Netflix dokončil přesun všech svých dat pod Amazon Web Services
Přesun do cloudu začal v Netflixu už v roce 2008, kdy firma zažila závažný výpadek databázového systému. Tehdy nebyli schopni odbavovat DVD k zákazníkům po celé tři dny a dospěli k rozhodnutí, že se musí přesunout od těchto jednoduchých systémů vlastních datacenter a relačních databází, kdy každé velké selhání znamená obrovský problém, k systémům distribuovaným, tedy ke cloudu.
Netflix si nevybudoval vlastní cloudový systém, místo toho zvolil řešení od Amazonu, neboť jim dává skvělou škálovatelnosti a nejširší sadu nástrojů a vlastností. Většina věcí souvisejících se zákazníky byla migrována do Amazon Web Services (AWS) už loni, vše dovršila závěrečná etapa a dobudování struktury, která bude zabezpečená a odolná proti výpadkům. Netflix a Amazon dokončily celý proces začátkem ledna a od té chvíle se u největší „videopůjčovny/streamovací služby“ světa píše cloudová éra.
Od onoho roku 2008 má Netflix 8× více zákazníků a obsluhuje datově náročnější videa. Celkový objem sledování videa narostl na tisícinásobek. Vše navíc umocnila potřeba celosvětově dostupné a flexibilní služby, kdy od 6. ledna 2016 je Netflix k dispozici na celé planetě, vyjma několika málo zemí. Již nyní Netflix tvrdí, že přesun do cloudu výrazně zvýšil jejich dostupnost služeb.
Sedm let celý proces trval mimo jiné proto, že Netflix jen nepřeklopil svůj dosavadní systém do AWS, ale celý jej upravil a předělal tak, aby běžel v cloudu co nejefektivněji a nepřinesl si do cloudu všechny neduhy z původního datacentrového působiště. Architektonicky to znamenalo přesun od velkých monolitických aplikací ke stovkám maličkých mikro-služeb, pryč od SQL.