Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vývojář: Nový Xbox bude vybaven jednotkami pro raytracing

tak s RT u PS5 se uz tak nejak vseobecne pocita a xbox me zas nezajima :-D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jo zase přijde magickej low end HW co za 10 000 Kč vykouzlí 8k a RT ve 120 FPS.. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

8k v 120FPS? Myslím že ty konzole budou rády když udělají nativní 4k v 60FPS. Počítám ale že to bude spíše formou upscalingu, který se dnes používá a většionou to běží na 30FPS, třeba nové Borderlands 3, 1800p native upscaling na 4k a limit 30FPS s tím že tu a tam to trošku dropne.

když se vhodně ořežou nároky, tak i to RT nevidím jako problém. Ušetří to práci a když se to nepřežene tak to bude moct běžet docela slušně - na poměry konzolí.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

pokud tam bude GPU s vykonem kolem te 2070ti tak nevidim problem proc by nemel zvladat 4k pri 60fps, vsichni tu kravnou s nejakejma 8k atd ale podle me bude pro TV hry 4k60fps a pak nejakej jinej standard pro VR na ktere PS5 podle me hodne zacili, preci jen dneska je tu od AMD 5700XT za nejakejch 11 tak by to nemel byt pristi rok zadnej problem

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak se zkrouhne vykreslovací vzdálenost na 30m, FOV se omezí na 60, počet NPC bude max 10, maximálně 30 objektů na scéně a kola budou z pěti polygonů nanejvýš... To by bylo, aby si pak nemohli dát na přebal nálepku 8K a 144FPS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

dobry sakrasmus, pobavils, davam +

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- tak vzhledem k tomu, že 8k ma s HDMI strop na 60 Hz a nikde nebylo zmíněno zároveň se 120Hz, tak se dá očekávat, že 120Hz bude vyhrazeno pro FHD max. 4k(pro jednodušší hříčky či pro VR)
- 8k se dá očekávat pouze jako upscaling nebo pro multimédia >> vzledem k tomu, že v Japonsku se chýstá ostrý provoz 8k a na trhu se objevuje dost 8k TV připadá mi podpora jako logický krok >> už teď pravidelně vysílají 8k s 22.2 kanálovým audiem (jsem zvědav kdy se aspoň v ČR zbavíme SD vysílání ...když Japonci valí 4/8k) :)) >> HD/FHD by bohatě stačilo :)
- osobně jsem zvědav na RT audio a jestli i konzole půjdou směrem k tolika kánalovému audiu :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

fyi v CR se SD vysilani jeste hodne dlouho nezbavime, protoze nova group nehodla mimo placene balicky kabelovek vysilat v HD.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

stejně tak jako Príma Group :-) Ale ruku na srdce... na co by se člověk na těch dvou měl koukat? Modrý kód? Na jednu z neskutečně idiotských detektivek? Policie v akci? Nebo snad česko,slovensko, maďarsko, rusko, polsko a tatarsko má či nemá talent?
V těchto případech ubohé tuzemské seriálové produkce spíš díky, že je to v SD!

Věci jako soudkyně Barbara mohou klidně dávat i v 288p :-)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

+1
Presne tak, at si klidne TV Hovna a spol. vysilaji v SD rozliseni az do zapomneni.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Není nad to vidět reklamu na novej Arijec v 8k a slyšet s 22.2 zvukem

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

@Lukáš Kohout: a co teprve takový Vědmy radí, to je panečku nářez! -D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

- Napřed to bylo že RT je zcela zbytečné a proto jej Radeony nemají.
- Pak že je to moc náročné na výkon, takže u současných GK to nedává smysl
- A najednou budou mít budoucí Radeony podporu RT taky :D

To jsou lídři trhu a vizionáři :-D

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Ne, to je damage control.

Ostatně není to tak dávno, cca půl+ roku, kdy se tady někdo se mnou do krve hádal, že další konzole nebudou mít RT.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Inženýrům z AMD muselo být jasné že je NV pěkně doběhla s tím RT. Ono totiž navrhnout logiku a vyvinout funkční tranzistorové obvody trvá minimálně 2-3 roky. Takže ikdyž na tom začali loni okamžitě makat, tak AMD HW který bude umět RT bude nejdříve příští rok. Do té doby bude PR oddělení říkat že RT není třeba, je zbytečné, není podpora, ubírá příliš výkonu.

