zrovna v tomto pripade wine emulator je, pretoze emuluje direct3d cez opengl, a ide mu to o dost pomalsie ako nativne direct3d vo windowse
narozdiel od toho, opengl hry vo wine idu porovnatelne s tym ako idu vo windowse
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zrovna v tomto pripade wine
Doug Quaid https://diit.cz/profil/doug
27. 8. 2012 - 12:29https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskusezrovna v tomto pripade wine emulator je, pretoze emuluje direct3d cez opengl, a ide mu to o dost pomalsie ako nativne direct3d vo windowse
narozdiel od toho, opengl hry vo wine idu porovnatelne s tym ako idu vo windowsehttps://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630945
+
27. 8. 2012 - 13:13https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuseTak obecně to říci nelze.https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630953
+
Ani v tomto případě se nejedná o emulaci, ale o překlad funkcí Direct3D do OpenGL. Princip - zhruba: Aplikace volá funkci Direct3D_vytvor_krychli, tuto funkci implementuje WineD3D (implementace API) jako volání funkce OpenGL_krychli_vytvor.
Emulace by byla je pokud by ta funkce v OpenGL neexistovala, a tak by se efekt vypočetl pomocí CPU. OpenGL a Direct3D jsou co se týče vlastností poměrně vyrovnané...jen pokud se nemýlím, v Direct3D může autor kódu lépe ovlivnit běh. http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ani v tomto případě se
Qvoshi https://diit.cz/profil/qvoshi
27. 8. 2012 - 13:48https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuseAni v tomto případě se nejedná o emulaci, ale o překlad funkcí Direct3D do OpenGL. Princip - zhruba: Aplikace volá funkci Direct3D_vytvor_krychli, tuto funkci implementuje WineD3D (implementace API) jako volání funkce OpenGL_krychli_vytvor.
http://wiki.winehq.org/WineD3DOnWindows
Emulace by byla je pokud by ta funkce v OpenGL neexistovala, a tak by se efekt vypočetl pomocí CPU. OpenGL a Direct3D jsou co se týče vlastností poměrně vyrovnané...jen pokud se nemýlím, v Direct3D může autor kódu lépe ovlivnit běh.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3Dhttps://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630959
+
tak preco potom su d3d hry vyrazne pomalsie oproti win, zatial co pri opengl je rozdiel minimalny
skusal som to napriklad na unreale, ktory ma opengl, d3d8 a d3d9 render
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tak preco potom su d3d hry
Doug Quaid https://diit.cz/profil/doug
27. 8. 2012 - 14:53https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskusetak preco potom su d3d hry vyrazne pomalsie oproti win, zatial co pri opengl je rozdiel minimalny
skusal som to napriklad na unreale, ktory ma opengl, d3d8 a d3d9 renderhttps://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630967
+
podpisy funkcii urcite nie su 1:1, budu k tomu velmi daleko :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
s tym prekladom to tak
mixal 11 https://diit.cz/profil/mixal
27. 8. 2012 - 17:12https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuses tym prekladom to tak jednoduche nebude :)
podpisy funkcii urcite nie su 1:1, budu k tomu velmi daleko :)https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630973
+
Na druhou stranu ani WinAPI a POSIX nejsou zrovna 1:1, ale emulováním bych to nenazýval :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Na druhou stranu ani WinAPI a
Voty https://diit.cz/profil/voty
27. 8. 2012 - 17:42https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuseNa druhou stranu ani WinAPI a POSIX nejsou zrovna 1:1, ale emulováním bych to nenazýval :)https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630976
+
Moc se s cdr.cz v pohledu na vec neshodujete..:-)
Ale to nevadi, ja jako hlavni problem vidim to, ze Google podrazil snahy Adobe konecne odstavit zombie Flash, ktery uz mel byt davno pryc. Ted, po vic nez desetileti, kdy nikdo Flash do Linuxu uspesne neportoval a kdy se samo Adobe rozhodne ho ukoncit se toho najednou chyti Google? WTF? To je takova mala IT nekrofilie.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Moc se s cdr.cz v pohledu na
ren https://diit.cz/profil/ren
27. 8. 2012 - 15:41https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuseMoc se s cdr.cz v pohledu na vec neshodujete..:-)
Ale to nevadi, ja jako hlavni problem vidim to, ze Google podrazil snahy Adobe konecne odstavit zombie Flash, ktery uz mel byt davno pryc. Ted, po vic nez desetileti, kdy nikdo Flash do Linuxu uspesne neportoval a kdy se samo Adobe rozhodne ho ukoncit se toho najednou chyti Google? WTF? To je takova mala IT nekrofilie.https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630968
