Ak ma bezne graficke API pod win (pravdepodobne to porovnavali voci DX) overhead 15-40% tak to je docela krute. Dalej tu mame sietove api ale to nebude snad take zle , spracovanie audia moze byt tiez neprijemne narocne na vykon (zvlast ked posledne roky sa vyvoj skoro zastavil). Docela ma bude zaujimat porovnanie vykonu Mantlu na roznych os - ako kvalitne maju graficke api implementovane na ostatnych os.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Ak ma bezne graficke API pod
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
30. 1. 2014 - 11:58https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseAk ma bezne graficke API pod win (pravdepodobne to porovnavali voci DX) overhead 15-40% tak to je docela krute. Dalej tu mame sietove api ale to nebude snad take zle , spracovanie audia moze byt tiez neprijemne narocne na vykon (zvlast ked posledne roky sa vyvoj skoro zastavil). Docela ma bude zaujimat porovnanie vykonu Mantlu na roznych os - ako kvalitne maju graficke api implementovane na ostatnych os.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685735
+
V ostatnych OS je vyznamnejsie zastupene prakticky len Open GL.Netusim aky ma overhead...
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
V ostatnych OS je
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
30. 1. 2014 - 12:15https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseV ostatnych OS je vyznamnejsie zastupene prakticky len Open GL.Netusim aky ma overhead... https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685737
+
DirectX i OpenGL jsou hrozne komplikovany a dost zaneseny zpetnou kompatibilitou. Navic vychazej castecne jeste z konceptu, ze GPU ma nejakou fixni mnozinu funkci a tu akceleruje, coz u davno neplati. Na beznym HW (CPU+PCIe karta) bych videl overhead mezi 15 a 20% jako uplne realnou hodnotu a na APU, kde je sdilenej pametovej prostor muze byt dalsich 20% bonus. Mantle v tomhle ohledu obstarava uplne stejnou funkci jako low-level API v konzilich.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
DirectX i OpenGL jsou hrozne
JoHnY3 https://diit.cz/profil/johny3
30. 1. 2014 - 12:39https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseDirectX i OpenGL jsou hrozne komplikovany a dost zaneseny zpetnou kompatibilitou. Navic vychazej castecne jeste z konceptu, ze GPU ma nejakou fixni mnozinu funkci a tu akceleruje, coz u davno neplati. Na beznym HW (CPU+PCIe karta) bych videl overhead mezi 15 a 20% jako uplne realnou hodnotu a na APU, kde je sdilenej pametovej prostor muze byt dalsich 20% bonus. Mantle v tomhle ohledu obstarava uplne stejnou funkci jako low-level API v konzilich.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685739
+
v pripade directx to tak rozhodne nie je, vo verziach 10 a 11 je cela rendrovacia pipeline velmi vyrazne rozdielna oproti dx9 a nema so spatnou kompatibilitou nic spolocne
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
v pripade directx to tak
Doug Quaid https://diit.cz/profil/doug
30. 1. 2014 - 13:23https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskusev pripade directx to tak rozhodne nie je, vo verziach 10 a 11 je cela rendrovacia pipeline velmi vyrazne rozdielna oproti dx9 a nema so spatnou kompatibilitou nic spolocne https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685741
+
No to uplne tak pravda. Jednak jak DX tak aj OGL v poslednych verziach ale vlstne uz aj starsich, podporuju pixel/vertex shadery a celkovo programovatelnu pipeline a nie len staticke funkcie hw a potom ako je tu spomenute DX10,11 je dost odlisne od DX9 a tak isto zacina sa dost vyrazne presadzovat OGLES oproti povodnemu OGL. Ostatne v momente ked uz su data v karte a vlastne vsetko bezi na karte cize cez shadery, tam uz velky rozdiel nebude. Hlavny overhad budu robit asi tie casti ovladacu ktore maju na starosti presun dat do karty, nastavenie parametrov, manazment bufferov a celkovo servis pre OS. Ale tak isto je otazne kolko sa zasa v tom prple OS.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
No to uplne tak pravda.
