Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Lze brát ještě DLSS vážně? F1 2019 předvedla nové dno

To je tak, kdyz je nejaka technologie a jeji vysledek 100% zavisly na jejim dodavateli... horsi kombinaci pro zakaznika uz snad ani nejde vymyslet..

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

celej ten koncept je na hlavu.. clovek musi po vydani hry jeste cekat, az se dodela podpora pro nakou proprietarni technologii.. po dvou trech mesicich cekani se to slavnostne vyda a je to tak hnusny, ze je to nepouzitelny.. tak se dalsi dva tri mesice ceka na vylepseni.. pak uz ta proprietarni technologie dava jen o trochu hnusnejsi obraz nez otevrena alternativa, kterou muzu zapnout rovnou.. ((: proste logika marketingu v nVidii..

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

"celej ten koncept je na hlavu.."
..s tim souhlasim :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Naaahodou :D

V dnesnim svete kompjutru je naprosto bezne, ze vydavatel doda na trh hru, ktera by s prehledem mohla byt oznacena za "alfa" verzi.

nVidia proste jen vyuzila stav, kdy temer zadna hra neni hratelna nekolik tydnu po vydani. Masivni day1 zaplaty, vylepsovani, optimalizace... dnes kdyz clovek koupi hru hned po vydani, nebo jeste hure predem, tak je proste idiot.

Kdyz ma pockat jeste 2/3 mesice na raytracing a DLSS, tak se to vlastne je pro nej lepsi :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Narážate na to, že nVidia genruje patche cez DLSS?

ex-inženýr Nvidie: Každou hru vydávají rozbitou, opravujeme to v driverech
11. 3. 2015

Softwarové týmy Nvidie a AMD hledají bugy po autorech hry a v rámci ovladačů pro ně vyvíjejí řešení. Tato praxe dosáhla už takové samozřejmosti, že se někteří vydavatelé neobávají vydat hru prakticky nefunkční - však oni si výrobci grafik poradí. Jestli si neporadí, utrhnou si ostudu před uživateli sami…

„Téměř každá hra je vydána rozbitá. Řeč je o významných AAA titulech od výrobců, kteří patří k nejznámějším v branži. Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel APU - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame. Leccos jsou chyby nebo přehlédnutí - jeden titul byl vydaný s chybnými shadery, které silně snížily výkon našich ovladačů. Takové záležitosti jsou na denním programu bug-trackeru. Pak se na to někdo podívá, zjistí, co je v té hře zvorané a vytvoří záplatu, aby si s tím ovladač poradil. V ovladači už existuje dlouhá řada volitelných záplat, které prostě pro jednotlivé hry zapínáme nebo vypínáme - a pak jsou tam hacky specifičtějšího rázu - až po kompletní náhradu původních shaderů za verzi připravenou našim softwarovým týmem.
https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty/diskus...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Uff...

Zaprve, naucte se cist. Narazim na to, ze vyvojari her delaji hry ktere maji tuny bugu nezavisle na grafice. Grafika je v naproste vetsine v pohode. Maximalne nejake artefakty na obkurnich konfiguracich (notasove grafiky, atp.).

Napr. Kingdom Come: Deliverance, Fallout76, Anthem, Battlefield V,... vsechno tohle se dalo hrat az nekolik tydnu/mesicu od vydani. Battlefield teda nebyla alfa, ale demo. Vetsina veci fungovala dobre, akorat byla vetsina menu sediva s tim "coming soon".

Vlastne posledni hry, ktere jsem v den nakupu dokazal projet bez zavaznejsich problemu bylo Metro: Exodus a TotalWar: Warhammer2. A teda Starcraft2, ale to bylo jeste za dob dobreho Blizzardu :D

A zadruhe, tenhle text tu spamujete skoro pokazde. Uz je to trapne. Vsichni to dobre vi, necitujete tu zadnou novinku, nejen ze to bylo dost diskutovane, ale i sam hazite clanek na DiiT. A kdyz uz nahodite link na clanek, nedoplnujte to tim textem. Vyberte si jedno nebo druhe.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Starýho kozla přemet nenaučíš.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Stale si myslim, ze z tohto mohla byt genialna otvorena platforma, na ktorej by zarabali takmer vsetci zucastneni.

Keby to spravili open, mohol vzniknut trh s predtrenovanymi modelmi, ktore by si hraci mohli nakupovat.
Na druhej strane by boli bezni ludia, ktori by napr. predrenderovavali napr. Metro Exodus v 16k, ina skupina by na tom robila machine-learning.

Hrac by si iba vybral, ze chce "kupit vyhadzovanie" pre Metro exodus 1440p povedzme sa $2-5. Peniaze by si rozdelili platforma a "taziari".

Mohla vzniknut nova vlna predaja GK.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Už vidím někoho, kdo si za peníze kupuje antialiasing půl roku po dohrání hry :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

DLSS je proste nesmysl, ktery casem vysumi.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Poprvé co sis zasloužil plus ..

DLSS Jsem zkoušel v několika hrách a ty výsledky byly naprosto příšerné.
Battlefield V dokonce vypadal jako kdybych vzal ve Photoshopu Gaussian Blur a celou obrazovku projel pár % rozmáznutí .. Naproto příšerné. Stejné výsledky jsem viděl i v Metru ..

