jde o to že implementace RT je pro vývojáře snadná a pokud časem budou moci používat RT standardně, tak jim ubyde dost práce a výsledek bude lepší.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Úplně se v této problematice nevyznám, mohl bysdte uvést nějaké korétní příklady? Např. by mě docela zajímalo, jaký je konkrétní rozdíl v náročnosti při vývoji s RT a bez něj? Prosím konkrétní příklad, nebo nějaké odkazy, kdy si mohu tuto informaci nastudovat...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Rozdiel medzi rasterizáciou a RT vychádza z podstaty ich fungovania. Pri rasterizácii sa vykonáva projekcia časti herného sveta na kresliacu plochu. Aby si mohol takúto projekciu urobiť efektívne, tak potrebuješ oseknúť herný svet iba na časť, na ktorú sa práve pozeráš. Predstav si, že máš definovaný oseknutý ihlan, pričom jeho bližšia (horná) stena je tvoje kresliace plátno, na ktoré premietneš všetky objekty, ktoré sa v tomto ihlane nachádzajú. Kvôli tomuto obmedzeniu ti ale chýbajú informácie z objektov, ktoré sú mimo tvoj zorný uhol a ktoré ovplyvňujú vzhľad objektov. Preto ak chceš robiť odlesky, tiene či iné efekty súvisiace s globálnym osvetlovaním, musíš si pomáhať rôznymi barličkami. Príklady uvediem nižšie.

RT ako taký funguje opačne ako rasterizácia. Namiesto premietania viditeľných objektov na kresliace plátno, sa z tohto plátna vysielajú lúče v smere pohľadu kamery do herného sveta a hľadajú sa ich prieniky s objektami v scéne. Pričom ak sa taký prienik nenájde, pixel získa farbu pozadia. Ak sa prienik nájde, lúč sa odrazí ďalej a hľadá ďalší prienik. Zároveň sa v mieste odrazu vytvoria ďalšie lúče, ktoré zisťujú, či daný objekt nie je zatienený inými, ak je lesklý, tak ďalšie lúče hľadajú okolie, ktoré sa má na jeho povrchu zobraziť. Ak má byť objekt priesvitný, vyšlú sa iné lúče, ktoré sa v bode prieniku zlomia a hľadajú objekty, na ktoré by malo byť cez tento objekt vidieť. Informácie zo všetkých týchto lúčov sa potom použijú na výpočet farby daného pixela. Tu nie si obmedzený nejakým umelým telesom ako pri rasterizácii, ale iba počtom lúčov a počtom ich možných odrazov. Takže sa na výsledku podieľajú aj objekty, ktoré nemusíš vôbec vidieť. A preto je jeho výsledok vierohodnejší. Netreba si to pliesť s tým, že niekde to vývojári prepísknu schválne prepáleným nastavením, aby získali hneď viditeľný efekt (ako napríklad dokonale lesklý objekt vo vojnovej zóne).

A teraz tie rozdiely pri vývoji. Keď chceš pri rasterizácii vytvoriť dynamické tiene (to sú také, ktoré sa počítajú real-time a menia sa podľa aktuálnej polohy svetelného zdroja a objektov), tak musíš vyrenderovať tzv. shadow mapu. T.j. vyrenderovať tú istú scénu z pohľadu svetelného zdroja, ktorý má vrhať dynamické tiene. A ak je takých zdrojov viac, musí sa to urobiť pre každý z nich. Takáto mapa potom slúži na zistenie, či má daný pixel farbu objektu, ktorý je skrytý za iným objektom z pohľadu svetelného zdroja a ktorý ju teda zatieňuje. Keď chceš vytvoriť nepriame tiene (ambient occlusion - zatienenie okolím), opäť musíš vyrenderovať najskôr AO mapu, ktorú použiješ pri renderovaní finálneho obrázku. A aby toto bolo možné robiť real-time, tak sa dané mapy musia renderovať v nižšom rozlíšení a musíš sa vysporiadavať s chybami, ktoré kvôli tomu vznikajú. Pri použití RT toto vôbec nepotrebuješ. Lúče, ktoré sleduješ, ti dajú všetky tieto informácie a nemusíš pripravovať žiadnu shadow a ani AO mapu. Toto je teda jedno zo zjednodušení pre rendering. Čo sa týka práce vývojárov, tak ak chceš mať napríklad dobre vyzerajúce osvetlenie interiérov, tak si okrem viditeľných svetelných zdrojov musíš vyrábať aj neviditeĺné, ktoré ovplyvnia výzor miestnosti v jej rohoch či iných častiach. Takže tí ludia, ktorí vytvárajú herný svet ich do neho musia ručne vkladať a ladiť do želaného výsledku. Pri RT nič také nepotrebuješ. Vysvetloval to aj CEO NV na prezentácii týkajúcej sa Turing GPU. Taktiež odpadne tvorba aj ďalších iných assetov či barličiek pri renderovaní, ktoré u RT byť nemusia. Jediné o čo sa budú musieť vývojári najviac starať po implementácii RT renderer-u bude, aby mali objekty čo najlepšie nastavené materiálové vlastnosti, ktoré definujú vzhľad objektu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Díky moc za vysvětlení...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nie je za čo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"G-Sync není nic špatného, funguje to dobře, monitory s tím se prodávají"

