Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Microsoft: Heč, jenom Xbox podporuje všechny fíčury RDNA2

Prijde mi to jako cirej PR zblebt, ktereho jedinej smysl je urvat trochu pozornosti od konkurence (i kdyz tady je to spis "konkurence")....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft: Heč, máme nejhorší OS na světě, ale používá ho většina.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Což je jen haterský žvást, sorry.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nesmíš věřit všemu, co tlačí PS trollové :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli to nemyslí prostě jako: "RDNA2 podporuje DirectX Ultimate, XBOX používá DirectX, PS ne => jedině XBOX využíbvá všechny fičurky RDNA2" ;)
Že PS může mít ty same funkce řešené nějak proprietálně je už vedlejší, prostě neumí DirecX a basta! :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je právě ten problém. Microsoft neupřesnil, jak to myslí, tak si to každý může vykládat, jak chce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já si to vykládám tak, že na Playstationu není BSOD. :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

* duplicitní komentář *

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PS5 má řadu patentů, které řeší to samé vlastním způsobem. Je to logické, musí si chránit platformu. Problém je, že to celé schovávají za marketingové pojmy jako Geometry Engine. Co není dále příliš jasné, jak moc je příslušné řešení podporované HW a jak moc je to SW řešení. U DX 12 Ultimate je to jasnější, jsou tam možnosti plně podporované HW a je to deklarováno pro HW obou (nebo všech tří) výrobců.

U MS je transparentnost, se kterou k novým konzolím přistupují, řádově jinde. Už dlouho známe konkrétní HW specs, influenceři dostali možost sejít se vývojovým týmem, řada lidí má konzoli už měsíc v rukách, další youtubeři je dostali minulý týden v rámci promo akce. Máme Watchdogs: Legion a víme, jak jim funguje RT, využívají k promování AC Valhallu, většina preview gameplay z posledního týdne je Series X, máme DIRT5 na 120fps. Ne všechno se jim povedlo, Halo Infinite má zpoždění, ale postavili se k tomu čelem, hru odložili, korektně to komunikují.

U Sony to zdaleka není takhle přímočaré, což k rozptýlení pochybností nepřispívá. Nejdříve poskytli konzoli jen vybraným influencerům v kontrolovaném prostředí, teď mají poměrně striktní embargo na informace, částečně může jít jen o to, aby všichni měli stejný harmonogram uveřejňování. Ukazují update hry z PS3 (Demons Soul). Není jasné, s jakým specs uzavřeli vývoj SoC u AMD a přibližně kyd. Je dost možné, že se to stalo někdy po dokončení RDNA1, odtud šla spekulace, že jsou v podstatě RDNA1.5, tedy RADEON 5700+ sony custom úpravy. DOst by pomohlo, kdyby začali mluvit, ale to z nějakého důvodu nedělají. Přitom v minulosti kdykoliv se mohli pochlubit, tak to udělali.

Osobně si myslím, že Sony umí velmi dobře optimalizovat a v minulosti dokázali schopnosti HW vyždímat do poslední kapky, takže nakonec, pokud jde o hry, budou on-par s výkonnější SoC v Series X. Naopak MS bude trošku táhnout dolů multiplatformní podpora.

Buď jak uď, už brzo nám do DF a další porovnají side by side a bude jasno :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono to bude stejně jedno MS má již několik generací lepší konzoli ale Sony má hry kvůli kterým si ho člověk koupí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono jestli to je vlastně důležité. Ps5 určitě nepodporuje directx. Nicméně má spoustu vlastních patentů, které popisují podobné funkce. Ve výsledku je to ale Black box a je jen důležité, jak tam co poběží. Takže nemají důvod cokoliv zverejnovat. Kdyby tu nebyl MS, který zvolil jinou komunikační strategii, tak je to všem jedno.

