14. 5. 2019 - 12:10https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskusecelkom dobre dopadol pre radeony aj novy Rage 2 (Vulkan)
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE_2/4.html
skoda ze netestovali aj cpu vytazenie a vyuzitie cores
https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse#comment-1255265
+
Tak v případě Vulkanu se docela divím že driver dokázal zvednout tak hodně výkon v jednom titulu. U Implementace Vulkanu za výkonem stojí primárně vývojář, pokud tto někde drhne je to primárně jeho chyba protože to implementoval špatně.
Vulkan a obecně low level api dávají více možností vývojářům potunin lépe výkon, na druhou stranu je to taky mocný nástroj k tomu něco podělat.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Tak v případě Vulkanu se
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
14. 5. 2019 - 12:30https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuseTak v případě Vulkanu se docela divím že driver dokázal zvednout tak hodně výkon v jednom titulu. U Implementace Vulkanu za výkonem stojí primárně vývojář, pokud tto někde drhne je to primárně jeho chyba protože to implementoval špatně.
Vulkan a obecně low level api dávají více možností vývojářům potunin lépe výkon, na druhou stranu je to taky mocný nástroj k tomu něco podělat.https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse#comment-1255268
+
GameWorks by Evil Khronos... Jen mě zaráží (teda vlastně ani ne), že GameWorks si vždy tak hájil, zatím co Vulkán je očividně mířené zlo proti tvému grálu Nvidii. :)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
GameWorks by Evil Khronos...
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
14. 5. 2019 - 13:21https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuseGameWorks by Evil Khronos... Jen mě zaráží (teda vlastně ani ne), že GameWorks si vždy tak hájil, zatím co Vulkán je očividně mířené zlo proti tvému grálu Nvidii. :)https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse#comment-1255310
+
Netuším o čem mluvíš. Já nijak Vulkan nekritizuju, těším se třeba na implementaci do X-Plane, která aktuálně běží a bude nahrazovat OGL. Bude to posun kupředu, kdy už to nebude muset být tak závislé na single thread výkonu, bude to možné některou zátěž rozložit na více vláken.
Nicméně i lead programátor X-Plane jasně říká že tím že to je low level a dá se to psát na míru konkrétnímu HW, o kterém doteď nemusel nic vědět, tak to otevře možnost to napsat o hodně efektivně, ale také možnost to pěkně podělat. To samé platí i pro DX12.
Proto jsem překvapený že NV zásahem do driveru dokázala přinést tolik výkonu navíc, protože low level api jsou právě o tom že driver se do toho moc neangažuje.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Netuším o čem mluvíš. Já
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
14. 5. 2019 - 15:11https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuseNetuším o čem mluvíš. Já nijak Vulkan nekritizuju, těším se třeba na implementaci do X-Plane, která aktuálně běží a bude nahrazovat OGL. Bude to posun kupředu, kdy už to nebude muset být tak závislé na single thread výkonu, bude to možné některou zátěž rozložit na více vláken.
Nicméně i lead programátor X-Plane jasně říká že tím že to je low level a dá se to psát na míru konkrétnímu HW, o kterém doteď nemusel nic vědět, tak to otevře možnost to napsat o hodně efektivně, ale také možnost to pěkně podělat. To samé platí i pro DX12.
Proto jsem překvapený že NV zásahem do driveru dokázala přinést tolik výkonu navíc, protože low level api jsou právě o tom že driver se do toho moc neangažuje.https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse#comment-1255328
+
Porovnanie s Gameworks nie je na mieste. Fíčury využívajúce Gameworks knižnicu boli vždy v hrách volitelné takže si mal vždy na výber či uprednostníš lepšiu grafiku alebo viac FPS. Zatiaľčo ak sa nejaká hra napíše na mieru určitým grafikám, tak to ovplyvní všetkých. Khronos s týmto tiež nemá nič spoločné. Keď si zoberieš výsledky čo sem linkol skaven vyššie vo Vulkane v Rage 2, kde sa napríklad v článku spomínané GTX 1660 a RX 590 od seba moc nelíšia (a celkovo sú výsledky Radeonov tam kde by sa aj dali očakávať), tak tu máš dosť extrémny rozdiel 20tich FPS čo podľa mňa nie je v poriadku. Viem si predstaviť, že ak by to bolo naopak, tak tu teraz čítame v komentároch o podvode a zákernej firme NVIDIA. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Porovnanie s Gameworks nie je
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
15. 5. 2019 - 11:52https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskusePorovnanie s Gameworks nie je na mieste. Fíčury využívajúce Gameworks knižnicu boli vždy v hrách volitelné takže si mal vždy na výber či uprednostníš lepšiu grafiku alebo viac FPS. Zatiaľčo ak sa nejaká hra napíše na mieru určitým grafikám, tak to ovplyvní všetkých. Khronos s týmto tiež nemá nič spoločné. Keď si zoberieš výsledky čo sem linkol skaven vyššie vo Vulkane v Rage 2, kde sa napríklad v článku spomínané GTX 1660 a RX 590 od seba moc nelíšia (a celkovo sú výsledky Radeonov tam kde by sa aj dali očakávať), tak tu máš dosť extrémny rozdiel 20tich FPS čo podľa mňa nie je v poriadku. Viem si predstaviť, že ak by to bolo naopak, tak tu teraz čítame v komentároch o podvode a zákernej firme NVIDIA. :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse#comment-1255568
+
ono sa to da celkom jednoducho. spustia nejake testy ze co robi problemy a tie problemove veci sa bud zjednodusia alebo sa eleminuju takze to ani grafika nedostane na spracovanie.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
ono sa to da celkom
stevocz https://diit.cz/profil/stevocz
14. 5. 2019 - 13:57https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuseono sa to da celkom jednoducho. spustia nejake testy ze co robi problemy a tie problemove veci sa bud zjednodusia alebo sa eleminuju takze to ani grafika nedostane na spracovanie.https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse#comment-1255313
+
Ale když volám 1:1 přímo GPU, tak ten driver tam nemá co dělat. Jen to zprostředkuje. Pokud to změní, tak už autor driveru mění implementaci vývojáře a to jde proti povaze low level api, leda to low level api vlastně neimplementuje až tak low level featury
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ale když volám 1:1 přímo GPU,
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
14. 5. 2019 - 15:36https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuseAle když volám 1:1 přímo GPU, tak ten driver tam nemá co dělat. Jen to zprostředkuje. Pokud to změní, tak už autor driveru mění implementaci vývojáře a to jde proti povaze low level api, leda to low level api vlastně neimplementuje až tak low level featuryhttps://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse#comment-1255343
+
Nevolas. Vulkan je "low level" ale to neznamena ze pracujes primo s hardwarem. Delat primo s GPU muze jenom kernel a drivery. Uvedom si, ze muzes mit pustenych trebars tucet aplikaci pouzivajicich Vulkan API, pricemz kazda z nich potrebuje nejake prostredky, a spolecne muzou velmi snadno prekrocit to co nabizi hardware. Defacto uz dve aplikace prekracuji to co nabizi dnesni hardware - napr vsechny Intel a AMD grafiky maji jenom jednu "graphics queue".
