Microsoft podpoří Windows Vista 300 milióny dolarů
V Redmondu už asi sami vidí, že s Windows Vista to nebyla taková výhra, jak se původně čekalo, a to i navzdory prodeji více než 180 miliónů licencí od roku 2007, kdy se tento operační systém začal prodávat. Nejvíce to asi dokladuje Apple, který svojí pozici na americkém trhu stále zvyšuje. Společnost Gartner odhaduje, že ve druhém kvartálu si meziročně polepšil o 38 %, když v něm prodal 8,5 % všech počítačů v USA a celkový podíl Apple tam dosáhl 4,2 %. Přičítá se to mimo jiné chytré reklamě, ve které proti sobě stavěl PC jako tlustého, ne moc hezkého hocha a pohledného atletického hocha alias Apple. Sice to jsou stále malá procenta, ale i tak jsou kormidelníci firmy znepokojeni a chtějí s tím něco dělat. Microsoft říká, že nová reklama je součástí široké a dlouhodobé kampaně, která má změnit pohled uživatelů na Windows Vista a pro podporu tohoto systému umístí v několika stech obchodních centrech, jako například v Best Buy a Circuit City, informační kiosky, ve kterých budou vyškolení „Vista guruové“ ukazovat výhody Windows. Celkové náklady mají být 300 miliónů USD.
Microsoft prý také intenzivně pracuje spolu s výrobci počítačů na zrychlení startování Windows Vista a celkovém zvýšení zkušeností uživatelů s nimi, ostatně nedávno jsme na to přivedli řeč, když jsme se ptali: „Jak vám dupou Visty?“ Do několika měsíců se rovněž máme těšit na nové, nebo vylepšené modely počítačů, kterým v Microsoftu říkají „nová kategorie PC“, s lepším designem. Zatopí designéři firmě Apple?
Jinak asi jste už na internetu zaregistrovali první výsledky investice Microsoftu do reklamy na Windows, když se v jednom spotu vedle sebe objevují Bill Gates a v USA známý komik Jerry Seinfeld v obchodě s botami „Shoe Circus“…
Za účinkování v reklamě Microsoftu dostal Seinfeld 10 miliónů dolarů. A kdo nám poví, v čem vězí ta pointa (protože my se přiznáme, že jsme to regulérně nepochopili), tomu v diskuzi pěkně poděkujeme.