Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Snížení kvality obrazu Nvidia Adaptive Shading je vidět i v komprimovaném videu

Je tam vidět "duchy" na ploše, ale shimmering nikde nevidím. Shimmering se projevuje na hranách - https://www.youtube.com/watch?v=ChOjKDi7axs zhruba od poloviny kdy se odzoomuje je to patrné na "mezerách" mezi přístroji, ke konci pak na hranách i obsahu budíku, prostě všechny ostré přechody bílá/černá. To v tom videu z článku shimmering vážně nevidím.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

nevim co je shimmering na hranach ale shimmering se vzdycky rikalo chveni na plochach-texturach.. viz https://www.youtube.com/watch?v=t-n5GTuq67o

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

no a to právě v tom videu z článku nevidím, kdežto v mém postovaném případě ano, obraz i když je prohnaný velkým AA vypadá jako by AA uplatněno nebylo, proto to primárně vzniká na hranách.

To že jsou v textuře "šmouhy" něco jako kdyby někdo nastavil vyšší JPG kompresi nepovažuji za shimmering

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

samotna textura je smouha, to je videt i 'bez', kdyz se to hybe 's', tak tam vznika chveni jak se detaily smouhy objevujou a mizi..

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Zřejmě vnímáme za shimmering něco jiného...

na tvém videu shimmering vidím v zadní části obrazu na zemi, nevidím tam nic podobného co na videu v článku.

Shimmering nastává tehdy, když je textura ve vysokém rozlišení/kvalitě učená pro největší detail používáná pro vzdálenější detaily, v ideálním případě by textura měla v sobě mip mapy které by se použily rozdílné pro rozdílnou vzdálenost od kamery, ale ne vždy to vývojáři dělají, někdy s tím mají problém to správně definovat a může to způsobit víc problémů než užitku, někteří lidi pak shimmering (dle mé definice) netrápí.

S vyšší jemností zobrazení ten efekt ale mizí, na FHD je shimmeringu hodně, na 4k minimum. Případně na něj velice účinně funguje třeba DSR, u některých titulů na NV kartě lze nastavit Sparse Grid Supersampling (neoficiálně podporovaná forma AA), který shimmering odstraňuje asi nejlépe, ale mnohdy je to velký žrout výkonu

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ty vole, pořád nepapouškuj "nevidím tam nic podobného co na videu v článku".
Po pravdě je mi úplně jedno, jestli to je shimmering, důležitý je, že výsledný efekt a tím i obraz stojí za hov.o. TOTO je důležitější než jestli to je shimmering.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Takže si to shrneme:
RT fail.... check
DLSS fail....check
Adaptive Shading fail.... check.

Carda Jrha už ani mikroskop nepotřebuje.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

no RT a AS fakt vypadaj na fail.. dlss mi asi uteklo.. byl by nejakej link?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To Crha nerozdycha :(

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

On to rozleští... ;)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Jediné co nemůžu rozdýchat je že je tady článek o videu, které jsem již viděl, ale prakticky tady zas není fotka s vyznačením kde se co změnilo, protože vidím dva identický obrazy nic víc.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

To jako fakt? Kolik mas dioptrii? A na co potrebujes silnejsi kartu nez rx560, kdyz vzhledem k tvym zrakovym shopnostem nemuzes poznat rozdil mezi rozlisenim 640x480 a 1920x1080? :D

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

printscreentuj mi oba obrázky, dej je vedle sebe a zakroužkuj kde se co změnilo. Dík...
Jinak mi to připadá jak pohádka o císařových šatech... "ty krásné šaty vidí jen ti co hejtují nVidii"...

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Pro tebe vsechno Jaroslave :D :D :D
https://ibb.co/xFY5SHD

To jako opravdu nevidis ve videu tu mazanici co je v tom screenshotu napravo? Textury ztratily detaily az zkoro zmizely a misto toho divne smouhy, ktere navic postupne pri otaceni cestuji.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Díky za obrázek, taky jsem to přehlédl a říkal si co je tam jinak, oči mi šmejdili akorát po ostrých věcech.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jeste si vsimni, ze nejen ubyli detaily, ale ta scena taky "plave jako na vode"..coz je podle mne horsi, nez jen ztrata detailu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Sorry tak tohodle jsem si fakt nevšiml. Prostě ta zeď je trošičku jinak špinavá. No to je globální katastrofa, Trumph se musí vzdát vlády, rusové musí přestat vyrábět vodku a v česku se nesmí už postavit ani centimetr dálnice, dokud firma nVidia nebude za toto zahrabána 50m pod zem a Huangovi nebude zkonfiskován majetek.
Hoši hoši, jde vidět, že kdo chce psa bít, hůl si najde, už vás vidím jak ve střílečce, kde jednou proběhnete kolem nějaký stěny budete řešit že tamta čmouha je jinak čmouhatá než by měla být a nebudete si všímat po vás střílejících wermachtových nepřátel... malé děti. Ale jinak děkuji Psycho1000, za to že udělal něco, co pisatel článku neudělal.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Trosicku jinak spinava? Prave proto je to ukazane na videu, ve kterem jde videt jak se ty smouhy hnusne prelevaji a pri rychlejsim pohybu na chvili zmizi a pak se zase objevi. Podle me to je celkem rusive pri hrani. To neni o holi a psovy, ale opravdu spatne a zbytecne funkci. Cekal jsem, ze to bude mit podobny dopad jako komprese u videa (ve sve podstate je v urcitych aspektech princip stejny), ale to co to opravdu dela je zly, nepekna vec a vzhledem k temer nulovemu pozitivnimu dopadu na frame rate nevyuzitelna funkce i u slabych karet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Kdyby to byl nesmysl, proč by to zaváděli? Proč by utráceli čas a peníze programátorů?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zaprve Trump se pise bez "H".

