Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k nVidia má PhysX, AMD může mít problém

Intel má Havok,MS v DX bude mít Havok,AMD má Havok a NV má Physx.Hold se vývojáři her budou muset rozhodnout pro kterou platformu budou vyvíjet.Ale určitě nebudou dělat hry ve dvou verzích.Jestli se rozhodnou pro Physx,tak asi Intel,MS a AMD bude mít velký problém,konečně jde o jepičí firmičky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo a mimochodem ta hra je fakt hnusna... kdo to sakra navrhoval, jasave modre barvy, vsechno presvicene oranzove a zelene.. brr. Tohle hrat nebudu :-).
Jinak souhlas. Nvidia na to jde z blbeho konce. MS da do DX11 Havok (logicke rozhodnuti protoze DX musi umet delat veci i pres CPU nejen pres GPU), Intel vlastni HAVOK, AMD podporuje HAVOK. Nvidia je sama a opustena tohle neprotlaci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, tagze ted by asi stacilo implementovat do grafik AMD nejakou malou kremikovou potvurku jako HW podporu HAVOK ? A bude po ptakach :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hmmm, ale preco prave Mirrors Edge, kde fyziku prakticky nevidno?
pomaly som to na ps3 presiel a okrem hopsajucej sikmookej Faith tam nic na fyziku nie je - rozhodne nic, co by vyzadovalo PhysX resp. comu by to pomohlo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Grovik: Microsoft da do DX Havok? To je snad uz dlouho vyvraceny nesmysl, ne? Nehlede na to, ze i PhysX bezi na CPU a navic je mnohem schopnejsi, snadneji pouzitelne a narozdil od Havoku za ktery chce Intel prachy je zdarma. Takze to co pises nema logiku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT: "To je zatím ve hvězdách."? Nesouhlasim, spekulaci je vice nez dost :-)

Nepsal jsi nahodou clanek "AMD hodla zpristupnit ATI Stream pro bezne uzivatele" viz http://www.cdr.cz/a/25765? Myslim, ze by bylo zahodno se o tom zminit, vzhledem k tomu, ze jde o relevantni informaci.

cituji:
"Kdybychom to chtěli bulvarizovat, napíšeme do nadpisu, že ?AMD chystá CUDA killer?, ..."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fuad si tuhle zase jednou zaspekuloval ..."anebo bude nadále strkat hlavu do písku a pak poběží PhysX hry na nVidia grafikách značně rychleji"
 
AMD dotáhlo své úslí CPU-GPU počítání k OpenCL 1.0, je to součástí DX11, všechno ostatní zůstává stranou, navíc mají DX11 v nových již naplno vyráběných 40nm čipech a co má Nvidia krom řečí? Ach te Fuad...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ha, tak spekulovat o tom, kdo bude na špici, nebo jestli ten používá to a ten zas tohle, je v IT branži celkem irelevantní, není?O tomhle nás snad musel přesvědčit boj mezi BD a HD-DVD.Nakonec půjde jen o to, kdo dokáže šikovněji prosadit svojí strategii dobytí trhu.A v tomhle mi přijde NVidia trochu obratnější (ATI maniaci jistě prominou).Jinak uživateli to taky může bejt "egál", dokud se tenhle souboj "nerozhodne", tak si rozumný uživatel nezvolí ani jednu variantu a pak už se jen poveze na vlně vzniknuvšího a funkčního standardu.Stejnak dnešní implementace výpočtů přes GPU je teprve v plenkách a jestli si někdo už teď pořizuje grafiku takovou,aby mu uměla vypočítávat fyziku, tak je u mě s prominutím obyčejná uživatelská Lama (ostatním Lamám se tímto omlouvám :) )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Ziik:
Když jsem na Anandu četl, co ten Stream dělá v AVIVO Video Converteru, zlomil jsem nad Streamem hůl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Physics, CUDA, Stream, Havok a další je vše jen API, takže je defakto úplně jedno co vyhraje. Ale pokud da MS do DirectX jakékoliv fyzikální rozhraní, ať už Havok, či svůj vlastní, tak je o vítězi rozhodnuto.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Wift, no ono BadaBoom není prý o moc lepsí, zatím je to vše jenom v plenkách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> jfb:
Při Badaboom se aspoň nenamáhá procesor, ale grafika. Naopak u ATI od doby, kdy AVIVO Video Converter pracuje na převodu videa výhradně procesorem, se změnilo jen to, že teď to ten procesor dělá "téměř" výhradně a ne "zcela" výhradně.
Ale pravdu máš v tom, že obě technologie jsou v plenkách a ještě je na tom dost práce, než to začne být rozumně použitelné. V tomto smyslu zaplaťpámbu, že se oba konkurenti pokoušejí o totéž. Aspoň se budou navzájem hecovat ;).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ne úplně stačí , že Nvidia PhysX je nekompatibilní s PhysX jak jsme jej znali s kity od Ageie .
Pro mne PhysX u Nvidie zklamání na plné čáře .
Jinak nevím, proč by Mirrors Edge mělo těžit jen z Nvidie a Physix , když už slušně běhá na Xboxu ..