Od PR AMD se to dalo čekat, ale od nezávislých redaktorů DIITu že mají tak mizerný odhad situace bych to nečekal. Buď jsou hloupí nebo podplacení. Buď se jedná o útok válečné lodě nebo se pálí brambory. Tak či tak je to vážné.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

S kartou za 30k+ s 60 FPS ve FHD nVidia někoho evidentně doběhla. Jen si nejsem jistej, že to bylo AMD...

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

A co je 60FPS na FHD špatného?

nicméně 60FPS FHD dnes zvládá dobře 2070S s kompletním RT. jsou ale hry, které dají té kartě zapotit i bez RT.

Stejným příměrem ale můžeme říct, že můžeme hrát všichni na grafikách za 2-3 tisíce, s vysokými FPS a na nízké detaily. Protože každý detail ať rasterizovaný, nebo RT vyžaduje výkon navíc. Kvalitní volumetrická mlha běžně polyka 20-30% rasterizačního výkonu. Záleží jestli ji vývojář ošidí, nebo ne, podobně kvalitní stíny a AO. Některé metody výpočtů stínů podávají reálnější výsledek ale jsou náročnější na výpočet, třeba HFTS stíny umí opět ubrat nějakých 20% výkonu proti standardním.

Například rasterizované SSR v Controlu jsou náročnější než RT global reflections, přitom jsou ty odlesky reálnější, jsou ve vyšší kvalitě kterou neovliňuje vzdálenost od objektu a nejsou limitované tím zda je odrážený objekt na scéně nebo ne.

Nicméně jsou hry, kde výkon není tak důležitý, třeba zmíněný Control a hodně lidí oželí nějaké ty FPS za daleko hlubší audiovizuální zážitek..

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Kompletní RT? To myslíš těch pár paprsků s ořeznýma texturama oproti standartní verzi?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Path tracing

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co je 60FPS na FHD špatného? Na to bychom se mohli zeptat někoho z těch nešťastníků, co při BF 5 dělali na Youtube kyselý ksichty...
Pokud jde o mě, mě 60 FPS ve FHD na mojí GTX 970 nedávno koupený za 2 tácy z druhý ruky celkem baví... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zaprve mas u me minus uz druhy a to podstatny . Jake hry jsou RT od vydani RTX ? Cca 5 a ani v jedne z nich to nepresvedcilo vubec nikoho. Co se chysta muzeme nechat stranou ono vytvorit AAA titul take neni za tyden… . Za penize ktere si nvidia nacenila za sve RTX karty je to popravde velika bida a utrpeni.Nebudu resit vykon ve 4k nebo s RT ve FHD. Proste to cele nevyslo…
Myslel jsem si ,ze od dob zlate horecky jsou pokroucene jen ceny, ale vazne mi hlava nebere jak nekdo po cca roce muze hovorit o RT ve hrach!
RT neni potreba protoze ho nikdo nikde nevyuziva a verim ,ze pokud zacne bude to kupodivu diky konzolim jak PS5 a Xbox 2 ci co to bude ..

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

FAKT č.1: RT je jasná budoucnost bez které se GK neobejdou.
FAKT č.2: AMD je s RT pozadu.

A zdůvodňujte si to jak chcete.

Kdyby RT bylo naprd, tak by jej v AMD necpali do konzolí, které zrovna grafickým výkonem neoplývají. Nebo mi tu chce někdo tvrdit že konzole přinesou 2x větší výkon než 2080Ti? Asi těžko anežko. A včil mudrujte.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Konzole by se klidne bez RT obesli, at uz na nich to RT pojede stejne omezene jako na RTX kartach nebo lip. Jak Sony, tak MS potrebuje nove featury, aby novou generaci mohli prodavat. Takze se to nabizi, ze se svezou s vlnou, ktereou zacala NV. Podle mne je to jednoduchy obchodni kalkul, ktery se sveze na aktualni hype vlacku NV RTX. Druha vec je, ze klidne mohli mit RT podporu domluvenou driv, nez s tim vubec prisla NV, to se stejne nikdo nedozvi.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

vzhledem k tomu ze se na novejch konzoli vetsinou pracuje 5 let pred vydanim tak je dost mozne ze s RT prislo AMD pred nvidii :-D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Konzole se nepotřebují vozit na žádné vlně. Na konzoli si hrají většinou děcka do 15 let a ty nemají o nějakém Ray tracingu ani šajna. A je jim to úplně jedno, hlavně že to má hratelnost. Na konzoli hraješ a neřešíš kolik to má FPS. Se podívej na Nintendo switch jak válcuje trh s jednoduchým HW, ale ty hry mají hratelnost.

