Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia po mediální smršti v kauze Hardware Unboxed zařadila zpátečku

Chtělo by to nějaký souhrn zelených ojebů, už si značnou část ani nepamatuju.. a Adam by měl taky určitě radost /s

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Připojuji se! Chtělo by to nějaký souhrn červených ojebů, už si značnou část ani nepamatuju.. a Adam by měl taky určitě radost :)

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Srovnávat podtrhy od AMD a nVidie...to nechtějte. Je jasné, kdo tady vyjde na odstřel. nVidia se v podobných podpásovkách vyžívá odjakživa.

Je mi jedno, jakého výrobce si kdo kupuje HW, to ať si přebere každý sám, ale to vaše kopání za nVidii, která je podobnými excesy proslulá vyznívá v kontextu dost trapně.

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

nech sa paci, vytvor. A potom porovname zoznam :)
Uz mam citak, kto ho bude mat "dlhsi"

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Takhle z hlavy mě napadá:

GPP - takový ten "partnerský program", který znemožnil výrobcům pojmenovávat grafiky AMD a NVIDIE stejně, tj. AORUS mohly být GeForce a tak podobně

Blokování SDI - už neplatí, ale byl to WTF trolling před pár lety, pokud jste chtěli provozovat SDI I/O kartu s NVIDIA Quadro, MUSELI jste zakoupit i SDI kartu od NVIDIE. Když jsem to poptával, bylo mi řečeno, že je to jen zakázka asi za 100k a ať si to koupíme třeba na ebay nebo tak něco. Nakonec jsme vzali Radeon FirePro V7900 SDI, jelikož AMD podporovalo SDI přes PCIe a je úplně jedno, zda mám SDI kartu od BlackMagicu, Matroxu, Aja, atd.

Klasický ojeb je pak na Linuxu, kde je k dispozici jen uzavřený ovladač, bo NVIDIA neposkytuje dokumentaci a firmware komunitě, na druhou stranu ten ovladač většinou dobře funguje. Pokud chcete na Linuxu advanced funkce, tak smolík pacholík.

GeForce Experience - GUI k ovladačům vyžaduje online účet + je tam telemetrie, která dost možná nejde vypnout, ale tím si nejsem jistý, možná stačí zastavit tu službu, GFE nepoužívám

Dále mě spíš napadají nějaké ne úplně veselé produkty, třeba ta kauza s odcházejícími GeForce 8000/9000, kdy výrobci notebooků NVIDII museli zažalovat, protože ty čipy odcházely nehledě na revizi.

Pak tu jsou trollingy ála GameWorks, které specificky přidají nějaký proprietární kód do her a typicky to odnesou GPU konkurence, ale to už je asi na jinou debatu.

Určitě by se našlo i něco staršího, tohle mě napadlo takhle v rychlosti.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

jezisi, toho bylo mnohem vic :D treba fixlovani v 3DMark, na dren taktovani uvedenych GTX590 tak, ze horely jako papir jen aby meli lepsi vysledky v recenzich a nasledne je rychle nvidia zarizla v ovladacich, takze kdyz dosla zakaznikovi domu, mela o 10-15% nizsi vykon nez v recenzich :D dale napr. vpodstate neexistujici konkurent proti X1950XTX, tak si aspon papirove vymysleli produkt, ultra pretaktovali gt79xx, poslali par redakcim aby byli prece ti nej, i prez to, ze kartu neslo realne koupit :D jezis, toho by se dalo psat... i ten physX je kravina, ale klobouk dolu pred ageia ze nasli takoveho hejla.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Matne se mi vybavuje, neexistovala doba kdy slo pro akceleraci PhysX pouzit samostatnou druhou (i slabsi/starsi) nvidia kartu, ale ta hlavni karta co to pak zobrazovala nesmela byt od ATI/AMD byt to nebylo technicke nutne, ale proste ojeb ala nvidia?

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Tam toho je. Ojeb anizotropickýho filtrování, 10bit/hdr rendering na Packalech, Maxwell a jeho 3,5GB karta, postupný zákaz PhysX na jiné než Nvidia konfiguraci (dříve šlo AMD+potato Nvidia pro PhysyX), ovladače který podpalovaly/odpalovaly grafiky páč netočily ventilátory, Online účet pro Shadowplay a celý gameready ovladače a dalo by se pokračovat. Vendor lock a kožená bunda. The way its meant to be milked!
Těch grafik v noteboocích sem opravoval hodně. U nich nešlo o to jestli, ale kdy.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

ještě mě napadá nejrůznější troling s vendor locky ohledně gsyncu až to nakonec skončilo podporou adaptive syncu
Dále se dá považovat za unnecessary vendor lock RT, který není implementován přes microsoftí DXR v některých hrách nebo prostě na Radeonech 6xxx nelze zapnout ač pro to není důvod (Cyberpnuk). Teď neřeším výkonnovou stránku věci která to činí nepoužitelným na čemkoliv :-)
dále CUDA když existuje OpenCL a pod