Predávajú, akurát že ich môžeš spočítať na prstoch jednej ruky :( A o ich cene ani nehovorím.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Modelů je na thru výrazně více než prstů a ve spojení s kvalitním displayem už cena za G-Sync není nic světoborného. Bohužel větší uhlopříčky nejsou a i ty velkoformátové monitory co avizovala NV zatím nabírají zpoždění a nevím zda bych byl ochotný to koupit za cenu slušného ojetého auta vyšší střední třídy. Nicméně ty menší monitory jako Predator 34" zas tak drahé nejsou. Ale 34" je prostě málo. I těch 40" co mám na stole je kompromis a po roce užívání mi to přijde jako malé :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Hmm, asi máte velký voči :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

v prechodnom obdobi aj tak s tym bude viac roboty, ako s rasterizaciou, pretoze sa budu vytvarat efekty aj rasterizaciou, aj RT :)
som sa pozrel na hw survey steamu. gtx1080ti ma cca 1,3% a gtx 980ti 0,6% hracov.(tj posledne dva highendy) - takze ratam max 0,5% gtx2080ti behom pol roka predaja. tj ludi co sa budu vytesovat na fullhd-2K s nejakou relativne funkcnou RT.
z tych cisel mi pride ze najskor o 10rokov to bude v mainstreame.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Otázne je čo je lepšie. Či to, že toto prechodné obdobie začalo už teraz, alebo by začalo o pár rokov. Ja som rád, že je to už teraz. Čo sa týka RT v mainstreame, tak ten by mali mať tieto GPU už na najbližších 7nm. Počítal by som minimálne s takým výkonom, akým majú dnes Turing RTX grafiky. Vychádzam z toho, že som po vydaní Volty čítal, že tento 815mm2 čip na 12nm by mal mať 200mm2 na 7nm. Turing RTX 2080Ti je ešte o niečo menší ako Volta. Takže mi tam vychádza priestor na RT aj Tensor jednotky na 7nm mainstream kartách, ktoré by mohli mať okolo 250-300mm2.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

obavam sa ze zaciatok prechodneho obdobia nieje pridanie jednej a pravdepodobne aj dvoch uzavretych technologii(desiatok patentov).. aj ked uznavam ze mozno nieco nakopnu, ale nemyslim si ze toto je jasna a priama cesta

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tomto prípade nejde o uzavretú technológiu, ale o implementáciu RT zahrnutú v DirectX. Čo môže a zrejme aj urobí aj AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT core, tensor core, AI neural network...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je v poriadku. Implementácia rozhrania môže byť u rôznych výrobcov GPU rôzna. Viď napríklad iné riešenia asynchrónnych shaderov u AMD oproti NV. AMD môže mať úplne iný prístup pri podpore RT a predsa keď prídu ich prvé karty s danou podporou, mali by v pohode akcelerovať RT v dnes propagovaných RTX hrách. Predpokladám, že tie využívajú štandardizované rozhranie na akceleráciu RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dovod preco si myslim, ze to bude tazsie uspesne je ten ze pridali znacnu plochu kermiku a este k tomu ani podpora nvidie nieje v celej skale kupcov.. tzn. mainstream ich predaj "neobsluhuje".. cena v kazdom pripade ide hore. netvrdim ze neuspeju, ale musia znacnu cast ziskov obetovat na vyvoj sw aby realne uspeli..myslim teraz podporu 3rd party vyvojarov