Každopádně jestli AMD pracuje na RT déle než Nvidia, tak je docela ostuda že to nestihly uvést na trh před Nvidií. Ale všichni víme že to je kravina. AMD čumělo jak puk když Nv představila RT.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, ale ted teda dost placas. Sam mam konzoli a znam dalsi lidi, co maji rovnez konzole a nikomu z nich 15 neni :D

"Na konzoli si hrají většinou děcka do 15 let"
..na to jsi prisel jak?

"Nintendo switch valcuje trh".. :))
Myslis, jako ze ma prodanych 100mil. koznoli jako Sony?

"Na konzoli hraješ a neřešíš kolik to má FPS."
.. samozrejme ze resis fps, byt neprimo. V momente, kdy to nejede plynule, tak se to samozrejme resi, potazmo se resi, ktera z konzoli to jeste dava a ktera uz ne. Neni to ale ad absurdum typu 51fps ano, 49 fps ne, jako u PC.

Asi ti uchazi, ze oni potrebuji prodavat. Prodava se i diky "marketingovym sloganum" typu "4k", atd. Nicmene tohle uz pouzili pro XOX One a PS4 Pro, ted budou potrebovat neco dalsiho k tomu. Je celkem jedno co to je. NV udelal to stejne, ma nedorostlou technologii RTX, nesmyslne DLSS a presto na tom zalozila marketing prodeju RTX rady, tak proc by si Sony a MS nedali do sloganu "real time graphics by RT" :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to nejede plynule tak vám to neprojde submissionem ani u Sony ani u MS

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady jsem myslel, spis neco ve smyslu, ze ta hra ma tendeci se sekat v urcitych situacich, ne ze by nejele cela plynule. Viz treba RR2 a verze XOX vs XOX One..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, konzole vážně nepotřebují naskakovat na vlny, asi proto jsme měli (posuď sám, jak úspěšné a dotažené) Kinect, VR set, 4K..

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak to už je vrchol zoufalosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nv nacenila rtx grafiky dobre, ze. 16 tisic za premiovou edici 2070S, coz je to same co jsem platil za polovinu pomalejsi 980 a vyrazne mene nez jsem dal za gtx1080. 2070S je kupodivu i o 300% vykonnejsi pri rt. A upgrade jsem provadel prave kvuli rt i kdyz me zajimaji jen dva herni tituly.

Chapu ale ze zavistivy hate je pro nekoho sport ci dokonce presvedceni

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

toto tvoje prirovnanie 2070S a 980 v RT mi pride ako prirovnanie auta s konom. vykon obidvoch sa da merat v konskej sile

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

980 nepodporuje RT, 1080 ano a 2070 je cca 3x výkonnější v RT a cca o 20-50% výkonnější v rasterizaci. Výkon rasterizace mě ale nepálil tolik jako výkon v RT. Koupil jsem násobně rychlejší kartu za méně peněz, takže cena je naprosto parádní..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Bože hoďte na něj síť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nějaký argument, který by vyvracel mé tvrzení nebude?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

spíš jsou příznivci AMD. A přiznat si že NV AMD pěkně doběhli to je silné kafe, proto přijali verzi damage control oblíbené značky. RDNA není špatná, jen přišla v nevhodnou dobu. Kdyby přišla o rok dřív proti Pascal tak by to byl nářez, ale takto - šedivka. Jenže GPU už bylo hotovo a v AMD s tím už nemohli nic dělat. Utajení enVidie je hodně dobré. Celé je to docela smutné, jenže Nvidia není těžkopádný mastodont jako Intel a Huang je velmi schopný manažer. RDNA hodně zvedla výkon, skoro dorovnala výkon v SP na SP takže 2560SP NAVI už se blíží výkonu 2560SP 2070S, hodně pěkný pokrok, jenže tah s RT prostě nečekali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lež argument byl že to nedokáže u stávajícch karet utáhnout slušný fps na vysokém rozlišení a proto to nemá momentálně smysl. Co bude v budoucnu je věc naprosto jiná. ostaně není jasné nakolik to u té konzole bude reálně použitelné...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já ti řeknu jak to bude:

1) Příští rok AMD slavnostně vydá Radeony s podporou RT
2) Nvidia to očekává a protože má náskok a větší zkušenosti s RT, tak vydá příští rok Geforce se 4x větším RT výkonem než Radeony.