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nebyt GSyncu, ktovie ci by sme teraz adaptive sync na desktopovych monitoroch mali. A druha vec, v jedinych hrach, kde nie je RT naimplementovany cez DXR, su tie, ktore pouzivaju Vulkan. RTX nie je samostatne API na RT mimo DXR. No a Cyberpunk je otazny. Kedze hra vysla iba 3 tyzdne po vydani Radeon 6000, tak to proste nemali pre me odladene a otestovane. Fakt to nefunguje tak, ze staci napisat vseobecny kod cez DX a urcite bude vsetko fungovat na vsetkych kartach. Ale ano. Mohli vydat na testy beta verziu Cyberpunku, kde by mali Radeony patinovy vykon v RT. Tak ako to urobilo AMD s Dirt 5. To by sme tu ale mali dalsi clanok o tom, ako NV podvadza. :-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tohle co píšeš o RT (DXR/RTX) je pro mě důkaz jeho nedostatečných kvalit a standardizace, a tím pádem i důvod, proč tuhle nevyzrálou pseudotechnologii, která se zatím profiluje jen jako další bloat (buzzword) á-la PhysX nebo Hairworks, ignorovat.

Je možné, že za pár let tahle technologie dospěje a bude obecně použitelná bez toho, abych musel složitě zjišťovat, která značka karet aktuálně podporuje kterou hru. Do té doby je to pro mě jen marketingový krasožvást na podporu prodejů zelených nebo červených karet.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

RT sa ale standardizuje. Mame DXR, do Vulkanu sa tiez pokial viem chysta podobne rozsirenie. A o tom to je. Ved aj stare hry co pouzivaju DX, tak u nich sa da zapnut RT aj na novych Radeonoch. Cely problem podla mna je, ze NV ma proste 2 roky naskok a az teraz ma aj AMD grafiky s podporou RT a tym padom aj podporu v ovladacoch. Toto sa behom roka ustabilizuje a hry s podporou RT budu mavat podporu uz pri vydani u AMD aj NV. Je ale pravda, ze sa to cely ekosystem okolo RT musi doladit a to aj jeho pouzivanie v hrach. Chce to cas, ale pracuje sa na tom a nevidim to iba ako matketing. Je to posuvanie vyvoja dopredu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Nebyt GSyncu, ktovie ci by sme teraz adaptive sync na desktopovych monitoroch mali."

Toto si co vypotil? Tu sa pisu nemoralne, podvratacke, az klamlive konania nVidie. Nepise sa tu o tom, ze nVidia nic nevymyslela a ty to musis obhajovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak si precitaj aj ine komentare, kde tu ludia davaju GSync ako "kauzu".

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V tom ale maju pravdu. Oni nevravia, ze gsync je zly. Oni vravia, ze nvidia hrala divadlo ohladom modulu gsync len pre peniaze a az vyjde najavo, ze lacnejsi Freesync staci, tak aby si hraci nespajali freesync monitor len s amd produktami, tak zrazu uz ide aj adaptive sync a dokonca aj na kartach, ktore to povodne nemali vediet.

Ak tam nevidis tu nemoralnu spinu, tak uz neviem. Nech si predavaju Gsunc modul s lepsimi parametrami, ale nech neblokuju pe zisky technologiu, a nesnazia sa hracov presvedcit, ze bez gsync to nejde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proprietární technologie nV nejsou ojeb. Zainvestovali do vývoje, tak to nechtěj dát AMD zadarmo, je to pochopitelné. GSync na většině monitorů nabízel větší rozsah jak ojebaný freesync, který monitory měli, jen aby se neřeklo, ale rozsah byl pouze 40-60Hz. CUDA je úplně něco jiného jak OpenCL, nedá se to spolu srovnávat.

Ale třeba slušný ojeb je GRID, kde rychle zařízli podporu u první generace a u dalších karet už je třeba platit si měsíční licenci.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

nesmysl, už v první verzi freesyncu byly monitory mající 144Hz, tak LFC a rozsahy od 30, čili srovnatelné s Gsync, vím to protože ueden takový mám. Jediný rozdíl byl v tom, že u adaptive syncu existovala volba jít do levného monitoru a mít alespoň něco 42-60 třeba na AOCčku za 3,5 tisíc, zatímco nejlevnější Gsync TNko bylo za 11-12. Jo a btw srovnal-li by si Gsync hiend monitory s těmi hiend freesync ve své době tak nejpodobnější Acery např 34" 3440x1440 (rozsah od 30 + LFC aby to odpovídalo Gsyncu) tak stále byl ten freesync monitor za cca 20-21 tisíc, zatímco ten Gsyncovej 26-27. V té době šlo ušetřit tedy 6 tisíc, co tenkrát znamenalo maimstream zadarmo (RX580). Absolutně tedy není pravda co píšeš, stačí si projít seznamy freesync monitorů na stránkách AMD máš tam komplet seznamy s parametry, vyfiltruj si freesync1 only a uvidíš že tam nejsou jen 40-60 rozsahové monitory ignorante

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Technologie si můžou nechat, tady jde přece o standardy.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Třeba bych ještě někde vylovil historické záznamy hovorů s jistým Igorem. Ale on by mě pak nejspíš zažaloval, tak to necháme plavat s tímto konstatováním: hezky shrnuté chování Nvidie vůči redakci, přesně jak si jej pamatuji ze své éry :-).