Zadruhe ten rozdil je tam dost velkej. Je videt v pohybu, o tom to je. Na statickejch obrazkach tipnutejch ze hry tu technologie moc dobre prezentovat nejde. A hlavne je z toho nabliti. Jako kdyby ses dival pres divne zvlnenou a jeste k tomu spinavou cocku.

Faktem je, ze tahle technologie je zajimava jen na papire. nVidia se timhle chlubit nemuze, protoze prinos je temer nula, ale kvalita obrazu hlavne v pohybu je dost mizerna.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT určitě fail není, jenom je to technologie, která má to nejlepší teprve před sebou. Vzpomeňme si na problémy s tesselací v jejich počátcích. Někdo prostě ten první krok musí udělat a tady to byla NVidia.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Teselace žádné problémy neměla. Navíc to s RT nelze koncepčně srovnávat. Cílem RT je (či mělo být) zvýšit kvalitu obrazu. Dopad je ten, že pro rozběhání je potřeba snížit rozlišení (=> snížení kvality obrazu), odlesky jsou počítány v horší kvalitě (aliasing => snížení kvality obrazu) a třeba v BF uživatelé poukazují na to, že je ve většině situací obtížné až nemožné odlišit, jestli je RT použitý nebo ne.

Hlavní „problém“ RT spočívá v tom, že rasterizační výkon GPU stále roste a RT výkon z velké části závisí na něm, protože většina jednotek čipu je sdílená. To znamená, že RT nikdy nemůže po výkonnostní stránce dohnat rasterizaci.

To je jako kdyby někdo očekával, že auto B tažené na laně za autem A může předjet auto A. To jedině, kdyby auto A nečekaně sešláplo brzdu, tedy v případě, když by výrobce zastavil vývoj rasterizace. K čemuž není důvod. Lze zkracovat provaz mezi auty, což udělala Nvidia, ale sebevýznamnějším zkrácením nemůže vést k tomu, že by druhé auto předjelo první.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

U RT nejde o kvalitu ve smyslu lépe vykreslených pixelů atd, ale hlavně o tu realističnost, kdy stíny se chovají tak jak se chvají ve skutečnosti, reflexe to samé, etc. Všechny ty fake fekty rasterizace vývojář nemusí složitě tvořit, má to de facto zadarmo.

Rozlišení samozřejmě měnit není třeba, jednak záleží na jakém rozlišení člověk hraje, nebo kam je ochotný padnout výkonem (třeba teď hraje na FHD v 60FPS a bude dál hrát na FHD ve stejných FPS ale s realističtější grafikou, žádný propad výkonu se pro něj nekoná, ani k žádnému ústupku).

Chápu že lidi nechtějí ztrácet výkon pro pro ně nepatrné změny obrazu, zvláště za ten cenový příplatek, někdo naopak bude ochotný ustopit tomu, že dostane realističtější podání scény a klidně si za to připlatí.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„hlavně o tu realističnost“

Ta se ale dosud neprojevila. Že se najednou jako mávnutím kouzelného proutku polovina povrchů změní na zrcadlově lesklé a odrazy v nich na zubaté, obraz nijak nepřibližuje realitě. Psychovizuální modely existují léta a co má nejpodstatnější vliv na ničení dojmu reality, jsou artefakty - zuby, zrnění, shimmering. Nejde tedy o to, co v obrazu chybí, ale spíš o to, co v něm přebývá - co v realitě nikdy není přítomné. Obraz realitě více přiblíží, pokud bude ve vysokém rozlišení a bez artefaktů, než když bude v nižším rozlišení, s artefakty, ale s matematicky korektními odlesky.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Možná jsme viděli něco jiného, možná to vnímáme jinak, rozdíly jakým způsobem a kdy jsou refelexe zobrazené je snadno patrné, enlisted se změnil s RTX k nepoznání, takže skutečně vidím rozdíl, ale jak říkám, někdo je vidět nemusí, proto je každého věc co preferuje a kolik je ochotný tomu obětovat, výkonem, kvalitou, cenou. Většinou lidi nechtějí platit ani za lepé vypadající rasterizaci. RTX je holt luxusní zboží/výbava, taky si každý nekoupí auto za 10M a vystačí si s autem za pár desítek/set tisíc

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

ano presne tak proc si kupovat auto za 10M( s RT) kdyz je srovnatelne s projizdkou v kocare drahe/pomale/nepohodlne ale jako ojedinely zazitek pekny kdyz si muze koupit auto za par desitek az stovek tisic (bez RT) a jezdit rychleji, s mensi spotrebou a v pohodli :) jeste ze jsou RTX karty takovy transformer a s RT se zmeni na kocar a bez RT na sportak :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A ona nekoho ve hrach zajima realita a opravdu ji pozna? Obraz musi byt libivy, ne realisticky. Realita je nudna. Vlastni zkusenost - kdyz budete pocitat matematicky realisticke splouchani vody, dostanete realny vysledek, ale pro animatora to neni dost dobre, protoze takova voda sploucha "nudne". Animatorsky vysledek je libive, ale nerealne splouchani.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