Takže fraška bude pokračovat. Bohužel. Jelikož mám Zen2 3700X a GK Polaris tak mi to radost nečiní, ale budeme si muset počkat na pořádnou GK od AMD.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

NVidia byla v dobe vydani Turingu pod obrovskym tlakem, mela spickoveho konkurenta a prilis si vzhledem k nutne zmene architektury s vyhledem do bucoucna nevedela rady, jak tuhle neprijmenou konkurenci dokaze porazit, tak vymyslela RT jednotky, respektive je implementovala o minimalne generaci drive nez mely prijit. I tak se NVidii s Turingem prilis nepodarilo NVidii Pascal porazit a tahle generace grafik zustava stale hodne oblibena. :-)

U AMDecka ale ke stejne situaci asi nedojde a verim, ze se klidne muze stat, ze zatimco NVidia vyda nejakou tu 3000 generaci uz s pouzitelnym RT i na vic nez 1080p, ze AMD muze rovnou predvest to same a jejich RT muze byt nakonec rovnou na prvni pokus pouzitelne. Vsechno je mozne, vyckejme, nicmene take myslim, ze uplyne rok a i AMD pojede v RT vlaku a fanousci budou najednou vsichni viskat, jak RT prorokovali a takove ty dalsi kecy, kteryma nas tu obstastnuji.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

No vida, stačí napsat, že věříš AMD a plusy se jen hrnou. To by bylo, aby si tě nepřevychovali. Cukr a bič jsou osvědčené.
ROFL

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Redmarxi to je zase celé o tom, že čekáš na zázraky. Nejdříve to bylo na Navi a do té doby jsi o tom úplně slintal a přál si aby AMD natrhlo zadek Nvidia. Po vydání jsi opět otočil. U Turingu píšeš o neúspěšné generaci, jelikož si potřebuješ obhájit Pascal grafiky co máš doma. Ale ty karty se prodávají, kdo má slabší grafiku, neřeší situaci jako ty a koupí si novou kartu. Ať už od AMD nebo od Nvidia. Každý si vybere co pokládá za výhodné.

A RT se řeší hlavně na fórech a je kolem toho úplný fanatismus. Jedni to odsuzují, jiní obhajují a chytráci jsou s tím hotoví již od začátku. Už přesně vidím, jak se to tu začne postupně otáčet až s tím přijde AMD. Her zatím sice mnoho není, ale měl by jsi zahrát např. nový Control. Protože to je s RT perfektní jízda. DLSS zde funguje již na pohodu, nemaže a s RT se dá hrát již od RTX 2060. Takže pokud se povede implementace i u jiných titulů, může to věc postavit do úplně jiného světla.. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Fabulace a lež. Argument byl, že nemá smysl nasazovat ray tracing, dokud ho s přehledem neutáhnou i cenově dostupné karty

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mě výkon v RT přijde OK i v náročných hrách. Ono mít RT v SP hře a mít třeba nižší FPS není problém, hodně lidí to upřednostní, když dostanou lepší vizuál, zase v nějakém extra kompetitivním titulu, kde nejde o vizuál, to smysl nemá. Zatím máme RT ve hrách, které jsou extrémně náročné i s pouhou rasterizací, jsem zvědavý jak dopadne implementace ve Wolfenstainovi a Doomu, to jsou sice SP hry, ale historicky se jendá o hry které cílí na vysoké FPS i na podprůměrném HW, počítám ale že s RTX ON to bude v pohodě dávat 100+ FPS na FHD na midrange RTX grafice.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Nejak z tebe mam pocit ,ze jsi clanek ani necetl,nebo ne dokonce. I kdyz jsou I jine moznosti ;-)
Koho zajimaji nove ficury ve starych hrach ?!! Asi tolik kolik jich pod testem vykonu karet place nad hrami ,ktere ty tu zminujes… Nikoho to nezajima . To tu muzes vyzvednout I RT v minecraftu. Ty lidi to hrajou protoze to jde I na nejvetsim srotu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jake stare hry? Wolfenstein je par tydnu venku, doom eternal jeste nevysel. Na spadnuti je treba cod.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ale to ani rasterizace.