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
31. 1. 2014 - 00:33https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseNo to uplne tak pravda. Jednak jak DX tak aj OGL v poslednych verziach ale vlstne uz aj starsich, podporuju pixel/vertex shadery a celkovo programovatelnu pipeline a nie len staticke funkcie hw a potom ako je tu spomenute DX10,11 je dost odlisne od DX9 a tak isto zacina sa dost vyrazne presadzovat OGLES oproti povodnemu OGL. Ostatne v momente ked uz su data v karte a vlastne vsetko bezi na karte cize cez shadery, tam uz velky rozdiel nebude. Hlavny overhad budu robit asi tie casti ovladacu ktore maju na starosti presun dat do karty, nastavenie parametrov, manazment bufferov a celkovo servis pre OS. Ale tak isto je otazne kolko sa zasa v tom prple OS.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685766
+
Když si přeložím zde napsané údaje tak mi vychází nárůst výkonu u slabších PC se slabším CPU, a úsporu energie u PC s výkonným CPU. Předpokládám že při nižší zátěži si výkonné CPU sníží takty a také sníží voltáž.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Když si přeložím zde napsané
Rafan https://diit.cz/profil/rafan
30. 1. 2014 - 14:22https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseKdyž si přeložím zde napsané údaje tak mi vychází nárůst výkonu u slabších PC se slabším CPU, a úsporu energie u PC s výkonným CPU. Předpokládám že při nižší zátěži si výkonné CPU sníží takty a také sníží voltáž.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685743
+
to asi ne, spíše bych to viděl na nárůst spotřeby, protože snížený overhead CPU dokáže vybičovat GPU k vyšším výkonům, ale tedy tímto i vyšší spotřebě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
to asi ne, spíše bych to
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
31. 1. 2014 - 16:13https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseto asi ne, spíše bych to viděl na nárůst spotřeby, protože snížený overhead CPU dokáže vybičovat GPU k vyšším výkonům, ale tedy tímto i vyšší spotřebě.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685821
+
30. 1. 2014 - 15:55https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseme by zajimalo kolik to da s phenom X4 a HD 7950https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685752
+
Tak tuto konfiguraci mám také. Podle článku momentálně nic. Prý se na podpoře 7 řady GPU maká.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Tak tuto konfiguraci mám také
Rafan https://diit.cz/profil/rafan
30. 1. 2014 - 16:01https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseTak tuto konfiguraci mám také. Podle článku momentálně nic. Prý se na podpoře 7 řady GPU maká.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685753
+
30. 1. 2014 - 16:08https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseano vim cekam na ten catalyst 14.1https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685756
+
Mantle funguje na všech GCN grafikách. Jen pro HD 7 ještě nejsou dodělané všechny výkonnostní optimalizace. Přesto DICE prezentovala docela zajímavé nárůsty na FX-8350 plus HD 7970.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mantle funguje na všech GCN
no-X https://diit.cz/autor/no-x
31. 1. 2014 - 10:41https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseMantle funguje na všech GCN grafikách. Jen pro HD 7 ještě nejsou dodělané všechny výkonnostní optimalizace. Přesto DICE prezentovala docela zajímavé nárůsty na FX-8350 plus HD 7970.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685780
+
Nějaký zdroj? Přibudou nějaké rozumné kombinace, jako třeba FX osmijádro, FX šestijádro, i5 společně s 270X nebo 280X???