JayzTwoCents tu celkem pěkně srovnává rozdíly. Realističnost se celkem projevuje, bych řekl. Třeba ten náklaďák v kaluži. https://youtu.be/BJznsmQtwVI?t=290

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tohle je prave divne protoze bugy se zbranemi ci jinymi objekty na takove urovni jsou prave jen BF nevidel bych jako rozdil mezi RT a rasterizaci ale rozdil je vetsi zabugovanost rasterizace (urcite to vyvojari neudelali umyslne ale nejspis maji i po takove dobe problemy s implementaci jednoho ci druheho zpusobu ) :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenze kdyz se podivas treba na GTA5, tam zadne takove problemy nejsou.

To proste neni o tom, ze RT vypada lepe, ale o tom, ze v gramlavych rukou zprasena rasterizace vypada o dost hure, nez tezce zafinancovana vykladni skrin nVidia RT.

Kdyz porovnas prave treba to GTA5 a BF, vyjde ti, ze jediny rozdil v kvalite je v tom, ze ty odlesky v GTA5 se nechovaji uplne podle pravidel perspektivy. Ale to se da poznat opravdu jen tak, ze si zaznam zastavis a porovnavas frame od frame.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Toto čo opisuješ nie je problém RT ako takého. To je vec nastavenia materiálov objektov. Klasicky sa marketingovo nastavili objekty tak, aby sa to v scéne blýskalo a všetko odrážalo, aby vyniklo to, čo chcú prezentovať. Nebolo to určite mávnutím kúzelného prútku, ale iba rozhodnutím vývojárov. RT tak isto ako rasterizácia renderuje iba to, čo jej vývojári dajú.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Nevim kdo ti dal minus, ale mas naprostou pravdu.

No-X uz ti ovsem stihl napsat ten problem, ze realistictejsi obraz se zatim neprojevil, RT hry jsou akorat neprirozene blystive. Proto se vkrada myslenka, jestli vubec RT dokazeme ve hre vnimat.

Druhy jeste zasadnejsi problem je ten, ze znacne manozstvi hracu by rado hralo na 4K a ti chudsi z nas jako jsem treba ja, hraju jen na QuadHD. Jenze RT efekty dnes umi jen FullHD a to je pro nas hrace trochu malo. Vyznam RT efektu je tak zcela nezajimavy, postihne jen malou mensinu hracu, kteri maji na vykonne grafiky a zaroven hraji na vcelku ubohem fullHD rozliseni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jasne az bude RT schopne obslouzit fotorealistickou grafiku ve 4K bez ruznych "optimalizaci" vykonu jak je vidime ted tak to vnimat urcite budeme pri detailnim pitvani nebo v pomalejsich fazich hry :) jenze nekoliknasobne navyseni vykonu soucasneho hybridniho RT bude stat i nekolinasobek vykonu a s tim i velikosti cipu >> kdyby se ta sama plocha obetovala v neprospech RT tak dosahnem prave te vyssi kvality diky detailnejsim modelum :) u RT je hezke ze jeden prvek bude lepsi(spis mirne realistictejsi) ale vse ostatni okolo se castecne degraduje ma ve vysledku pro lidske vnimani horsi dopad :)
NV uz by mela konecne slapnout do MCM reseni protoze s monolitem na vecne casy to opravdu nejde ani s jejich optimalizacemi ktere navic nejsou z casti zavisle na samotnem HW ....hadam ze nam opet vypali zrak kdyz s tim prijde jak z cisteho nebe ...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Jasne az bude RT schopne obslouzit fotorealistickou grafiku ve 4K bez ruznych "optimalizaci" vykonu jak je vidime ted tak to vnimat urcite budeme pri detailnim pitvani nebo v pomalejsich fazich hry"

Keď bude RT schopné (teda GPU s podporou RT výkonovo schopné) toho, čo píšeš, tak to budeme vnímať aj bez detailného pitvania alebo v pomalších fázach hry. :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

v rychlosti nevnimas poradne ani realny svet natoz ten "virtualni" :) takze tezko uverit ze bys nejak vyrazne vnimal marginalni rozdil >>> leda ze by se vypocty rasterizace upozadila na ukor RT(nebo to zacali vyvojari vice flakat cemuz verim asi nejvic..) ...k cemuz nejspis i nekdy dojde ale zatim jsou oba zpusoby potreba dale rozvijet protoze RT je jen doplnek ;) a bylo by potreba o mnoho radu vykonnejsiho HW .....takze to bude nejspis v hodne daleke budoucnosti :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja som bral výraz "RT schopne obslouzit fotorealistickou grafiku ve 4K" ako schopnosť renderovať scénu v 4K a iba s RT bez rasterizácie. Okrem toho vzhľadom na to, že sme vnímali rozdiely v hrách pri oveľa nižšom skoku ako to, čo dokáže RT dodať (nie v najbližšej budúcnosti samozrejme), tak podľa mňa určite takýto rozdiel vnímať budeme.
BTW keď som skúšal Mass Effect Andromeda na NTB s GTX 960M, tak som mohol ísť maximálne so všetkým na low a tá hra vyzerala strašne zle.A vnímal som to teda dosť aj napriek tomu, že som sa snažil chvílu hrať.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"BTW keď som skúšal Mass Effect Andromeda .."

