11. 6. 2015 - 14:06https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusenebojíš se skynetu nebo cylonů?https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792588
+
ještě pípák od R2D2 a iluze robota bude dokonalá ;-)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
ještě pípák od R2D2 a iluze
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
11. 6. 2015 - 15:28https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseještě pípák od R2D2 a iluze robota bude dokonalá ;-)https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792666
+
Za mě souhlasím. Např. ve FPS akcích to rozhodně nebude mít svoje místo. Tam potřebuji vidět, jestli kouká z poza rohu hlava nebo ne - luštit, jestli je to kousek hlavy a nebo rozostřená hrana baráku...
Fakt ne, díky
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Za mě souhlasím. Např. ve FPS
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
11. 6. 2015 - 14:23https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseZa mě souhlasím. Např. ve FPS akcích to rozhodně nebude mít svoje místo. Tam potřebuji vidět, jestli kouká z poza rohu hlava nebo ne - luštit, jestli je to kousek hlavy a nebo rozostřená hrana baráku...
Fakt ne, díkyhttps://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792609
+
Podobně bych komentoval DOF či motion blur, taky ihned vypínám, a tam kde to nejde je to velké mínus a kazí mi to požítek.
Btw tento efekt se používá v Crysis už hodně dlouho. NV jej předvela hodně překombinovanej s blurem, ale on sám je součástí posledního Crysis (a pokud mě paměť neklame i těch starších). A díky tomu se dostal do dalších her buďto protože si vývojáři mysleli že je to cool protože to má Crysis, a nebo, velice pravděpodobně, prostě je to defalt ON v enginu a nikdo to nezměnil že... Dokonce aplha buildy Star citizenu maj tento humus (vypnout se to samo sebou nedá, blitka). Crytek to asi myslel dobře, tam se nedíváte vlastníma očima, dalo by se to označit za artefakty vizoru/kamery nanoobleku. Ti co to od nich ale slepě přebrali už ale mozek moc nepoužili že....
Vůbec mě obecně štve tohle emulování kamery, a záměrné degradování obrazu aby to bylo film-like, sorry ale hra neni film, proč nám tedy vnucujete jeho nedostatky! Tohle realistické neni! Naše oči tohle nedělaj!
+1
+21
-1
Je komentář přínosný?
Podobně bych komentoval DOF
Zenith https://diit.cz/profil/j-j1
11. 6. 2015 - 18:34https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusePodobně bych komentoval DOF či motion blur, taky ihned vypínám, a tam kde to nejde je to velké mínus a kazí mi to požítek.
Btw tento efekt se používá v Crysis už hodně dlouho. NV jej předvela hodně překombinovanej s blurem, ale on sám je součástí posledního Crysis (a pokud mě paměť neklame i těch starších). A díky tomu se dostal do dalších her buďto protože si vývojáři mysleli že je to cool protože to má Crysis, a nebo, velice pravděpodobně, prostě je to defalt ON v enginu a nikdo to nezměnil že... Dokonce aplha buildy Star citizenu maj tento humus (vypnout se to samo sebou nedá, blitka). Crytek to asi myslel dobře, tam se nedíváte vlastníma očima, dalo by se to označit za artefakty vizoru/kamery nanoobleku. Ti co to od nich ale slepě přebrali už ale mozek moc nepoužili že....
Vůbec mě obecně štve tohle emulování kamery, a záměrné degradování obrazu aby to bylo film-like, sorry ale hra neni film, proč nám tedy vnucujete jeho nedostatky! Tohle realistické neni! Naše oči tohle nedělaj! https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792707
+
Zatracovat motion blur je nesmysl, obraz bez motion bluru působí extrémně nepřirozeně (stejně jako je nepříjemné dívat se na sportovní videa točená s krátkou uzávěrkou). Proto, že v reálu ten motion blur existuje a vidíme jej. Jediný problém je, že je ve hrách opět příliš intenzivní.
Chromatická aberace je bohužel v duchu tradic ve většině her přehnaná. Jakkoliv k ní mám na fotkách averzi, u hry to má docela velký vliv na atmosféru a opět bych to jednoznačně nezatracoval. Taky to trochu zamaskuje nedostatky v renderovaném obraze. Stačí si vzít Crysis 3 a zkusit to chvíli hrát s ní a bez ní, je to jiné.
Ono by bohatě stačilo, kdyby se to s těmi vadami objektivů a záznamů nepřehánělo a dala se nastavit jejich intenzita.
Emulace kamer i s jejich vadami má smysl, člověk je na to zvyklý z filmů a bude mu to (na monitoru) připadat přirozenější. Také se tím zamaskuje hodně nedostatků renderované scény. Na to, aby byly hry jako ze života, zatím neexistuje dostatečně výkonný hardware (a jen tak existovat nebude).
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Zatracovat motion blur je
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
11. 6. 2015 - 19:54https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseZatracovat motion blur je nesmysl, obraz bez motion bluru působí extrémně nepřirozeně (stejně jako je nepříjemné dívat se na sportovní videa točená s krátkou uzávěrkou). Proto, že v reálu ten motion blur existuje a vidíme jej. Jediný problém je, že je ve hrách opět příliš intenzivní.
Chromatická aberace je bohužel v duchu tradic ve většině her přehnaná. Jakkoliv k ní mám na fotkách averzi, u hry to má docela velký vliv na atmosféru a opět bych to jednoznačně nezatracoval. Taky to trochu zamaskuje nedostatky v renderovaném obraze. Stačí si vzít Crysis 3 a zkusit to chvíli hrát s ní a bez ní, je to jiné.
Ono by bohatě stačilo, kdyby se to s těmi vadami objektivů a záznamů nepřehánělo a dala se nastavit jejich intenzita.
Emulace kamer i s jejich vadami má smysl, člověk je na to zvyklý z filmů a bude mu to (na monitoru) připadat přirozenější. Také se tím zamaskuje hodně nedostatků renderované scény. Na to, aby byly hry jako ze života, zatím neexistuje dostatečně výkonný hardware (a jen tak existovat nebude).https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792753
+
Máš pravduv jednom, že je to nastavené přehnaně, tzn to realisticky nevypadá. Ale kdyby vypadalo, tak to lidi zas nezaznamenaj že.... ha no... to je řeč o postprocessingu, atd.
