Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k L3 cache Playstation 5 je zřejmě sdílená pro CPU i GPU

A jak to vlastne dopadlo s tou HSA, kdy gpu a cpu sdileli jeden pametovy prostor?
Zarizlo se to, protoze chytre napsany shader mohl cist data jakekoliv aplikace? :))

SLC me neprijde jako primarni duvod pro umozneni sdileni, spis jen zefektivneni sdileni.. kdyz uz se sdili PMEM (physical memory).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna to o HSA jsem chtěl napsat... Bezpečnost je ostatně problém už dnes, co se týká kódu shaderů a přístupu do sdíleného paměťového prostoru, i bez té sdílené cache.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2. generácia HSA je to, čo sa dnes volá ROCm=Radeon Open Compute platforM.

A možno sa aj toho chytí Mario Limonciello
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Dell-Mario-On-AMD-Li...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

HSA máš např v M1.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Zarizlo se to, protoze chytre napsany shader mohl cist data jakekoliv aplikace? :))

1) sdileni pametoveho prostoru existuje prakticky u vsech vyrobcu iGPU, AMD to ma na iGPU, Intel to ma u svych iGPU take, uz davno a porad to samozrejme existuje.

2) HSA v podani AMD nebylo jen sdileni pametoveho prostoru, za tou myslenkou toho bylo vic - konkretne, GPU bylo vicemene rovnocenne CPU. GPU mohlo zadavat ulohy CPU, a naopak. U vetsiny systemu (jako ty intel iGPU) muze jenom CPU zadavat ulohy GPU, naopak to nejde.

3) ne, nezarizlo se to kvuli tomu ze "shader mohl cist data jakekoliv aplikace", nejsme v roce 1998. GPU maji vlastni MMU a CPU ma IOMMU. Melo to jine problemy a nechytlo se to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Melo to jine problemy a nechytlo se to.

Nejake detaily?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Zarizlo se to, protoze chytre napsany shader mohl cist data jakekoliv aplikace? :))"

A jak asi, když operační systém používá hardwarovou ochranu paměti? Různé aplikace mají různě namapované stránky fyzické paměti, aby si nelezly do zelí. Jak tohle shader překoná jednodušeji než normální kód v témže adresovém prostoru?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Operacni system (hlavne win) nepouziva IOMMU pokud nejde tusim o nejnovejsi serverovou edici. Takze i kdyz IOMMU mate, v kombinaci s win se nepouziva.

Periferie nepracuji nad virtualnim pametovym prostorem jako aplikaci, ale pouzivaji fyzicke adresy - a jestli je nutno cist virtualni prostory aplikaci - neni nic jednodussiho nez najit koren prekladacich tabulek.

To, co by pomohlo zabranit aby gpu nesahalo kam nema, je vycleneni dedikovane pametove oblasti (napr. nvidia tegra - gpu memory carveout), ale tim prichazite o ono zerocopy a cele HSA.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, i x86 konzole krásně ukazují, jak je vývoj APU pro PC uměle bržděn. Je třeba dojit lidi na drahých a lépe kurvítkovsky navržených dedikovaných grafikách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

APU pro PC je brzděn pomalými paměťmi DDR. A paměti GDDR by zas brzdily CPU. Jinými slovy, APU v konzolích upřednostňuje výkon GPU a APU v PC zas CPU. Uvidíme s DDR 5 paměťmi, to se zas výkon posune.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Většina hráčů i běžných uživatelů/občasných hráčů by upřednostnila plusy a mínusy GDDR, ale nejsou vyslyšeni. Kromě toho je tady x dalších řešení, která by výkon APU nakopla.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Asi tahle skupina uživatelů není dost hlasitá. Nevím, nezkoumal jsem. Můžeš volit peněženkou a takové produkty nekupovat (a pokud ti nic jiného nezbyde, tak proč by se výrobci snažili).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.