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. S tým súhlasím. Osobne si myslím, že na 7nm budú mať podporu RT aj mainstream GPU a to na úrovni terajších Turingov. Očakávam, že sa na 7nm pridá aj AMD. Dovtedy bude používanie RT iba taká ochutnávka v niektorých hrách ročne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Doporučuji něco nastudovat o RT a ne slepě hatovat"..doporucuji zacit konecne pouzivat zdravy selsky rozum, protoze tech tvych fandovskych prispevku slepe adorujicich jednu stranu, je tady nejak moc :))

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Podle tebe všichni kdo nemají stejný názor co ty, berou prášky na hlavu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nikoliv Crho, ale v tvem pripade ano..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nesmysl ktery vyvratili ostatni a za dalsi kdyby se vyvojari spolehali byt jen na vyssi miru vyuziti RT tak hry po vizualni strance budou vypadat se soucasnym HW tragicky coz je velmi silna konkurecni nevyhoda i kdyby ta karta stala 1/3 ceny ....snad je nenapadne umele degradovat kvalitu na ukor prosazeni RT ...ale zas na druhou stranu se diky RT zvedne tlak na nasazeni MCM ....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Z toho čo som videl, má RT lepšie výsledky pre tiene, odlesky a globálne osvetlenie oproti tomu, čo sme mohli vidieť v hrách doteraz. Takže aj tento prvý krok je posun. Žiadny tragický výzor sa nekoná.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hulini

Nečekaně musím Součka pochválit, protože ze článku není cítit onen náklon na červenou stranu.
Jen tak dál, hezky nestranně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NVIDIA razi zrejme stejny pristup u jejich Tegra rady. Po K1, X1, X2 prichazi na trh XAVIER, slibujici 20x narust vykonu (no.. rekneme v DL.. ale kolikrat musite NN ucit na mobilnim zarizeni??). Uplne to same v blede modrem - zadne podrobne specifikace nejsou, jenom seznam moznosti ktere hardware podporuje - a ted to prijde - s hvezdickou. Ze to zalezi na sw.

Podle zkusenosti s X1 a X2, ten kram bude pro uzivatele dalsi hrebik do rakve, protoze co jsme se s timto hardware natrapili aby se to dalo pouzit v produkcnim nasazeni... a presto to nevyslo. Proste kdyz od toho chcete neco, co specifikace slibuji - tak to najednou nejde. Hodi se to jako vystavni kus, asi jako kdyz vam dovoli nastartovat auto na autosalonu. Ale projet se vam neni dovoleno :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No ono to bude tak nejak odraz densnej doby. Vyvoj je nakladny a tak sa tlaci na terminy a co sa nedorobi v hw tak sa "poladi" potom neskor v sw. A zvlast ked z druhej strany dychaju na krk cinske fabriky ktore su schopne castokrat ten hw vyrabat za hrst rize v kvantach. A dalsi problem su extremne kratke cykly vymien a upgradov. Casto krat bohuzial nema ani zmysel ist do nejakej stabilnej produkcie, kedze problem sa vyriesi z dalsou generaciou, asi, ktora pride za par mesiacov (nie vynimocny postoj vo firmach).
Ostatne napriklad taky Android je tragicky zlepenec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Zajímavé ale je, že Pilchův článek ani po této kauze nebyl stažen, aktualizován, upraven, zkrátka zůstal tak, jak byl. "

Prekvapujúce by skôr bolo, ak by článok stiahli. To by sa rovnalo priznaniu, čo už je v rozlišovacej schopnosti o několik řádů vyššího objemu čtenářstva.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jabba

Tak Tom'sHardware se v p*del obrací od doby, co ho původní majitel a zakladatel Tom Pabst (?) střelil.

Doba jeho geniálních testů a´la "Pentium IV vs. Athlon - bez chladiče" :)))) (publikovaný v době mohutných ejakulací AMD fans nad velikým vítězstvím pravdy a lásky nad INTELovskou lží a nenávistí), byl jednak ukázkou pravé IT novinařiny (či recenzenství - jak kdo chce) a druhak vlastně pomohl i samotnému AMD, které sice muselo koupit od INTELu technologie které prostě nemělo, ale za to byly jejich procesory méně hořlavé ;)))

Co se článku jako takového týče, inu... pokud jsem idiot kvůli tomu že za něco (něco *cokoliv*) nedám své prachy - no tak jsem holt idiot. Pro mě je zase idiot pan pisálek, kopírující marketingové kecy (v době kdy nejsou dostupné *reálné* testy) a ve snaze "být zajímavý" hází takovéto úderné hlášky. Má šanci 50/50 že mu to vyjde a bude se moct po zbytek života hrdě bušit do hrudi se slovy "já to tehdy říkal"...a pokud to nevyjde, pevně doufám, že ho už nikde nenechají psát ani o bobkování králíků...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jj, musim souhlasit.
bud to bude totalni bomba, kterou si NVidia do posleni chvile strazi a pak to bude velky a fanousci NVidie budou mit predcasne vanoce nebo to bude totalni fail a vanoce budou mit fanousci AMD. 50/50.