To co předvedlo F1 mě jen utvrdilo v tom, že celé DLSS je naprosto nepoužitelná technologie, která naopak zhoršuje obraz než, aby ho vylepšovala.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ja to tvrdim dlouhodobe, když se podivas o cem ta technologie je, tak to proste ani nadeji na uspech mit nemohlo. Podle me to vzniklo proto, ze si NVidia byla vedoma nedostatku RT a tohle mělo RTcku pomoci a nebyla by to NVidia, aby to nezkusila marketingove vyuzit.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vzniklo to proto, ze neuronove site se momentalne vezou na hype trainu, proti kteremu jsou Shinkanseny a TGV jen trapne slimaky. Pokud vam neleze NN z kazdeho otvoru, nejste frikulin a jste out. Navic Nvidia ma tensor cores ktere pri hrani jenom zahaleli, takze proc jich nevyuzit.

Za par let to skonci jako ostatni technologie: lide si uvedomi, ze NN jsou jen dalsi tool, uzitecny v jistych oblastech, a prestanou to cpat uplne vsude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pamätám si, že prvé výsledky v Metre aj BFV boli dosť zlé. Čo som ale čítal, tak sa to časom dosť zlepšilo a z posledných obráckov čo som videl sa už nad tým aspoň takto dalo uvažovať. Skúšal si DLSS v týchto hrách aj po čase, kedy sa deklarovalo zlepšenie? Alebo iba na začiatku po prvom release? Celkom ma zaujíma ako vyzerá aktuálny výsledok.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

JJ, taky si ho nekoupím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jiříku, ...ech..., co ti už na tohle napsat.

Cituju notes k "patchi", který Codemasters totálně zdrbali ( https://steamcommunity.com/games/928600/announcements/detail/16082673724... ) :

UPDATE: Just a quick update on yesterday’s correction to our patch notes for 1.07. We inadvertently released a partially completed integration of Nvidia’s DLSS technology in patch 1.07 which was not supposed to be enabled until a later patch. We are currently working towards enabling this in a completed state for an upcoming patch. Thanks to Nvidia for helping us in tracking down this issue.

We are continuing to track down and fix more bugs and we’ll have more information about any further patches soon - if you notice anything about these notes that aren't right, or you think don't work as they should, please let us know in our discussion threads here on Steam.

Info o tom, že codemasters implementovali špatně, visí na steamu minimálně od středy minulého týdne, oprava se připravuje. Není to "vzali zpátečku", oni to opravdu zdrbali. Dělá to takové věci, že to tam na některých mapách kreslí fialové slunce a podobně.

Ale gratuluju k dalšímu selektivnímu výběru informací kvůli shitstormu na Nvidii, tenhle se povedl.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

mistr adams, do prdele, tradicne reaguje na clanek, co necet.. ((: polopate pro pomalu chapavy: ten 'update' tam frkli az kdyz zacli lidi za redditu linkovat recenzi, co kritizuje kvalitu.. ne opacne..

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ne, řešilo se to prakticky od uvedení patche.

Zvláštní. Já si pustím defaultní benchmark, vidím fialové slunce, zeptám se Nvidie, co to má znamenat, dozvím se, že je to průser, protože codemasters dali k patchi jiné soubory pro DLSS než měli, teď se řeší, co s tím, protože všichni mají dovolené (jestli ten patch budou stahovat, nakonec to vyřešili tím dodatkem). A to bylo už minulý týden ve středu ráno, pár hodin po release toho patche.

Jiřík se nikoho nezeptá, investigativně počká do příštího týdne, přidá si k tomu nějaké své paranoidní spekulace (v tomhle ohledu už se dostává na úroveň nejmenovaného kolegy), oficiální vyjádření autorů patche, ve kterém se doznávají, že to zvrtali (a to už je co říct, když někdo něco takového veřejně přizná), deklasuje, na úroveň "zařadit zpátečku a prohlásit, že podpora ještě není dokončená a finální verze přijde teprve s dalších patchem" a pustí to ven.

Promiňte, ale který idiot by záměrně vypustil patch, který dělá tohle už v defaultním benchmarku, v prvních deseti sekundách:

https://ctrlv.cz/AcMs

(ten "prasklý monitor" vlevo nahoře je ve skutečnosti slunce, které má být bílé). To opravdu není "uchvátanou" implementací.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

To jen utvrzuje v tom, ze koncept DLSS je padly na hlavu. Byt zavisly na integraci takovych feature pro kazdy release pro kazdou hru, na dodavateli HW platformy je uplne mimo.
Je celkem jedno, kdo to podelal, ten princip je blbe, bez ohledu na to jake vysledky z DLSS nakonec lezou..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ono je možné, že časem udělají nějakou "obecnou implementaci", která nebude potřebovat trénování na jednotlivé hry. (je možné čti Nvidia se o to pokouší).

Osobně bych, co se tensor cores týká, spíš uvítal, kdyby pustili ven ty praktické věci, co ukazovali na předváděčkách, třeba ve formě pluginů pro používané aplikace

https://developer.nvidia.com/rtx/ngx

Pořádný upsampling na fotky nebo na video, dopočítávání mezisnímků u videa, retušovací štětce apod.

Používat celé tensor cores podstatě jen jako náhražku antialiasingu ve hrách mi pořád přijde... divné, stejně jako snaha na sílu to nacpat do her, aby z toho byla jakože herní technologie.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

něco jako FidelityFX/Image Sharpening ?
a nebo zavedou P2P computing a hráči si budou generovat DLSS profil sami :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a to se nebavíme o tom, že dlss je staré den po vydání, když dnes se dělají samé echance edite a mení se grafické efetky za pochodu, např. grim dawn teď mění celou grafiku skillů takže předpokládám, že to naučené by se muselo naučit znovu, nebo bordelands 1ka 2ka enchance edite, kingdome come texture pack (nevím jestli to třeba bude fungovat stejně pouze na lepších texturách?) a další a další, prakticky jakmile má hra dlss tak je jasné, že se na ní moc šahat nemůže nebo v budoucnu dsll fungovat nebude, alespoň to tak chápu to strojové učení

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Komunisti take slibovali, ze se budeme mit vsichni skvele :D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hm, kdyby jenom komunisti. Těch vlád, co po nich tohle ještě tvrdily, už bylo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V Redbullu mají myši v depu, nebo od čeho mají tak ožvejkaný disky?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty to v hlave nemas v poradku. Ta zelena zizala ti vyzrala vsechnu soudnost.