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Nějaký zdroj? Přibudou nějaké
VashCZ https://diit.cz/profil/vashcz
30. 1. 2014 - 20:41https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseNějaký zdroj? Přibudou nějaké rozumné kombinace, jako třeba FX osmijádro, FX šestijádro, i5 společně s 270X nebo 280X???https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685758
+
Jako vysledek rekl bych dobry... ne pro PC uzivatele, protoze kompatibilitu u her zatim moc neocekavam, ale je to pekne srovnani. 10% vykonu navic u R9 290X je presne to co AMD potrebuje vytasit proti nvidii :)
Ocekavam ze battlefield 4 bude recenzent muset zaradit s api mantle do recenzi proti nvidii :)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Jako vysledek rekl bych dobry
Matess https://diit.cz/profil/matesscz
30. 1. 2014 - 22:54https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseJako vysledek rekl bych dobry... ne pro PC uzivatele, protoze kompatibilitu u her zatim moc neocekavam, ale je to pekne srovnani. 10% vykonu navic u R9 290X je presne to co AMD potrebuje vytasit proti nvidii :)
Ocekavam ze battlefield 4 bude recenzent muset zaradit s api mantle do recenzi proti nvidii :)https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685761
+
No, spíš to netasí proti nvidii, ale proti intelu. Samozřejmě, jestli ty výsledky budou i realné, tak zabijou 2 mouchy jednou rano.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
No, spíš to netasí proti
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
31. 1. 2014 - 08:39https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseNo, spíš to netasí proti nvidii, ale proti intelu. Samozřejmě, jestli ty výsledky budou i realné, tak zabijou 2 mouchy jednou rano.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685771
+
ze dvou much jednou ranou se stavaji 3 konkurenti kde nekteri jsou i samostatne vetsi nez AMD, Microsoft, Intel, Nvidia, schvalne co se zacne dit pokud nekteremu z nich zacne kolacek ubejvat, a ze tady to hrozi vsem trem, AMD rekl bych bude chte nechte muset na Mantle spolupracovat i s nekym dalsim prave z teto trojky, nejlepe vsak se vsema, pak by se to totiz dalo i nazvat tak jak to obcas media prezentuji otevrenou technologii :)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
ze dvou much jednou ranou se
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
31. 1. 2014 - 11:10https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseze dvou much jednou ranou se stavaji 3 konkurenti kde nekteri jsou i samostatne vetsi nez AMD, Microsoft, Intel, Nvidia, schvalne co se zacne dit pokud nekteremu z nich zacne kolacek ubejvat, a ze tady to hrozi vsem trem, AMD rekl bych bude chte nechte muset na Mantle spolupracovat i s nekym dalsim prave z teto trojky, nejlepe vsak se vsema, pak by se to totiz dalo i nazvat tak jak to obcas media prezentuji otevrenou technologii :)https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685786
+
Mno. Takze prinos noveho rozhrani je 10% pro vetsinu z mensi poloviny herniho trhu. To je 30->33fps nebo 60->66fps. To nestoji ani za ohlednuti. Tem par pitomcum nebo experimentatorum, kteri si daji k vykonne grafarne APU, pomuze spis medikace, nez mantle. Zatim jediny skutecne hmatatelny vysledek je, ze posledni BF4 patch s mantle hru definitivne rozes*al.
Od zacatku rikam, ze mantle vznikl kvuli underpowered apu, a amd se ani neobtezuje to otestovat na svych vlajkovych pseudohernich msi noteboocich, kde nejvykonejsi mobilni grafiky srazi prave mobilni apu...
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Mno. Takze prinos noveho
Nest https://diit.cz/profil/nest
31. 1. 2014 - 14:22https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseMno. Takze prinos noveho rozhrani je 10% pro vetsinu z mensi poloviny herniho trhu. To je 30->33fps nebo 60->66fps. To nestoji ani za ohlednuti. Tem par pitomcum nebo experimentatorum, kteri si daji k vykonne grafarne APU, pomuze spis medikace, nez mantle. Zatim jediny skutecne hmatatelny vysledek je, ze posledni BF4 patch s mantle hru definitivne rozes*al.
Od zacatku rikam, ze mantle vznikl kvuli underpowered apu, a amd se ani neobtezuje to otestovat na svych vlajkovych pseudohernich msi noteboocich, kde nejvykonejsi mobilni grafiky srazi prave mobilni apu...https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685803
+
1. 2. 2014 - 12:45https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskusekoukám, že i pro uživatele se silným procesorem může Mantle přinést slušný boost ve výkonu :-)
http://abload.de/img/bf4_mantle009u3b.jpg
¨http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_mantle_preview,1.htmlhttps://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685863
+
Jojo, urcite to budu na lga2011 a R290x hrat v medium, abych cejtil ten rozdil 170->200fps...
