Na trhu je místo pro další Windows
Nejedná se však o další verzi Windows, ale prostě o další licence pro stávající Windows. Microsoft si totiž myslí, že trh ještě není saturován a že je stále možnost jak dosáhnout větších příjmů.
Zajímavá je však i na WinHECu probíraná možnost a to donutit uživatele si více a dřívěji pořizovat počítače. Pokud by si kupříkladu uživatelé pořizovali svůj první počítač v průměru jen o měsíc dřívěji než je tomu nyní, bude to pro Microsoft znamenat zvýšení příjmů o 1,4 miliardy dolarů. Dále pak pokud by si firemní zákazníci, u kterých je dnes typický pětiletý cyklus výměny počítače, pořizovali ročně jen o 2 % nových počítačů více než nyní, pak se to projeví u Microsoftu ve zvýšení příjmů o 1,7 miliardy dolarů.
Není se tedy čemu divit, že Microsoft mimo samotného vývoje hledá i nové možnosti, jak uživatele přimět k častější koupi počítačů. Ono se sice ročně prodá zhruba o 7 % více počítačů než v roce předešlém, ale příjmy za tyto počítače ročně klesají o zhruba 7 až 8 %.