Ja si docela preju fail, rikam to otevrene, protoze proste je mi tohle natahovani do posledni chvile vyslovene nesympaticke a to jeste vice nez ohlasovani planych slibu AMD rok dopredu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Zrovna ten test bez chladiče byl jedním z nejprofláklejších důvodů tehdejší kritiky Tom'sHardware:

1. Test procesoru AMD proběhl na desce MSI, u které byl už dávno před tím známý bug BIOSu, že nevypíná, když dojde k zaznamenání nebezpečné teploty.
2. V době provedení testu Tom'sHardware již existoval nový BIOS od MSI, který tento bug opravoval.
3. Redaktor si vybral jedinou desku s podobným bugem a testoval bez BIOSu, který bug řešil.
4. V době vydání testu se uživatel už nemohl s podobnou situací při montáži nové sestavy setkat, protože prodávané desky už měly nový BIOS. Z toho pak vyplývá, že pokud autor na testy pořídil novou desku (nebo mu ji někdo dodal), musel na ní nahrát starší BIOS, než s jakým jí pořídil, aby procesor mohl shořet.

V podstatě to byla kauza podobného typu, jako když „investiční firma“ Viceroy Research zveřejnila informace o tom, že když se na sestavu AMD nahraje její hacknutý BIOS, který vypíná zabezpečení, tak bude vypnuté zabezpečení.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

heh no tem zmetkum z viceroy research se to fakt ''vyplatilo'', to musej bejt odbornici jedna radost, miliony v tahu.. (((:

https://www.techpowerup.com/247120/amd-short-sellers-pwned-lose-usd-177-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Bohužel, takový pisálek, který kopíruje marketingové kecy, to asi idiot nebude. Spíš hajzl, ale idiot ne...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele profesor Qwertius

Miluju detekci argumentačních faulů!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teď o tom píšou úplně všichni, díky tomu všichni kliknou na ten článek na tomshardware, bude mít super čtenost a výsledek - budou psát více takových nesmyslných článků ;-)

Mimochodem gamers nexus se v tom videu také dopustil pár argumentačních faulů...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já fakt lituji, že jsem si nekoupil 1070, nebo 1080 když vyšly, myslím, že i po vydání Turingů, musí být všichni spokojeni, protože si na svém hardwaru zahrají na plné detaily ještě minimálně rok všechno. Osobně jsem doufal že Nvidia všem vytře zrak a vydá 7nm Turing, i když bylo jasné víc a víc, že ne. Ještě nejsou testy, ale všichni asi tušíme, že změnou u RTX karet není nějaké drastické navýšení Cuda jader a efektivita, ale přidání RT jader a Tensor jader. Je to chytrý krok, nikdo na Nvidii netlačí aby zvýšila výkon, ani vývojáři her, ani konkurence, takže ideální moment vydat něco co nastolí nový standard. Spousta lidí co si kupuje vždy nejnovější Highend se postará o to aby se to prodávalo, lidi jako já se svojí 770 i počkají na zahájení prodeje RTX karet a pak koupím nějakého pascala za 4- 5 tisíc abych si teda mohl zahrát ty hry co mi čekají na steamu na lepší grafiku a budu prostě dál čekat na 7nm, které budou v další generaci herních konzolí a proto se stanou standardem na minimálně 5 let. Bohužel Nvidio, zase ze mně prachy nevytáhneš, ale skoro se ti to povedlo

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

1: Na plné detaily s 1070 a 1080 a minimálně 60FPS (tnz. ne průměr) se ve všech hrách rozhodně nedá hrát.

2. nové RTX přináší o víc jak 50% navíc hrubého výkonu CUDA, k tomu jejich vyšší počet, téměř 3x větší L1 cache s nižší latencí, větší L2, rychlejší VRAm, ale výkon celku neškáluje plně, nicméně těch 30-50% v rasterizaci dle titulu to bude. když se ohlédneme zpět, tak 30% je obvyklý mezigenerační posun už dlouhou dobu, výjimku tvořila pouze generace Pascal, kde ten nárust byl 70% a to hlavně kvůli výrazně lepšímu výrobnímu procesu, to se dnes nekoná.