Co se týče emulace kamer, zde nesouhlasim, já se na TV nedívám už roky (ani jí nemám), a jednanačně poznám ty nedluhy, jakmile si člověk navykne na sledování věcí s vyšim framerate a menšim blurem, nechce zpět. Je to jako přechod na větší monitor, co ztrácíš si uvědomíš až kdyby jsi měl jít zpět.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Máš pravduv jednom, že je to
Zenith https://diit.cz/profil/j-j1
12. 6. 2015 - 09:44https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseMáš pravduv jednom, že je to nastavené přehnaně, tzn to realisticky nevypadá. Ale kdyby vypadalo, tak to lidi zas nezaznamenaj že.... ha no... to je řeč o postprocessingu, atd.
Co se týče emulace kamer, zde nesouhlasim, já se na TV nedívám už roky (ani jí nemám), a jednanačně poznám ty nedluhy, jakmile si člověk navykne na sledování věcí s vyšim framerate a menšim blurem, nechce zpět. Je to jako přechod na větší monitor, co ztrácíš si uvědomíš až kdyby jsi měl jít zpět. https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792912
+
Ten vyšší framerate, kde už motion blur přestává být potřeba, je řádově 400fps a víc. Tam se možnosti dnešního hardwaru počítačů bohužel nepohybují. Motion blur je dobrá metoda, jenomže bez eye trackingu není vhodná na hry. Pokud blurujete objekt, který hráč sleduje, tak je to chyba. Jenomže když nevíte co sleduje, tak nemůžete blurovat nic.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ten vyšší framerate, kde už
Txy https://diit.cz/profil/txy
15. 6. 2015 - 03:10https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseTen vyšší framerate, kde už motion blur přestává být potřeba, je řádově 400fps a víc. Tam se možnosti dnešního hardwaru počítačů bohužel nepohybují. Motion blur je dobrá metoda, jenomže bez eye trackingu není vhodná na hry. Pokud blurujete objekt, který hráč sleduje, tak je to chyba. Jenomže když nevíte co sleduje, tak nemůžete blurovat nic.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-793443
+
v demu to maj prepaleny aby to videl i slepej, zajiste to pujde nastavit a bude tedy spise na autorech kazde konkretni hry jestli to daji, jestli daji moznost to zapnout/vypnout a jestli daji i moznost nastaveni posunu v nejakych krocich, komposicni softy maji tohle nastavitelne tusim po desetinach/setinach pixelu a ma to minimalni vliv na vykon, takze predpokladam ze to bude podobne i ve hrach, ostatne pozice kompositora pro herni vyvoj je u spousty hernich studii jiz delsi dobu a prebyraj tam casto lidi kteri se tim zivili u filmu, takze by to mohli mit celkem v oku a do her to nastavic celkem koukatelne :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
v demu to maj prepaleny aby
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
11. 6. 2015 - 14:15https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusev demu to maj prepaleny aby to videl i slepej, zajiste to pujde nastavit a bude tedy spise na autorech kazde konkretni hry jestli to daji, jestli daji moznost to zapnout/vypnout a jestli daji i moznost nastaveni posunu v nejakych krocich, komposicni softy maji tohle nastavitelne tusim po desetinach/setinach pixelu a ma to minimalni vliv na vykon, takze predpokladam ze to bude podobne i ve hrach, ostatne pozice kompositora pro herni vyvoj je u spousty hernich studii jiz delsi dobu a prebyraj tam casto lidi kteri se tim zivili u filmu, takze by to mohli mit celkem v oku a do her to nastavic celkem koukatelne :)https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792594
+
Panove, srsly, na forech jsou kvalitnejsi rozbory prezentovanych technologii s delsimi rozbory per partes nez cely vas text, a vy tu vytvorite clanek o ho*ne. Jen proto, ze nvidia. Kdyby to bylo demo amd, mate to na tri strany. Tradicne ostuda.
+1
-29
-1
Je komentář přínosný?
Panove, srsly, na forech jsou
Nest https://diit.cz/profil/nest
11. 6. 2015 - 14:20https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusePanove, srsly, na forech jsou kvalitnejsi rozbory prezentovanych technologii s delsimi rozbory per partes nez cely vas text, a vy tu vytvorite clanek o ho*ne. Jen proto, ze nvidia. Kdyby to bylo demo amd, mate to na tri strany. Tradicne ostuda.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792603
+
Nechápu teda, proč sem ještě lezeš, když je to tu hrozný a na ho.no
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Nechápu teda, proč sem ještě
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
11. 6. 2015 - 14:25https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseNechápu teda, proč sem ještě lezeš, když je to tu hrozný a na ho.nohttps://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792612
+
Taky si rikam. Mozna protoze chci zpatky stary dobry respektovany cdr? Jenze ono je to predevsim o lidech.
+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
Taky si rikam. Mozna protoze
Nest https://diit.cz/profil/nest
11. 6. 2015 - 14:34https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseTaky si rikam. Mozna protoze chci zpatky stary dobry respektovany cdr? Jenze ono je to predevsim o lidech.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792618
+
Tak ono je to vždycky (poslední desetiletí) o penězích, na PCtuningu se to taky pořád řeší - hlavně Lucii :) - sledovanost.
Ale klidně můžeš napsat článek sám a nechat si ho vydat, třeba bude mít úspěch.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Tak ono je to vždycky
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
11. 6. 2015 - 14:39https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseTak ono je to vždycky (poslední desetiletí) o penězích, na PCtuningu se to taky pořád řeší - hlavně Lucii :) - sledovanost.
Ale klidně můžeš napsat článek sám a nechat si ho vydat, třeba bude mít úspěch. https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792627
+
A vydat si ho tady a nechat si ho redigovat noxem, ne? I ten Behemot odsud zdrhnul.
+1
-18
-1
Je komentář přínosný?
