PhysX nemám rád, protože slouží k podpoře prodeje grafik nVidia. Vpodstatě doufám že zanikne ve prospěch DirectX Compute shaderu. Důvod proč nemít rád PhysX je celá řada, od x87 instrukcí, přes špatnou podporu multicore CPU až po nemožnost využít PhysX na druhé grafice pokud není nVidia hlavní grafikou.
Chápu, že někteří vývojáři jdou do PhysX kvůli finanční podpoře od nVidie :) Osobně se mi celkem líbí Havoc od intelu a nejvíc se těším na první fyzikální enginy běžící přes direct compute nebo open cl. Dobré by bylo kdyby fyzika bězěla současně na CPU i GPU tak aby byli obě tyto komponenty rovnoměrně vytíženy (a nestalo se tak, že grafika se bude ve hře grilovat a CPU flákat)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ondřej Petržilka https://diit.cz/profil/pixel-0
17. 5. 2011 - 12:18https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskusePhysX nemám rád, protože slouží k podpoře prodeje grafik nVidia. Vpodstatě doufám že zanikne ve prospěch DirectX Compute shaderu. Důvod proč nemít rád PhysX je celá řada, od x87 instrukcí, přes špatnou podporu multicore CPU až po nemožnost využít PhysX na druhé grafice pokud není nVidia hlavní grafikou.
Chápu, že někteří vývojáři jdou do PhysX kvůli finanční podpoře od nVidie :) Osobně se mi celkem líbí Havoc od intelu a nejvíc se těším na první fyzikální enginy běžící přes direct compute nebo open cl. Dobré by bylo kdyby fyzika bězěla současně na CPU i GPU tak aby byli obě tyto komponenty rovnoměrně vytíženy (a nestalo se tak, že grafika se bude ve hře grilovat a CPU flákat)https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584966
+
Souhlasím, že slouží k podpoře prodeje nVidia. Vesměs je to jediné, co mi na ATI vadí-anemá kceleraci fyziky.
- Kdyby se dal PhysX rozjet na ATI, tak by to byla špica.
- Případně by bylo ideální kdyby se domluvili a udělali jednotnou fyzikální platformu. Ale vzhledem k tomu, že nVidia jde to PhysX a ATI nejde nikam, tak se asi nemají zájem domluvit.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
junk mail https://diit.cz/profil/junk
17. 5. 2011 - 12:58https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseSouhlasím, že slouží k podpoře prodeje nVidia. Vesměs je to jediné, co mi na ATI vadí-anemá kceleraci fyziky.
- Kdyby se dal PhysX rozjet na ATI, tak by to byla špica.
- Případně by bylo ideální kdyby se domluvili a udělali jednotnou fyzikální platformu. Ale vzhledem k tomu, že nVidia jde to PhysX a ATI nejde nikam, tak se asi nemají zájem domluvit.https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584972
+
Nezapomen na Bullet Physics ktery zacne, nebo jiz podporuje AMD/ATI, tomu davam budoucnost..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Genstiade (neověřeno) https://diit.cz
17. 5. 2011 - 12:58https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseNezapomen na Bullet Physics ktery zacne, nebo jiz podporuje AMD/ATI, tomu davam budoucnost..https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584973
+
reseni AMD? to nemyslis vazne. to dopadne uplne stejne jako s AMD HD3D a to tak ze nijak
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
17. 5. 2011 - 13:03https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskusereseni AMD? to nemyslis vazne. to dopadne uplne stejne jako s AMD HD3D a to tak ze nijakhttps://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584975
+
mozna ti to uniklo, ale tenhle clanek je o verzi 3.0, ktera bude vyznamnym rewritem puvodniho physx. nenapadlo te treba, ze se v "rewritech" kodu nedostatky odtranuji a to vcetne zasadnich designovych? asi ne
me se naopak physx 3.0 idea libi. kdyz si vezmu, ze pujde vyuzit od androida, pres iphone, pres linux az k wintelu, dava mi to smysl. k memu opengl a jave to sedi nadherne
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
17. 5. 2011 - 13:07https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskusemozna ti to uniklo, ale tenhle clanek je o verzi 3.0, ktera bude vyznamnym rewritem puvodniho physx. nenapadlo te treba, ze se v "rewritech" kodu nedostatky odtranuji a to vcetne zasadnich designovych? asi ne
me se naopak physx 3.0 idea libi. kdyz si vezmu, ze pujde vyuzit od androida, pres iphone, pres linux az k wintelu, dava mi to smysl. k memu opengl a jave to sedi nadhernehttps://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584976
+
otázka je, jaké nedostatky a jestli vůbec budou opravené....
