Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia doplnila do ovladačů technologie, které u Radeonů RX 5700 zlehčovala

"O snižování latencí (Radeon Anti-Lag) tehdy tvrdila, že nejde o nic jiného než snížení hodnoty „maximum pre-rendered frames“ (což bylo následně vyvráceno) a k Radeon Image Sharpening"

Co to tedy přesně u AMD je, protože u NV z popisu usuzuji že je to právě ten buffer předpočítaných snímků, kter při zapnutí low latency módu sníži na 1 předrenderovaný snímek a v ultra modu to vůbec nepočítá dopředu.

Osobně jsem to včera vyzkoušel v Division 2 a rozdíl v herním zážitku nepozoruju. Přijde mi ale že 2070 Super není tak vytížená jak před tím, velkou část té zkušební, cca hodinové gaming session ta karta běžela v pasivním módu se spotřebou na úrovni 25-40% TDP (čemuž odpovídá i výkon/příkon reportovaný zdrojem 120-180W z čehož CPU dělá asi ~45W), GPU se podtaktovávala z běžných 1950MHz až na 1200MHz. Možná je to ale jen placebo, předtím jsem to pozoroval spíš po očku v HW monitoru, který u Super edice ještě nereportuje vše správně, tentokrát jsem měl zapnutý overlayem Afterburneru.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

No, a to je ta nevýhoda softwarových killer features. Že je konkurence může přidat do ovladačů a máte po srandě. :D

Lidi to chtějí, Nvidia přidá, v čem je problém. Radeon image sharpening by taky nikdy nevznikl nebýt DLSS.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Ludia to chceli? ako googlim, tak googlim, nenasiel som ziadnu peticiu, kde by to ludia vlastniaci nvidiu chceli.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Problem je, ze DLSS neni "software killer feature", protoze bezi na Tensor Cores, specialnich obvodech, ktere by jinak byly vice nez neuzitecne.

Takze spis takhle... nVidia predstavila DLSS, jako "hardware premium killer feature", AMD ji zesmesnila RIS, nVidia dorovnala RIS svym zostrovanim, a tim vlastne sama shodila DLSS ;)

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

DLSS-AA slouzi jenom k napravovani prasecich efektu v podani nekvalitniho RT od NVIDIE(a jeste prijdete o detaily jako chybejici matice na tancich v BT V a pod.), technologie kterou po roku uzivaji 3 hry!, RTX proste jako rada nema mimo RTX 2080 Ti vubec smysl, RTX 2060 za 350€ draha jak prase, Titan RTX za 2600€ se 24GB pameti zas zcela mimo misu jak logiky provedeni tak naceneni, tez to dojebani stredni rady produkty GTX 1650 a 1660, clovek se nevi z toho vysrat, tak je to rada 2000 nebo 1000?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak Titan V, který Titan RTX nahradil stál dokonce 3000 dolarů a měl jen 16GB paměti, měl nižší výkon RTX Titan tak nabízí více za poměrně výraznou slevu.
RTX2060 za 350 nahradila GTX1070 která startovala za 450 ve FE edici a 380 za ne FE. Nabízí přitom více výkonu za méně peněz. Podobně je na tom 2070 nahrazující 1080 ale o 100 dolarů levněji.

A GTX1650/1660.. jednak to jsou low end produkty, ne střední třída, a pak je to jednoduché je to řada 1600.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Odkaz na kritiku NVidie?
Aby to nebylo jako obvykle, ze neco kritizovali fanousci a tady za to muze zase NVidia.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Včera na mě vyskočil update driverů tak dneska vyzkouším. Zkoušel jsem pustit akorát BF V a žádný rozdíl jsem nerozpozoroval. Ten freestyl jsem nezkoušel ještě vůbec tak uvidíme :) Jsem zvědavý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To BFV pouštíš v DX12 nebo DX11. Já v Division 2 rozdíl nepozoroval, ale hraju v DX12 a Ten low latency mode v DX12 nefuguje protože Prerendered frame buffer si řídí vývojář sám a driver mu do toho nekecá. Ovlivní to jen starší DX, kde to byla hodnota nastavená driverem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozdíl jsem v DX12 nerozpoznal, vše běží vpodstatě stejně. Co se týče features ,,Freestyle" tak to, že to Nvidia teď zahlásila tak je sice fajn, ale ta funkcionalita tam byla už dávno. Sharpening dělá vpodstatě to samé co dělají kvalitní monitory nebo co se dalo nastavit i v driverech samotných. Není to vyloženě Fidelity FX, ale trochu to funguje.

Low latency mod jsem ani s 1ms 144Hz GSync monitorem nerozpoznal. Je to tak nějak stejné všechno. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Rozdíl jsem v DX12 nerozpoznal, vše běží vpodstatě stejně"

Tam ale právě rozdíl být ani nemá, protože frontu pro buffer si v DX12 definuje hra a ne driver. Platí to jak pro AMD, tak NV. Je to povaha toho API, kdy má vývojář vědět nejlépe co potřebuje.

