Lisa Su: Crossfire nehraje významnou roli
Před dvěma lety přišla redakce webu PCWorld s poněkud zmatečnou zprávou, že CrossFire končí. Byl to omyl daný tím, že si autor článku všiml, že AMD popisu ovladačů nepoužila termín CrossFire, ale multi-GPU. Z toho mylně vyvodil, že z CrossFire je konec. To bylo neopodstatněné, neboť někdy od vydání DirectX 12 AMD rozlišovala mezi významově širším pojmem multi-GPU, který zastřešoval všechny režimy použití více grafických jader, a CrossFire, kterým označovala pouze spojení výkonu dvou samostatných grafických karet prostřednictvím ovladače. Oproti tomu DX12 / Vulkan explicit multiadapter umožňoval spojit výkon dvou (či více) GPU prostřednictvím kódu napsaného autorem hry. Třetím režimem pak byl dual-graphics spojující integrované GPU v APU se samostatnou low-endovou grafikou.
Přestože v roce 2017 CrossFire neskončilo a architektura Vega jej podporovala, Radeony RX 5700 postavené na architektuře Navi již klasické CrossFire nenabízejí. Přestože se nezdá, že by někomu chybělo, dostala CEO AMD Lisa Su dotaz na toto téma. Její odpověď: „Abych byla upřímná, software se vyvíjí rychleji než hardware. Řekla bych, že CrossFire nehraje významnou roli.“
I když to není zcela jisté, dá se na základě této odpovědi očekávat, že ani high-endové GPU postavené na architektuře Navi nebude podporou CrossFire disponovat a zůstane pouze explicit multiadapter, nad kterým mají kontrolu vývojáři her. Pokud se to potvrdí, nedožije se CrossFire svých patnáctých narozenin.