Microsoft a Yahoo! dokončily smlouvu o spolupráci
Přesně v polovině prázdnin jsme vás poměrně obsáhle informovali o dohodě mezi společnostmi Microsoft a Yahoo! Bylo to poměrně překvapivé, že obě nakonec našly alespoň nějaký způsob, jak se pokusit čelit stále rostoucímu vlivu Google, když vlastně přesně před rokem byly neúspěšně ukončeny rozhovory o možné odkoupení Yahoo! firmou Microsoft. V pátek obě společnosti oznámily, že po dalším půl roce dokončily všechny podrobnosti smlouvy o vyhledávání a reklamních službách, prodejní dohody a licenční smlouvy v duchu toho, co už bylo v létě oznámeno. V jejich společném prohlášení se uvádí: „Microsoft a Yahoo! věří, že tato dohoda vytvoří trvalou a tvrdou alternativu ve vyhledávání, která poskytne uživatelům, inzerentům i vydavatelům reálnou volbu, větší hodnotu a více inovací. Yahoo a Microsoft vítá širokou podporu této dohody, jež mají od klíčových hráčů v reklamním průmyslu a doufají, že celá transakce může začít fungovat od začátku roku 2010.“
Microsoft se opravdu s prosazením jeho vyhledávače Bing snaží jak může, ale zatím moc valných výsledků nemá, naopak. Google od loňského září svůj podíl opět o pár procent vylepšil a v říjnu už měl v USA 65,4 %, i když Bing Microsoftu v mírném růstu také pomáhá. Když to ale dají s Yahoo! dohromady, už mohou získat (v USA) 28 % a to už bude i pro inzerenty zajímavý kus koláče. Odborníci v otázce vlivu tohoto strategického partnerství na rostoucí Google nejsou jednotní, i my proto zatím žádné odhady vyslovovat nebudeme.