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Uděláš to jako každej jinej korporát. Nedostatečné zabezpečení, vina zaměstnance, zajištění náprav aby se chyba neopakovala ablablabla, viník potrestán blablabla, rozeslání mailu s doporučením na změnu hesel kterou stejně nikdo neudělá.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Akurát pri Igorovi S. je otázka, či sa to nenaučilô u AMD....

Prior to working at NVIDIA, Igor spent over 7 years at AMD in various sales, marketing and PR positions
https://blogs.nvidia.com/blog/author/igor-stanek/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

spíš to bude takový ten korporátní bastard, navíc když dělá v marketingu. Něco jako některé politické "stálice" které prošly taky různými stranami s naprosto protichůdnými programy. Lidem s těmhle mindsetem je to jedno, oni nejsou "zatíženi" nějakými zásadami, je to jen práce a důležitý je výsledek ke kterému je možno se dopracovat libovolným způsobem.
Doporučuji seznámit se s pojmem "korporátní psychopat", je to fenomén kterým se psychologové zajímají už nějaký ten pátek, pán by dle řečeného mohl být jedním z nich. V podstatě se jedná o lidi s poruchou osobnosti, deprivanty nepociťující svědomí atd. Bohužel dnešní společnost zaměřena pouze na výkon je adoruje (Steve Jobs atd.) ve skutečnosti jsou nebezpeční a patří do blázince

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Hele kluci ani jeden z vás Igada neznáte. Je to docela v pohodě kluk, akorát dělá to na co byl vyškolen a dělá to celkem dobře.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Dobře ? Že má NV horší a horší pověst...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Docela v pohodě kluk? Nevím, jestli sociopatické projevy vůči okolí jsou omluvitelné tím, že na to byl vyškolen. Já toho člověka neznám, takže těžko hodnotit.

Ale jedním jsem si jistý - pokud mu nečiní problém jako pracovní náplň tlačit na vyhození někoho (mimo jeho vlastní firmu), kdo mu není po vůli - pak to určitě není "v pohodě kluk". Teda on se možná v pohodě cítí, ale zajisté to není pohodový kluk.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

profesionální zabiják je taky "v pohodě kluk", když "akorát dělá to na co byl vyškolen a dělá to celkem dobře"?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

V marketingu grafik nedělá už zatraceně dlouho, to po něm přebral David Koblížek, který už to nedělá několik let. Samostatné PR zastoupení Nvidie v ČR už také přestalo existovat před několika lety, dělá ho externí PR agentura.

Jeho aktuální pozice je Senior Technical Product Manager EMEAI – Games.

Testuje výkon karet, hry, spolupracuje s herními vývojáři. A je mnohem víc nad věcí, než býval. :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

nieco ako Bryan del Rizzo? on je tiez nad vecou :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, ten dělá marketing.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak, super!
Dal jsem tomu cca den a hodně se u toho pobavil. Říká vám vy rudí No-ci a No-xi něco slovo *experiment*? Naskytla se mi díky neuvěřitelný tý drzárně, co tu Blood předvedl krásná příležitost, kterou jsem využil. CTRL+C / CTRL+V jsem vzal ten jeho příspěvek, přidal jsem dvě slůvka (+ ! a smajlíka - ten je *zcela* na místě) a zaměnil jsem barvičky. Pak už jen sledoval tu úderku, co se na mě valila :))) To *samé* sdělení na rádoby odborném webu, Blood +17, Jabba -23 (děkuji mimochodem)
Místo toho, abyste řekli "ANO! Blood a Jabba mají pravdu! Chceme článek o sračkách obou stran!", jen valíte tu svou rudou propagandu...
Děkuji, archivováno ;)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Nic ti nebrání přidat tu svou zelenou propagandu, jen ovšem musí být pravdivá, což věci zmíněné výše jsou.
Proč si všichni asi z placu vybaví tucet průšvihů nVidie a mají problém vylovit něco na ATI/AMD?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem tu argument, ale na prokazatelně RUDÉM WEBU nemá smysl, takže jen moudře ustupuji a mažu. Užívejte si AMDěcka ;)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Je to článek o podtrhu nVidie. AMD nic neprovedlo, rozhodně ne aktuálně a v minulosti jestli ano, tak s extrémně nižší kadencí než nVidia.

