Nvidia doplnila do ovladačů technologie, které u Radeonů RX 5700 zlehčovala
Největší radost udělají nové ovladače nejspíše hráčům Apex Legends a Forza Horizon 4. V první zmíněné hře při rozlišení 1920×1080 mají totiž přinést zvýšení výkonu zhruba o 15-23 %, ve druhé při 2560×1440 o přibližně 13-18 %. Menší zlepšení má nastat i v Battlefield V při 1920×1080 nebo ve Strange Brigade a World War Z při 3840×2160. V těchto případech jde o rozdíly v průměru kolem 4-5 %.
Zmíněná rozlišení jsou podstatná, při jiných (v případě Apex Legends a Battlefield V vyšších) jsou nárůsty výrazně nižší. Konkrétní čísla najdete níže v podrobných grafech:
Dále byla doplněna podpora pro výstup na 30bit displeje:
Grafické srovnání je však poněkud extrémně přiohnuté, polovina označená jako „24bit“ se graficky téměř nezhorší, i když ji v editoru převedete na paletu 128 barev, tedy 7bitovou. Zkreslené srovnání nicméně nic nemění na faktu, že 30bit výstup nyní podporován je.
Pozoruhodnější je, že byly do ovladačů doplněné technologie, které představila AMD s vydáním Radeonů RX 5700 a které tehdy Nvidia zlehčovala. O snižování latencí (Radeon Anti-Lag) tehdy tvrdila, že nejde o nic jiného než snížení hodnoty „maximum pre-rendered frames“ (což bylo následně vyvráceno) a k Radeon Image Sharpening prohlásila, zostřování nabízí v rámci FreeStyle již dávno (ovšem při poněkud rozdílné kvalitě).
Je tedy překvapivé, že s ovladači Game Ready Driver 436.02 WHQL Nvidia slavnostně ohlásila funkci Ultra-Low Latency, která je v podstatě popisována shodně s Radeon Anti-Lag a dále, že byl přepracován Sharpening Filter v rámci FreeStyle.
Na kopírování novinek, které AMD uvedla před šesti týdny s Radeony RX 5700 by nebylo nic špatného, pokud by je Nvidia nejprve neshazovala a nebagatelizovala jejich přínos. Takto to vypadá, že se (přinejmenším) marketing společnosti nedovede dost dobře vypořádat s faktem, že s podobným řešením přišla jako první konkurence.