A vydat si ho tady a nechat
Nest https://diit.cz/profil/nest
11. 6. 2015 - 14:46https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseA vydat si ho tady a nechat si ho redigovat noxem, ne? I ten Behemot odsud zdrhnul.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792636
+
S ohledem na Behemotovu "džihádistickou novinařinu" se ani nedivím, že ho musel někdo redigovat...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
S ohledem na Behemotovu
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
11. 6. 2015 - 15:14https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseS ohledem na Behemotovu "džihádistickou novinařinu" se ani nedivím, že ho musel někdo redigovat...https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792654
+
jojo, Behemoth neco umi, tim co umi se dobre zivi, rika co si mysli, a s idiotama v diskusich jednal jako s idiotama. Ani jedno z toho se u nas neodpousti.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
jojo, Behemoth neco umi, tim
Nest https://diit.cz/profil/nest
12. 6. 2015 - 12:29https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusejojo, Behemoth neco umi, tim co umi se dobre zivi, rika co si mysli, a s idiotama v diskusich jednal jako s idiotama. Ani jedno z toho se u nas neodpousti.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792981
+
Jistě, články o vypalovačkách a CD by dnes měly obří čtenost. Ta doba je fuč.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Jistě, články o vypalovačkách
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
11. 6. 2015 - 15:27https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseJistě, články o vypalovačkách a CD by dnes měly obří čtenost. Ta doba je fuč.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792660
+
No, soucasny stav na trhu by kvalitni testy DVD a BD writeru potreboval jako prase drbani. Z medii uz i ten verbatim sel totalne doprdele, zmetkovost klidne 15%, kazdy medium se musi merit na PI/PIF, a japonci se blbe shanej, i kdyz poptavka je. Ne kazda firma muze zalohovat na pasky, a ne kazda firma ma linku na zalohovat stovek gb do cloudu. Ja to pro klienty dneska musim merit sam.
Nicmene cdr nebyl zdaleka jen o optickych mediich. Ale to se uz nevrati.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
No, soucasny stav na trhu by
Nest https://diit.cz/profil/nest
12. 6. 2015 - 12:35https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseNo, soucasny stav na trhu by kvalitni testy DVD a BD writeru potreboval jako prase drbani. Z medii uz i ten verbatim sel totalne doprdele, zmetkovost klidne 15%, kazdy medium se musi merit na PI/PIF, a japonci se blbe shanej, i kdyz poptavka je. Ne kazda firma muze zalohovat na pasky, a ne kazda firma ma linku na zalohovat stovek gb do cloudu. Ja to pro klienty dneska musim merit sam.
Nicmene cdr nebyl zdaleka jen o optickych mediich. Ale to se uz nevrati.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792990
+
Ten článek je o tom, že co fotografové řeší odedávna a víceméně s tím zápasí (čím méně aberace, tím dražší objektiv), protože dost nehezky poškozuje zaznamenaný obraz, tak tady se to záměrně přidává do "herní scény".
Přště by se mohl přidat efekt špatně trackující VHS i s jitterem.
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
Ten článek je o tom, že co
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
11. 6. 2015 - 17:19https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseTen článek je o tom, že co fotografové řeší odedávna a víceméně s tím zápasí (čím méně aberace, tím dražší objektiv), protože dost nehezky poškozuje zaznamenaný obraz, tak tady se to záměrně přidává do "herní scény".
Přště by se mohl přidat efekt špatně trackující VHS i s jitterem.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792672
+
Myslíš ako v Hotline Miami? Alebo toto? https://www.youtube.com/watch?v=3jDZfREYppk
Nedávno všetci vzdychali nad pekne štylizovaným obrazom v Order 1886 - a o to ide, vyvolať určitý dojem.
Takisto používanie vecí, ktoré v reálnom živote vykazujú takéto chyby, prinesú trochu viac autenticity do hry. Rôzne fotoaparáty, mobily, ďalekohľady, kukátka, špiónske nástroje, puškohľady.
Osobne nemám nič proti, ak sa to nepreháňa. Napr. hry z pohľadu tretej osoby - kde človek hrá vlastne ako kamera - znesú aj glow, lens-flare, špinu, oslnenie atď. Len sa to nesmie preháňať. Keď sa podobné kazy budú renderovať s menším dopadom na výkon, o to lepšie.
Inak takéto nedokonalosti optiky by sa dali aj používať ako smotná súčasť hry a postupu v nej: napríklad optické zariadenie na nižšej úrovni trpí takýmito chybami, ale ako hráč získava lepšie, postupne miznú. Napr. puškohľady - scope na zbrani ktorú dostane hráč ako prvú robí takéto efekty, je ťažšie mieriť keď sa rozchádzajú farby, ale lepšie pušky s lepšími optikami sú proste ... lepšie.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Myslíš ako v Hotline Miami?
asta https://diit.cz/profil/alexandra-stanovska1
11. 6. 2015 - 21:05https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseMyslíš ako v Hotline Miami? Alebo toto? https://www.youtube.com/watch?v=3jDZfREYppk
Nedávno všetci vzdychali nad pekne štylizovaným obrazom v Order 1886 - a o to ide, vyvolať určitý dojem.
Takisto používanie vecí, ktoré v reálnom živote vykazujú takéto chyby, prinesú trochu viac autenticity do hry. Rôzne fotoaparáty, mobily, ďalekohľady, kukátka, špiónske nástroje, puškohľady.
Osobne nemám nič proti, ak sa to nepreháňa. Napr. hry z pohľadu tretej osoby - kde človek hrá vlastne ako kamera - znesú aj glow, lens-flare, špinu, oslnenie atď. Len sa to nesmie preháňať. Keď sa podobné kazy budú renderovať s menším dopadom na výkon, o to lepšie.