Prvotní reakce byla ke článku, vaše byla už jen trapná provokace. Proto ty mínusy a nepochybně první příspěvek dostal plusy už jen kvůli těm vašim blbým kydům. A ještě tu hned začnete rozdával nálepky a zabalené urážky. Tak laskavě běžte, klidně bez těch pompézních gest, nám to tu opravdu chybět nebude, třeba jako ty vaše skvělé dedukce, že AMD (v té době ještě Ati) mělo někde před dvaceti lety mizerné ovladače = AMD ovladače stojí za prd.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Řek :l
noirut64
Real name:
noirut64
Historie
Účet existuje již
4 týdny 1 den
Přezdívka:
noirut64

Oponuje: Jabba
Obrázek uživatele Jabba
Real name:
Jabba
Osobní informace
Bio:
Muž, běloch. Stár tak, že už se ho na věk raději ani nikdo neptá. Manuálně nezručný, ale o to větší šťastlivec. Ve Škodovce si smontoval auto, ve Foxconnu počítač a obojí kupodivu funguje. Na druhou stranu fakt, že se mu ve vlastnoručně vyrobené budce pro ptáky utopily rybičky nevěstí nic dobrého...
Historie
Účet existuje již
4 roky 7 měsíců
Přezdívka:
Jabba

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Takže, raději budeš psát jak ti tu všichni ubližují, místo abys napsal pádné argumenty pro svou věc? Ó jak moudré šalamoune.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pretoze u NV sa riesia ako kauzy aj veci, ktore ziadne kauzy nie su. Ved si pozri komentate nizsie. Ti isty ludia roky beru vsetko, co NV urobi, ako kauzu. Napriklad u PhysX je iba jedina vec, co sa da kritizovat. A to je zamedzenie jeho pouzivania, ak nie je aj primarna karta od nich. A pritom tu niektori beru cely vyvoj a nasadzovanie do hier ako "kauzu". Co je nezmysel. Dalsia vec je Gameworks. Islo o volitelne ficury, ktore si nemusel pouzivat alebo si k nim mal vo vacsine pripadov aj alternativu. A opat sa cele Gameworks berie ako nejaky pokus o podvod a kazda hra, ktora Gameworks pouzivala, bola za to kritizovana. A este ako ceresnicka na torte, sa vsetky chyby hry zvalovali na Gameworks. Aj ked ten riesil iba 2, 3 ficury v hre. Vid AC Unity akebo Batman, ktore vysli uplne rozbite a vobec to nebol problem Gameworks. Tam nefungovali zakladne veci, ktore s touto kniznicou nesuviseli. Ale hlavne ze sa vinnik pre niektorych ludi nasiel. A neboli to kupodivu firmy, ktore tie hry vyvijali. Detto teraz ked sa z isteho zdroja siria nezmysly o Cyberpunku, ktore navadzaju na myslienku, ze keby pol roka neimplementovali "nezmyselny" RT a DLSS, hra mohla byt vydana v lepsom stave. Dalsi priklad GSync, ktory jednak priniesol ako prvy adaptivny refresh obrazovky na desktopovych monitoroch a ma rok a pol naskok. A druha vec je, ze je a aj bol kvalitativne lepsi ako AdaptiveSync vo vacsine monitorov, pretoze vzdy garantoval urcite vlastnosti, ktore vacsina AdaptiveSync monitorov nema. A vobec dotlacil AMD k Freesyncu, co by bez toho mozno doteraz ani neprislo. Ale tu podla komentarov je GSync nejake zlo a kauza. A takto sa da pokracovat. Samozrejme su aj realne kauzy ako GPP ci terajsi HWU. Nema zmysel na silu vymyslat nove, ale niektorych ludi to asi bavi.
Co sa tyka AMD, tak tam to tito ludia beru samozrejme opacne. Posledna vec co si pamatam je, ze poslali beta verziu Dirt 5 na testy kvoli RT. Teda tam, kde to mali na rozdiel od NV optimalizovane, pretoze na hre spolupracuju. Zaujimave, ze to tunajsim moralnym kritikom nevadi. Vies si predstavit co by sa stalo, keby NV poslala na testy beta verziu Cyberpunku, kde by mali nove Radeony niekolkokrat mensi vykon? Zasa by sa tu vyrojilo X clankov o podvodoch a bola by z toho kauza. Samozrejme u AMD to kauza nie je. Tak si ani nie je co pamatat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Gameworks a teraz RT su kauzy, uz len z toho dovodu, ze namiesto casu na ich implementaciu mohli ti developeri venovat skor ladeniu hry a vychytavaniu bugov.Ale nalepka Hairworks alebo RT je zaplatena lepsie, ako refundacia hry od nespokojneho zakaznika