Rasterizace ubírá i 75% výkonu mezi low a max nastavením. A nikdo to neřeší, proč to proboha musí lidi řešit u RT, který má typicky výrazně nižší výkonnostní dopad než rasterizace. Chci vyšší detaily, tak potřebuju silnější HW a je jedno zda je to detail řešený rasterizací nebo RT, oba chtějí svou porci výkonu a že tu jsou takové rasterizované efekty, které si svých 20-30% výkonu snadno vezmou

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ten rozdil je zasadni v tom, ze to RT tu rasterizaci jen " doplnuje " a propady jsou - fatalni bez realnyho prinosu pro visual nebo hru a herni zazitek samotny.

Ty vazne ty clanky nectes a jestli ctes .Tak mi te je lito

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Doplnuje? Jako ze se nejaky efekt rasterizuje a pak jeste prebije rt? To by byl pekny gulas kdyby oboje delalo to same.

Chce to neco vyzkouset napriklad nastaveni ssr v controlu nijak neovlivni global reflections, indirect diffused light take neni ovlivneny ao... Bud se dela jwdno nebo druhe, oboje nikoli.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

RT pouze doplňuje rasterizaci, v tomto má pravdu.

Lže že to nemá dopad na vizuál. Kdyby to nemělo pozitivní dopad na vizuál a jenom to žralo tranzistory a výkon, tak by to nechtěla Sony a MS do svých konzolí. Konzole nemají výkonu zrovna nazbyt.

RT je budoucnost pro vizuální efekty. Kdo tvrdí opak si lže do kapsy.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

RT nahrazuje, když zapnu nějaký RT efekt, rasterizovaný ekvivalentní efekt se vypne.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jenze RTX jak je tedka delano je k nicemu, pokud neudelas scenu v klasicke raterizaci, RTX pak vlastne vylepsi nektere povrchy.

Tech 75%, co zminujes, je podminka nutna abys vubec neco videl. A dostanes krasnou scenu ve velkem rozliseni a jses v pohode. Ale zapnes RTX a musis bud snizit detaily a mas vyblitou scenu s par bliskatkama, a nebo snizis rozliseni a mas nenativni rozliseni a je to taky k zbliti, navic musis zapnout AA, ktere na spouste 4K monitoru nepotrebujes.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S RTX nemusím snižovat detaily, naopak je zvyšuji a hlavně je dělá reálnější. Ani nemusím snižovat nativní rozlišení. Jak jsem tu někde psal. Jeslti hraju s RTX ON nebo OFF, výkon je identický - konzistejntních 60FPS.

Opět zmíním Control a jeho RT implementaci, která je blízká realitě. Mám koukat na vyblitý odlesk nebo prázdného skla, když v reálném životě i na špinavém okně ve voze metra vidím velice zřetelně odlesky, přesné tvary a barvy, dokonce vidím okno na druhé straně vozu a odlesky v něm, zároveň vidím skrz to okno ven.

Leckdo řekne že je to přehnané, ale někdy je dobré se dívat kolem sebe. V běžném životě takové věci nevnímáme, ale že se mi na podlaze v kancelářské budově s reflexním materiálem podlahy leskne osvětlení ze stropu a pokud to není rozptýlený zdroj světla, tak vidím i to světlo stejně jako bych koukal do něj, to je realita. Ne přehánění. Možná jsme zvyklí, na to že nás tady desetiletí vývojáři šidí a někdo to přijmul jako realitu.

Btw AA na 4k samo potřeba je, aby taky ne, když je bod výrazně větší než na FHD. 4k si nebudu pořizovat na nějaký 27" pidi monitor ale spíš 40 a více palců. Když si pak dám 40" na stůl, tak obraz bez AA bude samozřejmě trpět aliasingem a AA tomu jednoznačně pomůže

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Btw AA na 4k samo potřeba je, aby taky ne, když je bod výrazně větší než na FHD. 4k si nebudu pořizovat na nějaký 27" pidi monitor ale spíš 40 a více palců."
Kam ty na ty bláboly chodíš?....
Navíc neumíš počítat, protože jinak bys věděl že i 4k na 40" ma menší pixel než FHD na 27"...
Fascunije mně co všecko někteří jedinci jsou schopní vyplodit, jen aby si zdůvodnili zbytečně vyhozený prachy za RTX grafiku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

LOL, premyslis ty vubec nez zacnes psat,ne o mluvit? Zkus to!

Kdyz se probiralo prvne RT, bylo zbytecne. Naprosto jasna degradace vizualu.

To ze je to narocne na vykon a u dnesnich grafik to nedava smysl je stale pravda.

Ale s dalsi generaci uz by vykon mohl byt doatatecny a optimalizace a schopnosti vyvojaru dostatecne na to, aby RT daval smysl. Obzvlaste u produktu jako konzole, kde je velmi speficky svazan HW a SW a vyvojari maji konktretni predstavu, jaky system budou mit zakaznici.

