Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Xbox One bude až o 10 % rychlejší, Microsoft upravil specifikace

i tak bude PS4 rychlejší :

"Then there are the GPUs themselves, the Achilles heel of the XBox One. While there is nothing wrong with them per se, they are a slightly older revision than used in the PS4 but the differences are small enough to be ignorable. What does matter is that the PS4 has about 50% more units at roughly the same clocks, 1152 at ~800MHz vs 768 at 853MHz, a massive difference. Couple this with the vastly more user-friendly 8GB GDDR5 memory design and you have a clean kill for Sony on performance."

"Microsoft made a really impressive SoC that is a multimedia monster with a bit of gaming ability, technically speaking it is quite impressive that they pulled it off. Not to take anything away from the hardware designers but Microsoft management simply aimed wrong. Sony made a gaming machine, Microsoft did not. Sony made a clean design for coders, Microsoft did not. Microsoft made a complex technical masterpiece that is in a no-mans land between a far <$100 Android media center and the PS4. Sony just did right for gamers and won the battle."

http://semiaccurate.com/2013/09/03/xbox-ones-sound-block-is-much-more-th...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je Charlieho názor postavený na teorii, který navíc ignoruje přínos ESRAM. Dokud nevíme, jaký přesně bude, lze jen těžko soudit. Třeba Carmack zmínil, že rozdíl považuje za zanedbatelný.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím že eSRAM Charlie neignoruje, napsal o tom poměrně rozsáhlý článek na SA, ta embedovaná paměť je tam přece hlavně kvůli DDR3, které by jinak GPU limitovaly svojí (ne)propustností.

Avšak ani eSRAM nedokáže zastínit výhodu o 50% většího počtu shaderů u PS4 spolu s GDDR5 a možná i hUMA. Já s ním v tomhle názoru souhlasím.
Navíc jak bude dobře (ne)využita eSRAM bude hodně záležet na vývojářích, jak budou mít napsaný kód.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

40% výkonu shaderů navíc nemusí znamenat moc - stejný rozdíl je mezi 7790(GHz) a 7770 GHz Ed. a reálný rozdíl výkonu mezi nimi není ani 15%. Bude záležet na zbylých částech čipu a tam se může stát cokoliv (pokud náhodou nejsou někde už specifikace zveřejněny) - např. že PS4 bude mít dvojnásobek ROP/RBE, nebo naopak, že jich bude mít stejně jako XBOX, ale na nižší frekvenci.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

40% je mezi Bonaire a Cape Verde. 50% je mezi PS4 a XBOX1. Samozřejmě neznáme počet ROPS a TMU a takty GPU u PS4, ale proč by Sony případně nemohlo také zvednout takt GPU pokud to bude považovat za nutné a zareagovat tak na krok MS ?
Možná Charlie už ty specifikace PS4 zná a proto píše o vítězství PS4. PS4 je navíc i z mého úhlu pohledu čistokrevná herní konzole, zatímco XB01 je především mulimediální centrum s důrazem na TV/Video a placené služby okolo a teprve až poté herní konzole.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

V obou případech je rozdíl výkonu shaderů 40%. Až/jestli Sony zareaguje, pak se můžeme bavit o jiném čísle.
Charlie je velká huba, která se občas trefí. Už název webu by ti měl říct, že se jedná pouze o hw bulvár, který číst leda pro zábavu, ale rozhodně nebrat vážně.
Že PS4 má asi výkonnější GPU je známo, ale praktický rozdíl může být zanedbatelný (třeba 10%). Navíc na GPU nestojí úspěch konzole(viz minulá generace).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no jo, je to velká huba, nebrat vážně :o) třeba se náhodou zase trefí :o))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.