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nie su to ziadne kauzy. A hlavne iba cast ludi riesilo ich implementaciu do hier. Fakt cele studio nepracovalo na RT a DLSS. Inak vo firme mas ludi, ktori sa venuju jednej oblasti a neriesia ine. Hadam si nemyslis, ze ludia z renderingu co riesili implementaciu RT do engine-u hry vedia riesit a opravovat chyby z modelovania objektov, AI, fyziky a podobne. Cely tento argument je len Stachov vymysel. Nikto iny tieto nezmysly nesiri.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jednoznacne to je pravda, ludia z renderingu neriesia implementaciu RT/Gamesworks :) Ale ked mas budget na vyvoj, a z toho sumu das na Just work moduly, a nedas tu sumu na test, vyvoj...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To su len take dohady a umele pokusy hodit problemy Cyberpunku na NV a robit z toho novu "kauzu". Inak skor sa pise, ze si tu implementaciu predsa zaplatila NV, nie? :-) A to ze das na konci vyvojoveho cyklu viac penazi na vyvoj a testing este neznanena, ze sa to vyznamne prejavi na vysledku. Ci myslis, ze v tom strese mali najat a zaucat novych ludi?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ja len ze implementacia RT vyzera byt bez chyb, aj DLSS, ale hra sama o sebe je dost rozbita. Asi nie je tazke predpokladat, kde sa minulo viac clovekohodin v prepocte na jeden pixel(luc) :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ta hra sa vyvinala niekolko rokov, zatialco implementacia RT a DLSS tvorila iba zlomok celkoveho casu. Takze tych clovekohodin bolo ba tieto dve ficury minuteho urcite ovela menej ako na zvysku hry. O tom snad nikto nemoze pochybovat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Napriklad u PhysX je iba jedina vec, co sa da kritizovat. A to je zamedzenie jeho pouzivania...."
iba..... :0)))))))))))))))))))))))))))))))

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Co sa tyka PhysX je jedina. :-) CPU PhysX je pre vsetkych a nevidim problem v tom, ze si GPU PhysX nechali iba pre svoje karty. Mali ale nechat tuto moznost aj pre ludi, ktori by nemali primarnu GPU od NV. Neviem co dalsie tam este chcete kritizovat. :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Že vy už zase chlastáte?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No a pak má člověk mít tu firmu rád a kupovat s čistým svědomím věci od ní? To už je fakt horší než Intel. Od dob ryzenu jsem nekoupil procesor Intelu. Teď jsem bohužel musel čekat 4 roky, ale i další grafika je od AMD :) Ať si jak Nvidia tak Intel nacpou celý svoje PR do DELL :D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Tak už víme proč JirkaK tolik razí RT. Bylo mu to nařízeno.

+1
+31
-1
Je komentář přínosný?

A šaráda pokračuje.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Šmejdi jaksepatří...

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Sakra, než jsem si udělal popcorn, tak je konec :-(

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

tádydádydá :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve skutečnosti je to PR stunt NVIDIE a HW Unboxed pro zvýšení sledovanosti a všichni jste skočili na špek. Mé siderické kyvadlo odhalilo reálný záměr. Sdílejte než to smažou!!!!

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

No PR kousek (stunt) je to nepochybně, jen si nejsem jistý, jestli se u něj kaskadér nezabil :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No fakt je, že to zpopularizovalo ray tracing víc než jakákoliv recenze. A de facto se to i mezi příznivci AMD šíří virálně. Kterému jinému sdělení, že GeForce umí DLSS a jsou lepší na ray tracing, se to kdy povedlo.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

No jo, ale virální marketing má na tebe upozornit pozitivně nikoliv negativně.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

taky myslím, Nvidia není rocková kapela, které nějaké sexuální a drogové aférky zvednou prodeje protože je najednou fanoušci začnou vnímat více "bad ass"
Je to jen hnusná korporace, v cyberpunku se takoví zm@di střílejí do hlavy

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ak to bude za nasledok, ze ludia zacnu viac vyhladavat radeony, a ako vieme, uz teraz sa nedaju kupit, tak potes panbu za taku popularitu

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ono se nedá normálně koupit ani jedno, ani druhé. Já osobně na high-end produkty nemířím, takže mne to aktuálně netrápí, spíš jsem zvědavý, až přijde střední/vyšší střední třída - jaká bude reálná dostupnost a ceny. Když ale vidím, jak to aktuálně vypadá, tak mám pocit, že tu svou RX580 ještě nějakou dobu pomučím...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak ja som aj chcel vymenit 5700xt za 6800xt, kvoli 1440p panelu. Vidim tam rezervy, ktore uz 5700ka ma :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Středná třída u NV už vyšla, 3060Ti, vyšší střední třída také vyšla 3070, a možná tam jde zařadit i 5800 za 580 dolarů.

Kategorie kolem 400-500 dolarů je v retailovém prodeji jedna z nejpopulárnějších, viz nedávné statistiky třeba z MindFactory, 5700X a 2070/S se prodávalo víc než všech ostatních grafik dohromady.