Neni potreba byt za kazdou cenu vizionar, staci delat veci s rozumem a dobre :-D

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Rt smysl dava. Ne kazdy se honi za vykonem a radi ho obetuji. Pro me treba rtx on a rtx off znamena stejny vykon. Oboje bezi na 60+ fps 1% low a 60 je hodnota na ktere hraju nehlede na hru a uroven detailu. Podle tehle potreby take vybiram grafiku ktera to zvlada

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Na některých "zpravodajských" serverech dostane RT smysl, až když ho bude mít i AMD.
Je to samozřejmě dané tím, že bude široce dostupný, vyzrálý, bude pro něj více her. Nebude to mít nic společného s fandovstvím nějaké značce* :-)

*Je to neuvěřitelné, ale někteří lidé opravdu fandí korporátním firmám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protirecis si. Implikujes, ze obetujes rad vykon, ale pak rikas, ze cilis na vykon (60FPS) a snizujes i detaily (nehlede na hru a uroven detailu).

Navic tvuj priklad je k nicemu. Nerekl si, jake rozliseni pouzivas. Pokud sis koupil 20+ tisic kartu a cpes to do 1080p monitoru, tak ses trubka. I moje GTX1080 z ebay zalevno zvlada krmit 4K v pohode.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za toto vaše vyjádření si můžete dát tak přes ústa, protože vy nemáte co rozhodovat o tom, jakou grafiku si kdo koupí na jaké rozlišení. Někdo nepotřebuje větší úhlopříčku, jsou tu monitory s vyšší obnovovací frekvencí, kde se ten výkon využije a tito uživatelé pak mají také dostatek výkonu na RT, takže si vlastně užívají plynulost a lepší vizuální efekty. Jestli máte GTX1080 na 4k, tak často naopak snižujete detaily vy a stejně tak můžu prohlásit, že jste si koupil nedostatečnou kartu na toto rozlišení, tudíž jste trubka. Takže prosím nehodnoťte něco, co je každého věc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1: ne, výkon mi RT nesnižuje, hraju v 60FPS a ne detaily nesnižuji. Kupuju grafiku tak aby zvládla můj požadavek, to je 60FPS (1% low) v FHD, popřípadě Ultrawide 1080p.

Proč jsem trubka když jsem si koupil GTX1080 na FHD, které tak tak zvládá, mluvím o worst case scenario, nejnáročnější hry, plné detaily (ne ultra, ale i to co není v ultra zapnuto, včetně AA) a chci 60FPS konstantně, tzn ani méně, ani více. GTX1080 v některých titulech nestačila, ale nic lepšího v době koupě nebylo.
A 4k to fakt nenakrmí, když to dnes nedává pořádně ani RTX2080Ti. Opět, bavíme se o 60FPS 1% low a maximalizované detaily.

V době kdy vyšla 1080Ti jsem jasně říkal že je to ideální karta pro nekompromisní FHD hraní, člověk se neomezuje v detailech a 60FPS udrží v každé hře. Po vydání RTX jsem to tvrdil o 2080, dnes mám 2070S, která je blízká výkonem té 2080, navíc je za výbornou cenu, která neudělá díru do peněženky. 2070S je krásná midrange karta, která sice nenadchne ale neurazí, FHD hraní bez kompromisu. Může dávat vysoké FPS v nízkých detailech nebo vysoké detaily v nízkých FPS. Pro oboje najednou samozřejmě doporučím RTX2080Ti, ano pro FHD.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Neuvěřitelné jak někdo může být až takhle blbej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu dospělá reakce, nadávky místo argumentů, ale ono je to tak jednoduché...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé je, že převážná většina výpočetního světa se snaží využít každý volný výkon "u souseda" a protlačit co nejvíce souběžných výpočtů, ale NV udělá na RT speciálná jednotky kterých je omezené množství, nedají se "nafouknout" ani kdyby bylo 75% GPU nevyužito a často tam jen tak leží ladem. Nebo je jich málo a brzdí zbytek GPU. Možná jsou efektivnější, ale tím už jsme si prošli.

Chce se mi ironicky řvát "Chci zpět své pixel shadery!"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT jádra nejsou pro RT nutná, takže když nestačí RT jádra, mohou je zastoupit CUDA, včetně Turingových extra matematických jednotek, které chybí pascalu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.