Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Lisa Su: Crossfire nehraje významnou roli

No ono to taky nemá smysl u ničeho jiného než u highendu. A jak dlouho už AMD nemělo karty s highendovým výkonem, že...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

...takze nvidia SLI nerusi?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

taky od něj pomalu opouští nejen kvůli mGPU, ale obě firmy se vydají cestou MCM řešení (v podstatě jim nic jiného ani nezbývá, protože "waferové" GPU jen tak nehrozí) a tam je jaksi SLI/CF k ničemu (no i když pod "značku" mohou nacpat různé technologie :))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S degradováním RTX 2070 na RTX 2060 Super se SLI paradoxně dostalo po RTX 2070, 2080 a 2080 Ti i na "levnější" grafiku za jedenáct tisíc.

Ale v reviewers guide o tom nebyla ani zmínka, v prezentacích taky ne, a já sám si to uvědomil až po dopsání recenze :D, takže si myslím, že se to taky snaží utlumit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spise naopak.

Kdo chtel vykon Hi-End (samozrejme v podporovanych hrach), bylo vyhodnejsi koupit si 2 mid-range grafiky a sparovat je.

Protoze bys mohl vedet, ze skalovani cena/vykon neni linearni. Neni problem videt produkty, ktere jsou jen o 5% vykonejsi a zaroven jsou o 20% drazsi. Myslim, ze i na PCT delate grafy vyhodnosti a jestli me pamet neklame, hi-end v tom vzdy propadal.

Mam pocit, ze si sem chodis ukajet sve OBRi komplexy a rozum nechavas na PCT, kde te plati a neproslo by ti to bez velke financni ujmy :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nech ho být, protože každý klik pro DIIT zisk :D, ale že sem chodí trollit a sám má "doma" bordel o něčem vypovídá :)

btw jediná hra, která předvedla smysluplné škálování výkonu byla Deus Ex: MD :) a mGPU řešení bych přenechal profi segmentu(kde má opravdu smysl) a pro budoucí nasazení v hrách tu zůstává MCM řešení :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mam uplne opacne skusenosti. Mal som svojho casu 2xGTX 260. Mali mat vykon niekde okolo GTX 780 a stali dokopy 500E. Lenze framerate nebol najstabilnejsi a nie v kazdej hre ten vykon bol. Potom Som kupil za 612E GTX 780. Obrovsky rozdiel vo vsetkom. Neoplatilo sa vobec kupovat 2 mainstream karty namiesto jednej vykonnej. Mam rovnaky nazor ako Adam. 2 karty mali zmysel iba u high end-u ked niekomu nestacil vykon jednej karty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Len opravim. Malo tam byt GTX 460 a nie GTX 260. Ale to je jedno. Jedna vykonna GPU je vzdy lepsia ako dve, ktore maju podobny vykon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu porovnáváte cenu a výkon GTX 780 s o tři roky staršíma kartama?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stali ma 500E. GTX 780 612E. Kupoval som ju za uvadzaciu cenu. Aj keby som kupoval GTX 480, co by bolo urcite lepsie porovnanie, stale som si isty, ze by to bola lepsia kupa ako dve 460tky.
Dnes stoja kolko 2 RTX 2060tky? 1000E. Radsej by som si za 1000E kupil RTX 2080.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 x 460 vysly cenově nastejno nebo byly levnější než jedna 480 a podle tohoto zdroje byly ve SLI o 25% rychlejší:
https://www.anandtech.com/show/3810/nvidias-geforce-gtx-460-part-2-the-v...
Tím nechci obhajovat SLI řešení, jen si myslím, že Vaše rozhodnutí tenkrát nebylo tak hloupé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V dnešní době, kdy jsou notoricky známé poučky o microstutteringu, input lagu a tom, jak funguje AFR, by už se pokoušel výkonnou grafiku nahradit dvěma slabšími asi jenom... ťunťa.

Jediná výhoda takového řešení je, že z toho padají vyšší průměrné fps, ale to je dobré tak do grafů. Při 50 fps ve SLI/Crossfire je hratelnost podobná jako na jedné kartě na 30 fps. Třeba v Crysis 3 je pak problém trefit se do dvěří, i když na počítadle svítí 50 fps.

Ano, highend z hlediska výkonu propadá.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jenže to má to "ale". Zvýšení výkonu není jisté. Občas se to blíží k magické dvojce, občas je to 25% a občas to způsobuje víc problémů než užitku. Taky to vyžaduje spoustu práce vývojářů. Dokud to nebude fungovat samo o sobě, bude to jen minoritní záležitost pro specifické případy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by dobre, kdyby nepodpora Crossfire a SLI donutila vyvojare prave pouzivat ten mGPU protoze by to vyresilo hw narocnost spojovani 2 a vice GPU cimz by byl vyresen problem chipletu u grafik.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale oni to řešit nebudou, zvlášť v režimu kde k 2080Ti může člověk mít integrovanou grafiku Intelu. Rozdíly ve výkonu i features těch grafik je jednoduše příliš aby někomu vůbec stálo za to všechno sepsat a správně nakonfigurovat co která grafika bude dělat.

Navíc HW spojování je náročné kvůli ztrátě výkonu, SW řešení bude ještě horší.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jenze v pripade mGPU uz nejde o spojovani, ale o rozdelovani, tudiz je to perfektni reseni ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co? Potřebuju odvést nějakou práci, když ji nerozdělím, tak ji neudělám rychleji. Spojením dvou čipů v jeden dostanu na oko jeden výkonnější čip. BTW. NVIDIA už to nějakou dobu běžně praktikuje v jejich profi stanicích. Spojuje výkon více grafik které se na venek tváří jako jedna. Dá se to škálovat od jedné do 16 grafik.