a jak to mam chapat ze by to raytracing zachranil ? :D nejak mi unika smysl ... vsadim se ze stejne robustni reseni za pouziti rasterizace jeste dlouho bude drtit RT ve vysledne "celkove" kvalite i vykonu ...ale do takove situace se uz v dalsich generacich nejspis nedostaneme max. co prinese AMD ale i to bude nucene jit do specialnich RT jader aby jim neutekl profi trh

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Myslel som to tak, že tak isto ako som vnímal veľký rozdiel v grafike pri prechode na low v Mass Effect, tak isto by som vnímal obrovský skok v grafike dopredu, ktorý RT dokáže vyprodukovať. To je celé. Ani prvý Crysis sa neobdivoval len tak, ak by ludia skoky v grafike nevnímali.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

" tak isto by som vnímal obrovský skok v grafike dopredu, ktorý RT dokáže vyprodukovať. "
jsi si tim jisty ze srovnani RT s nastavenim LOW v mass effectu je ok kdyz mame "skoro" fotorealistickou grafiku s 4k texturami ? tu realisticnost prave mnohem vice zveda kvalita modelu a textur a schopnost to provozovat bez odrbu na vysokem rozliseni nez mazla ac realistictejsi "hra" svetel a odlesku ve FHD (ale ani ten realismus se nesnazi moc implementovat klasicky jedou na WOW efekt ) :) >>BF V ani nezminovat to je kapitola sama pro sebe :)

https://youtu.be/W2OWhp4WwQ4?list=WL

presne jsi to popsal "dokaze" jen nevime kdy ...a jsi si jisty ze kdyby se dany potencial vyuzil na cistokrevnou rasterizaci (venovat tomu stejnou plochu kremiku) by byl stale obrovsky skok v grafice nebo jen dedukujes ? jasne jednou se to urcite zlomi a kdyz to nezariznou sami vyvojari nebo vyrobci HW tak RT bude jeste dlouho takovy nic moc doplnek ke stavajicimu zpusobu renderingu :) uz ted se to musi doslova kriplit ruznymi "odrby" aby to vubec stihalo (i ta rasterizace)

RT vidim jako velke plus nenarocne graficke hricky ci indie hry kde se da s malem udelat hodne :) akorat to potrebuje naslapanou grafarnu ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Pozrel som si to video asi do 38 minuty, a pritom ako to tam je posraté mi idem sa baviť o technológii. Však títo by to nenaimplementovali ani keby to bolo možné formou ctrl+c a ctrl+v. Toľko chýb a za toto je niekto ochotný zaplatiť.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

RT "..má to de facto zadarmo.."
Nevim, kde si na tu kravinu prisel. Dice dela podporu do BF5 uz 9 mesicu a porad je to v nejlepsim Beta verze s chybami, kde zatim jediny opravdu viditelnejsi posun v realisticnosti jsou odrazy v oknech. A jeste ty maji chyby.
Jestli mas pocit, ze 9 mesicu vyvoje s pravdepodobne nemalou podporou NV je "de facto zadarmo"..tak fabulace ti jdou..:))

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To zadarmo Jirka myslel v iných aspektoch. Nebude sa proste musieť pripravovať manuálne scéna s rôznymi umelými prídavkami, aby sa nafake-oval nejaký potrebný cieľ. Samozrejme kým k tomu príde a kým bude treba riešiť aj rasterizáciu a hlavne situáciu, že budú aj ludia, ktorí nemajp HW s podporou RT, tak podpora bude práca navyše. Minimálne do doby, kým sa v herných engine-och nedorieši aspoň jej základná podpora.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Nebude sa proste musieť pripravovať manuálne scéna s rôznymi umelými prídavkami..".. osobne si myslim Marku, ze to porad tak jednoduche nebude, alespon ne do te doby, nez bude mit HW opravdu vykon, coz zatim nema. Z toho videa a komentare od Gamer Nexus vyplyvalo pro mne celkem zretelne, ze i ted, kdyz pouzivaji "simple RT", tak i v tomhle potrebuji fakovat. Uz jen to, ze ne vsechny objekty se zobrazuji je "fake", dale nektere specialni efekty nejsou videt, atd...az po nutnost docela hutneho denoise filteru, aby odrusili co nejvice sum, ktery tam vznika. Tudiz v principu zatim taky fakujes, ale jinak ;)

