Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Mantle „beta“ nabízí nárůsty výkonu od 1 do 41 % - aktualizováno

Mantle logo Earth
Pro koho má Mantle smysl? Kolik výkonu přináší v Battlefield 4? Jaké kombinace hardwaru budou profitovat nejvíc? Na tyto a další otázky poskytla AMD odpověď, když novinářům předala čísla dosažená kombinacích různých procesorů (i7, i5, A10, FX…) a grafik.

Omáčku si protentokrát odpustíme, té už bylo nemálo (komu by chyběla, může využít tag Mantle) a přejdeme rovnou k číslům. AMD předala novinářům seznam nárůstů výkonu s Mantle oproti DirectX v Battlefield 4, které byly naměřené na různých kombinacích následujícího hardwaru:

  • procesory
    • Intel i5-4670K
    • Intel i7-4960X
    • AMD A10-7700K
    • AMD FX 8350
  • grafiky
    • Radeon R7 260X
    • Radeon R9 290X

V době příprav této zprávy nám nebylo známo, že by některý z webů zveřejnil všechna čísla, většinou si novináři vybrali pouze určité kombinace. Ty ale odpovídají našim dosavadním očekáváním (můžeme ocitovat z předchozí zprávy):

Na sestavách, pro jejichž výkon je limitujícím prvkem právě procesor, můžeme očekávat navýšení výkonu řádově o pár desítek procent FPS (v extrémních případech až o 45 %). Sestavy s výkonnými high-endovými CPU patrně vykážou nižší nárůsty - konkrétní čísla lze jen těžko odhadovat, ale podle sestavy, scény a nastavení by mohlo jít o rozdíly mírně pod či mírně nad 10 % výkonu.

  • Radeon R9 290X + Kaveri A10-7700K
    • 1080p, Ultra Preset, 4×AA: 40,9% nárůst
    • 1600p, Ultra Preset, 4×AA: 17,3% / 40,1% nárůst*
  • Radeon R9 290X + Core i7-4960X
    • 1080p, Ultra Preset, 4×AA: 9,2% nárůst
    • 1600p, Ultra Preset, 4×AA: 10% nárůst
  • Radeon R7 260X + Kaveri A10-7700K
    • 1080p, Ultra Preset, 4×AA: 8,3% nárůst
    • 1600p, Low Preset: 16,8% nárůst
  • Radeon R7 260X + Core i7-4960X
    • 1080p, Ultra Preset, 4×AA: 2,7% nárůst
    • 1600p, Ultra Preset, 4×AA: 1,4% nárůst

Tato čísla v podstatě odpovídají očekávání, nejvyšší nárůsty nastávají v situacích limitovaných výkonem procesoru, které jsou zde reprezentované kombinací Radeonu R9 290X a APU Kaveri A10-7700K. Případ označený hvězdičkou (*) uvádí dvě rozdílné hodnoty z toho důvodu, že zkrátka různé zdroje hovoří o různém výsledku (čtěte: někdo to z materiálů AMD opsal špatně a jeden z údajů je proto chybný). Aktualizace: Podle AMD je správný údaj 40,1 %.

Kolem 10 % se pohybují nárůsty v případech, které nejsou citelněji limitované procesorem - ať už jde o Radeon R9 290X v kombinaci s výkonným Core i7 nebo nižší mainstreamovou sestavu s Radeon R7 260X a Kaveri.

Zcela zanedbatelné je pak zlepšení na sestavě kombinující Core i7 za 24 tisíc s Radeonem R7 za 3 tisíce. Takových sestav ve výbavě hráčů ale asi mnoho nenajdeme.

Dále můžeme vyčíst, že zprůměrováním nárůstů dosažených na všech kombinacích (R7 260X, R9 290X s i5 4670K, i7 4960X, FX 8350 a A10-7700K) pro 1080p se dostáváme k hodnotě 13,3 % a pro 1600p pak k číslu 11,4 %. Samostatné výsledky na asi nejrozšířenějších procesorech tohoto výběru - i5 a FX - v tuto chvíli neznáme.

Závěrem se sluší připomenout, že vydání ovladačů Catalyst 14.1 beta, které Mantle zhrnují a patch pro Battlefield 4, podporují beta verzi Mantle, která zatím obsahuje výkonnostní optimalizace pro Radeony s novými čipy Bonaire a Hawaii (tedy R7 260, R7 260X, R9 290 a R9 290X). Podpora ostatních bude doplněna pravděpodobně v příští verzi. Aktualizace 2: Ovladače podporují Mantle pro všechny čipy s architekturou GCN; liší se jen míra hotových optimalizací pro jednotlivá GPU.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Mantle „beta“ nabízí nárůsty výkonu od 1 do 41 % - aktualizováno

Pondělí, 3 Únor 2014 - 12:58 | Nest | Jojo, urcite to budu na lga2011 a R290x hrat v...
Sobota, 1 Únor 2014 - 12:45 | del42sa | koukám, že i pro uživatele se silným procesorem...
Pátek, 31 Leden 2014 - 17:55 | JVc | Tak tu mame Mantle zvysujici FPS a taky dalsi...
Pátek, 31 Leden 2014 - 16:13 | TyNyT | to asi ne, spíše bych to viděl na nárůst spotřeby...
Pátek, 31 Leden 2014 - 14:22 | Nest | Mno. Takze prinos noveho rozhrani je 10% pro...
Pátek, 31 Leden 2014 - 11:10 | Anonym | ze dvou much jednou ranou se stavaji 3 konkurenti...
Pátek, 31 Leden 2014 - 10:41 | no-X | Mantle funguje na všech GCN grafikách. Jen pro HD...
Pátek, 31 Leden 2014 - 08:39 | Kedar Míša | No, spíš to netasí proti nvidii, ale proti intelu...
Pátek, 31 Leden 2014 - 00:33 | aa bb | No to uplne tak pravda. Jednak jak DX tak aj OGL...
Čtvrtek, 30 Leden 2014 - 22:54 | Matess | Jako vysledek rekl bych dobry... ne pro PC...

Zobrazit diskusi