Jsem vývojář hry, mám k dispozici 2080Ti a nějaku UHD630 nebo jaké jsou dnes... Musím přesně vědět jakou práci můžu nechat počítat tu RTX a jakou práci přidělit té UHD, tzn musím vědět jaký mají výkon, jaké podporují technologie, musím vědět co se líp počítá na které, musím vědět dle konkrétního nastavení detailů jak tu práci rozdělit aby jedna grafika nebrzdila druhou.

Teď si vezměme že na trhu máme třeba 20-30 relativně aktuálních grafik a já bych pro každou jejich kombinaci musel stanovit co a jak... V ideálním světě i každou z těch kombinací budu testovat a ladit, zda jsem se nesekl. A to nemluvím o tom že jednak karta může být podtaktovaná a druhá přetaktovaná a pak to vůbec nesedí do předpokladů...

Moc práce, moc průserů, extrémně moc peněz za málo muziky, nikdo to dělat nebude.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Kromě toho, že "software se vyvíjí rychleji než hardware" platí taky, že "nový hardware vzniká rychleji než starý zastarává". Příklad...
- Dávno jsem si koupil ATI Radeon HD 4780... a bláhově si myslel, že za rok, až budou peníze, tak přikoupím druhou do CrossFire.
- Potíž byla v tom, že náročnost her(které hraju) se zvyšovala pomalu a grafika stačila na hry dlouhých 6 let. Navíc se odvařila teplotou a nestabilitou, takže morálně ještě pár let mohla sloužit.
- Po 6 letech jaksi druhou HD 4780 do SLI už neprodávali.
- Navíc už za 2 roky byla double kombinace HD 4780 překonána single high-end modelem.
- Nahradil jsem ji za GTX 1060, která má relativní výkon 511% staré karty (techpowerup.com) a nemá spotřebu jako 5 karet.

Takže souhlasím, že CrossFire je z 99% zbytečnost.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"software se vyvíjí rychleji než hardware"

To mi pripomína trojicu Moorov, Gatesov a hlavne ich dôsledok Withov zákon. Lebo software sa vyvíja rýchlejšie ako hardvér ,ale na rozdiel od hardvéru sa vyvíja nesprávnym smerom...

Wirth's Law is a famous quote from Niklaus Wirth, a Swiss computer scientist. In 1995, he proposed an adage that:
“Software is getting slower more rapidly than hardware is getting faster.”
https://www.techopedia.com/definition/24381/wirths-law

09. January 2019
Každým rokem dochází k zdvojnásobení komponentů, jež tvoří integrovaný obvod ..

Po deseti letech však toto své tvrzení opravil ve smyslu, že k zdvojnásobení dochází každé dva roky – i přesto se oficiálně ujala verze s 18 měsíci.

Sofistikovanější forma tohoto zákona hovoří o zdvojnásobení výpočetní rychlosti na jednotku ceny.
https://www.itbiz.cz/clanky/zakony-informatiky-uvod-a-mooruv-zakon

Gates's Law

“The speed of software halves every 18 months.”
http://www.catb.org/jargon/html/G/Gatess-Law.html

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za svého času tady byly ještě dual GPU grafiky .. HD4850x2, HD4870x2, atd.

Problém všech těchto multiGPU a multicore GPU je, že se jejich výkon neškáluje na požadovanou úroveň .. Pokud budu mít SLI/Crossfire můžu dostat v některých titulech okolo +20 až +30% a to je ,,vzhledem k tomu, že mám fyzicky ,,jakože" dvojnásobný výkon, naprosto nežádoucí a zbytečné, finančně nerentabilní.

mGPU zase chce podporu od vývojářů a jelikož je jenom mizivé % lidí, kteří tyto multiGPU používají tak je pro ně zbytečně práce navíc to řešit a tak se na to raději vyprdnou.

SLI/Crossfire by teoreticky mělo smysl pro pár nadšenců v ultra high endu, kde už single karta nestíhá a tak použiju multiGPU s tím, že se mi ten výkon posune o 30% (možná .. v praxi to bývá ještě míň), ale za 2 násobnou cenu a to si jen tak někdo nekoupí.

Za mě osobně je SLI/Crossfire naprosto zbytečná technologie, kdy dneska stačí mít monitor s GSync nebo Freesync a není potřeba ani hnát FPS do ukrutných výšin a navíc bude pak gameplay bez screen tearingu se stejným input lagem a bez nežádoucího microstutteringu z desynchronizované obnovovací frekvence a to všechno s menšíma teplotama.

30FPS je málo, ale když mám ve hře 45 nebo 70 nebo 144 tak díky Freesync ani nevím, že mám takové nebo makové FPS, plynulost mám pořád stejnou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem psal vyse dobrym prikladem ze to je pouzitelne je akorat Deus ex MD ale to se vyvojari mohli pretrhnout ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

crossfire je minoritní záležitost, už moc nehraju, naposledy co jsem kupoval hiend bylo Fiji. Nicméně mám 2 minery s RX580 grafikama, takže kdybych si chtěl zas zahrát, mohl bych si dvě vypůjčit. Co jsem se díval na youtube, tak právě tahle kombinace v některých hrách (např. doom) překonávala RTX 2080, každopádně tam kde to funguje by to mělo mít výkon mezi 2070-2080, což je asi použitelné. Bohužel dnešní hry jsou tak debilní, že bych je nehrál ani s 2080Ti, takže to nechám těžit

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.