Nvidia Shield 2 zapřáhne grafické jádro PC
Informace na téma herní konzole Shield (2), které se objevily v posledních dvou týdnech, jsou poměrně nesourodé. Nejdříve se objevila zvěst, že nový Shield nebude koncipovaný jako mobilní herní konzole, ale spíše jako tablet a k uvedení dojde koncem července. Podle jiných zdrojů Shield vyjde v srpnu a opět půjde o klasickou mobilní konzoli. Nakonec tyto verze se vzájemně nevylučují, takže můžeme připustit i obě možnosti, tedy že jsou v přípravě dvě verze.
Možná zajímavější je zjištění, že nový Shield bude schopný spojení s osobním počítačem, jehož grafickou kartu využije pro zvýšení výkonu, díky čemuž rozběhá hry na stejné grafické úrovni, jakou nabízejí klasické herní konzole.
Tento koncept do jisté míry připomíná „streaming service“ Nvidie pro stávající Shield; lišit se bude v tom, že na diskrétní grafické jádro nepřesune veškerou zátěž, ale jen určitou část. Zda půjde o jakési asymetrické SLI, nebo půjde o rozložení podle typu úloh (rendering, AI, fyzika...), případně o něco na způsob Hydry, není z dosavadních informací jasné. Podmínkou samozřejmě bude přítomnost nějakého softwarově kompatibilního a hardwarově vhodně vybaveného počítače v okolí.