Inak takéto nedokonalosti optiky by sa dali aj používať ako smotná súčasť hry a postupu v nej: napríklad optické zariadenie na nižšej úrovni trpí takýmito chybami, ale ako hráč získava lepšie, postupne miznú. Napr. puškohľady - scope na zbrani ktorú dostane hráč ako prvú robí takéto efekty, je ťažšie mieriť keď sa rozchádzajú farby, ale lepšie pušky s lepšími optikami sú proste ... lepšie.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792780
+
hroznýýýý obraz na té ukázce na YT :-( ... Brzo by mě z teho bolely očička :-( To je jako bych si pouštěl hudbu z páskového diktafonu a do megafonu...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
hroznýýýý obraz na té ukázce
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
11. 6. 2015 - 21:31https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusehroznýýýý obraz na té ukázce na YT :-( ... Brzo by mě z teho bolely očička :-( To je jako bych si pouštěl hudbu z páskového diktafonu a do megafonu...https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792792
+
No to sice jo, ale na uvedené ukázce to má působit jako vylepšení realističnosti renderování scény a ne jako speciální efekt používaný ve specifickém případě (že hráč jako kouká skze optiku, když si cosi nasadí na kebuli).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No to sice jo, ale na uvedené
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
12. 6. 2015 - 10:49https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseNo to sice jo, ale na uvedené ukázce to má působit jako vylepšení realističnosti renderování scény a ne jako speciální efekt používaný ve specifickém případě (že hráč jako kouká skze optiku, když si cosi nasadí na kebuli).https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792942
+
jasne jasne na jinejch webech si prectu rozbory opsany ze slajdu nvidie ale jenom tady vysvetlili proc to vypada tk otresne neprirozene.. sorry ale ne kazdej bude onanovat nad prznenim obrazu.. co bude dal? simulace sedyho zakalu a roztreseny kamery? nakonec to narvou do game-works a zprzni s tim i hry
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
jasne jasne na jinejch webech
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
11. 6. 2015 - 17:23https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusejasne jasne na jinejch webech si prectu rozbory opsany ze slajdu nvidie ale jenom tady vysvetlili proc to vypada tk otresne neprirozene.. sorry ale ne kazdej bude onanovat nad prznenim obrazu.. co bude dal? simulace sedyho zakalu a roztreseny kamery? nakonec to narvou do game-works a zprzni s tim i hryhttps://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792680
+
Tak jasne. Vidíme NVIDIu, tak nafúkneme nejakú hlúposť a to podstatné čo sa v skutočnosti prezentuje si nebudeme ani všímať. To je určite ten správny postoj. Nikto tu predsa nezavádza ako štandard chromatickú aberáciu. Si tu opäť pár AMD fandov lieči svoje ego. Ak si si nevšimol u niektorých hrách aj bez Gameworks máš možnosť si chromatickú aberáciu vypnúť alebo zapnúť. To je fakt brutálne prznenie hry. Asi by bolo dobré si naštudovať čo znamená slovo przniť, pretože sa to zas v poslednej dobe u niektorých používa nevhodne.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Tak jasne. Vidíme NVIDIu, tak
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
12. 6. 2015 - 10:21https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseTak jasne. Vidíme NVIDIu, tak nafúkneme nejakú hlúposť a to podstatné čo sa v skutočnosti prezentuje si nebudeme ani všímať. To je určite ten správny postoj. Nikto tu predsa nezavádza ako štandard chromatickú aberáciu. Si tu opäť pár AMD fandov lieči svoje ego. Ak si si nevšimol u niektorých hrách aj bez Gameworks máš možnosť si chromatickú aberáciu vypnúť alebo zapnúť. To je fakt brutálne prznenie hry. Asi by bolo dobré si naštudovať čo znamená slovo przniť, pretože sa to zas v poslednej dobe u niektorých používa nevhodne.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792921
+
Já mám teď nový projektor - Optoma HD141X - je ve spoustě směrů lepší, než doslouživší předpotopní HP, ale jedna věc mě zarazila: Ten projektor produkuje oproti HP celkem znatelnou chromatickou aberaci sám o sobě - zkoumáno teda pár desítek cm od plátna. Takže užít si této poslední technologické finesy vlastně můžu taky, aniž bych měl grafiku nejvyšší řady a poslední Windows. :-) Snad mě za to z nVidie nezažalují. :-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Já mám teď nový projektor -
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
11. 6. 2015 - 15:28https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseJá mám teď nový projektor - Optoma HD141X - je ve spoustě směrů lepší, než doslouživší předpotopní HP, ale jedna věc mě zarazila: Ten projektor produkuje oproti HP celkem znatelnou chromatickou aberaci sám o sobě - zkoumáno teda pár desítek cm od plátna. Takže užít si této poslední technologické finesy vlastně můžu taky, aniž bych měl grafiku nejvyšší řady a poslední Windows. :-) Snad mě za to z nVidie nezažalují. :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792663
+
A napadlo někoho něco ve stylu - ať si to tam podporují, kdo to bude používat, ten to snad využije...? Já bych třeba doplnil možnost - Dá se to smysluplně využít, ale ke stropu neskákám.
Třeba počítají s tím, že budou vznikat hry z období studené války, kdy prostě tahle podtechnologie existovala, takže nejde o mobily jako takové, ale spíše o záběry natočené starými páskovými kamerami.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A napadlo někoho něco ve
DrStr https://diit.cz/autor/drstr
11. 6. 2015 - 15:31https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseA napadlo někoho něco ve stylu - ať si to tam podporují, kdo to bude používat, ten to snad využije...? Já bych třeba doplnil možnost - Dá se to smysluplně využít, ale ke stropu neskákám.
Třeba počítají s tím, že budou vznikat hry z období studené války, kdy prostě tahle podtechnologie existovala, takže nejde o mobily jako takové, ale spíše o záběry natočené starými páskovými kamerami.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792669
+
Docela často u fotek nebo i ve videu vidívám dodatečně-uměle, přidané efekty jakože vinětace nebo rozostřený obvod - zejména rohy obrazu... U jakože starého záběru, budiž, ale mnozí si myslí, že je to fajn efekt a pletou si to s vadami!!! optiky, které někde viděli, neuvědomíc si, že je to vada!!! Nedokonalost!!! Nevkus!!! :-(
Poslední dobou i u audia kopírují hlavně mladí naivní lidé zejméná zpěv i s chlupama... U zpěvu natahují hlas a kopírují zvuk i s echem, s dozvukem :-)) ...
Nebo zvuk nejen hajtky, kdy maj zkažený názor na její reálný zvuk a to z poslechu opakovaně překomprimované hudby z CDaudio do Mp3 a zpě a zase opakovaně na CD audio a zase zpět a vždy zase ztrátově, kdy si mnozí myslí, že správný zvuk hajtky u bicích pak není ostré: cik cik, ale: šuk šuk...
A u své vlastní tvorby mladí umělci pak často jako výchozí zvuk hajtky používaj ten zašišlaný zvuk (šuk šuk) :-( Jeblo by mě z teho! :-(
Podobně je to s nevkusnými efekty, či spíše s przněním!..., fotek či videa a neuděláli jim paseku již jejich levný kompakt, dodělaj to (vinětaci, neostré zejména rohy...) ještě uměle sami v editoru... :-(
Ale aberaci???...................................
Také jsem nepchopil, proč u mé drahé poloprofesionální! SLT (Sony A77), je funkce: obraz jako s dětského levného aparátu (Toy Camera)??? Tam je uměle přidána nejen silná vinětace, neostrost nejen v rozích, ale, světe div se, i aberace!...)
Uchylárna, prostě svět se v prd...el obrací :-( Také je už málem k smíchu být HáTéčko! (heterosexuál)... :-(
Jo a také je "IN"..., fotit se v zrcadle s bleskem! :-))... Nebo fotit plazmovou obrazovku s bleskem :-))... Nebo fotit s bleskem! z poslední řady stadionu hráče např. fotbalu :-)) ...
Nebo točit video mobilem na výšku :-)) .....................
