Nvidia dokončila OptiX, raytracingový engine
Kalifornská Nvidia opravdu šlape na plyn. Vedle oznámení RealityServerů tu máme další produkt založený na raytracingu, tentokrát volně dostupný, neboť jde o software. OptiX je raytracingový engine (představený již v létě na konferenci SIGGRAPH 2009) schopný využívat výkonu GPU Nvidia, přesněji profesionálních karet Quadro FX poslední generace, tedy FX 3800, 4800, 5800, CX a Plex. Zatím neběží ani na GeForce (to se změní s Fermi generací) ani Teslách (Tesly mohou přidat svůj výkon pouze jako doprovodné karty ke Quadro), ale zkrátka je tady.
OptiX je interaktivní raytracingový engine s programovatelnou pipeline, což dává vývojářům dle Nvidie široké možnosti pro uplatnění hardwarové akcelerace jejich aplikací na raytracingu stavějících (a nemusí jít nutně jen o aplikace s vizuálním výstupem, zvládne i optický či zvukový design nebo analýzy kolizí).
Samotný engine procházel posledního půl roku beta testováním a je nyní i dostatečně výkonný pro realtime běh raytracingových úloh. Je k dispozici zdarma ke stažení na Nvidia Developer Zone, jsou zde i ukázkové projekty, ale kvůli prozatímnímu omezení na profi karty si toho doma moc nepustíte (až na pár šťastlivců). K běhu je potřeba ovladačů řady 190.xx a CUDA Toolkit 2.3 a Visual Studio 2005 nebo vyšší.