Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Minirecenze: Podvoltoval jsem GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12G

Radeony RX 7700 XT jsou typicky z výroby krapet žravější a jejich podvoltováním lze získat lepší provozní vlastnosti, na jeden takový model se dnes podíváme.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing.

Při použití Ultra presetu v DX11 režimu podává nejlepší výkon GeForce RTX 4070, podvoltovaný Radeon RX 7700 XT si nevede vůbc špatně a je zde rychlejší, než s továrním OC BIOSem.

graph-6

V 1440p rozlišení je výkon prakticky stejný, ale podvoltovaný Radeon RX 7700 XT má nižší spotřebu.

graph-7

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra, FSR2 v režimu Balanced a raytracing nechávám v režimu Performance.

Podvoltovaný Radeon RX 7700 XT má prakticky stejný výkon jako se zapnutým OC BIOSem.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Minirecenze: Podvoltovaný GIGABYTE Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12G

Neděle, 28 Duben 2024 - 21:25 | Karáš Svorka | K poškození by dojít nemělo, pokud to neskáče moc...
Úterý, 16 Leden 2024 - 10:11 | 1234564 | Otazka na undervolting. Mam kartu Powercolor...
Úterý, 2 Leden 2024 - 07:05 | RedHawk | zlate to casy. 500W ec zdroj daval 200-220w na...
Pondělí, 1 Leden 2024 - 15:17 | Adams Adams | Je to problém hardwaru. Z monitoringu otáček...
Pondělí, 1 Leden 2024 - 10:05 | mikeczcom | Jak tak koukám, trochu mi nesedí výsledky rx6600...
Neděle, 31 Prosinec 2023 - 23:33 | David Ježek | Teď si už nejsem jistej, ale mám pocit, že tohle...
Neděle, 31 Prosinec 2023 - 21:52 | Ladis | Good for AMD.
Neděle, 31 Prosinec 2023 - 21:51 | Mike123 | Ale 7800 XT má výkonnější chladiče a 7800 XT se...
Neděle, 31 Prosinec 2023 - 21:35 | RedMaX | "do monitoringu tam třeba jednou za hodinu...
Neděle, 31 Prosinec 2023 - 21:32 | MACHINA | Ano, hrajeme to s dcerkou (tenkrát 4, dnes 5 let...

Zobrazit diskusi