Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nižší rozlišení her u Xbox One oproti PS4 bude výrazně častější

Osobne mi to pride docela nepodstatne. Dobry film (po technickej stranke) vyzera dobre aj v 720p (iste vo fullHD vyniknu viac detaily). Ide skor o to ako moc dokazu vytazit z daneho vykonu, ostatne asi aj preto je tam nizsie rozlisenie, aby sa vyuzil vykon na shadery, vypocty atd. Skor je zaujimave ze po hw stranke su tie konzoly dost podobne a pritom vystupny obraz/vykon je docela rozdielny 1080p60 vs 1080p30 alebo 1080p vs 720p. Zjednodusene, hlavne z hladiska obycajneho zakaznika, to vyzera ze XboxOne ma polovicny vykon, alebo nevedia ho zatial vyvojari vyuzit, respektive vyuzivaju tu konzolu len na 50%. Ako zakaznik by som bol asi docela nasrany a moc by som sa nedivil keby sa to pohlo aj smerom k nejakej hromadnej zalobe. Predsa len marketing bol zasa zalozeny aj na tom ze nove konzole = fullHD hry. A to nehovoriac ze uz nam tu zacina klopat na dvere 4K. Ak predpokladaju zivotnost tychto konzol tak 5-7 rokov tak je smutne ze 1-2 rokoch existencie budeme mat na 4k telke pripojenu konzolu co bude dychavicne davat 720p mozno 1080p.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Spíš bych řekl, že to už teď jede na 100% a víc z toho už bohužel nevymáčknou! A tohle jako má být zařizení na hry? To je pouze hračka pro 5-ti leté děti. Hráči hrají na PC v ůplně jiné grafické kvalitě!!!

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Skor to vyzera ze bud maju problemy s optimalizaciou na ESRAM a celkovo s rychlostou pamete na XboxOne (DDR3 vs GDDR5 na PS4). Aj ked je teda PS4 taktovana nizsie ako Xbox, rychla pamet to valcuje a hlavne vo vyssich rozliseniach. Evidentne tych 32MB ESRAM je proste malo, do toho narvu max doublebuffer pri fullhd a polovica je prec. Zvysok je potom zalostne malo na dalsie buffery ktore su asi potrebne. Este je jedna moznost a to ze proste sa nechce vyvojarom s tym paprat kedze bezne PC nieco take nema, takze koli portacii je to praca navyse, pri multiplatformovych tituloch, len pre XboxOne.
Ostatne ako provokacia vyznieva podpora 4K pri oboch konzoliach (asi len ze to dokaze zobrazit fotky na 4K), a pritom maju obe iba HDMI 1.4 ktore da 4K pri 30fps. Ale ako som vravel, z herneho hladiska je to skoro jedno, z marketingoveho je to nechutny oser. A mozno sa dockame o nieco skor nejakej slim verzie oboch konzol ktore budu upgradnute.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jdn oto ihmo neni. Rozdíl 1080p a 720P nebo nejdej bože 60 vs 30fps je na první pohled znatelný a jasně do oí byjící i když je od toho člověk hoodně daleko.

Problémem Xbox one bych neviděl až tak v ESRAM, ta je používána a moc pro ni optimalizovat nejde. Je v ní framebiffer. Tečka. Víc se tam stejně nevejte takže tam moc neni co optimalizovat. Na prostupnost náročnej framebuffer se tam nacpe a datově náročné textury můžou zůstat v slow paměti, tam problém nevidim. Reálnější je prostě ten fakt že ten čip má prostě méně TMU a SP, ale hlavně polovinu rops. Použití rychlé paměti pro framebuffer pomůže, ale dvojnásobek rops to nenahradí, hlavně při AA.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak 30fps vs 60fps vidiet je, alebo skor "citit" ale asi bude dost zalezat od dynamiky a typu hry. Rozlisenie je osemetne, tam tak isto bude dost zalezat od typu hry. Ak ma hra stylizovanu grafiku a este povedzme cellshaded a je zapnuty antialising tak rozdiel medzi 1080p a 720p pre bezneho hraca na konzole je dovolim si tvrdit nerozoznatelny (nebavime sa tu o extremoch ked niekto si spravy screenshoty a porovnava per pixel ale bezneho vypaseneho americana pred TV).
Aha nevsimol som si ze Xbox ma menej SP. Evidentne obetovali kremik namiesto SP pre ESRAM ale asi sa to nevyplati. Co sa tyka optimalizacie, mal som na mysli co a kedy do neho rvat. Tam ide skor o optimalizaciu vyuzitia v case - ktore data do tej pamete a kedy cacheovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jsi mne pobavil s tim antialisingem. Myslíš, že si tyto hračky pro 5-leté děti můžou dovolit zapnout antialiasing??? :D