Jinak muj komentar smeroval na nepodlozene fabulace a zjenodusovani Jirky, kde pritom on se tak rad stavi do role toho, ktery "opravuje" zjednodusovani a generalizace napr. ve vykonu karet, atd....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja ani nehovorím, že je to jednoduché. Problém u rasterizácie je ten, že sa museli do scény pridávať manuálne neviditeľné objekty (ako svetlá), že sa museli dorenderovávať pomocné textúry (ako shadow mapa alebo ambient occlussion mapa), aby sa nafake-oval výsledný obraz a aj kopec iných vecí. U RT nič z tohto robiť nemusíš, ale keďže je náročný na výkon, tak musíš optimalizovať scénu z tohto pohľadu. Napríklad tým, že sa nebudú v rámci RT vyhodnocovať niektoré objekty (ako píšeš aj ty) alebo sa obmedzí počet primárnych a sekundárnych lúčov, či sa obmedzí počet renderovaných vzoriek na pixel. Tieto úpravy sú na rozdiel od tých v rasterizácii konfigurovateľné a netreba kvôli nim manuálne upravovať scénu. Keď budeš mať pripravený reneder pre RT (to je to, čo sa robí hlavne teraz), tak bude zlepšovať kvalita výsledného obrazu u nových výkonnejších GPU hlavne nastavením RT. Nebude treba fake-ovať tak ako pri rasterizácii.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nj ale zatim se musi "fake-ovat" oboji a dlouho jeste bude muset :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja vidím dosť veľký rozdiel medzi "fake-ovaním" v rasterizácii a optimalizácii výkonu v RT. Nedával by som to na rovnakú úroveň. Ale fakt je, že sa RT musí kvôli výkonu ohýbať.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vsak ja ti rozumim Marku a beru to co pises ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

JJ. V pohode. :-) Ono hlavne aj zapracovanie RT bude nejaký čas trvať a zo začiatku to ideálne zrejme nebude. Aj napriek tomu to ale osobne vnímam ako krok dopredu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V tomto s no-x nemuzu uplne souhlasit. Taky vnimam realne odrazy, byt nekdy s nizsi kvalitou, ktere si ale ve hre vzdy hrac vsimnout nemusi, protoze pri samotnem hrani jsou vetsinou mimo primo sledovanou oblast a vjem je spise periferni, kde uz nase oko ma nizsi rozliseni a lepsi nasviceni sceny.

Ale problem je ten, ze zatim u RTX karet asi nepujde vykonove zvlanout oboji (mozna u her, ktere budou mit jednodussi sceny aby to soucasne zelezo zvladlo). Tto nejlepsi neprijde jen se stinama, ale s celkovym realtime GI (radiosity, caustics apod.) a to je pri soucnasnych moznostech vykonu RT nezvladnutelne. A osobne bych radsi full HD s hybridnim renderem nez 4k rasterizace. Ale to je samozrejme na kazdem co mu vyhovuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele mittar

teselace problemy mela, protoze ji ATI v prvni generaci udelala nefunkcni :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mne to pripomina "mapy" ve videu, kdyz neni dostatecny bitrate..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu uz pri popisu DLSS a Adaptive Shading jsem si rikal, ze to vypada velmi nezajimave a obe technologie mi prisly jako spis krok zpet, potvrdilo se to.
RT je neco jineho, tam je smysl jasny, ale holt na to neni vykon. Podle me no-X nema pravdu a rasterizace donekonecna nebude zlepsovat kvalitu, narazi se na strop a potom se prejde na RT respektive RT rasterizaci doplni, ale ma to cas. Zcela chapu AMD, ze do RT neplanuji vstoupit v co nejkratsim case, protoze to ma cas a vykon tu bude klidne az za 5 let, driv ne ani na NVidiich.
Edit: Otazka je, jak se zabydli VR a jak se bude zlepsovat hardware pro VR, protoze se muze ukazat, ze RT bude ve VR prilis narocne na vykon i za 10 let. Na druhou stranu ve VR muze RT vysledny obraz zlepsit viditelneji nez na plochem obrazu monitoru. Ale je to proste hudba budoucnosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna ve VR ma smysl každá optimalizace a jestli kombinace DLSS a AdaptiveShading znamená, že díky tomu karta zvládne stabilních 90FPS, tak nedokonalosti v obrazu jsou podružné, kdo to měl na hlavě, tak ví, že detailů v Oculusu nebo Vive vidět moc není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

docela dobre je PS VR ale ta kvalita obrazu je proste otres ve srovnani s dospelym (drazsim) resenim ktere ma i tak stale rezervu :) proto si troufnu nesouhlasim s tim ze nedokonalosti jsou podruzne :) chapu ze prijemnejsi je mit plynule FPS kdyz uz si musi clovek vybirat :) chapu i jiste optimalizace degradace renderingu mimo zorne pole ale aspon v miste kam clovek kouka ocekavam co nejlepsi moznou kvalitu ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli jsem to dobre pochopil, tak takova kombinace neni mozna.

DLSS je post-process efekt na vyhlazovani. V te dobe uz bude RT hotove a propocitane. Takze jestli se RT ztrati 60% vykonu, DLSS to uz nijak nevytahne. DLSS ma pozitivni vliv na to, ze uvolni ruce normalnim CUDA shaderum. RT bezi pres jednotky bokem.

Stejne tak AS. AFAIK to nesnizuje pocet pixelu, pro ktere se musi pocitat odrazy. Pouze degraduje kvalitu a zlepsuje vykon tim, ze se nemusi zpracovavat shadery na nekterych povrchach.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že VT písal o používaní DLSS a AS pre VR bez RT. Čo by pomôcť výkonovo mohlo.

