MGM dá na YouTube celé filmy
Vůbec prvním větším filmovým studiem, které vystaví na YouTube své celé filmy, bude Metro-Goldwyn Mayer alias MGM, podle serveru CNet se tak vedení společnosti rozhodlo včera. Server YouTube už totiž o pár dnů dříve spustil novou službu „film“, aby si to alespoň trošku s hollywoodskými studii urovnal. MGM ale není první, které s YouTube navázalo spolupráci, už dříve tu bylo Lionsgate, které na YouTube dodávalo krátké klipy z filmů a TV pořady. TV pořady pro server poskytne i MGM a není to tak dávno, co se společnost Google, které YouTube patří, dohodla s CBC na vysílání celé řady seriálů, jako jsou Star Trek, Beverly Hills 902 10 a další.
YouTube totiž už muselo nějak reagovat, protože se objevila hodně sílící konkurence v podobě serveru Hulu.com, který společně založily NBC Universal a News Corp. a k vidění na něm jsou právě mimo seriálů a televizních pořadů i celé filmy (Základní instinkt, Pátý element, Underworld: Evolution, ...) a generuje takový zisk, jako YouTube ve třetím roce svého života. Zda bude i YouTube toto video streamovat pouze do USA, jako to dělá Hulu.com, zatím není známo.
YouTube je tedy se studii zadobře a tak možná přitáhne i další filmové producenty. Hovoří se po tom, že až 70 % ze zisku z reklamy, která se má s filmy zobrazovat, chtějí hollywoodská studia, zbytek by měl zůstat Google, nic oficiálního ale zatím známo není. Předmětem vyjednávání je i nový formát reklamy pro celovečerní filmy, ovšem studia zde mají obavy, aby uživatelé akceptovali všechny reklamy, které mu s filmem budou z YouTube servírovat. Programátoři YouTube rovněž pracují na nových přehrávačích, které by měly poskytnout čístší obraz než ten současný.