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
17. 5. 2011 - 15:46https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseotázka je, jaké nedostatky a jestli vůbec budou opravené....https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584995
+
To by jsi potom nemohl mít rád žádnou technologii...To že hold NVIDIE nechce podpořit prodeje konkurenční firmy, je špatně? AMD co se týče fyziky mlčí až moc, to je snad lepší?
Jediný co mě na politice NVIDIE vadí, je nemožnost použít nějakou slabší GF na fyziku, aniž by ovladače řešili co je hlavní GPU, kdyby to šlo, tak už delší dobu mám v kompu nějakou slabší GF, takto nic.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Paxan https://diit.cz/profil/paxan
17. 5. 2011 - 15:15https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseTo by jsi potom nemohl mít rád žádnou technologii...To že hold NVIDIE nechce podpořit prodeje konkurenční firmy, je špatně? AMD co se týče fyziky mlčí až moc, to je snad lepší?
Jediný co mě na politice NVIDIE vadí, je nemožnost použít nějakou slabší GF na fyziku, aniž by ovladače řešili co je hlavní GPU, kdyby to šlo, tak už delší dobu mám v kompu nějakou slabší GF, takto nic.https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584988
+
Já si opravdu myslím také, že jestli PhysX má k něčemu být, neměl by být jen pro nVidie, jinak dlouhou budoucnost to mít nebude.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Enigma https://diit.cz/profil/enigma
17. 5. 2011 - 16:35https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseJá si opravdu myslím také, že jestli PhysX má k něčemu být, neměl by být jen pro nVidie, jinak dlouhou budoucnost to mít nebude.https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-585001
+
Jenže bohužel NVIDIE do toho vložila peníze a chce aby se jí vrátili a protože se nejedná o nějakou základní technologii, nejde jí to mít za zlý. A kdyby se AMD snažilo, asi by i ona měla budto podporu PsyhX nebo podobnou fyziku.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Paxan https://diit.cz/profil/paxan
18. 5. 2011 - 07:58https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseJenže bohužel NVIDIE do toho vložila peníze a chce aby se jí vrátili a protože se nejedná o nějakou základní technologii, nejde jí to mít za zlý. A kdyby se AMD snažilo, asi by i ona měla budto podporu PsyhX nebo podobnou fyziku.https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-585011
+
Physx funguje temer vsude - cpu verze. A umi toho mnohem vic nez softwarovy Havok.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nest https://diit.cz/profil/nest
18. 5. 2011 - 11:12https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskusePhysx funguje temer vsude - cpu verze. A umi toho mnohem vic nez softwarovy Havok.https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-585031
+
Snad to není moc mimo mísu, ale co jsem slyšel a viděl na demonstraci tehdy nové gtx590, tak se mluvilo i o integraci přímo do enginu her. Hlavně byl zmiňován nový unreal engine = všechny hry na ureal enginu by byly nativně physx ready, což by byla těžká nevýhoda pro ATI
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Paul MuadDib https://diit.cz/profil/zaricispasitel
17. 5. 2011 - 13:57https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseSnad to není moc mimo mísu, ale co jsem slyšel a viděl na demonstraci tehdy nové gtx590, tak se mluvilo i o integraci přímo do enginu her. Hlavně byl zmiňován nový unreal engine = všechny hry na ureal enginu by byly nativně physx ready, což by byla těžká nevýhoda pro ATIhttps://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584979
+
už Unreal Tournament 3 měl v sobě podporu Ageia PhysX.... celkově jejich enginy mají radši nV ;) je snad divné že v tom Epic pokračuje?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
17. 5. 2011 - 15:45https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseuž Unreal Tournament 3 měl v sobě podporu Ageia PhysX.... celkově jejich enginy mají radši nV ;) je snad divné že v tom Epic pokračuje?https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584994
+
ono u jednotlivych her, aby podporovaly physx, znamena samozrejme praci na vic. takze pokud to nepotrebuji, tzn. jejich efekty jsou neprilis narocne, moc se jim nevyplati physx (nebo jakykoliv jiny system ze stejneho duvodu) pouzit
pokud ale nejaka firma vydava komercni engine s tim, ze ho chce hodne prodavat, vubec se nedivim, ze tam podporu takovych technologii pridavaji. vyvojari koncovych produktu tak dostanou physx, pokud ho vyuziji, v podstate zadarmo
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
17. 5. 2011 - 16:26https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseono u jednotlivych her, aby podporovaly physx, znamena samozrejme praci na vic. takze pokud to nepotrebuji, tzn. jejich efekty jsou neprilis narocne, moc se jim nevyplati physx (nebo jakykoliv jiny system ze stejneho duvodu) pouzit