Čo sa týka AS, ten chápem tak, že rozdeluje obrazovku do oblastí, pričom niektoré vybrané na základe určitých podmienok renderuje v menšom rozlíšení. Keby bol použitý s RT, tak by teoreticky mohol znížiť nároky v oblastiach s nižším rozlíšením. Ale neviem či sa vôbec dá takáto kombinácia použiť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo to VR jsem si spatne precetl :) Mea culpa.

Nic o mensim rozliseni se nepise. Pouze ze za normalnich okolnosti by se kazdy pixel z plochy mel "shadovat" zvlast. Kdezto AS (na nVidie psane jako CAS) dovoli, aby se treba banda 16 pixelu shadovala jednou a najednou. Takze to usetri CUDA cores. Rozliseni, tedy pocet pixelu, tedy pocet paprsku, ktere se musi pocitat u RT to nijak neovlivnuje.

"With Content Adaptive Shading, the shading rate is lowered by considering factors like spatial and temporal color coherence. In other words, in areas of comparatively-low detail, that remain unchanged from frame to frame , such as sky boxes and walls, the shading rate can be lowered in successive frames."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS a Adaptive Shading sú predsa optimalizačné techniky, ktoré prinášajp vyšší výkon ale na úkor kvality obrazu. Z toho čo som videl, tak niektorých miestach vyzerajú dobre, na niektorých zasa nie. Každopádne je to o kompromise a možnosti výberu. Nevidím na tom nič fail. Ja to vidím tak, že Adaptive Shading a základný DLSS by som nepoužíval a to z rovnakého dôvodu ako nepoužívam ani rôzne rozmazávacie post-procesingové AA metódy. Som ale zvedavý na DLSS 2x, ktoré vyzerá najzaujímavejšie.

Čo sa týka RT, tam so žiadnym failom osobne nesúhlasím. :-) Dôvody som už uvádzal x-krát v iných diskusiách.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

těžko, tohle je podivné, článek na ehw hovoří zase pro:
https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-rtx-turing-content-adaptive-shading-...

asi záleží na nastavení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tom videu chýba podľa mňa FPS "bez" a FPS "s". Takto nepoznám FPS prínos, iba obrazový grc.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jak Vam, ale pokud se textura na staticke zdi viditelne "pohybuje", tak me osobne je uplne jedno kolik FPS to prinese. I po tech letech si pamatuji, jak mi silene vadilo, kdyz se v ruznych hrach v X metrove vzdalenosti z cista jasna obevovala trava jenom protoze se postava zastavila a najednou bylo vic zdroju dopocitat "nepotrebne" detaily. Pripadne se stejne nahle zmenila textura nejakeho obektu na detailnejsi.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Aj mne vadí pohybujúca sa stena a tiež mi je jedno aké FPS to prinesie. Ide o to, že keby sme poznali FPS, možno by sme zistili, že výkon nestúpol, ale obraz sa pokazil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle testu byl prinos vykonu v nejlepsim cca necelych 5% pri nejhorsim nastaveni kvality a jeste u 4k..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Výkonnostní výsledky v téže hře byly v minulém článku. Hardware Luxx, který připravil video, zaznamenal nárůsty 1-7 % výkonu podle nastavení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1-7% za taký grc? Ďakujem, neprosím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je uz nadstavba shimmeringu (trblietania?). v tom videu sa doslova roztekaju textury.

edit: fear and loathing in las vegas .. lsd-koberec

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chtělo by to trochu soudnosti, tohle kopání do nVidie je už trapné a připomíná to chování dětí ve školce.
1) Neví se, jestli to je chyba ovladače nebo implementace (vím, že je to ÜberVulkan, který v těch dvou (nebo třech?) hrách zašlapává do země UnterDX12, ale i polobozi používající ÜberVulkan mohou udělat chybu, ano je to neuvěřitelné, ale stát se to může)
2) Dívám se správně, že němečtí soudruzi u toho videa nenapsali, jaké měli nastavení? Jestli Quality/Balance/Performance?

Nedá mi to. AMD ty svoje Wunderwaffen někde schované ve Vega chipu už zprovoznila?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak s jakým nastavením je natočeno to video?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vzdyt to mas na obrazcich v tom clanku

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže Balanced? Tím pádem očekávám, že na Quality se to neprojevilo a nebylo by co natáčet.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

..a tim ale nebyl ani nejspis rozdil ve vykonu :))
Nic neni Perpetum mobile, tudiz,pokud to zvysi rychlost, zhorsi to za urcitych podminek kvalitu. V clanku pisi, z pokud je clovek v pohybu tak je to ok. V momente, kdy pak stoji, tak mohou byt viditelne tyhle efekty jako na videu. Pokud degradace kvality bude temer nulova, bude ale prinos ve zrychleni taky temer nulovy.
Muzes si vybrat..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Presne o tom to je. Že si môžeš vybrať čo ti vyhovuje. Na tom videu sa mi inak celkovo nepáči to, že si vybrali jednu scénku s pohľadom do jedného smeru a na základe ktorej sa teraz vyhodnocuje celý Adaptive Shading. Na to by som potreboval vidieť aj to ako napríklad pôsobí v iných scénach, s inými objektami, ako je vnímaný v pohybe a pod. Proste nejaké skutočné zhodnotenie a nie takéto povrchné rýchlokvasné na štýl "aha, NV zasa niečo dovrzala a je to fail".