Výkon RT bude nový a neporovnatelný s dřívějšími kartami, stejně tak DLSS.

edit: tady je nějaký změřený výkon v 3DMarku - https://videocardz.com/77763/nvidia-geforce-rtx-2080-3dmark-timespy-resu...

Proti 1080 má 2080 o 38% vyšší skóre. Ale je také možné že se jedná o výsledek 2070, což zmiňuje článek, což může odpovídat Jensenovu tvrzení že je rychlejší než Titan ... Pak by ten výsledek byl výrazně lepší

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

nespochybňuji c píšete, ale počkám na oficiální benchmarky, resp až bude uvolněno embargo. Benchmark z prezentace Nvidie je hezký, ale je to marketingový slide, takže jsem k němu trochu skeptický. + já se na 4K nechystám takže mně stačí full HD + v rasterizaci bez RT si myslím budou Pascaly stačit. Uvidíme bude mně zajímat srovnání s 1080ti - 2080tky a 2070, ale když budu čekat na 2070 už bych nemusel stihnout výprodej pascalů kde bych pokukoval po 1070ti nebo 1080ti a bude záležet za kolik budou.
Do 2080ti nepůjdu určitě, dát 30 tisíc za grafiku která za rok bude stát 12-15 mi přijde vyhazování peněz z okna.Uvidíme, ale zatím to vydím na nákup levného pascalu a čekat na 7nm.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„když se ohlédneme zpět, tak 30% je obvyklý mezigenerační posun už dlouhou dobu, výjimku tvořila pouze generace Pascal, kde ten nárust byl 70%“

Nesmysl.

GF104->GK104 = +90 %
GK104->GM104 = +60 %
GM104->GP104 = +65 %
GP104->TU104 = +<50 %

TU104 přináší nejmenší výkonnostní posun ze všech stočtyřkových generací. Je sice pravda, že u některých generací neznačila Nvidia xx104 jako osmičkovou řadu karet, ale jako semičkovou nebo šestkovou. V tom případě ale byla výrazně levnější. TU104 přinesl zatím nejmenší výkonnostní posun a zároveň největší cenový posun ze všech xx104.

Skutečně se nikdy v historii nestalo, aby Nvidia vydala produkt, který by byl oproti svému předchůci o 30 % rychlejší a zároveň stál víc než o příčku výkonnější alternativa k předchůdci (Ti).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Venku jsou prvni cisla z 3dmarku. Predpoklada se, ze se jedna o 2080 a vykon je na urovni OC 1080Ti.
http://www.pcgameshardware.de/Geforce-RTX-2080-Grafikkarte-267863/News/R...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Tom's hardware nemá svou původní úroveň již pár let. Škoda.
Na druhou stranu ona inteligence ve spojení s altruismem nikdy nebyla silnější (myslím tím v zastoupení v populaci), než sobecký individualismus. Obzvlášť v post moderně...
... jen doufám, že se tohoto mého výplachu nechytně nějaký opravdový (tím myslím doopravdy opravdový (ne ironicky)) filozof.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

vymenim sucastnu 1080 Ti za buducu kartu od AMD :) treba vydrzat, a nema zmysel sa plasit! tato seria NV je nezaujimava, hlavne chcem freesync, RT je na dlhe roky slepou ulickou