Ano Sharpening ve filtrech byl už dlouho v Anselu, a ještě déle v reshade, AMD a teď snad i NV přinesli lepší kvalitu. Doostřování skrz filtry jsem nikdy nepoužíval, co ale používám je doostřování v nastaveních detailů her, tam kde mi to přijde lepší a hra to vůbec nabízí. když to tak vezmu, tak naposled jsem to dělal v Division 1.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hurááá (low latency freak).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jenom přejmenovali "Maximum Pre-Rendered Frames" a zjednodušily mu nastavitelné hodnoty.
Fornite 54>36ms (42>21 nvidia)
Division 45>30ms (49>22 nvidia)
Apex 55>37 (30>19 nvidia)
Ten buffer ale má smysl pro plynulé a vysoké FPS (úplně bych ho nevypínal).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdravím. Je to sice trochu offtopic, ale chtěl bych se místních odborníků zeptat, zda-li funkce nových grafik od AMD RIS je určena i pro monitory s rozlišením 1080p a zda-li to má opravdu takový efekt, jak to vypadá na videích. Rozhoduju se mezi koupí RX5700x a RTX 2070 super a stále nejsem pevně rozhodnut pro kterou z nich. U AMD se mi právě líbí ten RIS a nižší cena. Přitom výkon je dost podobný se superkou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sam sis odpovedel, libi se ti RIS, ma to skoro stejny vykon a nizsi cenu, RX 5700 XT ma vykon vyssi nez RTX 2070 a chybi ji 5-8% do RTX 2070 Super, navic s timhle ojebavanim lidi co dnes dela NVIDIA bych do ni vubec nesel, RT nevyuzijes a Tensor podobne, zaplatis si za veci co jsou uz dnes za zenitem.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jo, a ten RIS jede i na levnějších 1080p monitorech? Všude jsou ukazovány testy jen se 1440, případně 4K a na klasiku se zapomíná. Jinak, hypoteticky bych to mohl zapojit do 4K telky, ale tam asi nebude tak famózní odezva jako v případě monitoru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Typicke pro toto forum, dotaz ti nikdo neodpovi, kdyz je odpoved zaporna. Klasika.

Takze ne, nejde to.

Jinak ale je to tezke rozhodovani, u RTX2070S bys mohl vyzkouset RTX v tech par hrach co jsou a pokud budes kupovat v CR, tak sem dorazil jen hlucny PULSE chladic, jinak samej radial, co rve jak zbijecka, takze osobne bych sel do nejake vymazlene RTX2070 SUPER, jenze mas pravdu, ze cena je hrozna. O malinko vykonu vic nez RX5700XT a pritom priplatis 4.000Kc, to se nevyplati.

Takze moje rada, pockej na nereferencni Asus RX5700XT nebo kup ze zahranici, jestli nekde aktualne je v prodeji jakoze je skladem. Je fakt skoda, ze NVidia nedokazala zareagovat cenou trochu vic, ikdyz teda i unas by mela jit koupit pomerne slusne tovarni provedeni primo od NVidie, ktere je za 13.500Kc, coz je preci jen lepsi nez od vyrobcu, kterym to zacina cenou jeste vys.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Aha. Teď jsem trochu na vážkách, protože před chvíli mi jinde zase odpověděli, že to jde :-D. Nechápu, že to nemá AMD jasně explicitně řečeno na svých stránkách. Ten efekt totiž vypadá hodně dobře a třeba takový RT mě moc neláká, kor, když žere půlku výkonu a dát za kartu skoro 15 klacků a pak hrát na 40fps je dost ponižující :-). Neumožňují něco podobného i Nvidie s tím novým patchem?
RTX 2070 super byla moje první volba, ale ty ceny. Navíc ten výkon zas tak významně vyšší není. Ovšem, když si to vezme člověk kolem a kolem, tak nereferenční rx 5700 XT stojí okolo 12.000,- a reference 2070 super je za těch 13500,- - https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/graphics-cards/rtx-2070-super/.
Já s grafikou kupuju najednou i kompa, trochu nepřekvapivě ryzen 3600, takže jestli zaplatím za všechno sakum prásk 31k nebo 32,5k už je celkem jedno. Hlavně chci, aby mi to nějakou dobu vydrželo a nemusel se za tři roky hnát pro nového kompa, potažmo grafiku.
Není ta referenčka od nvidie takový šmejd, jako mají AMD s tím svým referenčním chladičem? A když to koupím přímo od Nvidie, dají mi stejnou záruku jako je u nás běžné, tedy 3 roky? Nikde jsem to tam nenašel. Každopádně díky za reakci :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve snaze ti pomoct, jsem si jednu RTX2070S zkusil koupit, ale teda do kosiku se to pridalo a tim jsem skoncil, stranka se zaplacenim je zamrznuta. Jo, je to radost, web NVidie poskytuje tragicky malo informaci a zaruka z toho vubec nevyplyva, nekde se tam ale pise, ze by snad ta grafika mela jit ne primo od NVidie, ale od partneru (Alza, CZC, Bohemka) s dopravou zdarma, tak zaruka by byla minimalne dvouleta, to u grafiky bohate staci. Bud se domrvi v prvnim roce nebo vydrzi po celu dobu zivotnosti, aspon takovou mam zkusenost.