3060 jde očekávat v ceně 250-300 dolarů, 3050 pak pod 200. Počítám že podobně tomu bude i u výkonnostních ekvivalentů od AMD.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Oficiálně možná vyšla, ale kde se prosím dá koupit? Myslím normálně, abych udělal kdykoli objednávku na oblíbeném eshopu a do týdne ji měl na stole. Aniž bych musel sedět a hlídat skladovou (ne)dostupnost či nedejbože od překupáků? Či, ta drzost, vybrat si oblíbeného výrobce karty? Ne, tomuhle stavu opravdu neříkám možnost si něco koupit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Musíš si objednat na různých místech tři 3080 a jednu 6800 jako já a čekat z kterého obchodu se ti ozvou, že posílají a zbytek stornovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na tohle kašlu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zlatý voči...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No "zpopularizovalo"... me treba RT v soucasne podobe a se svym tragickym dopadem na vykon vubec nezajima a to mam RTX2080. Rekl bych, ze vyvojari s tim neumi pracovat nebo to takto vyzaduje NV, nevim. Efekty prepalene, povrchy leskle jak psi koule (a to i beton, asfalt, omitka, drevo), na stiny byly davno vytvorene jine funkcni technologie bez takovych nesmyslnych naroku na GPU atd. Hlavne aby za kazdou cenu bylo videt, proc se to plazi 30 FPS na GPU za 50k a kasparci na trubce u toho hykali nadsenim. Kupujou Khon, nebudou... komedie, nic vic. DLSS totez - k cemu mi je, kdyz musi byt zadratovane ve hre? Co kdyz si chci zahrat starsi hru? Bleh. Vzbudte me, az bude mozne s RT hrat 120+ FPS v nativnim rozliseni monitoru, do te doby si ho NV muze strcit mezi pulky.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

"Efekty prepalene, povrchy leskle jak psi koule"

doporučuji někdy vyjít ven, nebo i v místnosti sledovat odlesky, člověk se bude divit co vše a jak se odráží. Doporučuji jízdu tramvají nebo ještě lépe metrem a kouknout do okna, co v něm člověk všechno vidí.

30FPS na grafice za 50 tisíc? V jaké hře prosím? Myslíš Cyberpunk? Ale no tak, víš že existují různé hejblátka v nastavení kterými si můžeš nastavit téměř cokoli tak jak je libo. Taktéž tě nikdo nenutí hrát v 4k. A to je na tom to nejkrásnější. U Cyberpunku autoři nešli cestou nesmyslné optimalizace pro všechny ale nechali to na každém, ať si hru optimalizuje podle svého a v plné parádě a vysokých FPS si to zahraje za pár let. Kdo chce vizuál, má ho, kdo chce brutální výkon, má ho, stačí ladit všechny ty položky a kombinovat tak jak to nejvíce bude vyhovovat.

A ano, pro spoustu lidí není problém hrát v 30 FPS hry typu Cyberpunk, když zůstaneme u stejných autorů, Witcher 3 jsem také raději hrál ve 30 FPS s lepším vizuálem.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

ja nie, ja si pockam 1/2 roka, alebo rok a zahram si ho tak, ako ma byt. a s vypnutymi diskogulami

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

sasku, prej ´podivej se venku´ :D az bude RTX znamenat real-time skutecny RT render ala blender, tak si to i koupim.. za me je to zatim slepa ulicka a o co vtipnejsi, napr unigine dokazal RT zaimplementovat do svych enginu po svem, vypada realneji, neni moc narocne, nevyzaduje RT core.. (superposition) a co crytek, tam jim to jede i na V56 slusne a effect je vyborny

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Já myslim, že si nevybereš, v budoucnu RT budeš mít ať se ti to líbí nebo ne, on nvidie nebo od amd. Slepá ulička to neni, protože ruční nasvícení a pečení světel bude čím dál víc náročnější na vývojářský rozpočet a kvalita bude jen kompromis, tak asi jako dnešní realtime RT. V roce 2030 bude kvalita někde uplně jinde.
Někde se začít musí a nikdo nám to nenutí v obchodě, nemusíme poslouchat PR kecy, pokud nám dnešní produkty nevyhovují. Co předvedl Crytek je hezké, ale je to demo, zkus si na V56 zahrát Crysis remastered.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne v Crytek deme to bolo cele odrbkane. Nie vsetky objekty sa napriklad zobrazovali v odrazoch, tie boli renderovane v polovicnom rozliseni, scena bola az na par vynimiek cela staticka a podobne. Aj tak to islo na tej Vege 56 vo FHD na 30 FPS. Uplne rovnako ako na GTX 1080. Ale je vtipne ako NV hateri budu obhajovat SW akcelerovany RT, ktory je niekolkobasobne pomalsi ako HW akcelerovany RT a este sa tvarit, ze ma lepsie vysledky. Ale tak co uz ti isti ludia sa tvaria, ze v Cyberpunku je RT zbytocny a nie je ho vidiet. Aj take som uz cital. BTW preco sa vlastne nesije do Cryteku, ze na namiesto standardneho API na RT vyrobil takeho mackopsa, ktory by karty s HW akcelerovanym RT zvladli s lavou zadnou? To by aktualne grafiky od NV aj AMD zvladli renderovat v 4K. Ale hlavne ze to ide na Vege 56 vo FHD a 30 FPS a vyzera to hezky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jo, vezmi si kolik % lidi ma RT cores... 1%? crytek a unigine proste jen ukazalii, ze to muze vypadat pekne i na starem HW.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, že se to dá akcelerovat i na starším, pamatuju si na staré Optix RT demo, ve kterém bylo renderované auto v různých prostředích a běželo to slušně i na GTX260. Celkem působivé, ale to do interaktivní grafiky to mělo daleko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pekne ale nepouzitelne pre realne hry. To ich demo by bez problemov akceletovali v 4K dnesne mainstreamove GPU s HW podporou RT, ak by na implementaciu RT pouzili DXR. Detto Crysis Remastered. Isiel by s RT na takych GPU s ovela mensim dopadom na vykon pri zachovani rovnakej kvality. Ocenili by to dnes aj majitelia Radeonov 6000.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Efekty prepalene, povrchy leskle jak psi koule"