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Adams Adams

Tak jistě že je ray tracing slepou uličkou, ale na fyzikální rendering se simulací fotonů ten výkon nebude ještě dýl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Hele teď jsem si konečně přečetl ten článek a nějak jej nechápu. Tedy chápu, že hlavně ovečky AMD bojují proti nVidií blahoslovením, že se nemá kupovat zajíc v pytli a nepředobjednávat.
Ale tady ten unhypetrain nechápu. Kdyby tady ovečky nemleli o předobjednávkách každej den, tak ani nevím že nějaký předobjednávky jsou protože FE verze se prostě nekupují, to ví snad každej.
Každej normální si bude vybírat až z brutálitních nereferenčních karet, které převálcují i FE verze. Takže vlastně tuhle AMďáckou masáž o předobjdnávání beru tak, že vlastně dělají pro nVidii reklamu zadarmo.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo proti nicemu nebojuje, jen tu rikame, ze do 14.9 je nesmysl predobjednavat. Pak fanouskum NVidie zklapne a bude klid.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Kéž by sklapli i fanoušci AMD až je zdupe nVidie...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A jak si to zdupani predstavujes ? Vzdyt v hernich grafikach v cenovym segmentu kam nvidia nasadila 2080 a 2080 ti ma amd jen (naprosto zbytecnou) vegu s vodnim chlazenim. To se jako nezajimavy model da ozelet. A az nekdy uvedou referencni 2070, tak se mozna potka cenove s vegou 64... a mozna taky ne, jestli zadna referencni 2070 v obchodech nebude. Takze pak vsechny rtx budou cenove nad normalnima vegama... ano budou mit lepsi herni vykon, ale taky za patricny priplatek :o)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Vega 64 že se vyrovná rtx2070...looollll také vlhké sny....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A jako vzdy.. tvuj prispevek naprosto nedava smysl jako odpoved k tomu, na co reagujes :o) Opravdu se potrebujes lecit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele idealista

Mam taky pocit, ze o AMD tu pises stale "len ty".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono se taky vybira z nereferencnich karet... FE sem ani nikde v cechach nezahlid, ale je pravda ze sem to prolit hodne rychle. Ty ceny jsou kruty :o)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Fe by mely byt exkluzivne jen na nv eshopu. Maji vyberove cipy, posilene napajeni, prepracovane chlazeni a oc v zakladu. To ze u pascalu umoznili fe prodavat aib byla chyba, ti tak prodavali radeji pro ne vyhodnejsi fe. Ted se musi snazit sami. I partnerske karty by mely byt uvedene do prodeje ve stejny den.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj, no jak to rozebíráte vše, a jak to jde dopředu je krásné, ale není u her třeba důležitá hratelnost, scénář, náboj a jak to člověka baví a vtáhne ho do hry? Před mnoha lety nám stačilo obyčejné.....nyní hraji Kindom Come Delirevance na mém obstarožním Athlon II X3, AMD 6850, 8 GB RAM....na ultra LOW při 1366x768 a frčí mi to na 30 fps....a když si sundám brýle....tak vidím i AA, nebo dokonce RT ! :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Presne, hratelnost, napad, zabava..to jsou atributy, ktere by meli byt na prvnim miste. Jenomze na desatem derivatu toho stejneho napadu uz nemas krome temi 'stiny' cim zaujmout.
To stejny MT hry...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A proto je pořád Battlefield 2 z roku 2005 (nebo Battlefield 2142 z 2006) nejlepší z celé série. Ostatní Battlefieldy už jen vylepšovali grafiku nebo destrukci prostředí ale herně šli do kopru. Herní mechaniky jako funkčnost čety, kooperace pilota a střelce v helikoptéře, bombardéru, komandér atd. nové Battlefieldy ještě nepřekonaly. Nevím co furt vymýšlejí... Stačilo by předělat Battlefied 2 do trošku novějšího kabátu, vlastně by stačily jen HD textury a zpřesnění hit-boxů a optimalizace net kódu a není co víc si přát. Nevím čím to je, ale mě žádné nové hry už léta nelákají... Pořád mi stačí Dota a starý Battlefield.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dulezite to je ale to neznamena ze musim hrat na dnesni dobu otresne vypadajiici hru.

Pokud mam hrat stejny scenar, pribeh, atd a budu mit moznost vybrat lepe vypadajici verzi, sahnu po ni

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

trololo.. :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Len idiot si kupuje vyrobky od hajzlovskej firmy ako je nvidia.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A výhercem, za nejoriginálnější komentář dne s největší informační hodnotou, se stává pan Bager. :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dik snazil som sa.
Presne ako tieto useless clanky o useless blbcovi co pise PR copypastu z nvidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NVIDIA je jiz ciste jako Apple, cista PR fantasmagorie, predrazena a rozdil ve vykonu minimalni, kuli tomu je potreba sakra silna konkurence AMD i na poli GPU, na poli CPU AMD jasne ukazalo kde byl trh roky zaseklej(ctyrjadra, pasta a ceny) a hle, za 400 dolaru mame dnes ve vyprodeji 12 ThR jadra a za 90€ kupujeme Zen ctyrjadra s moderni iGPU Vega grafikou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Další z řady slavných přihřívaček, aneb dokud mě nežalují, přihřívat budu :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.