Microsoft už Yahoo! nechce
Tedy alespoň ne celé Yahoo!. S touto informací přišel ve středu jeho šéf Jerry Yang, když se objevilo jeho nad zatím nejdelší prohlášení od doby, co mu Ballmer nabídku oznámil. Sdělil, že oni jsou dalšímu jednání nakloněni, ale Microsoft už vylučuje sloučení, alespoň prozatím. V palbě otázek Walta Mossberga z Wall Street Journal pak ještě z Yanga vypadla informace, že sice asi Yahoo! kompletně Microsoft nekoupí, ale nejsou zamítnuty scénáře nákupu různých celků. V rámci takového obchodu by třeba Microsoft koupil pouze část zabývající se vyhledáváním, když by mu Yahoo! ještě prodalo své významné minoritní podíly v Japan Yahoo! a čínské Alibaba Group. Problém v jednání byly prý vždy peníze a tuto otázku se jim za celou dobu nepodařilo vyřešit.
Mossberg nemohl pochopitelně minout ani otázku jeho šéfování, když se již dříve otevřeně hovořilo i o násilném převzetí, žalobách na vedení Yahoo! a zemětřesení ve vedení firmy na letní valné hromadě. Yang celkem v klidu opáčil, že se cítí být tím nejlepším šéfem, a že je tím jediným, kdo může naplnit vize firmy Yahoo! Rozmíšku přirovnal k čertění puberťáků, kde slýcháme často: „on říkal, že ona povídala ...,“ zkrátka že to není nic významného. Jejich prvořadým cílem nyní bude naučit se z chování jejich více jak 500 miliónů uživatelů vysledovat, jaké zboží by ten který rád koupil, aby pak tyto skupiny mohli pěkně na tácku servírovat zájemcům o reklamu.
Yahoo! dva týdny testovalo přidávání AdSense reklamy Google k jeho vyhledávání a proto musela přijít i otázka k případnému obchodu s Google. Yang k tomu řekl, že se to opravdu jevilo být velmi rozumné, avšak k žádné dohodě nedošlo, pozice Yahoo! v tomto případě nebyla ještě pevně vymezena.
Takže co víme? K dohodě nedošlo, jednání ovšem nekončí, co z toho bude, se ale také neví.