doporučuji někdy vyjít ven, nebo i v místnosti sledovat odlesky, člověk se bude divit co vše a jak se odráží. Doporučuji jízdu tramvají nebo ještě lépe metrem a kouknout do okna, co v něm člověk všechno vidí.

<= Hmmm, zjevně žijeme na jiné planetě. V realu jsem nikdy neviděl ty "zrcadlové asfalty" a další podobné efekty, které vídám ve hrách se zapnutím RT. Tohle fakt vůbec nechápu. Všeho moc škodí, navíc když to má takový efekt na výkon.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chybějící odlesky mě ze hry nevytrhávaj tolik, jako debilní dialogy, stupidní příběh, repetetivní gameplay a hloupý mechaniky. Nemluvím o CP2077.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Také to zpopularizovalo Vás pane Adams, každý už teď bude vědět, že všechny vaše testy na PCT jsou cinknuté, dle přání Nvidie a guru Staňka. :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak mě napadá - proč si nejdete vylévat srdce tam, kde vás za to platí?
Sepište článek na toto téma, dejte tam své myšlenky a pořádně je rozveďte. Nebo vám to tam nedovolí?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ne, nikdo mi nebrání to napsat. Ale byl bych magor, abych si ještě přidělával další práci, když už tak nevím, co dělat dřív.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jak říkával kamarád ze školy. "výhovorky"...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Palit RTX 3060 Ti
Palit RTX 3070
Asus Strix RTX 3080
KFA2 RTX 3070
SAM + ray tracing na Ryzenu
Dirt 5
Cyberpunk 2077
Přičemž tři z těch karet jsou už otestované dva dny se ještě nedostanu ani k tomu, abych aspoň jednu sepsal a vydal.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jak říká DRK - jsou to výmluvy.
Kdyby jste věnoval stejnou energii tomu hypotetickému článku, jako diskuzi na tomto webu, měl jste ho dávno hotový.
Zde jste na toto téma napsal během posledních 2 dnů ca 10000 znaků, resp. 1600 slov, nebo přes 5 normostran textu.
Takže prosím ještě jednou tu pohádku o tom, jak nemáte čas o tomto tématu psát.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ne že bych takový „argument“ nečekal (je to přesně ten důvod, proč jsem psal, že si nechci přidělávat další práci). Tempem 300 znaků za minutu je to raz dva a většina z těch příspěvků je štěk na dvě minuty. Mezitím jsem taky během posledních cca dvou dnů vypotil dva články a dělám třetí.

Co opravdu nevydržím, je soustředit se na psaní článků šestnáct hodin denně.

Zkoušel jsem i nějaké příručky proti prokrastinaci, ale pořád od nich odbíhám.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty nevíš co dřív a přitom sepisuješ takovéhle komentáře. Dobrý vtipálek

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

..a panum z nVidie posilame hezkou pisnicku https://www.youtube.com/watch?v=KlKlmWrcP4M

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No, diskuse je tam vtipná... :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přitom technicky je to naprosto jednoznačné. Všechny dosud vydané hry jsou z 99% rasterizační a tomu jsou i přizpůsobena GPU, jelikož nárůst rozlišení zvyšuje požadavky na výkon. Za dveřmi je 8K a současné karty nedávají uspokojivě ani těch pár RT prvků při 4K.

RT by se mělo pojmout úplně jinak - nejdřív jen jako druhé karta pro lidi co to vyloženě chtějí s GPU, které je téměř celé jen pro RT.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu potřebjeme 8K? na to nebude výkon pocelou dekádu. Jedine s pomocí dlss podobých technologií. Věřím, že něco ako 'nativní rozlišení' u her bude brzy zcela irelevantní, něco, co budou znát jen vývojáři, kteří hru vyrábí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Řešit tímto způsobem všechny nové technologie, tak se grafika nepohne nikam.