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Toto su tzv. prvogeneracne hry na novych konzolach. Pocas zivotneho cyklu konzoly audiovizualna kvalita hier ide hore s postupujucim casom (rokmi prebieha optimalizacia kodu na dany pevny druh hw). Na PC je to presne opacne - bez investovania do hw ide audiovizualna kvalita smerom nadol. Pozrite si najnovsie exkluzivne hry na PS3 (nie multiplatformy). Moznosti optimalizacie na hw PS3 a BD mechanika ponuka este siroky priestor a tituly ako napr. Last of us su toho dokazom. Najnovsie PC bude vzdy ponukat vacsi priestor na audiovizualny vlastnosti hry, ale treba si uvedomit, ze samotne hry, resp. herne koncepty su rovnake. Graficky kabat sa meni najrychlejsie, lebo jeho zmena je relativne lacna a bez rizika. Hry sa prakticky za 5-10 rokov v hernych mechanizmoch nezmenili, takze ten hrac na PC hra presne tu istu hru ako hrac na konzole, len na nasobne drahsom hw a vacsinou warez verziu :o).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Neurazte sa ale toto je taka bajna fikcia hlavne PR oddeleni a opatrne vyhlasenia vyvojarov ktore im prave asi napisalo PR. Iste obrazova kvalita ide mierne hore s casom ako sa vyvojari ucia lepsie vyuzit prostriedky daneho HW, lenze ono tak nejak aj musia ist hore, ak chcu drzat krok a standard z PC, pretoze by sa im moholo kludne stat ze po roku uz to nikto kupovat nebude. A dalsi vyraznejsi rozidel bol a je ze predchadzajuce generacie konzol boli po stranke HW vzdy specificke a unikatne, takze to naozaj chcelo cas na vytazenie maxima, lenze si treba uvedomit ze dnesne konzoly su postavene na viacmenej standardnom x86-64 cpu. Tak isto 8 jadier nieje uz nic vynimocne ani na PC desktope a tych par specifickych vlastnosti po HW stranke tie konzole nezachrani, respektive niesu zasa takou prekazkou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vtip je v tom, ze optimalizacia na PC nie je az taka dolezita. Okrem toho je tu rezia samotneho OS a platformy DirectX, Dokazom toho je aktualne vznik platformy Mantle, skuste si pozriet s akou nevolou bola prijata napr. spol. Nvidia. Primarnym cielom je totiz predavat graficky hw a zdoraznovat komunite hracov, ze bez novej grafickej karty najnovsi titul (oblubene su CoD a BF) nebude hratelny. A co na tom, ze opat ide hlavne o ten graficky kabat a hra je prakticky uz niekolko roko len recyklat. Na konzolu ma zmysel optimalizovat - zivotny cyklus je 6 - 8 rokov a hardver sa nemeni a optimalizacia ma teda ekonomicke racio, kdezto na PC je prave z pohladu ekonomiky kontraproduktivna.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ano HW je ako na PC, ale API nie. Takze sa z konzoli isto da vytazit viac ako z DirectX. Na druhu stranu ak sa v tomto smere DX12 polepsi tak rozdiel sa zmensi.
Nebudem sa hadat o tom, ze ich vykon zaostava. To je proste fakt. Pravdepodobne bol stanoveny strop spotreby. Ale v prospech konzol hra fakt, ze narast vykonu u PC sa vyrazne spomalil v porovnani s dobou ked nastupvali PS3/Xbox360.
Ja vnimam konzolu ako nastroj pre obcasnych hracov. Clovek pride domov zapne si hru od ktorej necaka komplexnost. Lebo nema cas ani chut sa ucit zlozite ovladanie leteckeho simulatora a je mu v principe jedno v akom to bezi rozliseni, lebo mozno ani netusi ake je vlastne to FullHD rozlisenie.