Spis je zajimavy ten narust v CF, nojo, ale nebudu si porizovat CF aby chodilo poradne akorat v BF4, kterej ma vic problemu nez featur...
Ale rekneme za dva roky, az bude mantle ve vetsine aaa her... Ja vim, haha, ale sance tu je.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jojo, urcite to budu na
Nest https://diit.cz/profil/nest
3. 2. 2014 - 12:58https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseJojo, urcite to budu na lga2011 a R290x hrat v medium, abych cejtil ten rozdil 170->200fps...
Spis je zajimavy ten narust v CF, nojo, ale nebudu si porizovat CF aby chodilo poradne akorat v BF4, kterej ma vic problemu nez featur...
Ale rekneme za dva roky, az bude mantle ve vetsine aaa her... Ja vim, haha, ale sance tu je.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685941
+
Tak tu mame Mantle zvysujici FPS a taky dalsi "ficuru" variabilni snimkovou frekvenci co prinasi lepsi plynulost. Ve spojeni techto dvou novinek se bude jednat o docela dobry zrychleni/zoptimalizovani soucasne pokulhavajici technologii.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak tu mame Mantle zvysujici
JVc https://diit.cz/profil/jvc
31. 1. 2014 - 17:55https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuseTak tu mame Mantle zvysujici FPS a taky dalsi "ficuru" variabilni snimkovou frekvenci co prinasi lepsi plynulost. Ve spojeni techto dvou novinek se bude jednat o docela dobry zrychleni/zoptimalizovani soucasne pokulhavajici technologii.https://diit.cz/clanek/mantle-narust-vykonu/diskuse#comment-685832
+
Ak ma bezne graficke API pod win (pravdepodobne to porovnavali voci DX) overhead 15-40% tak to je docela krute. Dalej tu mame sietove api ale to nebude snad take zle , spracovanie audia moze byt tiez neprijemne narocne na vykon (zvlast ked posledne roky sa vyvoj skoro zastavil). Docela ma bude zaujimat porovnanie vykonu Mantlu na roznych os - ako kvalitne maju graficke api implementovane na ostatnych os.
V ostatnych OS je vyznamnejsie zastupene prakticky len Open GL.Netusim aky ma overhead...
DirectX i OpenGL jsou hrozne komplikovany a dost zaneseny zpetnou kompatibilitou. Navic vychazej castecne jeste z konceptu, ze GPU ma nejakou fixni mnozinu funkci a tu akceleruje, coz u davno neplati. Na beznym HW (CPU+PCIe karta) bych videl overhead mezi 15 a 20% jako uplne realnou hodnotu a na APU, kde je sdilenej pametovej prostor muze byt dalsich 20% bonus. Mantle v tomhle ohledu obstarava uplne stejnou funkci jako low-level API v konzilich.
v pripade directx to tak rozhodne nie je, vo verziach 10 a 11 je cela rendrovacia pipeline velmi vyrazne rozdielna oproti dx9 a nema so spatnou kompatibilitou nic spolocne
No to uplne tak pravda. Jednak jak DX tak aj OGL v poslednych verziach ale vlstne uz aj starsich, podporuju pixel/vertex shadery a celkovo programovatelnu pipeline a nie len staticke funkcie hw a potom ako je tu spomenute DX10,11 je dost odlisne od DX9 a tak isto zacina sa dost vyrazne presadzovat OGLES oproti povodnemu OGL. Ostatne v momente ked uz su data v karte a vlastne vsetko bezi na karte cize cez shadery, tam uz velky rozdiel nebude. Hlavny overhad budu robit asi tie casti ovladacu ktore maju na starosti presun dat do karty, nastavenie parametrov, manazment bufferov a celkovo servis pre OS. Ale tak isto je otazne kolko sa zasa v tom prple OS.
