Microsoft utratil půl miliardy dolarů za ciao.com
Tedy přesněji řečeno koupil zhruba za 486 miliónů USD firmu Greenfield Online, která vlastní portál ciao.com, jenž uživatelům slouží při vyhledávání a především při porovnávání cen zboží na evropském trhu (u nás třeba zbozi.cz) a slibuje si od toho posílení jeho platformy Live Search. Nejde mu ale jen o web a technologii, ale především o početnou komunitu a také obchodní vztahy, které ciao.com díky své činnosti získalo. Ciao.com se staví do pozice poradce při nákupu především spotřební elektroniky a své uživatele vybízí, aby se i oni stali nákupními experty a dělili se o své zkušenosti. Výnosy má pak z e-komerce, obchodních doporučení a reklamy. Obě firmy očekávají, že k dokončení prodeje, tedy po schválení všemi odpovědnými úřady, by mělo dojít do konce roku 2008.
Po neúspěšné akvizici Yahoo! tedy Microsoft utrácí za podobné služby, aby posiloval svojí pozici na internetu, jak jen to je možné. Možná je ale na místě se vás zeptat, jak moc na taková internetová doporučení dáte, často jsou totiž psána přímo PR odděleními výrobce zboží, o které se zajímáte.