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jako reklama dobrá, ale kdo viděl hry na PS3 apod., tak oproti PC se kvalita her naopak snižovala, aby novější hry vůbec byly hratelné na konzolích. Optimalizace na konzolích byla převážně taková, která zhoršovala především grafiku, aby to daná konzole zvládla vůbec jakštak přehrát v rozumných FPS. A další optimalizace zas na úkor kvality hry byla to, že se nepropočítavaly některé kolize předmětů ve hře a docházelo k tomu, že postava za dveřmi byla přes dveře vidět atd. Nebo, aby hra stíhala se přidávala tzv.mlha a hráč tedy viděl míň do dálky a tím pádem grafiky vykreslovala menší část obrazu a tím pádem to lépe stíhala zobrazovat. Tomu říkáte optimalizace? A hry se za 5-10 let moc nezměnili právě kvůli konzolám, které zbytečně zbrzdily vývoj her, aby to kozole oproti PC dovedly jakštak zobrazit!!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rec bola o exkluzivitach pre PS3. To je dolizete. Vzhladom na silne nestandardnu architekturu PS3 nie su pre nu multiplatformy optimalizovane a naopak, exlkuzivity ukazuju, co dokaze (optimalizacia pre Cell+maximalne vyuzitie BD). XBOX je prave pre multiplatformy velky problem. Totiz XBOX existuje aj v edicii bez HDD a pocet DVD/titul Microsoft obmedzil na 2 a vynimocne 3 kusy. Skuste si preto pozriet exkluzivity typu Uncharted, Last of US, ktore vynikaju spickovym audiovizualnym spracovanim, alebo mensie tituly ako Rain, ktore prinasaju aspon trochu nieco noveho do hernych mechanizmov. Ze sa herna mechanika a koncepty 10 roko nemenia nema nic s konzolami. Problem je primarne v klientele, ktorej predskriptovany tunel v single playeri staci, hlavne ze to je pekne. HW by uz davno dokazal plny sandbox s vyvojom postav zmenou prostredia v case, ale preco to robit, ked je majoritna klientela taka skromna a staci jej to pozlatko a vyrobcovia hw na tom este tiez nieco kazdy rok zarobia.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Konzole měly vliv na vizuální stránku her. Protože se primárně dělaly pro konzole a pro PC se portovaly. Já osobně jsem to poznal, že několik let starý HW pořád zvládal nové hry. Což před takovými konzolema nebylo. Když si člověk koupil PC, tak za půl roku už nemohl hrát naplné detaily. A maximálně do dvou let musel koupit nové PC, protože pouhý upgrade komponent už neměl smysl. Důvod proč upadala hratelnost her je především ten, že ti co platili vývoj her, tak nechtěli jít do zbytečného rizika a dopadlo to tak, že se dělaly hry, které nepřinášely nic nového až to byla nuda. Ikdyž mi to HW zvládal, hru jsem hrál tak max hodinu a po hodině jsem ji smazal z důvodu, že mne ta hra vůvec nebavila (až na vyjímky samozřejmě). U mne osobně to došlo tak daleko, že jsem hry přestal prakticky hrát. Byla to jen ztráta času, nic mi to už nepřinášelo. Myslel jsem, že je to věkem, ale když jsem si spustil nějakou starší ověřenou hru, tak jsem si ji s chuti rád zahrál znovu a vydržel jsem u ní až do konce :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ja som pisal o tom, ze konzoly nemaju vplyv na herne koncepty. Presne ako pisete - hry su stale rovnake, AI sa prakticky nemeni, vacsina kampani je predskriptovany tunel bez zmien. A to je podla mna problem a dovod preco som prestal hry hrat aj ja. Vsetko sa recykluje a zabali do novej grafiky a tvari sa to strasne cool, pricom samotnu hru by zvladol aj hw z 90tych rokov.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě je rozlišení naopak podstatné. Zvláště v dnešní divné době, kdy se nedá kromě LCD nic jiného koupit. Na LCD jakékoliv rozlišení odlišné od jeho fyzického totiž okamžitě viditelně degraduje. U počítačové grafiky je to zvlášť znát. Nikdy nebude hra vypadat tak dobře jako v 1:1 přesně zobrazených pixelech. Tedy na 1920x1080 obrazovku nech laskavě prodávají 1920x1080 hry, teprve potom řeknu, že je to jak to má být.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