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Docela často u fotek nebo i
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
11. 6. 2015 - 17:26https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse Docela často u fotek nebo i ve videu vidívám dodatečně-uměle, přidané efekty jakože vinětace nebo rozostřený obvod - zejména rohy obrazu... U jakože starého záběru, budiž, ale mnozí si myslí, že je to fajn efekt a pletou si to s vadami!!! optiky, které někde viděli, neuvědomíc si, že je to vada!!! Nedokonalost!!! Nevkus!!! :-(
Poslední dobou i u audia kopírují hlavně mladí naivní lidé zejméná zpěv i s chlupama... U zpěvu natahují hlas a kopírují zvuk i s echem, s dozvukem :-)) ...
Nebo zvuk nejen hajtky, kdy maj zkažený názor na její reálný zvuk a to z poslechu opakovaně překomprimované hudby z CDaudio do Mp3 a zpě a zase opakovaně na CD audio a zase zpět a vždy zase ztrátově, kdy si mnozí myslí, že správný zvuk hajtky u bicích pak není ostré: cik cik, ale: šuk šuk...
A u své vlastní tvorby mladí umělci pak často jako výchozí zvuk hajtky používaj ten zašišlaný zvuk (šuk šuk) :-( Jeblo by mě z teho! :-(
Podobně je to s nevkusnými efekty, či spíše s przněním!..., fotek či videa a neuděláli jim paseku již jejich levný kompakt, dodělaj to (vinětaci, neostré zejména rohy...) ještě uměle sami v editoru... :-(
Ale aberaci???...................................
Také jsem nepchopil, proč u mé drahé poloprofesionální! SLT (Sony A77), je funkce: obraz jako s dětského levného aparátu (Toy Camera)??? Tam je uměle přidána nejen silná vinětace, neostrost nejen v rozích, ale, světe div se, i aberace!...)
Uchylárna, prostě svět se v prd...el obrací :-( Také je už málem k smíchu být HáTéčko! (heterosexuál)... :-(
Jo a také je "IN"..., fotit se v zrcadle s bleskem! :-))... Nebo fotit plazmovou obrazovku s bleskem :-))... Nebo fotit s bleskem! z poslední řady stadionu hráče např. fotbalu :-)) ...
Nebo točit video mobilem na výšku :-)) .....................
https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792677
+
No, vinětace je určitě kreativní prvek a má svou sílu, pokud se s ní umí pracovat. Vedle zatěžování dolní části záběru je to opravdu hodně stará technika, jak kontrolovat pozornost diváka. Obzvláště pak v ČB fotografii. Jsou samozřejmě fotky, kam se vůbec nehodí, většinou "naturalistické", hluboko proostřené, tak nějak syrové barevné snímky.
Nicméně jako digitální rendering ve hře by to bylo uhozené.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No, vinětace je určitě
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
11. 6. 2015 - 17:33https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseNo, vinětace je určitě kreativní prvek a má svou sílu, pokud se s ní umí pracovat. Vedle zatěžování dolní části záběru je to opravdu hodně stará technika, jak kontrolovat pozornost diváka. Obzvláště pak v ČB fotografii. Jsou samozřejmě fotky, kam se vůbec nehodí, většinou "naturalistické", hluboko proostřené, tak nějak syrové barevné snímky.
Nicméně jako digitální rendering ve hře by to bylo uhozené.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792692
+
11. 6. 2015 - 17:52https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusejj souhlas :-) Např. zde je to ještě vkusné: http://www.fotoaparat.cz/g/10/04/11/705206_24420.jpg
Ale zde ne!: http://www.digimanie.cz/recenze-samsung-ex1-prijemne-prekvapeni/3268-6/img/body-120.3CCC.jpg Nebo toto: http://www.foto-jv.cz/images/foto_rady/zaklady/ostrost/vinetace.jpg
A extrém je toto: http://www.fotografovani.cz/old-idif/fotografovani/images2/rom_5d_vinetace.jpg :-(https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792701
+
Problém je, když se uvažuje stylem: "nic moc fotka přidáme vinětaci a hurá, art je tady". :-)
Pak je problém (u těch posledních ukázek), když leze obroučka objektivu nebo předsádky do záběru a to je prostě chyba.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Problém je, když se uvažuje
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
11. 6. 2015 - 19:42https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseProblém je, když se uvažuje stylem: "nic moc fotka přidáme vinětaci a hurá, art je tady". :-)
Pak je problém (u těch posledních ukázek), když leze obroučka objektivu nebo předsádky do záběru a to je prostě chyba. https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792744
+
Ty příklady jsou pěká blbost - nemůžeš vzít hotovou (postprocesovanou) fotku a srovnávat ji s obrázky, které někdo vyfotil čistě za účelem testování nějakého aspektu přístoje / objektivu. To poslední IMHO ani nemá být fotka jako taková, ale demonstrace toho, co se stane, když dáš APS-C objektiv na FF (nebo tak něco).
Pokud chceš vinětaci genericky přeřadit z kategrie vlastností do vad, pošli nějakou fotku, která by byla jakože fakt dobrá, nebýt vinětace, ne nějaký stupidní mrak nebo panelák. Já ti k ní najdu deset, kde je to obráceně a vinětace perfektně dotváří atmosféru. (Nebudu to mít moc těžké - v dobách filmu byla prakticky všude a lidi se s ní naučili kreativně pracovat.)
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Ty příklady jsou pěká blbost
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
12. 6. 2015 - 08:24https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseTy příklady jsou pěká blbost - nemůžeš vzít hotovou (postprocesovanou) fotku a srovnávat ji s obrázky, které někdo vyfotil čistě za účelem testování nějakého aspektu přístoje / objektivu. To poslední IMHO ani nemá být fotka jako taková, ale demonstrace toho, co se stane, když dáš APS-C objektiv na FF (nebo tak něco).
Pokud chceš vinětaci genericky přeřadit z kategrie vlastností do vad, pošli nějakou fotku, která by byla jakože fakt dobrá, nebýt vinětace, ne nějaký stupidní mrak nebo panelák. Já ti k ní najdu deset, kde je to obráceně a vinětace perfektně dotváří atmosféru. (Nebudu to mít moc těžké - v dobách filmu byla prakticky všude a lidi se s ní naučili kreativně pracovat.)https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792879
+
Přesně tak, pokud budu chtít dělat retro automatovku z 80's, tak se bez tohoto efektu neobejdu. Jen ať to tam je, nikdo nenutí vývojáře to používat.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak, pokud budu chtít
Jan Novák https://diit.cz/profil/pozitkarzgmailcom
12. 6. 2015 - 06:59https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskusePřesně tak, pokud budu chtít dělat retro automatovku z 80's, tak se bez tohoto efektu neobejdu. Jen ať to tam je, nikdo nenutí vývojáře to používat.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792864
+
"Retro" hry ? proč ne, i v ALien Isolation to vypadalo vcelku přijatelně, jenže tam to nebylo až tak rozmazané a výrazné. Ale dělat to naschvál aby to bylo cool je stupidita, hlavně když někdo nechápe, že Virtual HUD tohle prostě neudělá a oni to tam stejnak plácnou (viz nehratelný GRiD 2).