Nikdo dnes nepochybuje , že standartem se stane to co podpoří Microsoft v jeho DX API .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PhysX je nezmysel aj keby ho hry podporovali. Kto má dve grafické karty v PC?
Väčšina ludí sa teží že za svoje peniaze novšiu hru, nie aby kupoval ďalšiu grafiku na rozbehanie fyziky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle mého názoru se prosadí jedině ta technologie, co bude podporována konzolemi. Tzn. nerozhodne se ještě dlouho. Stejný problém jako u dx10(11), neprosadí se dřív, než ho budou mít konzole. Pár PC only titulů nezachrání mainstream.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RE : Kyblik78
Většina lidí si i tak hru zdarma stáhne a peníze vrazí do HW nebo prostě něčeho hodnotnějšího . Ale do duálních grafik se stejně nikomu nechce , protože se to jen nepříjemně projeví na celkové spotřebě sestavy = dalších penězích .
Mnohem raděj bych nejprve viděl funkční Hybrid power/crossfire než dohady o tom jak budeme všechno honit přes gkarty .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako ... nVidia měla zajímavej plán. Představte si situaci: Čiset s intergrovanou GeForckou bude počítat fyziku a grafika ve slotu bude kreslit scénu ;).
Hezký, ale imho ten integrát v čipsetu nebude na fyziku tak dobrej a proto to nebude fungovat. Stačilo mi vidět na GeForce 9300 ten jejich PhysX Screensaver. Primitivní skutečně nenáročná grafika (kulička rozráží válečky, kostičky a jiný předměty a trhá hadry). O fyziku i o zobrazování té velice primitivní scény se starala ta integrovaná GeForcka a místy to teda byla fakt slideshow.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PhysX v Mirror EDge...trapna fraska na Fyziku...To nekdo samply od physX narval do hry...Tohle je o nicem..Nekdy mne to uplne traumatizuje jak se vo tom furt mluvi a nikdo tomu poradne nerozumi...Herni fyzika je a jeste dlouho bude resena na CPU...akcelerace phys EFEKTU pomoci GPU se uz pouziva uz davno.. jen se to proste masti klasicky do shaderu...proste se pomoci shaderu vytvarej vertexovy streamy na vodu a dalsi kapaliny , hadry atd... akorat ze ted NVIDIA trapci s cudou..Ze jako  si to muzete napatlac v C a zkompilovat..Ale pro mne jako programatora bude unifikovany reseni az to co bude fungovat na vsem..Zatim je cela Cuda , PhysX jen marketingovy hype...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> BongoBB:
Re: "Zatim je cela Cuda , PhysX jen marketingovy hype."
Mno, a právě proto bych ho nepodceňoval. Marketing má dneska (bohužel) větší slovo než kvalita.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Wifte, prozatim nelamu hul nad (ati) streamem, ale proste nad mizernym avivem. Ono nikdy nebylo z nejlepsich - beru to jako mizerny (nebo zpraseny? (: ) technologicky demo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedomysleli jste jednu vec,nVidia je vitez z jedineho duvodu - na jejich GPU pojede vsecko protoze Havok pujde vzdy pocitat na CPU a fyzika v DX11 taky a PhysX jede jen a jen na nVidii,takze bude argumentovat klidne tim ze "na nasich kartach jede vse,narozdil od konkurence" :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

video je strasne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Fangorn:
No, naštěstí i zlomená hůl se dá opravit, ale teda byl jsem naivním optimistou ;) To, co AVIVO converter předvedl, pro to je "zoufalost" ještě hodně dobré slovo :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Xspy: NA to jsi přišel jak? PhysX ovladače se dají instalovat separátně, tj. bez ovladačů pro GeForce, a podporují i původní HW kartu (adresářová struktura je stále stejná, tzn. obsaženy jsou všechny předešlé verze a přidávají se jenom nové) - teda ještě nedávno tomu tak bylo (testováno) a nevidím jediný důvod, proč by se to mělo měnit...
 