At si klidne maji 320x200 kdyz si to lidi koupi. Horsi je ze se hry vyrabi primarne pro ten zastaraly srot, a pri portu na pc casto nezpristupni vyssi rozliseni, vyssi fps a detailnejsi textury. Kdyz nestihaji v roce vydani, sem zvedav co budou delat za tech 6-8 let coz ma byt jejich zivotnost.
Konzole jsou zbytecna brzda, nejen z hlediska grafiky coz ovlivnuje jen vzhled, ale casto i kvuli pameti coz ovlivnuje i moznosti/hratelnost hry.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vdaka tomu "zastaralemu srotu" sa este nejake AAA tituly vobec vydavaju. Uroven warezu je PC tak vysoka, ze bez konzol by sa uz tento typ titulov nevydaval. Niekto ten vyvoj zaplatit musi a tych platiacich hracov to nie. Niekto si kupi kozolu a pocas jej existencie dava peniaze do hier a niekto investuje do PC a pocas jeho existencie vraza peniaze do hw aby ho udrzal na ninja leveli.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ideme si rozprávať rozprávky o tom, ako sa na konzolách nepiráti? Xbox bol cracklý snáď ešte v deň releasu a ps3 romiek je plné TPB.

Na PC máme Steam, je to pohodlné, lacné a hráči to berú. Už len pár firiem to skúša proti prúdu a práve tie potom plačú nad pirátmi :-P

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

XBOX 360 bol cracknuty velmi rychlo a napriek tomu je v predajoch hier nikde uplne inde ako PC. PS3 nebola cracnuta nikdy (nepliest si unik klucov s cracknutim). Image hier je na nej mozne prehravat len na urcitych verziach romky, ktore su odrezane od PSN a multiplayeru, takze to praktizuje len silna minorita vlasntikov PS3 a dominuju predane kopie hier. Ziadne rozpravky, skuste si pozriet statistiky z MP serverov AAA titulov, alebo statistiky predaja titulov per platforma. Prakticky tam figuruju len majitelia konzol a ti nasledne zivia cely biznis. Par prikladov celosvetoveho predaja multiplatforiem:
Call of duty:Ghosts - XB360:8mil; PS3:7,5mil; PC:0,5mil
Battlefield 4 - XB360:2,68mil,PS3: 2,4mil; PC:0,84mil
Bioshock Infinite - XB360:1,65mil,PS3: 1,28mil; PC:0,43mil

Jednoducho konzoly zivia cely biznis s AAA titulmi, cisla nepustia.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Diablo 3: 3.39M na PC, 0.97 a 0.77 na PS3 a Xbox
Minecraft: 17M na PC, 3.6 na Xbox
Civilization V: 1.14 na PC, 0.76 a 0.70 na PS3 a Xbox
Aky presne vyznam maju mat tie cisla? :)
Inak, najpopularnejsie MP hry su este stale CS, WoW a Starcraft, plus k tomu "LoL", len neviem z ktoreho konca :)

Pokial ide o crackle PS3, nemas pravdu. Je to primitivne nasadenie cipu, sam som ho robil niekolko krat* a ano, z firmwaru od urciteho cisla dole sa to da dokonca bez cipu. PSN je pristupne, aj s multiplayerom a napriklad take GTA5 svojho casu prerazilo vsetky torrentove rebricky.
Ako je to s Xboxom netusim.

------
* Taky maly disclaimer, ja sam crackle ani ziadne ine PS3 nevlastnim :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Diablo nebol multiplatformovy od startu a na konzoly prislo podstatne neskor. Okrem toho Blizzard je tak trochu vynimkou, ktora potvrdzuje pravidlo a primarne ako prakticky jedina spolocnost tazi s PC platformy. Ostatne tituly nie su AAA a o tych je rec (okrem toho Minecraft opat nebol multiplatformou od pociatku).

GTA 5 ma na konzolach 13mil predanych kopii a to je prijem, ktory AAA titul moze zaplatit. O tom su tie cisla. Ked su naklady na AAA v jednotkach az desiatkach mil., tak ho PC jednoducho nezaplati. Tvorba hier nie je charita, ale cisto tvrda ekonomika, ktora by bez konzol nefungovala. Warez na PC je radovo inde ako na konzolach a aj to je na tych cislach vidiet. Najst AAA titul na PC, ktory ma cez milion predanych kopii je problem.

A skus si pozriet statistiky MP serverov - primarne ich zivia konzoly.

Crackovanie PS3 cez FW alebo chip prinasa poziadavku urcitej verzie FW a tenta hrozi ban PSN a MP. Preto je uroven warezu na PS3 minimalna.

BTW: Konzolu nemam, hry uz nehravam, ale ak by som bol hrac na paltforme PC, tak by som miesto nezmyselnych reci o ich zastaralom hw radsej dakoval za to, ze su. Vdaka nim maju investicie do AAA titulov este ekonomicky vyznam.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Preco je rec iba o AAA tituloch a co je preboha AAA titul? :D

Ten svab, co sa na PS3 pripaja prepisuje priamo flash s firmwareom, je uplne sedem, aky je FW povodne. Je to cca to iste, ako keby si cip s flashom odspajkoval a naspajkoval tam vlastny.