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
"Retro" hry ? proč ne, i v
Arc https://diit.cz/profil/martin-nitram
12. 6. 2015 - 00:43https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse"Retro" hry ? proč ne, i v ALien Isolation to vypadalo vcelku přijatelně, jenže tam to nebylo až tak rozmazané a výrazné. Ale dělat to naschvál aby to bylo cool je stupidita, hlavně když někdo nechápe, že Virtual HUD tohle prostě neudělá a oni to tam stejnak plácnou (viz nehratelný GRiD 2).https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792843
+
Tak dokud nebudou mít technologii pro simulaci šedého zákalu či krátkozrakosti, tak nezájem.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Tak dokud nebudou mít
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
12. 6. 2015 - 08:17https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseTak dokud nebudou mít technologii pro simulaci šedého zákalu či krátkozrakosti, tak nezájem.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792873
+
Budeš pak muset ve hře najít nebo zakoupit správné brýle a náležitě o ně pečovat. :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Budeš pak muset ve hře najít
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
12. 6. 2015 - 11:51https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseBudeš pak muset ve hře najít nebo zakoupit správné brýle a náležitě o ně pečovat. :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-792957
+
Tak ono uz su hry - hlavne z indie sceny - kde sa snazia ukazat pohlad na svet inymi ocami. Ludia so psychickymi problemami (Depression quest, Child of Light, SpecOps The Line), na vozicku, batolata, stari ludia (Graveyard), ludia s rakovinou (That Dragon Cancer), alebo rozne zvierata. Na Kickstarteri maju kampan 2 hry kde hras za slepeho cloveka, obraz o prostredi ziskavas pomocou zvukovych vnemov, nie nepodobne Daredevilovi. Ja sa stavim ze s hrou simulujucou slaby zrak niekto pride.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Tak ono uz su hry - hlavne z
asta https://diit.cz/profil/alexandra-stanovska1
12. 6. 2015 - 23:45https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuseTak ono uz su hry - hlavne z indie sceny - kde sa snazia ukazat pohlad na svet inymi ocami. Ludia so psychickymi problemami (Depression quest, Child of Light, SpecOps The Line), na vozicku, batolata, stari ludia (Graveyard), ludia s rakovinou (That Dragon Cancer), alebo rozne zvierata. Na Kickstarteri maju kampan 2 hry kde hras za slepeho cloveka, obraz o prostredi ziskavas pomocou zvukovych vnemov, nie nepodobne Daredevilovi. Ja sa stavim ze s hrou simulujucou slaby zrak niekto pride.https://diit.cz/clanek/nvidia-mech-ti-feature-demo-directx-12/diskuse#comment-793194
+
ja hlasujem za posun v A.I.
nebojíš se skynetu nebo cylonů?
nie, mam alobalovu capicu
ještě pípák od R2D2 a iluze robota bude dokonalá ;-)
je to humus! fuj. Tečka.
Za mě souhlasím. Např. ve FPS akcích to rozhodně nebude mít svoje místo. Tam potřebuji vidět, jestli kouká z poza rohu hlava nebo ne - luštit, jestli je to kousek hlavy a nebo rozostřená hrana baráku...
Fakt ne, díky
Podobně bych komentoval DOF či motion blur, taky ihned vypínám, a tam kde to nejde je to velké mínus a kazí mi to požítek.
Btw tento efekt se používá v Crysis už hodně dlouho. NV jej předvela hodně překombinovanej s blurem, ale on sám je součástí posledního Crysis (a pokud mě paměť neklame i těch starších). A díky tomu se dostal do dalších her buďto protože si vývojáři mysleli že je to cool protože to má Crysis, a nebo, velice pravděpodobně, prostě je to defalt ON v enginu a nikdo to nezměnil že... Dokonce aplha buildy Star citizenu maj tento humus (vypnout se to samo sebou nedá, blitka). Crytek to asi myslel dobře, tam se nedíváte vlastníma očima, dalo by se to označit za artefakty vizoru/kamery nanoobleku. Ti co to od nich ale slepě přebrali už ale mozek moc nepoužili že....
Vůbec mě obecně štve tohle emulování kamery, a záměrné degradování obrazu aby to bylo film-like, sorry ale hra neni film, proč nám tedy vnucujete jeho nedostatky! Tohle realistické neni! Naše oči tohle nedělaj!
Zatracovat motion blur je nesmysl, obraz bez motion bluru působí extrémně nepřirozeně (stejně jako je nepříjemné dívat se na sportovní videa točená s krátkou uzávěrkou). Proto, že v reálu ten motion blur existuje a vidíme jej. Jediný problém je, že je ve hrách opět příliš intenzivní.
Chromatická aberace je bohužel v duchu tradic ve většině her přehnaná. Jakkoliv k ní mám na fotkách averzi, u hry to má docela velký vliv na atmosféru a opět bych to jednoznačně nezatracoval. Taky to trochu zamaskuje nedostatky v renderovaném obraze. Stačí si vzít Crysis 3 a zkusit to chvíli hrát s ní a bez ní, je to jiné.
Ono by bohatě stačilo, kdyby se to s těmi vadami objektivů a záznamů nepřehánělo a dala se nastavit jejich intenzita.
Emulace kamer i s jejich vadami má smysl, člověk je na to zvyklý z filmů a bude mu to (na monitoru) připadat přirozenější. Také se tím zamaskuje hodně nedostatků renderované scény. Na to, aby byly hry jako ze života, zatím neexistuje dostatečně výkonný hardware (a jen tak existovat nebude).
Máš pravduv jednom, že je to nastavené přehnaně, tzn to realisticky nevypadá. Ale kdyby vypadalo, tak to lidi zas nezaznamenaj že.... ha no... to je řeč o postprocessingu, atd.
