Minirecenze: Lenovo ThinkPad L13 Yoga Gen4 - aneb dostupné 2v1 s kreslícím perem
Kapitoly článků
Věřím, že většina čtenářů Counter-Strike zná, ať už se jedná o původní mod pro Half-Life, novější CS:Source, nebo ještě novější CSGO. CSGO jsem testoval za pomoci mapy FPS Benchmark a do jisté míry to bylo zbytečné, jelikož CSGO šlape výborně i na celkem starém hardwaru.
Společnost Valve se rozhodla Counter-Strike Global Offensive přesunout na nový engine Source 2, na kterém běží například VR titul Half-Life Alyx.
Hardwarové nároky tak šly nahoru a ve hře se objevily nové vychytávky z hlediska toho, jak se například chová kouřový granát a některé další efekty. Hra nově podporuje i technologie jako NVIDIA Reflex a AMD FidelityFX Super Resolution, které samozřejmě funguje i na hardwaru NVIDIe a Intelu.
Aktuálně všechny mapy ve hře vyžadují Source 2 herní engine, takže k dispozici jsou jen některé základní od Valve. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark, takže jsem se rozhodl využít nástroje CapFrameX a v rámci možností nasimulovat nějakou reálnou hru.
Jelikož testuji integrované grafické karty, nemám příliš velká očekávání vzhledem k náročnosti CS2. Z tohoto důvodu testuji na nízké detaily, přičemž FidelityFX je v režimu Ultra Quality. Jedinou změnou oproti presetu je pak kvalita modelů a textur, to nastavuji na hodnotu High, hra tak vypadá celkem rozumně.
V rámci možností jsem posbíral všelijaké dostupné notebooky ve svém okolí a Counter Strike 2 na nich vyzkoušel. V grafu tak můžete vidět, že starší iGPU si příliš dobře nevedou. U mnoha notebooků dochází k zásekům klidně na delší dobu jak vteřinu, typicky při výstřelu a výbuchu granátu. Toto chování se zlepší, jakmile se během prvního kola tyto efekty a zvuky přehrají. I tak ale mnohé starší notebooky neposkytují použitelný herní zážitek a i samotné testování bylo místy značně obtížné.
Counter-Strike 2 neběží na maličkém iGPU Vega 6 dobře, hra je téměř nehratelná a detaily i rozlišení je třeba ještě více snížit.
Pro notebooky jsem si přychystal ještě jednu variantu testu na mapě cs_office a to sice takovou, že přidám deset botů. Tento akt zvyšuje nároky nejen na procesor a reflektuje tak hry, kdy je přítomno více hráčů, než celkových deset. Stejně jako v případě 5v5 i zde zatím nemohu zajistit 100% stejné testovací podmínky.
V momentě, kdy přidám dalších extra deset botů se výkon ještě zhorší, což jsem očekával a hra je tak prakticky nehratelná.