Pokial ide o statistiky MP serverov, netusim, kde by som ich hladal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak delenie titulov do kategorii je zakladna vec z pohladu rozpoctovanie herneho vyvoja. Je to zaklad pre ekonomiku herneho priemyslu.Viac mozno tu:
http://n4g.com/user/blogpost/abizzel1/520211

Nie je jedno aky mas fw aktualne. PSN a hry vyzaduju aktulany a teda neustale updatovany fw. Pokial viem, tak aj chipmodding vyzaduje konkretnu verziu fw.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Prepacte ale trepete bludy. Uz ten odkaz delenia titulov je vtipny - Crysis je AA+ a Skyrim je AAA ? a to ako Crysis 1,2 alebo 3 ? DeadSpace, BF AAA- a Mass Effect AAA+ ? a dalsie, hmm vtipne. To ten autor posudil podla coho ? ako ho dane hry bavili ? Ci ako si mysli ze Crytek si povedal ze dnes mame target AA+ a nic viac alebo menej .... lol...
A to piratene je oblubena mantra. V prvom rade si to fakt treba zaradit do kontextu a hlavne doby.
Piratit sa piratlo, pirati a aj bude piratit. Je fakt ze v case nastupu minulej generacie konzol bolo piratenie na PC pomomerne velke a asi aj polozilo niektore studia/vydavatelov. Lenze za ten cas sa doba dost vyrazne zmenila. Jednak je tu Steam, kde pri akciach fakt nema zmysel danu hru ani piratit ked steam ju da za par drobnych, a dalej velku cast ukusuje mobilny trh. Tak isto sa vyrazne zdvyhli naklady na vyvoj AAA titulov (myslene velke tituly nie podla hentoho sranda delenia). Dnes uz produkciu takychto hier neutiahne iba jedna platforma (maximalne ak je to exkluzivita a Sony/MS do toho napumpuju peniaze). Ak nechce vydavatel riskovat tak musi takuto hru vydat na vsetky platfromy - tj obe vykonne konzoly a tak isto PC, aby sa mu vratili naklady. Mysliet si ze nejaka PS4 alebo XboxOne zivi PC trh je naivne. Iste bude existovat zopar titulov ktore sa uzivia aj na jednej platforme ale to su vynimky.
Aktualny trend je ze PS4,XboxOne verzia vydane ako prve (pokial studio viac preferuje PC tak je prve PC) a popri tom sa este vydavaju rozne male aplikacie pre IOS,Android na vytrieskanie dalsich prijmov. No a v zapeti DLC baliky na dalsie dojenie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S těma prodejema her pro konzole to není takové jak uváděli prodejci konzolí, protože neuváděli všechny prodeje PC her (například elektronický prodej). A ve výsledku prodej her na PC po celém světě byl tak velký, že konzole mohly jen zavidět, protože herních PC na světě je tolik, že kdyby jen jedna třetina z nich kupovala hry a dvě třetiny hráli přes warez, tak je to tak velký počet PC, že konzole jsou proti PC minorita. O takových ziscích si můžou konzolé jen zdát. To samé platí o filmech. Na nich se vydělá jen v kinech po Americe tolik peněz, že ve zbytku světa by to mohli dávat zadarmo. Ale samozřejmé producenti filmů (her) si budou pořád stěžovat, že mají málo. Jedná se jen o nenažranost takových společností!!!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

> protože neuváděli všechny prodeje PC her (například elektronický prodej).

Na tomto nieco bude, bo pokial viem, tak Valve (Steam) predaje pre istotu taji a zverejnuje len poradie. A on je Steam na PC jeden z najhlavnejsich zdrojov...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V uvadzanych statistikach pre PC je aj elektronicka distribucia. A prave preto, ze je PC v takom mnozstve zastupen vo svete, tak uroven warezu pren je enormne vysoka. To je dovod, preco mnohi vyrobcia herneho obsahu presli na konzoly a dokonca niektore tituly vydavaju uz len pre ne.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Vyrobci delaji pouze pro konzole a na PC to nedavaji kvuli tomu ze se to uwarezi. Dobry vtip. Kdyz uz je hra hotova, neni zadny duvod neudelat port na PC. Nikdo se jen tak nevzda velke casti potencionalnich zakazniku (to i pres vetsi miru warezu). Pokud je nejaky AAA pouze na konzole tak je to vetsinou ciste pro to ze jim za to MS a Sony zaplatili velky prachy aby jim kompenzovali usle zisky na ostatnich platformach a nalakali lidi na svou konzoli (a hlavne je donutili zaplatit za veci co jsou na PC samozrejme zdarma - napr multiplayer)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Moje prispevky su o tom, ze predaje na PC by AAA tituly neuzivili. Poviem to inak: Na PC AAA titul vydany byt moze, ale na konzolu vydany byt musi.

