nVidia a Unified Shader Architecture
David Kirk, vedoucí vývojář společnosti nVidia, se nedávno vyjádřil na otázku implementace technologie Unified Shader (tedy něco jako „jednotné shadery“) do jejich grafických řešení. Uvedl, že nVidia začne používat Unified Shader architekturu ve chvíli, kdy to skutečně začne mít význam. V současné době prý není nutné za každou cenu protlačit Unified architekturu, spíše je vhodné se soustředit na to, jak učinit Pixel a Vertex Shadery co nejefektivnějšími a nejvýkonějšími. Nutno připomenout, že Unified Shader architekturu již dnes umí grafický čip R500 Xenon kanadského výrobce ATI, který naleznete v herní konzoli XBox 360 a který obsahuje 48 pipelines.
Podle některých zdrojů se Unified Shaderů dočkáme v grafických kartách nVidia již příští rok v čipech G80. Dle neoficiálních pavlačových drbů bude G80 zvládat WGF 2.0, vyrábět se bude 90nm výrobním procesem a frekvence grafického jádra oproti G70 znatelně povýší na hodnotu okolo 1 GHz.
Diskuse ke článku nVidia a Unified Shader Architecture