1) Titulek rika ze DLSS je naprd a ze F1 ukazala dno.
Clanek je hlavne o DLSS, o F1 je tam zminuje jen cast, ze je to posledni z prusvihu DLSS. To ze jsou v CodeMasters hovada co nevi co je verzovaci system a/nebo QA, to je jejich problem a nema cenu to nijak resit, ani kvuli tomu nijak promijet neduhy DLSS

2) To ze DLSS je tragedie je dost dobre zjevne na pripadech z minulosti. Battlefield V, Metro, Wolfenstein. Evidentne to nefunguje jednoduse dobre. Vyzaduje to extremni usili na mizerny prinos.

3) Codemasters update byl na zaklade zpetne vazby. A kdyz nic jineho, potvrzuje jak mizerna DLSS technologie vlastne je.

4) Idioti jsou vsude. Tady se napr. pekne odkopavas ty svym nekritickym rektalnim alpinismem k nVidia. V Codemasters jsou "idioti", kteri nezkontrolovali co davaji ven :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jo, codemasters update byl na základě zpětné vazby „proboha, to nemáte oči, že jste něco takového pustili ven?“

Codemasters se za to ještě omluví, nasypou si popel na hlavu, ale jen správný a nestranný kritik po tom všem vyrobí článek „DLSS je ještě horší, než jsme si mysleli“.

Každý normální novinář napíše článek v posledním patchi F1 byla chybně implementovaná podpora DLSS, na opravě se pracuje (notabene poté, co se k tomu sami hned po uvedení přiznali),

https://www.overclock3d.net/news/software/f1_2019_s_dlss_support_was_rel...

(btw, všimněte si data, kdy to vyšlo), ale jen správný kritický a objektivní novinář si vezme starší článek, doplnění k němu ze stejného webu v podstatě ignoruje, oficiální vyjádření samotných vývojářů bagatelizuje, a napíše úvahu na téma "poslední implementace DLSS je nehorší ze všech a vývojáři se svým prohlášením jen snaží zahrát do outu, jak je to na nic.“

A když k tomu člověk v podstatě jen doslova ocituje oficiální vyjádření vývojářů k téhle kauze, o kterém je v článku o třech tisících znaků chabý náznak v jedné větě (a ještě si nejsem jistý, jestli tou zpátečkou mínil Jiřík právě tohle), tak je "zelený rektální alpinista."

Tak jistě. :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak pro jednodussi jedince jeste jednou.

- Clanek neni o Codemasters. Prvni zminka o F1 a Codemasters je az ve 4. odstavci. F1 je v clanku zminena jako posledni z rady failu.

- To ze technologie vyzaduje vlastne modovat hru, pridavat soubory navic je hodne garazovy pristup. Clovek to pochopi a bere treba u modu jako ENB. U technologie jako DLSS od firmy jako nVidia mi to prijde hodne komicke.

- Normalni novinari nepisou JEN tupe o tom co se deje. Respektive ti slabsi jo. Ti lepsi hledaji vzorce, analyzuji, co proc se deje atp. Tady je evidentni, ze o F1 a Codemasters tenhle clanek neni. Jen slouzi jako jeden (a nikoli jediny) priklad, ze DLSS je technologie minimalne tezkopadna na rozchozeni, narocna logisticky (baleni nejakych extra souboru) i implementacne (nestaci jen nejake prvni prohnani automatem).

- To ze nedokazes pochopit o cem se pise a fixujes se stale na to, ze Codemasters neco zkonili je ciste jen tvuj problem. Codemasters neco zkonili, ale to neznamena, ze DLSS je absolutne uzasna technologie a nVidia je nejlepsi na svete. nVidia udelala system, ktery je proste retardovane slozity. A uz pri prezentacich to bylo tem chytrejsim jasne. Protoze o tom, JAK bude dosazeno takovych vysledku se mluvilo a psalo. Ze to nebude lusknutim prstu ale dost nakladny proces, ktery nVidia hodi na vyvojare.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Naprosto s tebou souhlasím ..

Ještě bych dodal, že o DLSS se hned na začátku mluvilo jako o největším taháku RTX karet a o budoucnosti. Jenže v té době nikdo neřekl, že bude složitá implementace, bude potřeba nonstop držet databází všech podporovaných her v aktuálním stavu a že ty výsledky nebudou takové jako bylo prezentováno.