Multiplayer je na PS3 zdarma tiez.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale uzivili. Ale casto neni duvod vydavat ciste jen pro jednu platformu a odriznout se od dalsich zakazniku, pokud neni platforma velmi omezujici. Nikdo nechce exkluzivni tituly. To je nejvetsi humus v hernim prumyslu a divim se, v nem prochazi co by nikde jinde neproslo (predstavte si ze by serial byl pouze na jeden typ televize a pokud chcete sledovat ruzne serialy musite mit 2-3 televize protoze zadna pro kazou jsou jen nektery - ze je to nemyslitelny? v hernim prumyslu ne)

A ps3 mp zdarma je spise vyjimkou. U ps4 a xb1/360 si za to priplatite.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nie neuzivil. Rozpocty AAA titulov to jednoducho neumoznuju, cisla nepustia. A ano, exkluzivity su, ake su, ale ja pisem o firmach, ktore su spojene len s konkretnou platformou a tu sa to nasledne odraza na kvalite vizualu. Konzola vyzaduje optimalizciu, PC nie -> multiplatforma nikdy nedokaze vyuzit potencial hw a to je pozitivum exkluzivnych hernych studii, ktore tvoria na konkretnu platformu (napr. nezanedbatelna optimalizacia hernych enginov - Unreal, frostbyte a ine multiplatfomy nedosahuju uroven exkluzivnych enginov na danej platforme).

Exkluzivity maju jednu hlavnu nevyhodu - obmedzeny rozpocet na titul. Santa Monica alebo Naughty Dog nebudu mat nikdy rozpocet/titul na urovni EA multiplatforiem.

MP je zdarma pre PS3 7 rokov a tak to aj zostane (predpokladana zivotnost je 10 rokov). Pre PS4 je to zhruba 50e rocne, cize dajme tomu za 7 rokov je to 350e. Cena PS4 + MP = 750e investicia do hw za 7 rokov. Kolko za tu dobu investujet do herneho PC?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Maji omezeny rozpocet protoze budou mit mensi prijem z duvodu omezeni se na jednu platformu. To neni nic divnyho - abys vydelal penize musis mit penize.

S cenou to neni zas tak rozdilny. Procesory dnes stagnuji, grafiky zas tak nerostou. Co mam 3 roky stary 1000e pocitac tak stale na vse a nemam problemy rozjet neco na naplno jako novejsi konzole (i kdyz novejsi, maji slabsi hw (chlazeni, velikost). MP zdarma trvale, levnejsi hry (zlaty steam), vyuzitelny i na jiny veci (pc na praci pripocist k cene konzole). Cena proste vyjde nastejno.
Ale s platbou za MP mam spis problem psychicky. Prijde mi to jako hamiznost chtit penize prakticky za obycejne pripojeni k netu, kdyz se nechas zlakat do uzavreneho systemu konzole.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ak si hry kupujete, tak 7rocna prevadzka konzoly je lacnejsia ako herneho PC. Neriesim ci je konzola lepsia alebo horsia, o to tu nejde. Ekonomika prevadzaky jedneho aj druheho je jasna a nic stym nemaju spolocne nazory, emocie alebo "psychicke" problemy. A zdoraznujem hry sa 10 rokov nemenia. Je to stale tych istych cca 4-5 konceptov balenych do novsich a novsich vizualov, ale prakticky hernu mechaniku najnovsich hier by bez problemov zvladla aj PS2.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Cenovy rozdiel medzi hrami pre PC a konzolu byva taky, ze sa platiacemu hracovi po 3-4 hrach vratia aj investicie do pripadneho upgradu. A to pozeram ceny na Alze, nie pravidelne zlavy na Steame.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Cenovy rozdiel medzi hrami na PC a konzolami je len pri starte predaja. Potom cena v case klesa a v pripade konzol casto rychlejsie ako v pripade PC. Okrem toho registracia do programov typu PSN+ prinasa opat dalsie zlacnenie podobne ako v pripade Steamu a ceny su prakticky rovnake.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

To bola tak krasna teoria, ze som ju proste musel vyskusat :D

Tak predne, PSN store Slovensko zjavne nepodporuje. Tym sa moj pokus konci a konzola definitivne prepada, ale ciste pre zvysok srandy som sa prepol do Ciech; Najlacnejsia multiplatformova hra (Hydrophobia prophecy) nieje dostupna ani v Cechach, dalsi je Sonic, ktoreho cena je ale 4.3 / 3.5 pre Amazon na PC, cize rozdiel zanedbatelny. I'am alive, 5 vs 3.1. Toki Tori, 4.9 proti 4.3.

