Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Xbox One bude až o 10 % rychlejší, Microsoft upravil specifikace

Xbox One logo v pozadí
Čím více se Microsoft se Sony předhánějí, tím podobnější funkce jejich konzole nabízejí. Minule jsme zmínili, že jedním z posledních rozdílů je mírně rychlejší grafika Playstation 4. I to se ale mění.

APU od AMD, na kterém je konzole postavena, kombinuje osmijádrový procesor energeticky úsporné architektury Jaguar běžící na 1600 MHz a grafické jádro vycházející z architektury GCN, které nese 768 stream-procesorů na 800 MHz a DDR3 sběrnici.

Tato čísla jsou nižší než v případě konkurenčního Playstation 4 (1152 stream-procesorů plus 256bit GDDR5 sběrnice), ale reálný výkonnostní rozdíl bude zcela jistě nižší než papírový, protože GPU Xbox One integruje paměť ESRAM, čímž velkou část konkurenčního náskoku v podobě 256bit GDDR5 sběrnice dorovnává.

To zřejmě Microsoftu nestačilo. Mohlo tomu ale být jinak: Vzhledem k 28nm výrobnímu procesu jsou taktovací frekvence APU poměrně konzervativní (28nm GPU běží na frekvencích přes 1100 MHz, 28nm Jaguar v případě APU Kabini až na 2 GHz, přičemž jsou v přípravě ještě rychlejší modely). To mohlo být dáno i obavou o to, zda se teplo produkované čipem vměstná do TDP limitu (to byl u minulé generace konzolí zpočátku docela tvrdý oříšek). S největší pravděpodobností se ukázalo, že koncept chlazení je dimenzován více než dostatečně, případně že čipy topí méně než se předpokládalo a nebude problém taktovací frekvence trochu zvýšit.

Zrychlení grafického jádra ohlásil Microsoft již minulý měsíc; šlo o 7% navýšení (z 800 na 853 MHz); nyní následuje procesor. Ten byl popohnán z 1600 na 1750 MHz, tedy o necelých 10 %. Procesorový výkon tak překonává Playstation 4, zrychlení grafiky zhruba o 20 % snižuje rozdíl mezi oběma konzolemi.

Nyní záleží na Sony, jejím marketingu i rezervách v chlazení. Mírné zrychlení v rámci možností je sice příjemná věc; nebylo by ale moc hezké, kdyby rivalita vedla k situaci, ve které každá třetí konzole nepoběží na „základních“ taktech stabilně, nebo (spíš) bude přílišně throttlovat.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Xbox One bude až o 10 % rychlejší, Microsoft upravil specifikace

Čtvrtek, 5 Září 2013 - 09:36 | del42sa | no jo, je to velká huba, nebrat vážně :o) třeba...
Čtvrtek, 5 Září 2013 - 09:32 | ptipi | V obou případech je rozdíl výkonu shaderů 40%. Až...
Středa, 4 Září 2013 - 20:14 | del42sa | 40% je mezi Bonaire a Cape Verde. 50% je mezi PS4...
Středa, 4 Září 2013 - 19:43 | ptipi | 40% výkonu shaderů navíc nemusí znamenat moc -...
Středa, 4 Září 2013 - 18:26 | del42sa | Já myslím že eSRAM Charlie neignoruje, napsal o...
Středa, 4 Září 2013 - 18:03 | no-X | To je Charlieho názor postavený na teorii, který...
Středa, 4 Září 2013 - 16:06 | del42sa | i tak bude PS4 rychlejší : "Then there are...

Zobrazit diskusi