Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Mantle „beta“ nabízí nárůsty výkonu od 1 do 41 % - aktualizováno

Ak ma bezne graficke API pod win (pravdepodobne to porovnavali voci DX) overhead 15-40% tak to je docela krute. Dalej tu mame sietove api ale to nebude snad take zle , spracovanie audia moze byt tiez neprijemne narocne na vykon (zvlast ked posledne roky sa vyvoj skoro zastavil). Docela ma bude zaujimat porovnanie vykonu Mantlu na roznych os - ako kvalitne maju graficke api implementovane na ostatnych os.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

V ostatnych OS je vyznamnejsie zastupene prakticky len Open GL.Netusim aky ma overhead...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

DirectX i OpenGL jsou hrozne komplikovany a dost zaneseny zpetnou kompatibilitou. Navic vychazej castecne jeste z konceptu, ze GPU ma nejakou fixni mnozinu funkci a tu akceleruje, coz u davno neplati. Na beznym HW (CPU+PCIe karta) bych videl overhead mezi 15 a 20% jako uplne realnou hodnotu a na APU, kde je sdilenej pametovej prostor muze byt dalsich 20% bonus. Mantle v tomhle ohledu obstarava uplne stejnou funkci jako low-level API v konzilich.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

v pripade directx to tak rozhodne nie je, vo verziach 10 a 11 je cela rendrovacia pipeline velmi vyrazne rozdielna oproti dx9 a nema so spatnou kompatibilitou nic spolocne

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No to uplne tak pravda. Jednak jak DX tak aj OGL v poslednych verziach ale vlstne uz aj starsich, podporuju pixel/vertex shadery a celkovo programovatelnu pipeline a nie len staticke funkcie hw a potom ako je tu spomenute DX10,11 je dost odlisne od DX9 a tak isto zacina sa dost vyrazne presadzovat OGLES oproti povodnemu OGL. Ostatne v momente ked uz su data v karte a vlastne vsetko bezi na karte cize cez shadery, tam uz velky rozdiel nebude. Hlavny overhad budu robit asi tie casti ovladacu ktore maju na starosti presun dat do karty, nastavenie parametrov, manazment bufferov a celkovo servis pre OS. Ale tak isto je otazne kolko sa zasa v tom prple OS.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Když si přeložím zde napsané údaje tak mi vychází nárůst výkonu u slabších PC se slabším CPU, a úsporu energie u PC s výkonným CPU. Předpokládám že při nižší zátěži si výkonné CPU sníží takty a také sníží voltáž.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

to asi ne, spíše bych to viděl na nárůst spotřeby, protože snížený overhead CPU dokáže vybičovat GPU k vyšším výkonům, ale tedy tímto i vyšší spotřebě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

me by zajimalo kolik to da s phenom X4 a HD 7950

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak tuto konfiguraci mám také. Podle článku momentálně nic. Prý se na podpoře 7 řady GPU maká.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

ano vim cekam na ten catalyst 14.1

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mantle funguje na všech GCN grafikách. Jen pro HD 7 ještě nejsou dodělané všechny výkonnostní optimalizace. Přesto DICE prezentovala docela zajímavé nárůsty na FX-8350 plus HD 7970.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nějaký zdroj? Přibudou nějaké rozumné kombinace, jako třeba FX osmijádro, FX šestijádro, i5 společně s 270X nebo 280X???

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Jako vysledek rekl bych dobry... ne pro PC uzivatele, protoze kompatibilitu u her zatim moc neocekavam, ale je to pekne srovnani. 10% vykonu navic u R9 290X je presne to co AMD potrebuje vytasit proti nvidii :)

Ocekavam ze battlefield 4 bude recenzent muset zaradit s api mantle do recenzi proti nvidii :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No, spíš to netasí proti nvidii, ale proti intelu. Samozřejmě, jestli ty výsledky budou i realné, tak zabijou 2 mouchy jednou rano.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ze dvou much jednou ranou se stavaji 3 konkurenti kde nekteri jsou i samostatne vetsi nez AMD, Microsoft, Intel, Nvidia, schvalne co se zacne dit pokud nekteremu z nich zacne kolacek ubejvat, a ze tady to hrozi vsem trem, AMD rekl bych bude chte nechte muset na Mantle spolupracovat i s nekym dalsim prave z teto trojky, nejlepe vsak se vsema, pak by se to totiz dalo i nazvat tak jak to obcas media prezentuji otevrenou technologii :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mno. Takze prinos noveho rozhrani je 10% pro vetsinu z mensi poloviny herniho trhu. To je 30->33fps nebo 60->66fps. To nestoji ani za ohlednuti. Tem par pitomcum nebo experimentatorum, kteri si daji k vykonne grafarne APU, pomuze spis medikace, nez mantle. Zatim jediny skutecne hmatatelny vysledek je, ze posledni BF4 patch s mantle hru definitivne rozes*al.
Od zacatku rikam, ze mantle vznikl kvuli underpowered apu, a amd se ani neobtezuje to otestovat na svych vlajkovych pseudohernich msi noteboocich, kde nejvykonejsi mobilni grafiky srazi prave mobilni apu...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

koukám, že i pro uživatele se silným procesorem může Mantle přinést slušný boost ve výkonu :-)

http://abload.de/img/bf4_mantle009u3b.jpg

¨http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_mantle_preview,1.html

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, urcite to budu na lga2011 a R290x hrat v medium, abych cejtil ten rozdil 170->200fps...
Spis je zajimavy ten narust v CF, nojo, ale nebudu si porizovat CF aby chodilo poradne akorat v BF4, kterej ma vic problemu nez featur...
Ale rekneme za dva roky, az bude mantle ve vetsine aaa her... Ja vim, haha, ale sance tu je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tu mame Mantle zvysujici FPS a taky dalsi "ficuru" variabilni snimkovou frekvenci co prinasi lepsi plynulost. Ve spojeni techto dvou novinek se bude jednat o docela dobry zrychleni/zoptimalizovani soucasne pokulhavajici technologii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.