nVidia SDK 10 a Shader Model 5.0
O kompletní vývojářské platformě pro (nejen) DirectX 10 generaci jsme si povídali ani ne před týdnem, dnes si tyto informace doplníme o více než zajímavou „třešničku na dortu“. Přestože totiž Shader Model 4.0 podporovaný v generaci GeForce 8800 (a budoucích Radeonech X2900) vlastně ještě ani nikdo pořádně v praxi nevyužívá, tedy rozhodně ne žadné herní tituly, právě nVidia SDK 10 obsahuje Cg profily podporující i budoucí Shader Model 5.0, konkrétně pak prvky s výmluvnými názvy Fragment50, Vertex50 a Geometry50, které mají na starosti odpovídající shadery a příslušné elementární výpočty pixel, vertex a geometry shaderů verze 5.0.
V této souvislosti se pak hovoří o budoucích grafikách nVidia stavějících na GPU G90, kterých bychom se měli dočkat ještě letos a právě jimž mnozí přisuzují jak schopnosti Shader Modelu 5.0, tak samotných DirectX ve verzi 10.1. Co ta budou zvládat, jsme si detailně rozebrali loni v září. Nicméně pokud opustíme rovinu vývojářských nástrojů, nijak brzkou razantnější implementaci schopností Shader Modelu 5.0 samozřejmě v dohledné době nečkejme, ostatně i Shader Model 4.0 na své uplatnění teprve čeká a většinou si dnes herní vývojáři vystačí s částečnou implementací Shader Modelu 3.0.