Nová tenká Playstation 3 na světě
Takže na úvod to hlavní: za zmenšením těla konzole stojí vedle všech možných drobných i větších úprav úspornější 45nm Cell procesor. Parametrově jde stále o 3,2GHz kousek křemíku se sedmi SPE jádry, ale přechod z 65 na 45nm výrobu mu hodně ulevil na spotřebě i tepelných ztrátách.
GPU Nvidia RSX (generace GeForce 7800 GTX) setrvává na svých 65 nm, frekvenci 550 MHz i výkonu 200 GFLOPs (zhruba pětina současných hi-end GPU ATI RV790, resp. Nvidia GT200). To je možná z pohledu úspor škoda, když už ne přímo 40nm (to je u TSMC z hlediska nutnosti mít to teď hned stále sci-fi), tak alespoň 55 nm by konzoli dále ulevilo z hlediska tepla, spotřeby i velikosti chlazení, ale kdo ví, třeba je 65nm čipů stále předvyrobeno tolik, že s nimi Sony uživí i poptávku po ztenčené verzi.
Samotné tělo je o 32 % menší, o 36 % lehčí a o 34 % úspornější z hlediska spotřeby. Není ale jasné, zdali je tento údaj porovnáním s aktuálním 65nm modelem, nebo původním 90nm. Uvnitř se nachází 2,5palcový 250GB 5 400otáčkový disk.
Sony se rozhodla z operačního systému vyhodit podporu instalace dalších OS (tedy zejména Linuxu), v XMB menu se položka „Install Other OS“ již nenachází. Divil bych se však, kdyby si s tím linuxoví hackeři neporadili.
První měření kolegů z Engadget slibují celkové ztišení PS3. V klidu je to kolem 49 dB, při hraní Metal Gear Solid 4 pak 53 až 56 dB (původní verze 55 až 58 dB), přehrávání Blu-ray filmu vyšroubuje Slim verzi na maximální 60 dB (dosud 70 dB). Nemůžu si pomoci, ale i oněch 60 dB mi přijde trochu moc na to, že při přehrávání filmu by mělo být pokud možno minimum rušení.
Nová Playstation 3 se objeví na trhu začátkem září za 299 USD, stávající 80GB běžná PS3 zlevní na stejnou cenu a 160GB na 399 USD (také se vám to zdá divné?).