pokud ale nejaka firma vydava komercni engine s tim, ze ho chce hodne prodavat, vubec se nedivim, ze tam podporu takovych technologii pridavaji. vyvojari koncovych produktu tak dostanou physx, pokud ho vyuziji, v podstate zadarmohttps://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584998
+
pokial to nebude slusne behat aj na cpu (pripadne ak nvidia nepovoli hybrid physx) tak to stejne bude na staru backoru. v tomto pripade plati bud vsetci, alebo nikto.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ps47 3dfx https://diit.cz/profil/ps47
17. 5. 2011 - 14:19https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskusepokial to nebude slusne behat aj na cpu (pripadne ak nvidia nepovoli hybrid physx) tak to stejne bude na staru backoru. v tomto pripade plati bud vsetci, alebo nikto.https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584981
+
IMHO nebylo jednodušší to přepsat rovnou pod OpenCL? :)
Tak mě napadá, když se nVidia tak "zakousla" do Androidu, co bude s CUDA?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
webwalker https://diit.cz/profil/webwalker
17. 5. 2011 - 14:23https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseIMHO nebylo jednodušší to přepsat rovnou pod OpenCL? :)
Tak mě napadá, když se nVidia tak "zakousla" do Androidu, co bude s CUDA?https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584983
+
Asi bylo ale to by to pak jelo i pod AMD/ATI ;-) Ne že by to někdo u nV chtěl ;-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
17. 5. 2011 - 15:41https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseAsi bylo ale to by to pak jelo i pod AMD/ATI ;-) Ne že by to někdo u nV chtěl ;-)https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584993
+
tak nvidia podporuje jak CUDA tak i OpenCL a to docela aktivne. myslim, ze tady zadne zadrhely nejsou
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
17. 5. 2011 - 16:27https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskusetak nvidia podporuje jak CUDA tak i OpenCL a to docela aktivne. myslim, ze tady zadne zadrhely nejsouhttps://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-584999
+
prave ze jsou jak zminil mikeczcom nV nema zajem aby to mela i konkurence, nV proste chce mit neco co nema a bez licence mit nemuze nekdo jinej. Proto nepredpokladam ze by se to, jak psal webwalker prepsalo do openCL
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
JVc https://diit.cz/profil/jvc
18. 5. 2011 - 09:29https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuseprave ze jsou jak zminil mikeczcom nV nema zajem aby to mela i konkurence, nV proste chce mit neco co nema a bez licence mit nemuze nekdo jinej. Proto nepredpokladam ze by se to, jak psal webwalker prepsalo do openCL https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-585016
+
"Nvidia uvádí, že SDK V3.0 obsahuje nástroj pro vývojáře, který pomůže tyto závislosti řešit (Task Manager + Thread Pool), nicméně tím úroveň podpory vícejádrových systémů stále zůstává na vývojářích her."
tohle ani jinak byt nemuze. pokud programator napise kod tak, ze je v nem hodne kritickych sekci, ani nejlepsi kompilator tomu nepomuze. jedine, co se da delat, je pomoct mu je nalezt a dat mu nastroje nebo alespon framework, ktery mu usnadni to napsat s jejich co nejmensim poctem
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
17. 5. 2011 - 21:25https://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskusemimochodem
"Nvidia uvádí, že SDK V3.0 obsahuje nástroj pro vývojáře, který pomůže tyto závislosti řešit (Task Manager + Thread Pool), nicméně tím úroveň podpory vícejádrových systémů stále zůstává na vývojářích her."
tohle ani jinak byt nemuze. pokud programator napise kod tak, ze je v nem hodne kritickych sekci, ani nejlepsi kompilator tomu nepomuze. jedine, co se da delat, je pomoct mu je nalezt a dat mu nastroje nebo alespon framework, ktery mu usnadni to napsat s jejich co nejmensim poctemhttps://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskuse#comment-585007
+
Diskuse k Nvidia PhysX 3.0 - po 7 letech nové SDKhttps://diit.cz/clanek/nvidia-physx-30-po-7-letech-nove-sdk/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
PhysX nemám rád, protože slouží k podpoře prodeje grafik nVidia. Vpodstatě doufám že zanikne ve prospěch DirectX Compute shaderu. Důvod proč nemít rád PhysX je celá řada, od x87 instrukcí, přes špatnou podporu multicore CPU až po nemožnost využít PhysX na druhé grafice pokud není nVidia hlavní grafikou.
Chápu, že někteří vývojáři jdou do PhysX kvůli finanční podpoře od nVidie :) Osobně se mi celkem líbí Havoc od intelu a nejvíc se těším na první fyzikální enginy běžící přes direct compute nebo open cl. Dobré by bylo kdyby fyzika bězěla současně na CPU i GPU tak aby byli obě tyto komponenty rovnoměrně vytíženy (a nestalo se tak, že grafika se bude ve hře grilovat a CPU flákat)
Souhlasím, že slouží k podpoře prodeje nVidia. Vesměs je to jediné, co mi na ATI vadí-anemá kceleraci fyziky.
