Mantle „beta“ nabízí nárůsty výkonu od 1 do 41 % - aktualizováno
Omáčku si protentokrát odpustíme, té už bylo nemálo (komu by chyběla, může využít tag Mantle) a přejdeme rovnou k číslům. AMD předala novinářům seznam nárůstů výkonu s Mantle oproti DirectX v Battlefield 4, které byly naměřené na různých kombinacích následujícího hardwaru:
- procesory
- Intel i5-4670K
- Intel i7-4960X
- AMD A10-7700K
- AMD FX 8350
- grafiky
- Radeon R7 260X
- Radeon R9 290X
V době příprav této zprávy nám nebylo známo, že by některý z webů zveřejnil všechna čísla, většinou si novináři vybrali pouze určité kombinace. Ty ale odpovídají našim dosavadním očekáváním (můžeme ocitovat z předchozí zprávy):
Na sestavách, pro jejichž výkon je limitujícím prvkem právě procesor, můžeme očekávat navýšení výkonu řádově o pár desítek procent FPS (v extrémních případech až o 45 %). Sestavy s výkonnými high-endovými CPU patrně vykážou nižší nárůsty - konkrétní čísla lze jen těžko odhadovat, ale podle sestavy, scény a nastavení by mohlo jít o rozdíly mírně pod či mírně nad 10 % výkonu.
- Radeon R9 290X + Kaveri A10-7700K
- 1080p, Ultra Preset, 4×AA: 40,9% nárůst
- 1600p, Ultra Preset, 4×AA: 17,3% / 40,1% nárůst*
- Radeon R9 290X + Core i7-4960X
- 1080p, Ultra Preset, 4×AA: 9,2% nárůst
- 1600p, Ultra Preset, 4×AA: 10% nárůst
- Radeon R7 260X + Kaveri A10-7700K
- 1080p, Ultra Preset, 4×AA: 8,3% nárůst
- 1600p, Low Preset: 16,8% nárůst
- Radeon R7 260X + Core i7-4960X
- 1080p, Ultra Preset, 4×AA: 2,7% nárůst
- 1600p, Ultra Preset, 4×AA: 1,4% nárůst
Tato čísla v podstatě odpovídají očekávání, nejvyšší nárůsty nastávají v situacích limitovaných výkonem procesoru, které jsou zde reprezentované kombinací Radeonu R9 290X a APU Kaveri A10-7700K. Případ označený hvězdičkou (*) uvádí dvě rozdílné hodnoty z toho důvodu, že zkrátka různé zdroje hovoří o různém výsledku (čtěte: někdo to z materiálů AMD opsal špatně a jeden z údajů je proto chybný). Aktualizace: Podle AMD je správný údaj 40,1 %.
Kolem 10 % se pohybují nárůsty v případech, které nejsou citelněji limitované procesorem - ať už jde o Radeon R9 290X v kombinaci s výkonným Core i7 nebo nižší mainstreamovou sestavu s Radeon R7 260X a Kaveri.
Zcela zanedbatelné je pak zlepšení na sestavě kombinující Core i7 za 24 tisíc s Radeonem R7 za 3 tisíce. Takových sestav ve výbavě hráčů ale asi mnoho nenajdeme.
Dále můžeme vyčíst, že zprůměrováním nárůstů dosažených na všech kombinacích (R7 260X, R9 290X s i5 4670K, i7 4960X, FX 8350 a A10-7700K) pro 1080p se dostáváme k hodnotě 13,3 % a pro 1600p pak k číslu 11,4 %. Samostatné výsledky na asi nejrozšířenějších procesorech tohoto výběru - i5 a FX - v tuto chvíli neznáme.
Závěrem se sluší připomenout, že vydání ovladačů Catalyst 14.1 beta, které Mantle zhrnují a patch pro Battlefield 4, podporují beta verzi Mantle, která zatím obsahuje výkonnostní optimalizace pro Radeony s novými čipy Bonaire a Hawaii (tedy R7 260, R7 260X, R9 290 a R9 290X). Podpora ostatních bude doplněna pravděpodobně v příští verzi. Aktualizace 2: Ovladače podporují Mantle pro všechny čipy s architekturou GCN; liší se jen míra hotových optimalizací pro jednotlivá GPU.