Skusam teda iny postup, ne-indie hra stara aspon pol roka. Tu uz mi musela pomoct Wikipedia, kazdopadne to padlo na Battlefield 4. 69.99€ na PSN. Je to EA, takze Steam a nakup nehrozi, ale za za 24€ pre PC mi ho nasla Heureka. O kusok nad nim vidim Assassin's Creed IV, 62€ na PSN, 39€ GamesPlanet (PC) a za 19€ UPlay cez g2play.

A ciste pre tu srandu, ten spominany BioShock Infinite mi PSN ponuka za famoznych 55€, proti 10€ na g2play. PSN ma ceny, ake som za hru v zivote nevysolil :D

//edit: len taky dovetok, ceny som konvertoval z CZK Googlom.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak podme na to, napr. PSN:

Slovensko nikdy podporovane nebolo, od pociatku sa pouziva standarden ceska registracia, nic nove pod slnkom (budem prepocitavat z CZK na EURo.

Hydrophobia Prophecy - 3e (PSN bez problemov kupit ide)
Battlefield 4 - 34e (PSN)
Assassin's Creed IV - 36e (Heureka)
BioShock Infinite - ZDARMA! (PSN+), 18e (heureka)

Bud ste silny demagog, alebo neviete vyhladavat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

PSN+ vyzaduje platenu registraciu, to naozaj nemam ako brat v uvahu. A aj ceny s nim su zjavne drahsie, ako tie, co my vyplulo IsthereAnyDeal :-)

Pokial ide o tu Hydrophobiu, mne ju PSN proste neda - http://i.imgur.com/GNC2LJL.png - kazdopadne, za tu cenu je pre PC aktualne na Bundlestars este s 9 dalsimi.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

PSN+ je na 14 dni zdarma. Ak nakupujete casto, tak sa urcite vyplati. Mnoho titulov byva zdarma. Teraz napr.:

BioShock Infinity
Borderlands 2
Uncharted 2/3
Brothers a dalsie tituly

Prakticky za rocny poplatok 48e mozete dostat mnozstvo titulov zadarmo.

Hydrophobia sa da bez problemov kupit - 68CZK. Zle hladate. nechcem sem davat linku.
Ceny su velmi podobne a naviac pre ludi s PSN+ daleko nizsie.

Mimo PSN je to podobne. Heureka ukazala podobne ceny, tak skusate dalsie obchody, ale vzdy to bude podobne, alebo lepsie na PSN+. Vsetci robia akcie, a kazdy titul sa vyskytne na tej ci onej platforme prip. v bundli za vyhodnu cenu alebo dokonca zdarma.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem už psal výše warezu je na PC dost to bezdebat, ale i tak jsou zisky z PC her tak obrovské. Osobně si myslím, že warez je způsobený především ekonomickou sílou dané země ,čím bohatší země tím méně warezu je potřeba. A že jsou výrobci nenažraní a chtějí víc tak si uměle vymysleli novou platformu konzole nové generace a snaží se je tlačit samozřejmě všemožně, ale je to jen otázka času, kdy zjistí, že konzole nemohou konkurovat PC platformě, protože kdo trochu zná historii vývoje PC, tak ví, že PC vzniklo z důvodu vytvoření zařízení, které je co možná nejlevnější, nejuniverzálnější a jednoduše upgratovalelné s ohledem na rychlý vývoj mikroprocesorové techniky a tento vývoj má spíš tendeci zrychlovat než zpomalovat. Jediné co to zpomaluje je vytváření umělých platforem, které zákaznikovi nic nepřináší lepšího než co zajištujě PC platforma!!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Navic drive meli konzole trosku smysl. Jiny specializovany HW, casto dokazal neco co PC ne (napr ze zacatku ps2). Ale dnes nemaji nove konzole smysl. Je to z 95% slozeny z klasicky pc komponent. V pohode by slo vzit OS z ps4 a xb1, nainstalovat na pc a mate konzoli (samozrejme ze to maji osetreny nejakym hw kurvitkem aby to neslo). Jedine v cem maji konzole vyhodu je jednotnost - je mozne na dany hw udelat lepsi optimalizaci ne na pc kde muze byt cokoliv (a steamboxy zklamali - doufal jsem ze zavedou par standartnich konfiguraci i do pc, ale ne)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ale ved vy pisete presne o tom co ja. Jednoducho Bez konzol by AAA (vysokorozpoctove tituly) nevznikali. Nic viac a ni menej som nemal na mysli,