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

..ale kdyz si prectes original clanek, na ktery jsem tu daval link, tak ten neni negativni ani pozitivni.. jednoduse udelali mereni a popsali nejake zkusenosti. ktere u toho nasli. Celkem nic vic, nic min, nebyla to nejaka 'hluboka rozborka'.

Tady kdyz tak test na CB, kde to celkem chvali, pokud se nepouzije "performance" nastaveni a hrac je v pohybu. Namerili 5-10% prinos pro 4k.
Na 'staticke hry', to asi uplne ideal nebude, sis na neco ryhleho, kde se neklade duraz na kvalitu textur a celkove "tmavsi" podani hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Pravda, že originál to nejak nehodnotí. Ale tento a niektoré iné články na webe, ktoré z originálu vychádzajú už hej a niektoré komentáre tak isto. Narážam na tie komentáre, ktoré už majú pomaly jasno, že ide o ďalší fail.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"..už majú pomaly jasno, že ide o ďalší fail.".. tak vypada to, ze bude asi zalezet na typu hry. Nicmene, je to porad volitelna featurka, takze dobry a pujde to stejne vypnout :)
Jinak, tyhle algorytmy jsou asi podobny jako v audiu formaty se ztratovou kompresi...kdo chce poslouchat reprodukci co nejblize originalu, tak si jednoduduse nepusti mp3 ani jine podobne formaty. Sahne po FLACu. Tady to bude podobne s tim, ze asi to ma smysl zapinat u nekterych typu her a pokud vykonu neni dostatek, kde tech 5-10% pomuze, coz je super. Jinak muze clovek zustat v klidu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Myslím si presne to isté. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Chceš slyšet, že v AMD jsou mantáci, kteří podělali na Veze co mohli? Souhlasím, nemám s tím problém.
Ale to nic nemění na tom, že v nvidii jsou mantáci taky, kteří totálně zvrzali Turinga, a to zřejmě jak snahou o expresní uvedení, tak snahou "dělat raytracing" i když to reálně pořádně nefunguje.

Zrovna předevčírem jsme proklínali stav BF5, který OPĚT přináší problémy s samotným hraním, kdy ta hra různě nefunguje - zřejmě se namísto ladění spolehlivosti ladil nesmyslný RT. Kdyby ta hra v den uvedení (mimochodem, odložený o měsíc!), neřeknu vůči podpoře RT ani popel (je mi šumák).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

No, vzhledem ke "kvalitě" každého BF bych se nedivil, kdyby ten raytracing odflákli. Vždyť dodnes DICE nebylo schopné pořádně udělat ani DX12 verzi.
Zatím to vypadá, že RTX má nějaké problémy, ale mě se nelíbí to kopání do nVidie, protože tady nikdo neví, jestli je problém v RTX HW, v ovladačích nebo ve špatné implementaci v BF nebo Wolfovi. Můj tip je, že problém není v HW.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

problemy ma cele BF V plne glitchu a bugu ani rendering nemaji doladeny :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"ale mě se nelíbí to kopání do nVidie, protože tady nikdo neví, jestli je problém v RTX HW, v ovladačích nebo ve špatné implementaci v BF nebo Wolfovi."

Tady je vždy jasno. Týká se to Nvidie, Intelu, Applu, Microsoftu? Pak je to chyba Nvidie, Intelu Applu či Microsoftu. Týká se to AMD? Pak je to chyba těch ostatních.
Prostě věčný zápas mezi dobrem a zlem, tak jak to mají děti rády ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pamätám si na BF IV, kde hra padala, prepadal som sem tam cez podlahu a pod. Pritom nemala podporu RT. :-) Neviem prečo koluje fáma, že hra bola odložená kvôli RT alebo ako píšeš teraz ty, že by sa namiesto ladenia hry ladil RT. Vzhľadom na to, aké chyby má tá hra teraz, to skôr vyzerá, že ju bolo treba ladiť ako celok. A silne pochybujem, že RT má v Dice prioritu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

hm.. je divný ale, že Beta, která byla před 2 měsíci, těmito chybami netrpěla (měla zase jiné, o tom potom). Ale taky neměla RT.
Takže buď se zuřivě ladil RT, nebo to psali celé odznova.

Ale protože engine je prakticky tentýž co v BF1, jediné, co se přidávalo, je právě RT a kutění nvidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Takže buď se zuřivě ladil RT, nebo to psali celé odznova."

Alebo sa vyrobili nové chyby pri oprave iných. Možností, prečo sú vo vydanom release chyby, ktoré v bete neboli, je veľa. Tým netvrdím ale ani to, že by implementácia RT nijak hru v tomto smere neovplyvnila. Nemyslím si ale, že ak by nebolo RT, tak by hra bola lepšie odladená.

"Ale protože engine je prakticky tentýž co v BF1, jediné, co se přidávalo, je právě RT a kutění nvidie."