+
Adobe sa flash odstavit nesnazi. Linux odstavil len preto, lebo sa to neoplatilo portovat, takze to prebral Google. Na Win a Mac bude naopak flash este dost dlho a Adobe sa ho bude snazit presadzovat viac a viac, to iste plati aj pre mobilne platformy(iOS,Android,Blackberry a ine vo forme AIRu). Zombie produkt to urcite nie je, stale je to na mile vpred oproti HTML a vyvoj stale pokracuje (napr. novy profiler Monocle)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Adobe sa flash odstavit
a a https://diit.cz/profil/richard7854
27. 8. 2012 - 16:16https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuseAdobe sa flash odstavit nesnazi. Linux odstavil len preto, lebo sa to neoplatilo portovat, takze to prebral Google. Na Win a Mac bude naopak flash este dost dlho a Adobe sa ho bude snazit presadzovat viac a viac, to iste plati aj pre mobilne platformy(iOS,Android,Blackberry a ine vo forme AIRu). Zombie produkt to urcite nie je, stale je to na mile vpred oproti HTML a vyvoj stale pokracuje (napr. novy profiler Monocle)https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630970
+
Na mile vpred tak leda co do narocnosti. Par flash aplikaci a CPU maka na plny kule a to se vsemi jadry. Na druhou stranu desitky otevrenych zalozek s pouzitim flash-block a neni sebemensi problem. Flash je opravdu zombie nechapu jak to na nekterych founech muze (nekdy opravdu stezi) vubec behat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na mile vpred tak leda co do
JVc https://diit.cz/profil/jvc
27. 8. 2012 - 18:17https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuseNa mile vpred tak leda co do narocnosti. Par flash aplikaci a CPU maka na plny kule a to se vsemi jadry. Na druhou stranu desitky otevrenych zalozek s pouzitim flash-block a neni sebemensi problem. Flash je opravdu zombie nechapu jak to na nekterych founech muze (nekdy opravdu stezi) vubec behat.https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630978
+
Povedat ze Flash je narocny je blbost prveho stupna. Flash je len platforma, to ako autor vyuzije tuto platformu je len na nom. To ze FlashBlock je obrovska ulava pre pocitac vsak nie je chyba flashu. Chyba je v tom, ze flash aplikacie v 99 % nevytvaraju programatori ale grafici, ktori nemaju paru o tom, cim vsetkym zasieraju svoju aplikaciu (najma narychlo urobene banery). Kebyze zoberete lubovolnu flash aplikaciu a prepisete ju do JS/HTML tak aj v tom narychlejsom prehliadaci to vzdy pojde omnoho pomalsie. Aj vo flashi sa daju spravit nenarocne aplikacie a hry, ktore aj na mobile bezia pri 60 fps s narocnou grafikou, staci len poznat slova ako optimalizacia.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Povedat ze Flash je narocny
a a https://diit.cz/profil/richard7854
27. 8. 2012 - 22:32https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskusePovedat ze Flash je narocny je blbost prveho stupna. Flash je len platforma, to ako autor vyuzije tuto platformu je len na nom. To ze FlashBlock je obrovska ulava pre pocitac vsak nie je chyba flashu. Chyba je v tom, ze flash aplikacie v 99 % nevytvaraju programatori ale grafici, ktori nemaju paru o tom, cim vsetkym zasieraju svoju aplikaciu (najma narychlo urobene banery). Kebyze zoberete lubovolnu flash aplikaciu a prepisete ju do JS/HTML tak aj v tom narychlejsom prehliadaci to vzdy pojde omnoho pomalsie. Aj vo flashi sa daju spravit nenarocne aplikacie a hry, ktore aj na mobile bezia pri 60 fps s narocnou grafikou, staci len poznat slova ako optimalizacia.https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630987
+
"v 99 % nevytvaraju programatori ale grafici" ne grafici ale hovada. Jinak souhlas az na to ze jsem blokoval i JS a na vykon to zas tak moc nepomohlo (vyjma par prasackych stranek) a ze JS ma na beznych strankach o mnoho vetsi penetraci nez flash uz mluvi samo o sobe o vsem.
Uz se nemuzu dockat na HTML video tag protoze ty flash video playery to je na vrazdu jak tvurcu tak tech co to rvou na svoje stranky. Pri zatizeni CPU/GPU na max 30% u prehravani videa pres flash player = cukatura jakou bych u MPC nemel i pri komprimaci na pozadi. WTF flash?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"v 99 % nevytvaraju
JVc https://diit.cz/profil/jvc
28. 8. 2012 - 19:39https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse"v 99 % nevytvaraju programatori ale grafici" ne grafici ale hovada. Jinak souhlas az na to ze jsem blokoval i JS a na vykon to zas tak moc nepomohlo (vyjma par prasackych stranek) a ze JS ma na beznych strankach o mnoho vetsi penetraci nez flash uz mluvi samo o sobe o vsem.
