Neoretro: DELL Latitude C810 - pracovní stanice s dvěma ventilátory
Kapitoly článků
Počítačová hra Mafia: The City of Lost Heaven nepotřebuje detailní představení, jedná se o akční pecku zasazenou do dvacátých let minulého století ve fiktivním americkém městě. Hlavní postava Tommy Angelo je obyčejný taxikář, který se zaplete do kriminálního podsvětí města Lost Heaven.
"Hele, mám nový boty a pěšky rozhodně nepudu!"
Hra se hraje z pohledu třetí osoby a po otevřeném světě je možné jezdit různými automobily, plníme mise v rámci kampaně, přičemž po dohrání kampaně nás čeká otevřený režim Jízda a také Extrémní Jízda. Cílem tohoto článku není recenze hry samotné, ta si dle mého názoru zaslouží deset bodů z deseti a český oficiální dabing je naprosto výborný. Je to něco, co se musí zahrát a zažít, hru mohu jedině doporučit.
"Řek sem po Gulianově mostě, Vy snad nevíte kterej to je?!?"
Hra je samozřejmě celkem náročná na hardware, testuji tak, že v režimu Jízda začnu v lokali Little Italy v rámci denního města ve voze Hillibily 5.1 FWD. Vesměs se projedu po okolí, překročím povolenou rychlost a průměrna FPS zaznamenávám pomocí programu Fraps. Testovací scénář zabere přibližně minutu času, přičemž pokaždé je výsledek trochu jiný, jelikož po městě jezdí auta, tramvaje a pohybují se i náhodně generovaní chodci.
Výsledky tak berte spíše orientačně.
Testuji dvě nastavení, abych ulehčil slabším notebookům využívám rozlišení 640x480, 16-bitové barvy, komprimované textury v nízkém rozlišení bez HW T&L.
DELL Latitude C810 má bohužel s hrou Mafia nějaký problém. Barvy se z nějakého důvodu nezobrazují korektně a nejsem si úplně jist, proč, jelikož jiné hry to nedělají. Herní zážitek je díky tomu dost hrozný.
Hra je lépe hratelná, než na Latitude C510, pokud tedy přimhouříme trochu oko. Nicméně pořád jsme daleko od 30 FPS.
Druhý test provádím v rozlišení 1024x768 na značně hezčí úrovni detailů, pokud má testovaný notebook displej s vyšším rozlišením, než 1024x768, vyzkouším i běh hry v nativním rozlišení.
V takto vyšším nastavení je hra nadále téměř nehratelná, problém budeme mít hlavně v situacích, kdy přesně musíme střílet.