Mě by spíš zajímalo, když amd pracuje na podobné technologií jako je dlss už pro Rdna2, tak jestli něco podobného bude mít i MS a Sony. Od Sony jsem na toto konto už taky viděl patent, ale to nic nedokazuje. Protože tímto způsobem by se dalo monstrózně hnout s first party hrama.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mna by skor zaujimalo ako to je s tym raytracingom
ak je teda GPU v PS aj XBOX RDNA2
tak by mali konzole podporovat raytracing

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Však podporují. WatchDogs: Legion, gameplay na Series X s RT zapnutým.
https://www.youtube.com/watch?v=kTjMZqXAJlM&ab_channel=ElAnalistaDeBits

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft je proste nejlepsi.
Ma to ale hacek, me jako zakaznika zajima vic nez kompletni RDNA2, jestli ma konzole ceske rozhrani a kolik her je otitulkovanych do cestiny a v tom nejak Playstation nad Xboxem vede.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už i Xbox ma UI v češtině ...( IMHO mnohdy zbytečně matoucí zbytečnost). Lokalizovaných her do češtiny je stále minimum i na PS4 ale pravda pár jich je .
Já mám spíš už od dob PS1 problém s rozsypaným čajem .Tolik skvostů co vyšlo v japonsku a nikdy nebyly pořádně lokalizovány do "civilizované" latinky je moře a moře . Většina FAN překladů skončí před zveřejněním první betalokalizace na spoustu se prostě ani nikdy nedostane .
Také herní žánry se posunuly někam mimo můj zájem .První vážnější herní perly co lze označit za dlouhodobou zábavu datuji do éry SNES , ale od PS3 to jde alespoň v mém chápání herních pecek strmě dolů ...
Prostě Chronotrigger, Shadowrun a Front Mission na SNES ;Parasite Eve a Metal Gear Solid z PS ; Front Mission 3 - 5 , Odin Sphere na PS2 ; RedDead na PS3 ; Metroid Prime a první Red Steel na Wii ( Zelda mne nikdy nechytla) a hmm vlastně co je tak úchvatného z éry PS4 co by nebylo na PC ? Death Stranding je jen mix žánrů.....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne nakonec u konzolí zajímá na kolik vyjde předplatné nezbytných online služeb . PS Plus vyjde ročně na 1500-1600Kč ( v Akci 1300,- ) za dvě hry měsíčně a aktivní online hraní :/. U Xboxu je to 250 měsíčně , ultimate 330 - roční předplatné jsem tam zatím nenašel max 3 měsíce za 550 s Ultimate :/
Vzhledem k tomu že mám PC GamePass ( 100 + her půjčovna ) a cena poskočila ze 190 na 259 už přemýšlím o Ultimate Passu , jen nevím zda ho sám využiji :/
O streamování her do mobilu u mne pomalu opadá zájem , starý Nehalem v notebooku zase tuším bude pod minimální specifikací ....Xbox Gold budu k novému Xboxu potřebovat a ono mít knihovnu plnou novinek hned u nové konzole ...no vs dvě hry u Sony ( a na dva měsíce bohatější balíček oldgen her ) .
Předplaceno u Sony budu mít ještě tři čtvrtě roku , a jsem zvědav jak se s aktuální nadílkou oldgenu zachovají , tj. jestli půjde svázat s aktivním PS účtem , nebo budou trvat předem na propojení PS5 s účtem před aktivací migračního balíčku ...to by mne tedy nasr.. Ale tak uvidíme , s XSX doma místo PS to pomalinku začíná být už jisté ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trochu doufám, že MS dotáhne Smart delivery do fáze, kdy se bude týkat i PC a že na to zareagují výrobci her. Dost by mě bavilo, mít možnost si hru zahrát na jakékoliv mě dostupné platformě, aniž bych si ji musel kupovat vícekrát. První vlaštovka je Ubisoft, který spouští cross-progress na třech nových hrách. Tak teď ještě aby oznámili že je jedno, kde si hru koupím.

Jsem PC hráč, ale v letošním roce jsem usoudil, že je čas zkusit konzole v době, kdy cena jejich hardwaru je maximálně příznivá vzhledem ke kvalitě a PC jsou předražené v důsledku nedostatku výrobních kapacit. U PC zůstanu, ale upgrade jsem odložil. Tyto svátky strávím s XSX.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.