S jídlem roste chuť: Krom Motoroly a IBM serverů chce Lenovo ještě Sony VAIO
Zkratka VAIO, v původním významu Video and Audio Integrated Operation, se na prvních produktech objevila v roce 1997. Od té doby ji vystřídala řada mobilních počítačů, desktopů i multimediálních center. O deset let později se Sony pokusila vdechnout značce druhou mízu, ale po dalších pěti letech se opět dostává do krize.
Sony se překvapivě ke zprávě vyjádřila, ale konstatování, že by situace kolem divize VAIO měla být řešena jakousi aliancí obou firem, označila za nepřesné. Potvrdila však, že se s touto divizí cosi děje i to, že aktuální finanční výsledky výroby počítačů budou v červených číslech, což společnost považuje za důsledek rozmachu tabletů a smartphonů.
Pokud bychom pominuli možnost, že by si Sony nechávala produkty řady VAIO montovat od Lenova, pak se jako jedna z možností jeví prostý prodej této značky Lenovu. Připomeňme, že Lenovo za $2,91 miliardy koupilo Motorolu a podle zdrojů z branže údajně zvažuje i koupi divize entry-level serverů od IBM.
Pro Lenovo je v současnosti (i přes snahy i rozšíření portfolia a vstup na nové trhy) výroba počítačů zdrojem 80 % firemních příjmů, naopak pro Sony je tatáž divize primárním zdrojem firemních ztrát a naopak se jí daří v elektronice. Ukončení či omezení výroby počítačů by nebylo velkým překvapením.