Prezentovaný výsledek v 3D Marku neodpovídá realitě v PC hrách to už je věc druhá. Tím přišlo první zklamání, další zklamání přišlo s dalšíma hrama .. Jmenovitě z těch co mě bavily a kde jsem DLSS zkoušel tak Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider, Metro Exodus a ani v jedné z těchto her nebylo DLSS použitelné.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS nikdo jako největší tahák neprezentoval, jako největší tahák se prezentoval ray tracing. Minimálně na to s downsamplingem, na to se všichni už od začátku dívají přes prsty, když se zjistilo, že je to jen „lepší upsampling“. DLSS 2x bylo zajímavé. A u něj je ticho a klid po pěšině, a asi ještě dlouho bude. :-\

Osobně jsem neviděl nikoho, kdo by přišel s tím, že chce GeForce RTX kvůli DLSS. :D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

RTX Bylo to co prezentovala NVidia jako tahák.
DLSS Bylo to v čem viděla většina lidí možnost využít Tensor Cores a tím využití RTX karet namísto řady 10XX

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jasně. Je to článek o DLSS. Vůbec to nebylo o F1 a Codemasters, protože o nich je to až ve čtvrtém odstavci. A pak už je to o nich teda jenom v nadpisu a v perexu, že jo. A vůbec to není jenom "aktuální" reakce na patch, prostě je to článek o DLSS a F1 je tam jen tak mimochodem.

Takhle vypadá ten úvod z bechmarku. Defaultního. Když člověk dá benchmarkovat s jeho standardním nastavením (prostě to jen odbouchne a pustí):

https://www.youtube.com/watch?v=KlL1mS4RiuE&feature=youtu.be

Kdo racionálně uvažující si může myslet, že to byl záměr, mělo to takhle fungovat, autoři to tak zamýšleli, a až kritika publika je přinutila rezignovat, začít mlžit a pokusit se to nějak vylepšit.

To, že před prostou informaci, že je v F1 2019 DLSS na pytel, ještě doplní dosavadní výčet neúspěchů DLSS, o kterých už psal, aby to bylo delší a vypadalo to hůř, z toho ještě nedělá "článek, který měl být analýzou DLSS". Analýza DLSS by měla vypadat tak, že si sednu, vezmu si GeForce, vezmu si ty hry, otestuju to, a potom o tom budu psát, ne že budu sofort dokola meldovat, co jsem si kdysi někde jinde přečetl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Kdo racionálně uvažující si může myslet, že to byl záměr, mělo to takhle fungovat, autoři to tak zamýšleli, a až kritika publika je přinutila rezignovat, začít mlžit a pokusit se to nějak vylepšit."

Stale se v marne snaze zachranit povest DLSS a nVidia (plati ti za to doufam) upinas na spatne veci. To, ze ta technologie ja tak tezka na implementaci, ze se snadno udela chybka, ktera se diky spatne navrzene technologii (kombinace nastaveni RTX on/off, DLSS, rozliseni) snadno schova pred QA, to neni problem zakazniku.

Codemasters se rozhodli implementovat nevyzralou, slozitou technologii, ktere ma minimalni prinos pro kvalitu zivota hrace. A zmrsili to. To vypovida neco o nich (spatny management, mizerne nastavene dev & QA) a zaroven i o te technologii.

AMD variantu zapnes a jede "vzdy a vsude". Sam si posolichas nastaveni tak, jak ti subjektivne vyhovuje nejvic a uzivas si. Viz odkaz na YT.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tohle nebyla chybka, která "se snadno schová před QA", tohle byla chybka, která mě i bez jakéhokoliv předchozího laborování s DLSS praštila do očí pár sekund poté, co jsem to zapnul. Fialovo-modrý flek blikající přes obrazovku, který v prvním okamžiku člověka vyděsí, že má propíchnuté LCD, se fakt nedá přehlédnout (a dělá to ve všech rozlišeních, co jsem zkoušel, a na více různých kartách).

Na pověst DLSS celkem dlabu, dokud neuvidím implementaci DLSS 2x, aby to skutečně zlepšovalo kvalitu obrazu (čti vyhlazování hran u renderingu v nativním rozlišení) místo toho, aby se to pokoušelo vylepšovat downsamplovaný obraz. S polovinou vzorků to nikdy nebude vypadat stejně jako nativní rozlišení, a už vůbec ne líp. Stejně jako upsampling u Fidelity FX. Stále mi nějak není jasná ta snaha dokazovat, že něco s DLSS vypadá hůř než bez DLSS. Tak ta technologie funguje a má fungovat, jde u ní jen o to, aby to vypadalo co nejméně hůř (stejně jako u všech upsamplingů). Beru to jako berličku, z nouze ctnost, nic jiného, a tak k tomu přistupuji už od okamžiku, kdy vešlo ve známost, že jde de facto o "inteligentnější" upsampling.

Ale vzít si týden starý patch, u kterého se jen pár hodin po uvedení sami autoři omluvili, že se to tak nikdy nemělo dostat ven, a použít to jako argument do "analýzy" o tom, jak se na kvalitě obrazu s takovým patchem zase ukazuje, jak je DLSS špatné?

