Nová generace Xboxu přinese i levnější model bez mechaniky
Zprávy o dvou modelech nové generace se neobjevují poprvé. Na nějakou dobu se však o levnější variantě nemluvilo. Důvod spočíval v avizování nového Xboxu Microsoftem, přičemž ono avízo se týkalo pouze jednoho modelu. To si některé weby vykládaly tak, že žádný druhý levnější model existovat nebude. Jiné si to vyložily po svém a předpokládaly, že Microsoft zatím avizoval jen top model a na ohlášení levnější varianty je ještě dost času.
Podle zdrojů webu Kotaku však Microsoft stále na cenově dostupnějším modelu pracuje, takže se rozhodně nedá říct, že byl zrušen (což na druhé straně neznamená, že k tomu v budoucnu nemůže dojít). Výkonnější Xbox s kódovým označením Anaconda by měl cílit na 4k rozlišení při 60 FPS a být vybaven mechanikou. Levnější Xbox s kódovým jménem Lockhart má oslovit zákazníky, kterým stačí 1440p při 60 FPS a objedou se bez mechaniky. Spoléhat se bude na online služby.
Lockhart by patrně nabídl výkon blízký stávajícímu Xbox One X. Přesto by v některých ohledech výrazně zrychlil: Jednak by měl nabídnout více po procesorové stránce, což naznačuje, že by společně s rychlejším modelem Anaconda sdílel procesorová jádra Zen. A dále se počítá s SSD úložištěm, které zajistí rychlejší spouštění i načítání her.
Bude zajímavé sledovat, jak existenci dvou konzolí s různým grafickým výkonem vyřeší Microsoft hardwarově. Tedy zda se chystají dvě zcela nová monolitická SoC s různou konfigurací, nebo bude existovat jedno, od kterého se budou po výrobě třídit dvě varianty s různým počtem aktivních grafických bloků. Teoreticky by to mohlo být řešeno i přes čiplety, ale v praxi asi nebude - z toho, co je doposud známo, to vypadá na monolitické jádro. Lze očekávat, že více vyplave na povrch nejpozději do půl roku; v předvánoční sezóně 2020 by již novinka měla být dostupná na pultech.