Vyrábala sa z toho engine-u nová hra. Určite sa toho menilo viac ako len RT.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zvrzali Turinga? Protože si ho socky nemůžou koupit?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

ale ved predsa...co nespravite pre 3% vykonu? :D miesto 150fps budete mat 160 !! hurá...neviem aky to ma vyznam na vykonnych kartach, ta technologia je pre mobilne cipy alebo low end, na high end nema co robit...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele blaho

ty RTX su hovno no , zlata moje GTX 1080 Ti , ale tak co, furt lepši než ten fekal Vega od AMD + ty Catalisty , heh ...Ať Buh /Ne z Vatikanu/ žehna Lise Su

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

urcite catali(y)st ?
nevim ale AMD se hodne zlepsilo s ovladaci rekl bych ze maji i mene fatalnich prusvihu za poslednich par let :)
ale je fakt ze kdysi davno to byl nekdy porod i obyc update bylo lepsi udelat nacisto :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele He3lix

GTX 1080Ti je vynikající karta, ale radši fekál s Catalystama než perly jakožto krmivo pro prasata. Nejsem nijak zaujat, pro známé stavím kompy s nvidií i intelem, víme že to výrobci umí ukázat nebo posrat, ale nebudeme se kvůli tomu chovat jako prasata. XD

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Omlouvám se, ale s tímto webem končím.
Obsah supr, zaměření na to co mě zajímá, ale fakt nemám nervy na pana Crhu a pana Jiřího Ká.
Ano, vy dva pánové se selektivní slepotou jste mě utloukli svou hloupostí. A já jsem bohužel hloupý natolik, že se prostě přes vaše blábolení nejsem schopen přenést.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Za to, jací exoti chodí do diskusí, redakce opravdu nemůže.

Tihle dva jsou nic oproti "Ládíkovi, prostě no!" :) U něj by byla celkem jasná diagnóza od Doc. Chocholouška.

Zkus si najít nějaké diskuse před asi 8-10 lety než dostal ban. Lidi dokonce programovali filtry do prohlížeče, které přímo z HTML DOM odstraňovaly jeho příspěvky. Vyznačovaly se vysoce nadprůměrným počtem čárek (jedna na každé 1-2 slova), opakováním celých fází, extrémní délkou, totální zmatečností a vždy končily tvrzením: prostě no!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

To, byl malej, Jarin, Crha prostě, no :p

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, ale zbytek jadra mistnich diskuteru je take obcas unavny. Pocinaje velebenim doplněnym optimistickymi forecasty(jednostranne zaujatymi), pokračuje vyronem desitek navzajem nesouvisejících linku ktere jsou kolikrat i mimo tema( ale je to o amd!), konče vzájemnym pritakavanim a placanim se po ramenou (++) . Pokud bych mel parafrazovat verbala, obcas me pojima hruza, ze se to tu zvrhne ve skupinovou on*nii. Mám amd rad, ale obcas je to tu fakt jak na slezu kuklux klanu. Objevi se tu potom Jarda a probehne lync))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

..v tom pripade doporucuji diskutery typu hnizdo, maudit, dragonie a dalsi na cnews a velmi doporuciji s nimi zavest diskusi :) Crha je pomatenec, ktery pusobi stejne vsude
Myslim, ze tak po 2-3 diskusich s nimi, zacnes s nadsenim sledovat mistni diskuse a budes rad za to, jaky level diskuse tady.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To, že si myslíte, že je někde hůř nevylepšuje zdejší situaci.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#%C3%9Ahybn%C3%...(red_herring)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nevylepsuje, to je pravda. Navrhoval jsem zabanovat Crhu, protoze u neho neco jako normalni prspeveke neexistuje..nicmene jsem nebyl vyslysen :))
Jinak je to i o uhlu pohledu...
Kdyz mas na jidlo, byt, dovolenou tak muzes byt nespokojeny, protoze si nemuzes dovolit treba rodiny barak. Druhy clovek, ktery zije v jine zemi nema byt, nema auto, nema dovoloenou, jidla tak aby prezil...
Kdo prozije oboji bude nejspis s variantou jedna spokojeny i presto, ze by mohl mit vic ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Crha má svůj osobitý styl, který se mi také přejedl, nicméně většina příspěvků zde(včetně mých) není informačně hodnotnějších. Buď se tady hádají příznivci různých firem nebo se plácají po zádech příznivci stejných nebo jako my teď jsou offtopic.
Začít banovat je ošemetná věc, mohlo by to dopadnout jak na světě číslicové zkázy, nemluvě o tom, že čím víc ohně tím víc prokliků.

Ad barák byt. Vždy je to něco za něco. Spousta lidí barák ani nechce, protože by se o něj museli starat. Byt je bez starostí a zbyde hodně času na život koníčky a tak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechápu, diskuze přece nejsou povinné čtení.
(Že redakce přizpůsobuje obsah článků čtenářům je jiná věc, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak články Vám přesto vyhovují.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zdvojený příspěvek, prosím o smazání

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A není to škoda? Jirka je fanda z přesvědčení ,ale není agresivní a pod jako např Maudit, Hnízdo... ještě bych před nedávnem dodal gogo, ale ten se už aspoň na EHW uklidnil.Já třeba taky nesouhlasím s tím co Jirka píše (ne vždy), ale nijak mi nevadí.
Crha... Nooo to je případ sám pro sebe :-) Myslím si že to musí dělat i schválně. Nemůže být nikdo normální tak mimo... Tomu nevěřím... To už by byla duševní porucha...
Nicméně fandové existují na obou stranách barikády. I fanatici...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.