Havok a nVidia počítají fyziku pomocí GPU
Na Game Developers Conference v San Jose předváděly společnosti Havok a nVidia „společné dítko“ v podobě fyzikálních výpočtů prováděných pomocí GPU na kartách nVidia. To je zpráva, která by vás neměla ani omylem překvapit. ATI se tím (spoluprací s Havok) nijak netají a sám Havok o tom mluví již zhruba půl roku. Máme samozřejmě na mysli Havok FX reálně tedy spolupracující i s grafickými procesory od nVidie. Herní vývojáři již mají nějakou dobu tuto technologii k dispozici a nVidia očekává její oficiální uvolnění v průběhu letošního léta. Vše šlape s kartami disponujícími Shader Modelem 3.0, tedy se všemi z GeForce 6 a 7 sérií (s Radeony X1000 také počítejte).
Na samotné demonstraci v San Jose pak byla předváděna „interakce tisíců ztuhlých těl“. Přitom se počítalo vzájemné tření, kolize, zrychlení a gravitační vlivy na všechny tyto objekty, což dle nVidie představovalo kompletní fyziku objektů. Vývojáři pak bez potíží mohou doplnit scénu o různé trosky, kouř, proudící tekutiny a další efekty, vše počítané GPU (to jsme zvědavi, kolik z výkonu grafik si to vezme). No, Ageia by si raději měla hodně pospíšit.