Jestli to nemusis nejak hnat, tak byt tebou, jeste pockam, jestli se AMD nejak vic okoti s tema netovarnima verzema s normalnima ventilatorama. Ikdyz NVidia je zase jistota, ze vsechny hry budou OK dobre fungovat. Fakt mas tezke rozhodovani, nezavidim ti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem to zkoušel a taky na prd :-). Takže asi to RX, ale zase, to než bude na skladě, to si ještě počkám. Prý ty Pulsy jsou ale celkem v cajku, četl jsem pár recenzí a jenom samá chvála. Kdyby byla karta trochu hlučnější, tak nevadí, mám sluchátka většinou. Jen asi kvůli RISu budu muset pařit buďto u telky, což se mi moc nechce, nebo si co nejrychleji našetřit na nějaký relevantní monitor, což v období před Vánoci asi příliš reálné nebude.
Jinak, spekuluju s myšlenkou,že bych si prodloužil o rok záruku a pak kartu výhodně prodal na aukru nebo jinde v bazaru, doložil si nějaký ten drobák a koupil zase nějaký nový typ. Myslíš, že se to vyplatí u karet střední třídy?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, ze Radeon Anti-Lag funguje aj na FullHD. Techspot (Hardware Unboxed) to testoval na FullHD 240Hz monitore:
https://www.techspot.com/article/1879-amd-radeon-anti-lag/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aha, tak to je super zpráva, která mi značně ulehčí rozhodování. Díky moc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Anti-lag, nikoliv ale RIS. Na to jsem se ptal :-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RIS je, pokud se nepletu jen postprocesingový filtr a na připojeném monitoru nesejde. Dnes má spousta her by default možnost v nastaveních detailů měnit doostřování obrazu, takže na to ani neni potřeba žádný další postprocesing a hra si to udělá sama. Samo výsledné kvality se mohou něco lišit.

Další alternativa je reshade a nějaký doostřující filtr, výhoda u NV je, že poskytne SW který dělá de facto to samé co reshade ale bez injektování DLL do hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok, pomýlil ma článok. RIS na Full HD monitore:
https://hothardware.com/news/amd-radeon-rx-5700-image-sharpening-comparison

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je prima, díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RIS samozřejmě funguje a jde kombinovat i s VSR >> REDMARX jako obvykle kecá

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Paráda, díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Řeším stejné dilema, po 180 letech si pravděpodobně koupím Radeon. Já je hlídám tady, začínají se konečně objevovat skladem.

https://www.heise.de/preisvergleich/?cat=gra16_512&xf=9809_16+8218+-+RX+...

Třeba ti to k něčemu bude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mno, díky. Snad se to začne hýbat z místa. Chci sice nakupovat až začátkem září, ale to je vlastně už za týden a nějaké ty drobné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"prásk 31k nebo 32,5k už je celkem jedno"

Přesně tak, ale i kdyby ne, tak na samotné grafice si člověk stejně nezahraje a ten zbytek, když nekupuje nový, tak stejně musel koupit a něco to stálo. Navíc když pak člověk odehraje několik herních novinek ročně tak dá za hry třeba 5-10 tisíc, kdežto při 4 letém cyklu obnovy ho grafika přijde jen na 350 korun ročně navíc, Dyť to je v podstatě cena oběda v trošku lepší normální restauraci či lepší jídelně s nějakým extra dezertem a presíčkem. Chodíme čas od času s kolegy do steak housu, kde steak ze svíčkové stojí 770 korun a celé jídlo s pivkem je za litr.

