Nvidia po mediální smršti v kauze Hardware Unboxed zařadila zpátečku
Celá situace kolem odstřižení Hardware Unboxed od podpory Nvidie byla poněkud komplexnější, než bylo možné usuzovat z původního Tweetu. Nešlo o rozhodnutí, které by padlo ze dne na den - redakce již v době, kdy ostatní weby připravovaly recenze GeForce RTX 3060 Ti, neměla od Nvidie žádné informace, nedostala kartu a nedostala ani zprávu, co se vlastně děje. Na zaslaný dotaz Nvidia nereagovala. Po pár dnech se Hardware Unboxed obrátil na vyššího PR manažera Nvidie, od kterého se dozvěděla pouze to, že zjistí, co se děje. Žádnou další zprávu však již neobdržela. Již v tomto bodě je situace poněkud divná.
Ukončení komunikace bez vysvětlení je styl, který sedí možná k náladové pubescentce, nikoli k praxi obvyklé mezi dospělými lidmi. Obzvlášť když je na tahu mezinárodní firma. Konkrétně její PR, oddělení pro styk s veřejností, tedy oddělení, které má komunikaci v popisu práce. O další úroveň tuto „úroveň“ posouvá fakt, že redaktor Hardware Unboxed, Steve Walton, s Nvidií spolupracuje přes dvě dekády; 20 let (od dob GeForce 2…) připravuje recenze jejího hardwaru a po těchto dvaceti letech nestál PR týmu společnosti za odpověď.
Protože nadále odpovědi nepřicházely hnala to redakce výš. Výsledkem těchto snah byl email podepsaný nejvyšším PR manažerem Nvidie, Bryanem Del Rizzem:
Dopis, jehož první dva odstavce ani nevypadají jako odpověď na email, ale spíš jako veřejné prohlášení marketingu, obsahují řadu nesmyslných (řekněme) obvinění a dále arogantních a nepravdivých tvrzení. Redakce se těmto nařčení bránila výčtem testů ray-tracingu a DLSS, které ve svých recenzích publikovala. Rozporovala i pasáže, kde se Nvidie dovolává jakési vůle komunity, které redakce Hardware Unboxed nevychází vstříc. O tři týdny dříve totiž uspořádala anketu, ve které většina komunity dala jasně najevo, že ji zajímá klasický výkon, nikoli ray-tracing:
Nvidia tak manipulativně vydává vlastní požadavky za požadavky hráčů nebo komunity a snaží se vytvořit dojem, že ray-tracing (který podle ankety zajímá 23% enthusiastů sledujících recenze hardwaru) je prvkem přinášejícím „changing landscape of gaming“. Nemá smysl dále větu od věty rozebírat celý dopis, který Walton označil jako diletantský a nevyhýbal se ani termínu „shitstorm“, který lze volně přeložit jako sračkomet.
Walton navíc nabyl dojmu, že jej Del Rizzo mohl napsat pod vlivem kolegů z PR oddělení, případně že ani nemusel být jeho autorem. Těžko se ale můžeme ztotožnit s jednou z domněnek a to, že text Del Rizzo poslal, aniž jej vůbec přečetl. Nedá se totiž moc dobře představit, že nejvyšší PR manažer firmy s ročním obratem $11-12 miliard, tedy člověk v celé firmě nejpovolanější ve věci komunikace, by podepsal a rozeslal texty, které nečetl. Přestože si lze myslet lecco, nedá se zkrátka čekat, že by celé PR oddělení vykazovalo až takové známky nekompetence. Je nicméně možné, že Del Rizzo převzal informace od svých podřízených, aniž by si je (prohlédnutím recenzí Hardware Unboxed) ověřil.
Z následující mediální smršti, která na Nvidii nenechala nit suchou, stojí za upozornění názor, který k věci vyjádřil web GamersNexus:
Podle něj se Nvidia střelila do vlastních nohou (obou), protože tímto vyjádřením dala uživatelům najevo, že ty redakce a ti redaktoři, které se ray-tracingu a DLSS věnují více, to dělají pouze proto, aby nepřišli o podporu Nvidie, jako Hardware Unboxed. Jinými slovy že ray-tracing nepovažují za podstatný, ale věnují se mu proto, že jim to Nvidia nařídila.
Walton dále upozornil, že pokud šlo o recenze GeForce RTX 3000, měl po každé vydané pozitivní zpětnou vazbu od Nvidie, nějaké problémy nebyly ani naznačeny. Za celou situací může stát zčásti osobní antipatie některých pracovníků PR oddělení Nvidie nebo fakt, že po recenzích GeForce RTX 3000 vydal recenze Radeonů RX 6800 XT / RX 6800, ve kterých vyřkl pozitivní (doporučující) hodnocení. Což nebylo až tak časté u Radeonů předchozích generací, zvlášť z generace Vega, kde zpravidla doporučoval hardware Nvidie. PR tým Nvidie, nebo kdosi z něj, zdá se, má problém unést prostý fakt, že existuje nějaká konkurence a že může vydat produkt, který autor recenze doporučí. Naproti tomu Walton konstatoval, že u AMD, ani v dobách zmíněné Vegy, kterou skutečně nechválil, nikdy problém s PR oddělením této společnosti nebyl a přes četnou kritiku spolupráci neukončila.
Po celém mediálním humbuku dostal Steve Walton od Bryana Del Rizza z Nvidie email, ve kterém se omlouvá za předchozí zprávu, vysvětluje, že nebyla dobře formulovaná a hovoří o pokračující spolupráci.