Za Fidelity FX a upsampling v něm zaplať pánbůh, už několik let nechápu, proč jsme ještě v dnešní době museli na grafikách za dvacet tisíc pořád používat ten nejjednodušší možný upscaling, ale zase by to bez DLSS v AMD nikoho ani nenapadlo dělat a dál bychom si vesele jeli na nějaké primitivní bikubické interpolaci, či čím se doteď upscalovalo. Teď bych ještě ocenil, aby to někdo zkusil implementovat nejen do her, ale i na přehrávání videa.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tebe chyba praštila, a celý tým Codemasters (jaký to v takovém případě oxymorón!) ji prostě přehlédl a vypustil ven. Čili tu máme situaci, kdy autoři hry chybu vůbec nezaznamenají, zato hráči ano, a to okamžitě. Jak si možnost výskytu takové nepřiměřeně nepravděpodobné situace vysvětluješ?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Podľa mňa išlo jednoducho o chybu. V Codemasters samozrejme vedeli v akom stave DLSS bolo v čase release-u a preto ešte nemalo ísť von. V rámci QA mohli testovať release bez DLSS, pretože tam byť nemal a tí čo pripravovali release resp. patch urobili chybu a DLSS k nemu pridali. Ak boli vývojári v časovom zhone, tak by som sa takému scenáru ani nečudoval. Si myslím, že je to viac pravdepodobné ako to, že by v Codemasters vypustili aktuálnu implementáciu DLSS v F1 v takom stave ako ju teraz môžeme vidieť a to ešte s vedomím, že ide o finálny alebo v pohode release (ako by to mohlo vyzerať z tohto článku). Všetky tie teórie o tom, že Codemasters dali toto plánovane a vedome von sú podľa mňa pritiahnuté za vlasy. Určite v tomto súhlasím s Adamom a je nazaj zaujímavé, že aj napriek tomu, že sa Codemasters ospravedlnili a dôveryhodne vysvetlili čo sa stalo, aj tak sa nájdu ludia (neprekvapuje ma, že ide o ludí, ktorí pravidelne hatujú NV), ktorí budú vymýšľať konšpiračné teórie okolo. Pamätám si podobný príklad s použitím HBAO+. Vonku bolo snáď aj 15 hier s touto technológiou, kde HBAO+ fungovalo bez chyby, potom vyšiel myslím Gears of War, ktorý ju používal tiež, ale mal chybu v jej integrácii, ktorá spôsobovala artefakty a bol z toho shitstorm na Gamewoks prezentovaný ako ďalší "dôkaz" o tom aká je táto knižnica zlá. A je fakt, že tento článok je na úrovni Stacha, ktorý teraz dokonca už hlása, že RTX je mŕtve.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja bych mel jinou variantu.. proste tam dali to co v dobe vydani od NV meli. Mit avizovanou hru s DLSS a pak ji nevydat, kdyz jim NV dodala tuhle verzi? Ja byt vyvojar to udelam stejne :))
Ted cekaji na dalsi verzi NV. Mit soucasti hry vendorem HW customizovanou locknutou fungkcionalitu je principielne blbe.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prečo by vydávali polovičatú verziu, ktorá spôsobuje tak viditeľné artefakty? Nedáva to zmysel pretože si tým uškodili tiež. Toto nie je iba o NV, ale hlavne o danej hre, za ktorú je zodpovedný jej vydavateľ. Jedna vec je vydať zablurovanú verziu v podobe prvého DLSS patchu pre Metro a BFV a druhá vec je vydať verziu, ktorá rozmazáva farby a mení vizuál ako u spomínaného slnka. Neverím tomu, že toto niekto plánovane a vedome pustil von.

"Ja byt vyvojar to udelam stejne"

A vedome by si si kazil svoju vlastnú povesť len preto, aby si niečo dokázal NV? :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Proc by si tim meli nejak uskodit? Ta hra, pokud jsem to pochopil spravne bez DLSS tyhle problemy nema, nebo ano?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS je súčasťou tej hry a za hru ako celok je zodpovedné vývojárske štúdio a jej vydavateľ. To, že vydali v patchy nehotovú grafickú fíčuru ide na triko Codemasters. Aj oni sami si za to nasypali popol na hlavu. Nie na NV, ale právom na seba. Nevidím dôvod si domýšľať nejaké ďalšie teórie, ktoré aj tak nie je ako dokázať a slúžia iba na to, aby ukázali v zlom svetle NV. Nemyslím si, že by vývojárske štúdio na truc pustilo vedome von nehotovú vec len preto, aby niečo dokázali NV.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja bych to videl tak, ze je v tomto pripade ani videt nechces :)) Pravda muze byt velmi jednoducha..NV jim nedodala spravnou verzi v dobe kdy to potrebovali finalni DLSS. To ze si sypou popel na hlavu nic neznamena. To jsou akorat tak firemni tanecky.
Tvoje logika totiz nedava smysl..pokud vedeli ze DLSS ma problem, tak proc to s ni teda vydali? Sam rozporujes, ze nemohli byt tak blby, ze ty chyby nevideli. Takze jeste jednou..jake mas vysvetleni toho ze to vydali s tak markatni chybou, kterou nemohl zadny tester prehlidnout ani kdyby chtel?
Codemaster to jako vydavateli/vyvojari hry nijak zvlast neuskodi. DLSS je proprietarni NV technologie. Pokud ji vypnes, predpokladam, ze hra funguje normalne. Tech par lidi co ma RTX karty a maji DLSS zapnute, to vypne. Za par tydnu prijde patch, kde nova verze DLSS bude fungovat lip. Problem vyresen, hra se prodava celou dobu, vydavatel je spokojeny. Jedine co se stane je, ze se nekde na forech bude nadavat jak DLSS stoji za ho... :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ako píšem v komentári vyššie, tak to mohlo byť chybou kvôli časovému stresu. Mne skôr nepríde logické to, že by naschvál vypúšťali von nepoužiteľnú verziu implementácie DLSS, u ktorej je jasné, že schytajú kritiku.

