Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nová generace Xboxu přinese i levnější model bez mechaniky

1440p se v TV nerozšířilo. To už by bylo lepší, kdyby udělali ultralevnou konzoli nové generace do 3500Kč co umí jen fullhd + třeba nějaký ten upscaling na 4K nebo taky ne. Raději mít levnou konzoli co udělá ze 4 pixelů přesně jeden větší na 4K TV než dražší 1440p.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To uz bych spis cekal, ze to bude 1080p/60fps nez 1440p. Neco na vykonove urovni dnesni PS4 Pro/XOX One. 1440p do domaciho prostredi nedava moc smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych to bral spíš jako "až 1440p" prostě proto, že 1080p by v roce 2020 už vypadalo blbě. Ale půjde to přepnout na FullHD..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nechce někdo zadara Xbox Game Pass pro PC na 3 měsíce?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A je to k nečemu? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, proto dávám zadara. Mám 2...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nova generace konzol musi prinest 60 snimku ve 4K rozliseni(HDR), jiz nikdo nebude pod tuto hranici riskovat, jak se ukazalo u Xbox One X, zakaznici si radi priplati, cili i 550 dolaru neni problem, hlavne necht je konzola vykonna, kvalitni a radne vybavena, ctecka optickych disku jiz stoji par dolaru, neco vic pro 4K UltraHD Blu-ray. Sluselo by se nove generace konzol dovybavit rozhranim DisplayPort, vice USB portama a dualnimi 1Gbit/s LAN porty pro Load Balance Policy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

MS proste bude mit 4K/60FPS jako premiove zarizeni a setrilkum nabidne 1440p/60FPS za nizsi cenu. Ale jak tu lidi uz pisou, taky to nechapu. U konzole, ktera se vetsinou pripojuje k TV, bych to videl na ono 4K/60FPS + druhou velmi levnou konzoli s 1080p/60FPS. Vzdycky budou lide, kterym bude stacit downscaling a mezi 4K a 1080p neni se skalovanim problem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mi telka 1440p normálně papá, ona totiž papá jakékoli rozlišení, co si vymyslím...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bezesporu, ale pokud TV nenavrhoval nejaky idiot, tak pri 3840x2160 fyzickem rozliseni pixelu snizenim na 1920x1080 ziskam kazde ctyri pixely ve ctverci stejne, tudiz pak se muzou ty ctyri pixely pozorovateli jevit jako "jeden ctyrnasobny pixel" a nedochazi k rozostrovani obrazu. Na vetsi vzdalenost od TV (podle velikosti TV klidne od 2m) uz nedokazu tu pixelizaci obrazu rozeznat.
Proto je downscaling ze 4K na fullHD optimalni.
Bavime-li se teda o levne 1080p konzoli, tak spousta lidi furt ma 1080p televize a ani tem co maji 4K televizi by 1080p nemelo delat zadny problem. Kdezto u 1440p bude dochazet k nejakemu deleni pixelu a tam uz musi zapracovat logika te televize, uz je to narocnejsi na zpracovani obrazu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

" - Proto je downscaling ze 4K na fullHD optimalni.
- tam uz musi zapracovat logika te televize"

To jsem si právě taky myslíval, ale divil by ses (teda minimálně v mém případě) paradoxně, že ta mezirozlišení vypadají mnohem líp, více analogově a méně kostrbatě. To znamená např. 1600x900 vypadá lépe než 1080p s antialiasingem TMAA/MSAA 4x, který mi navíc žere výkon, to samé např. 1536x864. Ta telka s tím obrazem udělá (skoro) přesně to, co vyhlazování hran (anti MPEG komprese obvod, ne DNR). Takže fullHD plus antialiasing vypadá hůř (nebo minimálně nese méně informace) než 1440p bez antialiasingu a má stejnou náročnost. Může se lišit hra od hry samozřejmě atd.

P.S. a TV naštěstí navrhoval nějakej idiot v číně (TCL), pravděpodobně přesně podle doporučené specifikace toho of-the-shelf videoprocesoru (plus relativně čistej Android TV 9.0), kdyby to idiot nebyl a dal by si s tím "práci" a použil nějakej proprietární značkový ASIC, taky by to mohlo mít ta rozlišení pozamykaná, zobrazovat s ořezy, ne 4:4:4 ale jen 4:2:0, HDCP vyžadovat a cojávímcoještě (ale možná jsem jen rád, že jsem rád: nevím, jak by se chovala TV za 50 tis.)

Co z toho plyne? Pokud MS začně tlačit 1440p v konzoli, věř tomu, že valná většina tv to normálně umí out-of-the-box, další po updatu, zbytek se protlačí normální tržní silou nebo i za cenu nálepky Xbox compatible (tento průmysl miluje nálepky) a vypadat to vypadá mnohem lépe i bez AA než fullHD s AA (které je na konzolích vždy zapnuto a žere výkon).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo kdysi sem zkousel poustet DOOM (rozliseni 320x240) na CRT TV a taky to vypadalo lip nez na monitoru. Takovej analogovej antialiasing :). S tohohle pohledu asi ma 1440p na TV smysl...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.