Uz se nemuzu dockat na HTML video tag protoze ty flash video playery to je na vrazdu jak tvurcu tak tech co to rvou na svoje stranky. Pri zatizeni CPU/GPU na max 30% u prehravani videa pres flash player = cukatura jakou bych u MPC nemel i pri komprimaci na pozadi. WTF flash?https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-631071
+
Re: "Moc se s cdr.cz v pohledu na vec neshodujete..:-)"
V tom je kouzlo té naší „rozpolcenosti“: my na to mít jednotný názor nemusíme :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Re: "Moc se s cdr.cz v
WIFT https://diit.cz/autor/wift
27. 8. 2012 - 18:37https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuseRe: "Moc se s cdr.cz v pohledu na vec neshodujete..:-)"
V tom je kouzlo té naší „rozpolcenosti“: my na to mít jednotný názor nemusíme :)https://diit.cz/clanek/linuxovy-port-unreal-engine-3-je-jen-marketingovy-podvod/diskuse#comment-630982
+
zrovna v tomto pripade wine emulator je, pretoze emuluje direct3d cez opengl, a ide mu to o dost pomalsie ako nativne direct3d vo windowse
narozdiel od toho, opengl hry vo wine idu porovnatelne s tym ako idu vo windowse
Tak obecně to říci nelze.
Ani v tomto případě se nejedná o emulaci, ale o překlad funkcí Direct3D do OpenGL. Princip - zhruba: Aplikace volá funkci Direct3D_vytvor_krychli, tuto funkci implementuje WineD3D (implementace API) jako volání funkce OpenGL_krychli_vytvor.
http://wiki.winehq.org/WineD3DOnWindows
Emulace by byla je pokud by ta funkce v OpenGL neexistovala, a tak by se efekt vypočetl pomocí CPU. OpenGL a Direct3D jsou co se týče vlastností poměrně vyrovnané...jen pokud se nemýlím, v Direct3D může autor kódu lépe ovlivnit běh.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3D
tak preco potom su d3d hry vyrazne pomalsie oproti win, zatial co pri opengl je rozdiel minimalny
skusal som to napriklad na unreale, ktory ma opengl, d3d8 a d3d9 render
s tym prekladom to tak jednoduche nebude :)
podpisy funkcii urcite nie su 1:1, budu k tomu velmi daleko :)
Na druhou stranu ani WinAPI a POSIX nejsou zrovna 1:1, ale emulováním bych to nenazýval :)
Moc se s cdr.cz v pohledu na vec neshodujete..:-)
Ale to nevadi, ja jako hlavni problem vidim to, ze Google podrazil snahy Adobe konecne odstavit zombie Flash, ktery uz mel byt davno pryc. Ted, po vic nez desetileti, kdy nikdo Flash do Linuxu uspesne neportoval a kdy se samo Adobe rozhodne ho ukoncit se toho najednou chyti Google? WTF? To je takova mala IT nekrofilie.
Adobe sa flash odstavit nesnazi. Linux odstavil len preto, lebo sa to neoplatilo portovat, takze to prebral Google. Na Win a Mac bude naopak flash este dost dlho a Adobe sa ho bude snazit presadzovat viac a viac, to iste plati aj pre mobilne platformy(iOS,Android,Blackberry a ine vo forme AIRu). Zombie produkt to urcite nie je, stale je to na mile vpred oproti HTML a vyvoj stale pokracuje (napr. novy profiler Monocle)
Na mile vpred tak leda co do narocnosti. Par flash aplikaci a CPU maka na plny kule a to se vsemi jadry. Na druhou stranu desitky otevrenych zalozek s pouzitim flash-block a neni sebemensi problem. Flash je opravdu zombie nechapu jak to na nekterych founech muze (nekdy opravdu stezi) vubec behat.
Povedat ze Flash je narocny je blbost prveho stupna. Flash je len platforma, to ako autor vyuzije tuto platformu je len na nom. To ze FlashBlock je obrovska ulava pre pocitac vsak nie je chyba flashu. Chyba je v tom, ze flash aplikacie v 99 % nevytvaraju programatori ale grafici, ktori nemaju paru o tom, cim vsetkym zasieraju svoju aplikaciu (najma narychlo urobene banery). Kebyze zoberete lubovolnu flash aplikaciu a prepisete ju do JS/HTML tak aj v tom narychlejsom prehliadaci to vzdy pojde omnoho pomalsie. Aj vo flashi sa daju spravit nenarocne aplikacie a hry, ktore aj na mobile bezia pri 60 fps s narocnou grafikou, staci len poznat slova ako optimalizacia.
"v 99 % nevytvaraju programatori ale grafici" ne grafici ale hovada. Jinak souhlas az na to ze jsem blokoval i JS a na vykon to zas tak moc nepomohlo (vyjma par prasackych stranek) a ze JS ma na beznych strankach o mnoho vetsi penetraci nez flash uz mluvi samo o sobe o vsem.
Uz se nemuzu dockat na HTML video tag protoze ty flash video playery to je na vrazdu jak tvurcu tak tech co to rvou na svoje stranky. Pri zatizeni CPU/GPU na max 30% u prehravani videa pres flash player = cukatura jakou bych u MPC nemel i pri komprimaci na pozadi. WTF flash?
Wow! Ukazes mi, v cem jsi priletel na nasi planetu? :-O
Re: "Moc se s cdr.cz v pohledu na vec neshodujete..:-)"
V tom je kouzlo té naší „rozpolcenosti“: my na to mít jednotný názor nemusíme :)
Není jednodušší a levnější engine neportovat?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.