"NV jim nedodala spravnou verzi v dobe kdy to potrebovali finalni DLSS"

Ako potrebovali? Akože to už museli vydať bez ohľadu na stav? To si nemyslím. Na DLSS sa čaká aj niekoľko mesiacov (čo si inak tiež myslím, že je fail) a pochybujem, že je niekto nútený to odrazu vydať v takto nedostatočnom stave.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak hra ma preci nejaky datum vydani. Nejhorsi co muzes delat je posunovat toto datum. Proto se preci zavedli 1GB Day One Patche.
Mne spis prijde, ze v tom hledas neco zvastniho ty, protoze jsi NV fanda. Nezname pozadi toho, jak probihalo vydani. Treba nevime, jak narocne by bylo v predfinalnim releasu zmenit neco tak, ze DLSS bude nepristupne. Taky nevis, jestli meli dostat nejakou finalni verzi DLSS, atd.. Ja zadnou konspiraci proti NV nedelam, jen rikam, ze v ramci releasu mohlo byt nejjednodusisi moznosti to vydat tak jak to s DLSS meli. To je cely a Codemasters tim urcite neutrpi :)
To ze se ceka nekolik mesicu na jedno priblbe vyrenderovane DLSS od NV, to mas odkud? Protoze jestli to je pravda, tak to je jeste horsi, nez bych si myslel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako si písal predtým, tá hra funguje aj bez DLSS. Vôbec nemuseli hru vydávať tak, že by z nej museli vysekávať podporu pre DLSS. Stačilo ju zakázať na GUI, prípadne natvrdo nastaveným konfiguračným parametrom v kóde. Po vyriešení problémov zasa v patchy povoliť. Vôbec nemuseli posúvať dátum vydania samotnej hry. Lepšie ako vydať to s takouto chybou a potom riešiť shitstorm. Ale máš pravdu v tom, že mohli proste vydať to, čo mali k dispozícii. Iní vydavatelia si dovolili vydať hry, ktoré boli v dezolátnom stave, tak toto by bolo oproti tomu nič. Ale aj tak je to zbytočné a preto mi to príde nepravdepodobné. Hlavne keď oficiálne vyjadrenie Codemasters je logické a dáva väčší zmysel než naše teórie okolo. :-)

"To ze se ceka nekolik mesicu na jedno priblbe vyrenderovane DLSS od NV"
Vychádza mi to z čakania na podporu DLSS v hrách. Podpora DLSS väčšinou nevychádza v prvom release a až s pár týždňovým či mesačným oneskorením. Alebo víde po chvíli od vydania a nepripravený. To je dosť na nič. Detto raytracing v niektorých hrách, ktorý víde neskôr ako v prvom release (naposledy Wolfenstein). Je to podľa mňa fail.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hele, ja jsem uz zazil naschvalu mezi firmama, ze se nedivim skoro nicemu...
Ale nekdy mi prijde nejjednodussi vysvetleni i jako nejpravdepodobnejsi. Oficialni vyjadreni firem jsou neco jako oficialni vyjadreni politiku...veris jim bezmezne do te doby, nez pochopis, ze bezne lzou, potazmo rikaji to co potrebuji rict.
Ten shitstorm o kterem pises neni zase nijak zvlastni..z celkoveho poctu lidi, co si tu hru koupi, je to treba nejake promile. To ze to vypada velke v diskusi..to vypadaji veci velke v diskusi i tady :))
ALe jinak se muzu samozrejme mylit :)
ps: ono i blbe zamezeni neceho v konfiguraci, pokud to je mozne, nemusi byt jednoduche, jak se zda. Klidne to muze vyzadovat opakovat cely release, pokud nemaji neco jako "hot patch", nebo jak si to pojmenuji. Klidne to mohla byt i kombinace nekolika veci dohromady.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pravda může být velmi jednoduchá - "We inadvertently released a partially completed integration of Nvidia’s DLSS technology in patch 1.07 which was not supposed to be enabled until a later patch" - prostě to někdo v Codemasters pos*al. Nejjednodušší vysvětlení, navíc s přiznáním, se obvykle nejvíce přibližuje realitě. Ovšem spekulace, že všichni lžou, podvádějí a dělají si naschvály, přeci jen vyzní dramatičtěji ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

aha..takze oni nevedi co integruji a u testu to nezjisti..jednoduse, tam nemaji release cyklus, nemaji tam testovani, chudaci ani nevedi co vydavaji.... gratuluji :))
Ale tak treba byli ozrali, kdyz to releasovali..taky varianta ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já v Codemasters nepracuji, ale předpokládám, že mají release cyklus, testování, verzování a miliony dalších mechanismů, které mají zabránit, aby se podobné věci nestávaly. Jenže, jako všude, největší slabinou těchto systémů je člověk. Obvykle k podobným "katastrofám" vede souhra či řetězení menších či větších pochybení. A soudě podle jejich vyjádření, k něčemu takovému zřejmě došlo i zde.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takze jsem zpatky u viry, ze kazdy veri v to co chce verit. Ty veris v to, ze se "spletli", i presto, ze to proslo nekolikerymi testy a release cyklem, kde jsou meatingy, seznamy toho, co v jednotlivych releasech bude, delaji se na to plany, atd... lidsky faktor? Samozrejme, na ten se to da svest vzdycky.
Ja verim, ze se na to "vybodli" a jednoduse releasnuli to co meli a tim, ze se to potom zalepi patchem. Kde v tom vidis "konspirativnost" nevim. Asi ji tam chces videt..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikde jsem nepsal, že věřím, pouze "může být" a "předpokládám", což má do víry opravdu daleko. O konspiraci jsem nepsal už vůbec nic. Ať už došlo k omylu - někdo se spletl, nebo se na to vybodli - někdo tak rozhodl, stále jde o lidský faktor, že?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"může být" a "předpokládám".. tak ze vi verite v pravy opak, proto pisete "muze byt a predpokladam" :))
Vyborne ;)
Ja taky nevim co se tam stalo a taky odhaduji. Proto ale muzu mit jiny nazor, ktery se opira treba o zkusenosti z jinych projektu a neverim tomu, co oficialne pisou. Jinak obezlicka "lidsky faktor" se da pouzit na vsechno, a muzete do ni nacpat cokoliv.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"...AMD variantu zapnes a jede "vzdy a vsude"..." To asi úplně ne, řekl bych. Fidelity FX potřebuje mít implementovanou podporu ve hře. Radeon image sharpening pak funguje jen s Navi kartami.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hele, at je to jak je, tak nejhorsi co muzes udelat je zpochybnovat jine autory na "cizim" webu, kdyz kazdy vi ze jsi novinar z jineho webu, ktery mnozi povazujeme dlouhodobe za silne zaujaty na opacnou stranu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Silně zaujatý na opačnou stranu je akorát Obr, ne web.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Web, ktery dava prostor silne zaujatemu, aniz by tam doplnil nejake redakcni "peer-review" nebo jinak se distancoval, je silne zaujaty :D