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Může mi někdo říct proč se tam uvádní u těch rozlišení to "p" Jestli ti myslí jako progressive. Ony mohou být hry na datovém médiu i jinak p-progressive? třeba to "i" jako interlaced?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Proč by hra nemohla běžet v prokládaném režimu, vždyť to je dáno jen módem grafické karty. Z hlediska odezvy vyjde určitě líp 50i než 25p.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

ciste prakticky u filmu je to snadne, tam mas jiz obraz predem vykresleny a ulozeny, u hry je ale prokladany mod vpodstate kontraproduktivni, obraz se tak jako tak spocita/vyrendruje celej a ne jen sude nebo liche radky, tedy je zbytecne je prokladat, nic tim neusetris a jen tim stizis praci jiz tak vytizenemu HW

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak co pane Saman pořád myslíte, že Ubisoft je pod EA? :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Hmm teoreticky by sa dali asi prepisat pixel shadery aby ratali ob riadok ale ci by tam bol nejaky vykonnostny narast , hmm to netusim :-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, že máš pravdu a je zbytečné uvádět to p. Ono v PC hrách se uvádí jen rozlišení. Ale protože tyto hry na konzolích se hrají na TV a tam so to uvádí tak , aby konzolové mozečky to pobraly, tak to taky radějí uvádějí. To je jak více proušků více adidas :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde o to, která část grafiky nestíhá. Objekty musím počítat samozřejmě jako pro 50p, ale výsledný obraz pak rendruju s polovičním vertikálním rozlišením.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nekde jsem cetl, ze se hry na ps4 sekaji....v tom pripade by nebylo nizsi rozliseni od veci. ale i tak se to moc nepozna, kdyz nemate 1080p uhlopricku 300cm :D

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jestli to bylo myšleno ironicky tak to chápu, ale jinak hrát hry na takové TV na konzolích je úplná škoda a hloupost. Když mám na takovou TV, tak si přece k tomu pořídím i pořádný stroj na hry, který mi "nakrmí" takovou TV nejlepším možným obrazem a ne osekanou grafikou z pleček jakou jsou konzole! ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trosku se zapomina ze vystup z x one je diky HW upscalingu vždy 1080p. Jinak je to taky o rozliseni textur, kdy to sice na PS4 jede v 1080p ale s nizym rozlisenim textur, takze výsledek je prakticky stejny jako z x one. Ještě jsem nevidel srovnani vystupu, kdy by PS4 byla ZNATELNE lepsi nez X One...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych chtěl mít mašinu do které strčím 720kč a vyjede mi zní 1080kč. To by bylo fér ale také se na to trošku zapomíná :-(

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Donedávna to šlo s použitím mineru na LTC. Dnes je to na hranici rentability, pokud zároveň nejsi akcionář čezu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Mozte prezradit odkial mate tuto hlboku informaciu ? Obe konzoly maju nejaky os/hypervizor. Na XboxOne zere okolo 3GB a na PS4 to nebude viac, takze pre hru je volnych minimalne 5GB. Preco by potom mali mat textury na jednej konzle mensie rozlisenie ako na druhej ? Nehovoriac o tom ze Xbox One ma pomalsiu pamet a tak isto GPU.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Opet opakuju. Podivejte se na srovnani vystupu z obou konzoli...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vaše problémy na moji hlavu :) Já si třeba doma na PC snižuju rozlišení na 1280x720(800) i přesto, že GPU zvádá bez problémů 1920x1080(1200). A to proto, že se mi to tak líbí víc. A navíc když běhám, skáču a všechno okolo vybuchuje (myšleno ve hře), tak nemám čas zkoumat každý pixel na obrazovce :)

Asi jsem divnej :(

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No pokud máš monitor, který zvládá rozlišení 1920x1080 a ty to přepneš na nižší rozlišení, tak to je hloupost pokud to daný HW zvládá a nejsi slepej. Nebo jak píšes jsi asi divnej :D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Možná HW antialiasing. ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fajn tak vieme v akom rozliseni hry pobezia. nam hracom na PC to moze byt sumak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.