nVidia chystá Quantum Physics Engine
Dle serveru Dailytech a jím zmiňovaných z nVidie uniklých materiálů to vypadá, že tato společnost opět prokazuje, že vymýšlení bombastických názvů je jejím oborem. nVidia totiž plánuje uvedení záležitosti s názvem „Quantum Physics Engine“ a o stroj pro kvantovou fyziku skutečně nepůjde. Bude se jednat o systém umožňující fyzikální výpočty na grafických kartách tohoto kalifornského výrobce, tedy nic, o čem bychom nevěděli již řadu měsíců. Technologie, která má toto řídit dostává název Quantum Effects Technology, přičemž půjde o obdobný systém jako PureVideo Technology sloužící ke zpracování videa.
První karty, které mají být schopny fyziku pomocí shader jednotek počítat, budou GeForce 8800. Oproti původnímu konceptu, kdy měla fyzika fungovat na jedné ze dvou karet v SLI režimu (později i na samostatné kartě bez zapojení v SLI), nyní materiály uvádí i to, že fyziku bude možné počítat i s jedinou grafickou kartou v PC. Prostě si úlohy (3D, fyzika) příslušně rozdělí shader jednotky. Zatím není stoprocentně jasné, kdo zajistí softwarovou vrstvu, ale je více než pravděpodobné, že to bude Havok, se kterým nVidia na fyzice spolupracuje.