Nvidia omezila výkon platícím uživatelům GeForce Now
Streamovací službu GeForce Now prezentovala Nvidia na CES 2018 jako způsob, kterým i uživatelé sestav bez výkonné karty mohou dosáhnout 60-120 FPS v náročných hrách. Herní obsah je renderován na serverech Nvidie a obraz jako video streamován do uživatelského PC.
Nic ovšem netrvá věčně a ≥60 FPS v 1080p v GeForce Now není výjimkou. V říjnu se Nvidia rozhodla zavést i dražší „tarif“, a tak krom tradiční sazby - nyní nazvané - „Priority“ s až 1080p při 60 FPS za €49,99 za půl roku (€8,33 měsíčně) objevila i sazba „RTX 3080“ s až 1440p při 144 FPS a až 4k HDR pro Shield TV (za €99,99).
Na tom by nebylo nic špatného, pokud by si uživatelé nezačali stěžovat, že se standardním tarifem „Priority“ v některých hrách nedosahují více než 45-48-50 FPS. Podle oficiální reakce Nvidie je vše v pořádku. Společnost pro tarif „Priority“ snížila limity, kterým říká vznosně „Optimal Playable Settings“ (OPS) a které jsou pro mnohé hry individuální:
hra | OPS (FPS limit) | datum přidání hry |
---|---|---|
Dauntless | 55 FPS | leden 2020 |
Immortals Fenyx Rising | 48 FPS | listopad 2020 |
Cyberpunk 2077 | 45 FPS | prosinec 2020 |
Assassin’s Creed Odyssey | 45 FPS | prosinec 2020 |
Jurassic World Evolution | 50 FPS | únor 2021 |
Dyson Sphere Program | 50 FPS | únor 2021 |
Valheim | 50 FPS | únor 2021 |
Path of Exile | 50 FPS | březen 2021 |
Outriders | 55 FPS | březen 2021 |
Kenshi | 50 FPS | květen 2021 |
Biomutant | 50 FPS | květen 2021 |
Dying Light | 50 FPS | červen 2021 |
Zkrátka to vypadá, že se Nvidia rozhodla zavést luxusnější 2× dražší tarif, ale namísto adekvátního navýšení výkonu serverů jdou tyto FPS navíc na úkor výkonu uživatelů využívajícíh tarif tradiční. Pokud tedy chcete mít alespoň jistých 60 FPS, máte možnost zvolit 2× dražší tarif nebo se spolehnout na vlastní hardware, který vám z vlastní vůle nesníží ze dne na den výkon o 25 %.