Co se týče emulace kamer, zde nesouhlasim, já se na TV nedívám už roky (ani jí nemám), a jednanačně poznám ty nedluhy, jakmile si člověk navykne na sledování věcí s vyšim framerate a menšim blurem, nechce zpět. Je to jako přechod na větší monitor, co ztrácíš si uvědomíš až kdyby jsi měl jít zpět.
Ten vyšší framerate, kde už motion blur přestává být potřeba, je řádově 400fps a víc. Tam se možnosti dnešního hardwaru počítačů bohužel nepohybují. Motion blur je dobrá metoda, jenomže bez eye trackingu není vhodná na hry. Pokud blurujete objekt, který hráč sleduje, tak je to chyba. Jenomže když nevíte co sleduje, tak nemůžete blurovat nic.
v demu to maj prepaleny aby to videl i slepej, zajiste to pujde nastavit a bude tedy spise na autorech kazde konkretni hry jestli to daji, jestli daji moznost to zapnout/vypnout a jestli daji i moznost nastaveni posunu v nejakych krocich, komposicni softy maji tohle nastavitelne tusim po desetinach/setinach pixelu a ma to minimalni vliv na vykon, takze predpokladam ze to bude podobne i ve hrach, ostatne pozice kompositora pro herni vyvoj je u spousty hernich studii jiz delsi dobu a prebyraj tam casto lidi kteri se tim zivili u filmu, takze by to mohli mit celkem v oku a do her to nastavic celkem koukatelne :)
Panove, srsly, na forech jsou kvalitnejsi rozbory prezentovanych technologii s delsimi rozbory per partes nez cely vas text, a vy tu vytvorite clanek o ho*ne. Jen proto, ze nvidia. Kdyby to bylo demo amd, mate to na tri strany. Tradicne ostuda.
Nechápu teda, proč sem ještě lezeš, když je to tu hrozný a na ho.no
Taky si rikam. Mozna protoze chci zpatky stary dobry respektovany cdr? Jenze ono je to predevsim o lidech.
Tak ono je to vždycky (poslední desetiletí) o penězích, na PCtuningu se to taky pořád řeší - hlavně Lucii :) - sledovanost.
Ale klidně můžeš napsat článek sám a nechat si ho vydat, třeba bude mít úspěch.
A vydat si ho tady a nechat si ho redigovat noxem, ne? I ten Behemot odsud zdrhnul.
S ohledem na Behemotovu "džihádistickou novinařinu" se ani nedivím, že ho musel někdo redigovat...
jojo, Behemoth neco umi, tim co umi se dobre zivi, rika co si mysli, a s idiotama v diskusich jednal jako s idiotama. Ani jedno z toho se u nas neodpousti.
Jistě, články o vypalovačkách a CD by dnes měly obří čtenost. Ta doba je fuč.
No, soucasny stav na trhu by kvalitni testy DVD a BD writeru potreboval jako prase drbani. Z medii uz i ten verbatim sel totalne doprdele, zmetkovost klidne 15%, kazdy medium se musi merit na PI/PIF, a japonci se blbe shanej, i kdyz poptavka je. Ne kazda firma muze zalohovat na pasky, a ne kazda firma ma linku na zalohovat stovek gb do cloudu. Ja to pro klienty dneska musim merit sam.
Nicmene cdr nebyl zdaleka jen o optickych mediich. Ale to se uz nevrati.
Ten článek je o tom, že co fotografové řeší odedávna a víceméně s tím zápasí (čím méně aberace, tím dražší objektiv), protože dost nehezky poškozuje zaznamenaný obraz, tak tady se to záměrně přidává do "herní scény".
Přště by se mohl přidat efekt špatně trackující VHS i s jitterem.
:-))
A cutscény by pak vypadaly nějak takhle: https://youtu.be/bS5P_LAqiVg?t=2m22s
Myslíš ako v Hotline Miami? Alebo toto? https://www.youtube.com/watch?v=3jDZfREYppk
Nedávno všetci vzdychali nad pekne štylizovaným obrazom v Order 1886 - a o to ide, vyvolať určitý dojem.
Takisto používanie vecí, ktoré v reálnom živote vykazujú takéto chyby, prinesú trochu viac autenticity do hry. Rôzne fotoaparáty, mobily, ďalekohľady, kukátka, špiónske nástroje, puškohľady.
Osobne nemám nič proti, ak sa to nepreháňa. Napr. hry z pohľadu tretej osoby - kde človek hrá vlastne ako kamera - znesú aj glow, lens-flare, špinu, oslnenie atď. Len sa to nesmie preháňať. Keď sa podobné kazy budú renderovať s menším dopadom na výkon, o to lepšie.
Inak takéto nedokonalosti optiky by sa dali aj používať ako smotná súčasť hry a postupu v nej: napríklad optické zariadenie na nižšej úrovni trpí takýmito chybami, ale ako hráč získava lepšie, postupne miznú. Napr. puškohľady - scope na zbrani ktorú dostane hráč ako prvú robí takéto efekty, je ťažšie mieriť keď sa rozchádzajú farby, ale lepšie pušky s lepšími optikami sú proste ... lepšie.
hroznýýýý obraz na té ukázce na YT :-( ... Brzo by mě z teho bolely očička :-( To je jako bych si pouštěl hudbu z páskového diktafonu a do megafonu...
No to sice jo, ale na uvedené ukázce to má působit jako vylepšení realističnosti renderování scény a ne jako speciální efekt používaný ve specifickém případě (že hráč jako kouká skze optiku, když si cosi nasadí na kebuli).
jasne jasne na jinejch webech si prectu rozbory opsany ze slajdu nvidie ale jenom tady vysvetlili proc to vypada tk otresne neprirozene.. sorry ale ne kazdej bude onanovat nad prznenim obrazu.. co bude dal? simulace sedyho zakalu a roztreseny kamery? nakonec to narvou do game-works a zprzni s tim i hry
Tak jasne. Vidíme NVIDIu, tak nafúkneme nejakú hlúposť a to podstatné čo sa v skutočnosti prezentuje si nebudeme ani všímať. To je určite ten správny postoj. Nikto tu predsa nezavádza ako štandard chromatickú aberáciu. Si tu opäť pár AMD fandov lieči svoje ego. Ak si si nevšimol u niektorých hrách aj bez Gameworks máš možnosť si chromatickú aberáciu vypnúť alebo zapnúť. To je fakt brutálne prznenie hry. Asi by bolo dobré si naštudovať čo znamená slovo przniť, pretože sa to zas v poslednej dobe u niektorých používa nevhodne.