Lidi kupujou třeba auta a tam platí 15 tisíc za jinou než základní barvu, nebo podobné částky za "pěknější" disky, auto líp nejede ale stojí o desítky tisíc víc. A pak bude řešit 15 stovek na grafice?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je asi pravda, ale pokud jsou dvě karty, kde každá nabízí trochu jiné funkce, je dost složité si vybrat tu pravou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

s tím naprosto souhlasím, zvlášť pokud má člověk zálusk na featury z obou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Třeba takový RT by mě lákal, ale vzhledem k tomu, kolik to žere z výkonu... na druhou stranu, je otázka, zda-li nvidia nepřijde s novými ovládači, které ten výkon trochu popoženou bez toho, aniž by utrpěla kvalita.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT žere výkon jako všechno ostatní, nastavme si grafiku na low a máme luxusní výkon i na 4k na dnes již low end kartách, ale chceme to?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Musíš přemýšlet Redmarxi, podívej se na nabídku karet 2070S na e-shopech. Totální nedostatek, je to nejoblíbenější karta, která se prodává tak dobře, že už se ani na menší trhy nedostává. Takže jaký důvod má Nvidia ke zlevnění ? Žádný, i když se nám to nelíbí. A pak se podívej na nabídku nereferencí RX 5700/5700 XT, prakticky nikde nic, takže další důvod.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nedostatek? Jako třeba CZC má prd, ale Alza má karet hromadu. Je fakt že mají hodně drahých modelů, a třeba Strix za 18 mi přijde naprosto mimo. Byl jsem rád že jsem si vychytal první naskladnění Gaming X Trio, ty během hodiny zmizely, z těch nereferenček je to nejtichší provedení a není ještě tak napálené jako ten Strix, taky zrovna tahle je všude vyprodaná.

2070S je podařená karta a přijde mi nejvýhodnější z celé RTX řady, má dost výkonu na FHD a když člověk nechce vysoké FPS a vysoké detaily najednou, tak zvládne luxusně i 1440p s nějakou rezervou a to včetně RTX On, zároveň nestojí raketu. Těch 14-15 tisíc je v poho, však není to tak dávno kdy lidi dávali kolem 10 za RX580 a GTX1060, sice nadávali, ale levnějš to nikde nebylo, kupovali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten Nvidia Sharpening je super, tedy až na to že přes Nvidia Inspector se dá nastavit pro textury negativní LOD a vypadá to pak jako na tom posledním obrázku. Akorát se to nesmí přehnat, pak dochází k shimering (d)efektu, ale i ten jde eliminovat rozmazávacím vyhlazováním.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Shimmering jde nejlépe v NV Inspectoru potlačit zvolením: antialiasingu na MSAA a transparency antialiasingu na Super Sparse Grid Supersampling. Ideálně 8xMSAA+8xSGSSAA, ale někde to znamená 70-80% výkonu dolů. Ale žádné rozmazání přes FXAA.

Trošku méně účinné je nastavit DSR faktor 4. A pohrát si s jeho doostřením. Tady ale na FHD člověk nastavuje 4k rozlišení ve kterém se hra renderuje, tedy v podstatě stejný dopad jako nativní 4k, když už člověk v 4k hraje tak se tím DSR faktorem dostává na 16k obraz, nedej bože by ještě zapl 4xSSAA a to už nedá nic :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je jak jít na komára s "Little Boy", přitom stačí neg. LOD trochu snížit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Záleží, třeba ve FSX, či P3D negative lod s shimmeringem nic nedělal

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak sem se dival na ten low latency...
maxium pre-rendered frames polozka zmizla a byla nahrazena low latency mode a misto cisel to dostalo on, off a ultra
off odpovida stare volbe nechat to na aplikaci
on odpovida 1 + 0x0005F543 = 1
a ultra pak jen upravi 0x0005F543 na 2

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano zmizela. Při on se snižuje na 1 snimek, při ultra se vypíná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NVIDIA by mela vydat ovladace ktere:

-zakazi Ray Tracing na rade RTX(umozni vyuzit jeji RT jednotky jinak a tez se usetri energie)
-kompletne odemknou Adaptivni Synchronizaci na vsech podporovanych zarizenich
-umozni komplexnejsi spravu hardware tak je to u AMD Radeon Software

Jinak i AMD vydala sve nove ovladace 20 srpna, NVIDIA dohani co zameskala a stale je pozadu...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Někdo je stále pozadu, někdo je stále nemocný, člověk si nevybere.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zakáží Raytracing na RTX? Dyť když člověk nechce, tak RayTracing zatím v žádné hře povinně není a je to volitelný efekt jako spousta jiných, rasterizovaných efektů. Zakazovat RT na GTX nemusí? Mají zakazovat volumetrickou mlhu, screen space reflections, AO, AF, vyšší kvalitu textur?

Co je komplexnější správa HW? Dyť ty ovladače umožňují spoustu věcí, člověk pak vidí jak někdo radí s nastaveními a ani netuší co dělají, třeba že doporučuje nastavit položku, která je jen pro DX v OGL aplikaci nebo naopak, položku ovlivňující chování jen v OGL doporučuje měnit pro DX...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Uzasne je, ze NV neumi nelhat ani u blbe prezentace. Ten 24 bit to je proste vysmech

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže tam měli dát 10bitové obrázky, a prezentovat jejich smysl na 6+2 bitových monitorech?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.