Když si přeložím zde napsané údaje tak mi vychází nárůst výkonu u slabších PC se slabším CPU, a úsporu energie u PC s výkonným CPU. Předpokládám že při nižší zátěži si výkonné CPU sníží takty a také sníží voltáž.
to asi ne, spíše bych to viděl na nárůst spotřeby, protože snížený overhead CPU dokáže vybičovat GPU k vyšším výkonům, ale tedy tímto i vyšší spotřebě.
me by zajimalo kolik to da s phenom X4 a HD 7950
Tak tuto konfiguraci mám také. Podle článku momentálně nic. Prý se na podpoře 7 řady GPU maká.
ano vim cekam na ten catalyst 14.1
Mantle funguje na všech GCN grafikách. Jen pro HD 7 ještě nejsou dodělané všechny výkonnostní optimalizace. Přesto DICE prezentovala docela zajímavé nárůsty na FX-8350 plus HD 7970.
Nějaký zdroj? Přibudou nějaké rozumné kombinace, jako třeba FX osmijádro, FX šestijádro, i5 společně s 270X nebo 280X???
Jako vysledek rekl bych dobry... ne pro PC uzivatele, protoze kompatibilitu u her zatim moc neocekavam, ale je to pekne srovnani. 10% vykonu navic u R9 290X je presne to co AMD potrebuje vytasit proti nvidii :)
Ocekavam ze battlefield 4 bude recenzent muset zaradit s api mantle do recenzi proti nvidii :)
No, spíš to netasí proti nvidii, ale proti intelu. Samozřejmě, jestli ty výsledky budou i realné, tak zabijou 2 mouchy jednou rano.
ze dvou much jednou ranou se stavaji 3 konkurenti kde nekteri jsou i samostatne vetsi nez AMD, Microsoft, Intel, Nvidia, schvalne co se zacne dit pokud nekteremu z nich zacne kolacek ubejvat, a ze tady to hrozi vsem trem, AMD rekl bych bude chte nechte muset na Mantle spolupracovat i s nekym dalsim prave z teto trojky, nejlepe vsak se vsema, pak by se to totiz dalo i nazvat tak jak to obcas media prezentuji otevrenou technologii :)
Mno. Takze prinos noveho rozhrani je 10% pro vetsinu z mensi poloviny herniho trhu. To je 30->33fps nebo 60->66fps. To nestoji ani za ohlednuti. Tem par pitomcum nebo experimentatorum, kteri si daji k vykonne grafarne APU, pomuze spis medikace, nez mantle. Zatim jediny skutecne hmatatelny vysledek je, ze posledni BF4 patch s mantle hru definitivne rozes*al.
Od zacatku rikam, ze mantle vznikl kvuli underpowered apu, a amd se ani neobtezuje to otestovat na svych vlajkovych pseudohernich msi noteboocich, kde nejvykonejsi mobilni grafiky srazi prave mobilni apu...
koukám, že i pro uživatele se silným procesorem může Mantle přinést slušný boost ve výkonu :-)
http://abload.de/img/bf4_mantle009u3b.jpg
¨http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_mantle_preview,1.html
Jojo, urcite to budu na lga2011 a R290x hrat v medium, abych cejtil ten rozdil 170->200fps...
Spis je zajimavy ten narust v CF, nojo, ale nebudu si porizovat CF aby chodilo poradne akorat v BF4, kterej ma vic problemu nez featur...
Ale rekneme za dva roky, az bude mantle ve vetsine aaa her... Ja vim, haha, ale sance tu je.
Tak tu mame Mantle zvysujici FPS a taky dalsi "ficuru" variabilni snimkovou frekvenci co prinasi lepsi plynulost. Ve spojeni techto dvou novinek se bude jednat o docela dobry zrychleni/zoptimalizovani soucasne pokulhavajici technologii.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.