@kyblik78: Než začneš vynášet soudy, aspoň si o tom něco přečti (a nejen nějaký fanATIcký web). PhysX v pohodě běží (a na těch výkonnějších kartách ještě lépe než na původní HW kartě s PPU - i proto jsem původní HW karty dávno prodal) i na jediné GeForce kartě, kterou v počítači stejně mít musíš, teda pokud se sebemrskačsky nebo kvůli ceně neuchýlíš k nějakému tomu Radeonu...
 
To, že řada herních titulů s podporou PhysX není zatím moc přesvědčivá, nic nemění na tom, že stávající Havok je proti němu jen trapné dětské šidítko. A to, že PhysX se nedočkal zatím plného nasazení, je hlavně kvůli zoufalcům, co si kupují karty zkrachovalé firmy ATI, která stále drží významný tržní podíl, což si z principu nemohou dovolit ignorovat herní vývojáři. Takže až přestane mít AMD frňák nahoru a ZADARMO implementuje tuhle zajímavou technologii (zatím nikdo lepší v praxi neukázal), i když patří konkurenci, dočkáme se konečně ve hrách i další dimenze zážitků a nejen trapného Havoka s gumákama...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tom666:Mně Havok uplně stačí,na nějakej Physx jim kašlu.Když budu chtít ultrareálnou fyziku tak si ju užiju venku na náledí nebo v český provozu dosytosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvůrci už by se měli rychle vykašlat na pičičinky typu Physx a kdovíjakých sraček okolo grafiky a soustředit se na to aby se ty hry daly taky zase hrát.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

borowitz: to ze tebe staci havok nastastie nieje meritkom nicoho, to uz by sme mohli rovno liezt na stromy. physx je tu je akcelerovany grafikou a normalny programator ma o nastroj viac, dokonale to nieje, ale ako by to aj mohlo byt, cas ukaze (takyto vizionari v case 3dfx trieskali do vetra aka to ej kravina ako sa to nemoze uchytit, nastastie na vtakychto vizionaroch co im staci 640 kb svet nestoji :), nikto nikomu nepriklada pistol k hlave zo slovami musis :),neviem co sa tu zase za pseudo problem riesi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pekny clanok, no stale tu nevidim najpodstatnejsiu vec a to: Pojde hra obsahujuca PhysX, na mainstreamovych kartach plynule na high detailoch. Poriadnu implementaciu PhysX sme to doteraz este nemali a nikto nevie ako to je s vykonom. Ak bude treba GTX 260 alebo dalsiu kartu do kompu tak sa im na to vacsina ludi zvysoka vy... Niektore hry totiz maju dost velky problem bezat plynule na mainstream kartach aj bez toho aby sme im pridavali zataz navyse v podobe pocitania fyziky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://www.viddler.com/explore/HotHardware/videos/47/6.938/

...To take advantage of the PhysX acceleration in Cryostasis, a CUDA enabled GPU, such as NVIDIA's GeForce 8, 9 or 200 series of GPUs, is required. For good performance (above 30 FPS) at more mainstream resolutions, NVIDIA recommends a GeForce 9800GTX+ or better graphics card. But for HD resolutions, a GTX 200 series card is recommended. If a PhysX-enabled card is not present in the system, PhysX can be simulated on the CPU, but performance takes a nosedive. We did some quick tests in a Core i7 965 Extreme powered system equipped with a pair of GeForce GTX 280 cards running in SLI, and found that the average frame rate at 1680x1050 with the game engine set to its "high" quality mode was 58.5 FPS with the PhysX simulations running on the GPUs. With PhysX simulated in software, i.e. on the CPU, the demo was basically a slide show--think under 10 FPS on average.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