Málokdo by psal hry pro technologie, které vyžadují speciální hardware, a málokdo by si ho kupoval, pokud by pro něj neexistovaly hry.

Jediný způsob, jak tenhle kruh rozbít, je nacpat to lidem v podstatě proti jejich vůli a následně se spoléhat na to, že to vývojáři začnou využívat, pokud pro to už existuje dostatečně velký ekosystém a má to nějaké výhody.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak se to přeci děje vždy, novinka, většinou chodí nic moc - třeba nové shadery tehdá v DOOM 3 - vzduch nad ohněm se vlnil, voda (HL2) atd. Chodilo to špatně na většině hardwaru nebo to bylo vyplé.
My jsme fanoušci her a očekáváme pokrok.
Spíš než 8K v kvalitě GTA3 raději Cyberpunk na max v 1080p/60.
Pak je tu samozřejmě spousta her, které na toto vše prdí a mají svojí uměleckou stylizaci, kde nejsou speciální efekty potřeba.
Nová grafická karta nebo herní konzole společně s vývojáři v podstatě vytváří vždy nový ekosystém.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna Half Life 2 se dal rozběhat prakticky na všem a i s maximálními efekty běhal na mainstreamových Radeonech (9600) zcela plynule. Pokud si někdo stěžoval, bylo to zpravidla tím, že používal GeForce FX 5200/5600, které měly podporu PS 2.0 jen na ozdobu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ani Ampere neni vyjimkou, spolecne cesty pro dalsi pridane jednotky FP32, dale zere to jako prase(350, 370 az 380W!) a k tomu jeste NVIDIA prodala horu RTX 3000 tezarum:

https://diit.cz/clanek/nvidia-prodala-geforce-rtx-3000-v-hodnote-175-000...

Oproti RTX 3000 sou RDNA II ala RX 6800 a 6900 od AMD jako balzam na duši.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No nevim jestli je rdna2 jako balzam, ta cache je fakt divna a je to berlicka nez zlepsujici ficura

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

.. zere to jako prase(350, 370 az 380W!)

Ono to může žrát ještě víc.
Už vydali 420W RTX 3090 s možností to posunout až na 450W.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kolik zere 6900xt nereference?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako tak pozerám, HUB z toho nakoniec aj vyťaží. Ak ma pamäť neklame, skokovo im stúpol počet subscriberov o cca 10%. Cestu k miliónu odberov by im to mohlo značne urýchliť, čo si kanál ich kvality aj určite zaslúži a vlastne ani nerozumiem, prečo tam už dávno nie sú.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vrchol drzosti je to mluvení za hráče. A snaha ovlivňovat výsledek recenzí jen ukazuje na vlastní nedostatky. Osobně používám poslední dekádu v herním počítači NV, ale s takovou s tím asi zase brzo přestanu a příště se nejprve poohlédnu po AMD.....

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsem to komentoval v minulem clanku, NVidia je uzasna, prinasi nove skvele veci pro nas hrace. PhysX, Hairworks, Raytracing, bozi technologie.
Jejich marketingove oddeleni je napresdrzku, opakovane nasira i cast priznivcu a dela nepochopitelne veci, skoro by se chtelo rict, ze namirene proti svym zakaznikum.
Mozna se nekdo v NVidii vzhledl v Apple a mysli si, ze je to ta spravna cesta. Je to hovadina. Blbcu je na svete omezenej pocet a vsichni uz jsou u Apple. Jestli s tim Huang rychle neco neudela, doplati na to!!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Boží technologie, to je něco jako boží boty Ala Bundy?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

:-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není o náladové pubescentce. Když vás velcí chtějí odstřihnout, chovají se úplně stejně.
Například jsem měl distribuční smlouvu nejvyšší úrovně od určitého výrobce fotoaparátů. Měl jsem podepsanou smlouvu, pravidelně jsem procházel školením s písemným opakováním, mnohdy hodnoceno prvním místem. Na prodejně doteďka mám certifikát - jako vzpomínku.
Jednoho krásného dne jim volám, že nejsem mezi prodejci v akci cashback. Ať mě tam zařadí (občas zapomněli).
Tentokrát se mi dostalo odpovědi:
"Máte s námi podepsanou smlouvu?"
"Jasně, mám."
"Tu novou?"
"Jakkou novou?"
"Před dvěma měsíci se podepisovaly nové a ty staré už neplatí. Už vás do cashback akce nedáme"
Ale, že by se někdo namáhal dát vědět, že smlouva, kvůli které jsme byli nuceni nabrat zboží za 3/4 míče už neplatí, že pokud jedna strana vypoví smlouvu, je minimálně slušnost, to té druhé straně alespoň dát vědět... nic. Pak jsem 2 roky vyprodával to zboží pod cenou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To musela být vážně super smlouva, když si ji jedna strana jentak mohla beztrestně jednostranně vypovědět....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.