Kdyby jste nechteli mit jako cela redakce tu nalepku, zaridili byste se jinak.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No ale tady na diitu to posledni roky taky neni zadna slava, jen barva je jina. Nebo ty to nevidis?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nic nemění na tom že všude kde se dlss objevilo šlo o průser. Čím to asi bude?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo s tím nemá pořádně zkušenosti a nikdo s tím pořádně neumí, stejně jako s real-time ray tracingem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Coz znaci co?

No ze je to minimalne nevyzrala technologie. Aneb... kdyz obetujes dost casu, i banda opic ti napise dilo na urovni Shakespeara :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Just works....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proto je lepší dělat grafiku přes vícejádrová CPU - pak není problém ani s ovladači a mnohem menší i s budoucí podporou. Mně by grafika na úrovni HL2 ani dnes nevadila.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tak buď by si měl změnit prášky .. Nebo si najít lepšího doktora.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To bys lidem z Intelu neřekl. Vím, že je to v určitém ohledu těžkopádnější, ale v jiném zase lehčí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No prvne jsem myslel, ze jen trollis. Ale tedka mam obavy, ze to myslis vazne :-O

Intel se svym projektem "graphics through CPU" tezce narazil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napřed si říkám co to tady čtu zase za hejty na nVidii. Ajo zase výřez něčeho co sotva ve hře uvidím. hráč bude bojovat s volantem sledovat mantinely dráhy, ale někomu vadí že výřez plotu mimo sledované pole je kostrbatý. No tak jasně, to kazí celou hru, hlavně že detaily aby byli vidět se musí přiblížit lupou.
Najednou, se ale zjevil bůh, pan Adams, který okamžitě vysvětlil celou situaci a bublina zlé DLSS splaskla jak už bývá. A argument o nehotové hře stejně před amd hejtry neobstojí ani když Vávra vydal GOTY edici Kingdom come půl roku po vydání. U něj je to v pořádku, ale u Codemasters je to špatně.
A zarzu u konkurence, bum! Prásk! A důvod existence tohoto článku je jasný, má za úkol zamlžit infrormaci o špatné AMD! Protože špatné zprávy o AMD se tu teměř nevyskytují, ale špatné zprávy o nVidii co nejdříve.
Takže:
AMD lhalo o boostu a TDP Ryzenů 3000, snaží se to napravit!
CPU nedosahují svého taktu, spotřeba je vyšší. AMD narychlo upravuje svůj web, bojí se žaloby.

jáááájjjjj no tohle je větší průser než nějaká špatná implementace ještě nehotové volitelné technologie ! DLSS se dá vypnout, špatné CPU opravit nejde...

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Jaroslave ,,Troll" Crho, prosím ..

o TDP a Boostu Ryzenu 3xxx bylo napsané dost, i tady na DIITu na to byla kritika s tím, že AMD se to snaží uvést na pravou míru.

Pokud dobře vím tak Intel dává ke svým CPU informaci o TDP pouze v základním taktu, faktem je, že při boostu je TDP v násobcích a o tom se tady nezmíníš ?

Co se týče DLSS tak by na to nebyla taková kritika, kdyby se to týkalo pouze špatné impementace do samostatného titulu, faktem ale je (a souhlasí s tím dokonce i Redmarx) že je ta implementace zmršená vpodstatě všude.

Kvůli tomu se přidávám do skupiny, která již DLSS odsoudila, ta technologie mě nepřesvědčila v žádném z titulů, který je aktuálně na trhu a naopak mě pouze zklamala a to se řadím k lidem, kterým se Ray Tracing neskutečně líbí a který kvůli RT šel a vyměnil 1070Ti za RTX 2080 .. opravdu .. jen kvůli RT v pár titulech.

Myslím si, že na DIITu to je ještě sem tam docela objektivní .. jestli chceš naprostou zaujatost AMD tak běž hledat kachničky.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, cokoliv řekne Redmarx je prostě slovo boží, a jakmile to řekne Redmarx tak je to víc než víc pravda, absolutní pravda a nic přes to nejede.

Kdyby se DLSS tady srovnávala se srovnatelným, tak bych mlčel, jenže tady se srovnává menší obraz s větším a ještě navíc se ukáže že to je nehotová implementace, ale hned se tady prezentuje, že to je technologie určená k likvidaci stejně jako PhysX.
Vždyť ta poslednost hledání chyb konkurence už není jen trapná, ale už to vypovídá i o nějaké nemoci. Asi moc soji v jídle.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tak běž porovnat Fidelity FX a Radeon Image Sharpening vs DLSS co se týče kvality a tam poznáš, že DLSS není tak suprčuprdupr technologie jak se tady snažíš prezentovat.

Potom si prosím běž koupit RTX GPU a zkus si to DLSS v nějaké hře pustit .. po 2 minutách tě začnou bolet oči jak se budeš snažit doostřit na totálně rozmazaný obraz a navíc se ti ještě projeví žaludeční potíže z toho odporného hnusu co uvidíš.