- Kdyby se dal PhysX rozjet na ATI, tak by to byla špica.
- Případně by bylo ideální kdyby se domluvili a udělali jednotnou fyzikální platformu. Ale vzhledem k tomu, že nVidia jde to PhysX a ATI nejde nikam, tak se asi nemají zájem domluvit.
Nezapomen na Bullet Physics ktery zacne, nebo jiz podporuje AMD/ATI, tomu davam budoucnost..
reseni AMD? to nemyslis vazne. to dopadne uplne stejne jako s AMD HD3D a to tak ze nijak
mozna ti to uniklo, ale tenhle clanek je o verzi 3.0, ktera bude vyznamnym rewritem puvodniho physx. nenapadlo te treba, ze se v "rewritech" kodu nedostatky odtranuji a to vcetne zasadnich designovych? asi ne
me se naopak physx 3.0 idea libi. kdyz si vezmu, ze pujde vyuzit od androida, pres iphone, pres linux az k wintelu, dava mi to smysl. k memu opengl a jave to sedi nadherne
otázka je, jaké nedostatky a jestli vůbec budou opravené....
To by jsi potom nemohl mít rád žádnou technologii...To že hold NVIDIE nechce podpořit prodeje konkurenční firmy, je špatně? AMD co se týče fyziky mlčí až moc, to je snad lepší?
Jediný co mě na politice NVIDIE vadí, je nemožnost použít nějakou slabší GF na fyziku, aniž by ovladače řešili co je hlavní GPU, kdyby to šlo, tak už delší dobu mám v kompu nějakou slabší GF, takto nic.
Já si opravdu myslím také, že jestli PhysX má k něčemu být, neměl by být jen pro nVidie, jinak dlouhou budoucnost to mít nebude.
Jenže bohužel NVIDIE do toho vložila peníze a chce aby se jí vrátili a protože se nejedná o nějakou základní technologii, nejde jí to mít za zlý. A kdyby se AMD snažilo, asi by i ona měla budto podporu PsyhX nebo podobnou fyziku.
Physx funguje temer vsude - cpu verze. A umi toho mnohem vic nez softwarovy Havok.
Snad to není moc mimo mísu, ale co jsem slyšel a viděl na demonstraci tehdy nové gtx590, tak se mluvilo i o integraci přímo do enginu her. Hlavně byl zmiňován nový unreal engine = všechny hry na ureal enginu by byly nativně physx ready, což by byla těžká nevýhoda pro ATI
už Unreal Tournament 3 měl v sobě podporu Ageia PhysX.... celkově jejich enginy mají radši nV ;) je snad divné že v tom Epic pokračuje?
ono u jednotlivych her, aby podporovaly physx, znamena samozrejme praci na vic. takze pokud to nepotrebuji, tzn. jejich efekty jsou neprilis narocne, moc se jim nevyplati physx (nebo jakykoliv jiny system ze stejneho duvodu) pouzit
pokud ale nejaka firma vydava komercni engine s tim, ze ho chce hodne prodavat, vubec se nedivim, ze tam podporu takovych technologii pridavaji. vyvojari koncovych produktu tak dostanou physx, pokud ho vyuziji, v podstate zadarmo
pokial to nebude slusne behat aj na cpu (pripadne ak nvidia nepovoli hybrid physx) tak to stejne bude na staru backoru. v tomto pripade plati bud vsetci, alebo nikto.
IMHO nebylo jednodušší to přepsat rovnou pod OpenCL? :)
Tak mě napadá, když se nVidia tak "zakousla" do Androidu, co bude s CUDA?
Asi bylo ale to by to pak jelo i pod AMD/ATI ;-) Ne že by to někdo u nV chtěl ;-)
tak nvidia podporuje jak CUDA tak i OpenCL a to docela aktivne. myslim, ze tady zadne zadrhely nejsou
prave ze jsou jak zminil mikeczcom nV nema zajem aby to mela i konkurence, nV proste chce mit neco co nema a bez licence mit nemuze nekdo jinej. Proto nepredpokladam ze by se to, jak psal webwalker prepsalo do openCL
mimochodem
"Nvidia uvádí, že SDK V3.0 obsahuje nástroj pro vývojáře, který pomůže tyto závislosti řešit (Task Manager + Thread Pool), nicméně tím úroveň podpory vícejádrových systémů stále zůstává na vývojářích her."
tohle ani jinak byt nemuze. pokud programator napise kod tak, ze je v nem hodne kritickych sekci, ani nejlepsi kompilator tomu nepomuze. jedine, co se da delat, je pomoct mu je nalezt a dat mu nastroje nebo alespon framework, ktery mu usnadni to napsat s jejich co nejmensim poctem
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.