magara:Klidně ať si tam dají physx a další mraky kokotin,když se ty hry budou dát hrát.Zatím ale vychází povětšinou "díla" s úchvatnou grafikou a fyzikou,ale nehratelný,nebo s trvanlivostí tak 5 hodin.Pak se nemužou divit že si hru každej "ukradne",nebo si zahraje demo,na "pokochání" to uplně stačí.Pokud patříš taky mezi kocháče tak si to užij.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proste nechapem co sa vsetci nejak angazuju ako keby slo o koniec sveta, sak to je kua obycajny vyvoj, priam evolucia pred ocami, nevidim ziaden dovod aby som teraz o comsi vyhlasoval, ze to je kravina jak mraky, beriem to ako plus dalsiu moznost, okamzite tu citam mracno debilnych zvastov jak su hry na hovno ale kto tu trepe o hrach vidim tu jednu zaujimavu technologiu na urovni bezneho pouzitiaa tak preco sa kua obmedzovat ?, ci niekto svojim hranim akoze kvalitnych hier smeruje ku vyssiemu dobru ?, ja napr hry beriem ako umelecke dielo a na druhej stranke ako prezentaciu technologii a tato technologia posuva vyvoj dalej umoznuje vytvorit lepsi obraz reality v pc , co bude nejaky dx11 a havoc a neviem co bo to este len bude , phys x je tu a teraz a je pouzitelny. proste mi unika ta radikalizacia postojov na zaklade coho a hlavne preco by som sa mal stavat vyhranene ktomuto a obmedzovat sa nejako, niesom profesionalny hrac, :) nikto mi zato neplati, hry hram na zabitie casu :) tak ako pozeram filmy citam knihy sportujem socializujem sa :) teda nemozem hrat vsetky hry precitat vsetky knihy skusit vsetky sporty :) socializovat sa skazdym :) ale ked mi tu niekto tvrdi ze phys x obera vyvojarov o cas a keby honebolo tak by mohli urobit zabavnejsiu hru tak mi neostava ine len sa smiat. Holt hra je cosi ako umeleck dielo a to ci vam pasuje abo nie je dost subjektivna zalezitost, a taky phys x si viem predstavit fantasticky uz si predstavujem vymodelovanu makovicu a ked mu dam jednu do drzky tak dostane fantastick y voxelovy monokel trebars :) zuby mu to polame vzdy inac a nelen nahodne podla toho ako dostane do papule (s to dokonca predstavujem tak ze ked sa ta scena pocita na grafike a vsetko je tam tak tie objekty mozu same osebe mat kopec inych atributov a kedze to bude na grafike tak odozva moze byt fest lepsia kedze odpadaju sialeneprenosy cez zbernice), a ked boh da tak uvidim aj fantasticky priestrel nohy, holt vidim nekonecne moznosti ako priblizit svet virtualny realnemu, a nejaky obmedzenec pre mna za mna nech hra pacmana a bavi sa. ale vyvoj sotva zastavi a phys x je urcite technologia co to posuva dalej, po nej bude x dalsich lepsich :) je to taky evolucny stupienok, ktory sa na sto percent neda preskocit :), jaaaj ale som sa rozbesnel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PhysX se nechytil v podání Agei a nechytí se ani v podání Nvidie. Žádný vývojář si nedovolí ignorovat polovinu hráčského trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

magara:Ano máš pravdu,vývoj nikdo nezastaví,proto se necháme překvapit která že technologie to nakonec zanikne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak nvm, subjektivne to vypada skvele (vypada to na prvni "lepsi PhysX gamesku"), kdo ma zajem testovat-mrknete sami...

- PhysX tech Demo hry Cryostasis je aktualne jiz soucasti nVidia GeForce Power Packu (tady je hotlink :-x ,cca 922.7M):

http://nzone.download.nvidia.com/nodlm/CryostasisTechDemo.exe

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zvítězí PhysX, stejně jako zvítězil Blu-Ray nad formátem HD-DVD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RE TOM 666:
SW PhysX na Nvidia kartách neumí totéž co PhysX s jakým jsi měl možnost se setkat na Ageia kartách . Možná jenom zatím ,ale je to jednoduše nesrovnatelné a co hůř mimo dema nepoužitelné .Pokud tedy těch několik efektů co Nvidia zvládá simulovat nebereš za důvod proč by měl být PhysX majoritou ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tento článek je úplně mimo. AMD má svůj engine na fyzikální výpočty, a je už venku určitou dobu. Je pravda, že zatím byl jen pro určité karty, ale už dávno je. A dokonce mají i aplikace co jej podporují: ANSYS Workbench, Autodesk AutoCAD / Inventor, Autodesk AliasStudio, Bentley MicroStation, Dassault Systemes CATIA, ICEM Surf, PTC, Pro/ENGINEER, SolidWorks, UGS NX, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Avid Softimage

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> jaja paja:
Jejda, to je ale her ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cellfactor - už někomu na pure grafikách běhá ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.