DLSS nejen, že není dobře implementované, DLSS je v dnešním stádiu naprosto nepoužitelné !

Podívej se na přímé srovnání tady: https://youtu.be/7MLr1nijHIo?t=623

Potom možná otevřeš oči a uznáš, že obhajuješ naprosto neobhájitelné.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ale prdlajs Crho, aspoň se nad tim zamysli. Jako myslis, ze nekdy muze byt softwarovy vypocet lepsi nez original? Vezmes nejakej na hovno obrazek v nizkym rozlisenim a prekonvertujes ho takovym o něco lepsim nez bikubickym upscalingem na vyssi rozliseni a ono to nejakym bozim zázrakem bude vypadat skvele? To ani Huang proste nedokaze a bylo to jasne hned od zacatku.

PhysX je preci něco jiného, tam to naopak mělo přes hardwarovy cip prinest lepsi výsledky nez "softwarove" přes procesor. Ono to taky fungovalo a dobře, byvalo se to uchytilo, kdyby to NVidia tak dlouho neschovávala jen pro sebe a pustila to i na cipy od konkurence.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

PhysX funguje, koupila to nVidie, nevím proč by to měla dávat někomu zadarmo ?
Ty si taky koupíš pivo a rozdáváš jej v šaline ?
S tim upscalováním jsi napsal pravdu, až na to že u toho DLSS máš mít větší FPS a lepší obraz než u obyčejného upscalingu.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Proc by to mela davat zadarmo? Treba proto, ze by na tom mohla vydelavat, nebo alespon tu technologii mnohem vice rozsirit. I open source vydelava penize. Ale ty asi mas hodne tunelove videni sveta, naprosta vetsina reality te miji.

"DLSS máš mít větší FPS a lepší obraz než u obyčejného upscalingu."
Jenze vypocetni narocnost je vyssi nez u reseni konkurence a kvalita lepsi take neni. Kdyz k tomu prictes mnohem vyssi narocnost na implementaci, tak DLSS je o nicem.

Od zacatku to bylo jenom pozlatko. Kobliha. Navnada pro lidi bez soudnosti aby si koupili nVidia.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Znovu se ptám další AMD ovce co si naposledy koupila a pak to rozdala lidem zadarmo? Pokud vím tak nVidia si to koupila a pak na tom právoplatně težila. Nelíbí se ti to? Tvůj problém, že jsi pirát a socka a chceš všechno zadarmo.

Na to že AMD má vždycky všechno lepší než envidia jsem si tak nějak už zvykl. Je to takový kolorit. Otázkou bude next gen... třeba až UI bude řešit celou kompozici scény aby AMDisté nezaplakali nad rozlitým mlékem. Navíc nVidia potřebovala reklamu pro umělou intelignci, aby mohla propagovat nvidia torch apod. V tomto směru nVidia na existenci DLSS vydělala neskutečný prachy.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem pirat :) Rozhodne ne socka a cas od casu rozdavam veci zadarmo. Jak rikam, mas velmi omezene pozorovaci a premysleci kapacity, takze nedokazes domyslet situaci, kdy ziskas i kdyz nedostanes penize hned a rovnou na ruku!

nVidia si mohla s PhysX udelat co chtela, to ja ani nikdo jiny nerozporuje. O tom, ze PhysX je technologie urcena k likvidaci jsi zacal ty. "technologie určená k likvidaci stejně jako PhysX." To jsou tvoje slova. FawkesCZE nic o PhysX nerikal.

Redmarx naopak psal, ze PhysX je dobra technologie ale nVidia z toho mohla vytezit mnohem vice, kdyby nebyla tak prvoplanove hamounska. Coz je fakt.

AMD nema rozhodne vzdy vsechno lepsi nez nVidia. Ale faktem je, ze AMD ma jinou filozofii. Nekdo by mohl rikat, ze veskera "lidskost" AMD je kvuli tomu, ze nVidia prokopne nejakou myslenku a AMD prijde pozdeji, tak musi zadarmo. Nicmene AMD take vykopla nekolik zasadnich veci a snazila se z nich udelat otevreny standard.

Kazdopadne zpatky k DLSS, to jestli na nem nVidia vydelal naprimo, ze se nasli ovce, ktere si kupovali konkretni HW protoze mysleli, ze jen tak si dopreji super zazitek, a nebo neprimo pres nejaky Torch a podobne je jedno. Tady nehodnotime DLSS a jeho prinos pro vyvoj akcii nVidia. Tady hodnotime DLSS a jeho prinos pro hrace a vyvojare. A tam je to tezka slabota.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

""""""O tom, ze PhysX je technologie urcena k likvidaci jsi zacal ty. "technologie určená k likvidaci stejně jako PhysX." To jsou tvoje slova.""""""

To nemyslíš vážně co jsi tady napsal. Přečti si ještě jednou diskuzi a jestli dojdeš ke stejnému závěru tak ti doporučuji návštěvu lékaře.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

> Vezmes nejakej na hovno obrazek v nizkym rozlisenim a prekonvertujes ho

Pche, to uz prece davno existuje. Rika se tomu Enhance button:

https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/EnhanceButton

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jardo, zkus si najít na netu více srovnávacích fotek. Tady je vystaven ještě ten z lepších případů. A nežárly na Reda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak pro F1 2019 by měl být v patchi 1.07 i AMDs Image Sharpening :
https://www.guru3d.com/news-story/codemasters-integrates-amds-image-shar...

Takže srovnání co do kvality i výkonu se nabízí ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.