Já mám teď nový projektor - Optoma HD141X - je ve spoustě směrů lepší, než doslouživší předpotopní HP, ale jedna věc mě zarazila: Ten projektor produkuje oproti HP celkem znatelnou chromatickou aberaci sám o sobě - zkoumáno teda pár desítek cm od plátna. Takže užít si této poslední technologické finesy vlastně můžu taky, aniž bych měl grafiku nejvyšší řady a poslední Windows. :-) Snad mě za to z nVidie nezažalují. :-)
A napadlo někoho něco ve stylu - ať si to tam podporují, kdo to bude používat, ten to snad využije...? Já bych třeba doplnil možnost - Dá se to smysluplně využít, ale ke stropu neskákám.
Třeba počítají s tím, že budou vznikat hry z období studené války, kdy prostě tahle podtechnologie existovala, takže nejde o mobily jako takové, ale spíše o záběry natočené starými páskovými kamerami.
Docela často u fotek nebo i ve videu vidívám dodatečně-uměle, přidané efekty jakože vinětace nebo rozostřený obvod - zejména rohy obrazu... U jakože starého záběru, budiž, ale mnozí si myslí, že je to fajn efekt a pletou si to s vadami!!! optiky, které někde viděli, neuvědomíc si, že je to vada!!! Nedokonalost!!! Nevkus!!! :-(
Poslední dobou i u audia kopírují hlavně mladí naivní lidé zejméná zpěv i s chlupama... U zpěvu natahují hlas a kopírují zvuk i s echem, s dozvukem :-)) ...
Nebo zvuk nejen hajtky, kdy maj zkažený názor na její reálný zvuk a to z poslechu opakovaně překomprimované hudby z CDaudio do Mp3 a zpě a zase opakovaně na CD audio a zase zpět a vždy zase ztrátově, kdy si mnozí myslí, že správný zvuk hajtky u bicích pak není ostré: cik cik, ale: šuk šuk...
A u své vlastní tvorby mladí umělci pak často jako výchozí zvuk hajtky používaj ten zašišlaný zvuk (šuk šuk) :-( Jeblo by mě z teho! :-(
Podobně je to s nevkusnými efekty, či spíše s przněním!..., fotek či videa a neuděláli jim paseku již jejich levný kompakt, dodělaj to (vinětaci, neostré zejména rohy...) ještě uměle sami v editoru... :-(
Ale aberaci???...................................
Také jsem nepchopil, proč u mé drahé poloprofesionální! SLT (Sony A77), je funkce: obraz jako s dětského levného aparátu (Toy Camera)??? Tam je uměle přidána nejen silná vinětace, neostrost nejen v rozích, ale, světe div se, i aberace!...)
Uchylárna, prostě svět se v prd...el obrací :-( Také je už málem k smíchu být HáTéčko! (heterosexuál)... :-(
Jo a také je "IN"..., fotit se v zrcadle s bleskem! :-))... Nebo fotit plazmovou obrazovku s bleskem :-))... Nebo fotit s bleskem! z poslední řady stadionu hráče např. fotbalu :-)) ...
Nebo točit video mobilem na výšku :-)) .....................
No, vinětace je určitě kreativní prvek a má svou sílu, pokud se s ní umí pracovat. Vedle zatěžování dolní části záběru je to opravdu hodně stará technika, jak kontrolovat pozornost diváka. Obzvláště pak v ČB fotografii. Jsou samozřejmě fotky, kam se vůbec nehodí, většinou "naturalistické", hluboko proostřené, tak nějak syrové barevné snímky.
Nicméně jako digitální rendering ve hře by to bylo uhozené.
jj souhlas :-) Např. zde je to ještě vkusné: http://www.fotoaparat.cz/g/10/04/11/705206_24420.jpg
Ale zde ne!: http://www.digimanie.cz/recenze-samsung-ex1-prijemne-prekvapeni/3268-6/i... Nebo toto: http://www.foto-jv.cz/images/foto_rady/zaklady/ostrost/vinetace.jpg
A extrém je toto: http://www.fotografovani.cz/old-idif/fotografovani/images2/rom_5d_vineta... :-(
Problém je, když se uvažuje stylem: "nic moc fotka přidáme vinětaci a hurá, art je tady". :-)
Pak je problém (u těch posledních ukázek), když leze obroučka objektivu nebo předsádky do záběru a to je prostě chyba.
Ty příklady jsou pěká blbost - nemůžeš vzít hotovou (postprocesovanou) fotku a srovnávat ji s obrázky, které někdo vyfotil čistě za účelem testování nějakého aspektu přístoje / objektivu. To poslední IMHO ani nemá být fotka jako taková, ale demonstrace toho, co se stane, když dáš APS-C objektiv na FF (nebo tak něco).
Pokud chceš vinětaci genericky přeřadit z kategrie vlastností do vad, pošli nějakou fotku, která by byla jakože fakt dobrá, nebýt vinětace, ne nějaký stupidní mrak nebo panelák. Já ti k ní najdu deset, kde je to obráceně a vinětace perfektně dotváří atmosféru. (Nebudu to mít moc těžké - v dobách filmu byla prakticky všude a lidi se s ní naučili kreativně pracovat.)
Dvě slova: Kung Fury :)
Přesně tak, pokud budu chtít dělat retro automatovku z 80's, tak se bez tohoto efektu neobejdu. Jen ať to tam je, nikdo nenutí vývojáře to používat.
"Retro" hry ? proč ne, i v ALien Isolation to vypadalo vcelku přijatelně, jenže tam to nebylo až tak rozmazané a výrazné. Ale dělat to naschvál aby to bylo cool je stupidita, hlavně když někdo nechápe, že Virtual HUD tohle prostě neudělá a oni to tam stejnak plácnou (viz nehratelný GRiD 2).
Tak dokud nebudou mít technologii pro simulaci šedého zákalu či krátkozrakosti, tak nezájem.
Budeš pak muset ve hře najít nebo zakoupit správné brýle a náležitě o ně pečovat. :-)
Tak ono uz su hry - hlavne z indie sceny - kde sa snazia ukazat pohlad na svet inymi ocami. Ludia so psychickymi problemami (Depression quest, Child of Light, SpecOps The Line), na vozicku, batolata, stari ludia (Graveyard), ludia s rakovinou (That Dragon Cancer), alebo rozne zvierata. Na Kickstarteri maju kampan 2 hry kde hras za slepeho cloveka, obraz o prostredi ziskavas pomocou zvukovych vnemov, nie nepodobne Daredevilovi. Ja sa stavim ze s hrou simulujucou slaby zrak niekto pride.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.