Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

nVidia představila vývojářskou platformu pro DirectX 10

nVidia FX Composer 2

Společnost nVidia nezůstává od uvedení GeForce 8800, prvních grafických karet generace DirectX 10, pouze u „doprovodných prvků“ jako CUDA, ale připravila pro herní studia rovnou celou vývojářskou platformu pro toto rozhraní. Pod názvem nVidia Developer Toolkit se skrývá komplexní soubor nástrojů pro vývoj na této platformě. Na čelním místě stojí SDK 10 zahrnující jak DirectX 10 a OpenGL, tak právě i ukázkové kódy pro vývoj v rámci CUDA, vše doprovázeno komplexní dokumentací a ukázkovými filmy. Dále nechybí nástroje pro práci s texturami (základní knihovny a soubor plug-inů s podporou DirectX 10 a CUDA), firemní nástroj pro debugging a profilování GPU aplikací pro Vista/DirectX 10 s názvem PerfKit 5/PerfHUD 5 nyní umožňující pokročilejší zpracování úloh za běhu. Dalším prvek je ShaderPerf 2, který poskytuje detailní analýzu výkonu shaderových úloh, přičemž plně podporuje nejnovější verze ovladčů. FX Composer 2 pak slouží k authoringu shaderových úloh pro rozhraní DirectX, OpenGL (samozřejmě s podporou HLSL), Cg a Collada FX. Vše je doprovázeno rozsáhlou kolekcí shaderových kódů demonstrujících více než 100 shader efektů shrnutých pod označení Shader Library.

Celý kit pak nVidia předváděla na Game Developers Conference 2007 v San Franciscu, momentálně jej při vývoji používá známé herní studio Crytek (Far Cry, Crysis), konkrétně zmiňují právě využití při testování, analýze výkonu napsaného kódu či optimalizacích, dalšími, kteří kit využívají jsou například vývojáři z Rockstar (série Grand Theft Auto, Max Payne). Zájemcům jsou pak tyto nástroje k dispozici na jim určených stránkách pro vývojáře.

Zdroje: 

Galerie ke článku

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku nVidia představila vývojářskou platformu pro DirectX 10

Pátek, 9 Březen 2007 - 15:12 | Anonym | To je bezva, že má nVidie už takové prostředky...
Pátek, 9 Březen 2007 - 14:53 | Anonym | a takhle něakej "přídavnej modul" do...

Zobrazit diskusi