Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nintendo NX prý bude pohánět Nvidia Tegra

Nintendo v poslední době ohlásilo vydání konzole NX v březnu příštího roku, smlouvy s výrobcem ROM indikují použití cartridgí namísto optických médií a poslední zásadní neznámou je čip…

V nedávné době jsme se podobě Nintendo NX párkrát věnovali a v jednom z těch případů jsem pro zajímavost shrnul všechny informace, které se doposud ohledně hardwarové konfigurace objevily. Vzhledem k tomu, že se objevily zvěsti o procesorové části s x86, ARM i IBM jádry, lze konstatovat, že své názory na hardwarovou konfiguraci této konzole již vyřkl každý, kdo má do úst díru - což je patrně jediná dostačující podmínka k vyřčení spekulace na toto téma.

Pokud šlo o grafickou stránku, všechny dosavadní verze, které se jí zabývaly, uváděly architekturu GCN od AMD. Ať už jako samostatné GPU nebo v integrované podobě. Varianta samostatného GPU (která by patrně byla podmínkou při použití procesoru od IBM) se od začátku jeví jako méně pravděpodobná, což vrhlo stín pochybností na zdroje, které o IBM procesoru hovořily.

Intel se také zdál být ze hry - kombinace výkonného procesoru a pomalého grafického jádra není pro koncept konzole výhodná, a tak zbývala AMD a vlastně i Nvidia. Právě ta by podle vlastních zdrojů redakce TweakTown měla být nakonec dodavatelem SoC pro Nintendo NX. Oním jádrem by byla samotná Tegra, respektive nadcházející model vybavený GPU architektury Pascal.

O nadcházejícím modelu Tegry, který je označován kódovým jménem Parker, víme, že bude disponovat druhou generací procesorových jader Denver kompatibilních s ARMv8, případně čtveřicí ARMv8-kompatibilních Cortex A57. SoC vznikne na 16nm procesu TSMC. Neznámá je konfigurace grafického jádra. Stávající generace postavená na Maxwellu nese 256 stream-procesorů jmenované architektury, 16 texturovacích jednotek a 16 ROP. Jádro běží na 1 GHz.

Vzhledem k tomu, že v desktopu se s nástupem Pascalu počet funkčních bloků nijak výrazně nemění a spíš je výkon získáván vyšší taktovací frekvencí, můžeme očekávat, že ani Parker neponese výrazně víc než 256 stream-procesorů. S ohledem na zveřejnění konfigurace GPU GP104 je třeba brát v potaz, že musíme počítat v násobcích 128, takže nejmenším teoretickým posunem by bylo 384 stream-procesorů a 24 texturovacích jednotek (nepředpokládám, že by vzrostl počet ROP).

Zdroje: 

Tweaktown (1, 2)

Diskuse ke článku Nintendo NX prý bude pohánět Nvidia Tegra

Středa, 18 Květen 2016 - 16:58 | Lukas Zapletal | Tím to teda zcela určitě není, výkon je naprosto...
Středa, 18 Květen 2016 - 11:48 | LastPCgamer | "Tohle by mě zajímalo co se stalo a proč...
Úterý, 17 Květen 2016 - 20:27 | Lukas Zapletal | Velmi fandím ARMu jako platformě a jsem moc rád,...
Úterý, 17 Květen 2016 - 19:44 | Dr Who | Souhlas, podobne zkusenosti. Mel jsem myslim...
Úterý, 17 Květen 2016 - 18:07 | TyNyT | S tabletem poháněným Tegrou jsem se spálil jednou...
Úterý, 17 Květen 2016 - 18:03 | no-X | Netvrdím, že je to tragédie. Oni si ty peníze...
Úterý, 17 Květen 2016 - 17:49 | Rajnoha | Trzby maju stupajucu tendenciu a to je podstatne...
Úterý, 17 Květen 2016 - 17:41 | Rajnoha | Kazdopadne Tegra vygenerovala za 2015 trzby vo...
Úterý, 17 Květen 2016 - 17:39 | no-X | Jinými slovy jsi buďto ty finanční zprávy vůbec...
Úterý, 17 Květen 2016 - 17:15 | Anonym | a on nekdo dostava obsahlejsi zpravy kde je to...

Zobrazit diskusi