> leda to low level api vlastně neimplementuje až tak low level featury
Zalezi v porovnani s cim. Proti OpenGL je to low level API. Proti tomu co je v kernelu je to high-level API.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
> Ale když volám 1:1 přímo
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
14. 5. 2019 - 18:07https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse> Ale když volám 1:1 přímo GPU
Nevolas. Vulkan je "low level" ale to neznamena ze pracujes primo s hardwarem. Delat primo s GPU muze jenom kernel a drivery. Uvedom si, ze muzes mit pustenych trebars tucet aplikaci pouzivajicich Vulkan API, pricemz kazda z nich potrebuje nejake prostredky, a spolecne muzou velmi snadno prekrocit to co nabizi hardware. Defacto uz dve aplikace prekracuji to co nabizi dnesni hardware - napr vsechny Intel a AMD grafiky maji jenom jednu "graphics queue".
> leda to low level api vlastně neimplementuje až tak low level featury
Zalezi v porovnani s cim. Proti OpenGL je to low level API. Proti tomu co je v kernelu je to high-level API.https://diit.cz/clanek/nvidia-trochu-vylepsila-vykon-ve-world-war-z-pod-vulkanem/diskuse#comment-1255361
+
celkom dobre dopadol pre radeony aj novy Rage 2 (Vulkan)
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE_2/4.html
skoda ze netestovali aj cpu vytazenie a vyuzitie cores
Tak v případě Vulkanu se docela divím že driver dokázal zvednout tak hodně výkon v jednom titulu. U Implementace Vulkanu za výkonem stojí primárně vývojář, pokud tto někde drhne je to primárně jeho chyba protože to implementoval špatně.
Vulkan a obecně low level api dávají více možností vývojářům potunin lépe výkon, na druhou stranu je to taky mocný nástroj k tomu něco podělat.
GameWorks by Evil Khronos... Jen mě zaráží (teda vlastně ani ne), že GameWorks si vždy tak hájil, zatím co Vulkán je očividně mířené zlo proti tvému grálu Nvidii. :)
Netuším o čem mluvíš. Já nijak Vulkan nekritizuju, těším se třeba na implementaci do X-Plane, která aktuálně běží a bude nahrazovat OGL. Bude to posun kupředu, kdy už to nebude muset být tak závislé na single thread výkonu, bude to možné některou zátěž rozložit na více vláken.
Nicméně i lead programátor X-Plane jasně říká že tím že to je low level a dá se to psát na míru konkrétnímu HW, o kterém doteď nemusel nic vědět, tak to otevře možnost to napsat o hodně efektivně, ale také možnost to pěkně podělat. To samé platí i pro DX12.
Proto jsem překvapený že NV zásahem do driveru dokázala přinést tolik výkonu navíc, protože low level api jsou právě o tom že driver se do toho moc neangažuje.
Porovnanie s Gameworks nie je na mieste. Fíčury využívajúce Gameworks knižnicu boli vždy v hrách volitelné takže si mal vždy na výber či uprednostníš lepšiu grafiku alebo viac FPS. Zatiaľčo ak sa nejaká hra napíše na mieru určitým grafikám, tak to ovplyvní všetkých. Khronos s týmto tiež nemá nič spoločné. Keď si zoberieš výsledky čo sem linkol skaven vyššie vo Vulkane v Rage 2, kde sa napríklad v článku spomínané GTX 1660 a RX 590 od seba moc nelíšia (a celkovo sú výsledky Radeonov tam kde by sa aj dali očakávať), tak tu máš dosť extrémny rozdiel 20tich FPS čo podľa mňa nie je v poriadku. Viem si predstaviť, že ak by to bolo naopak, tak tu teraz čítame v komentároch o podvode a zákernej firme NVIDIA. :-)
ono sa to da celkom jednoducho. spustia nejake testy ze co robi problemy a tie problemove veci sa bud zjednodusia alebo sa eleminuju takze to ani grafika nedostane na spracovanie.
Ale když volám 1:1 přímo GPU, tak ten driver tam nemá co dělat. Jen to zprostředkuje. Pokud to změní, tak už autor driveru mění implementaci vývojáře a to jde proti povaze low level api, leda to low level api vlastně neimplementuje až tak low level featury
> Ale když volám 1:1 přímo GPU
Nevolas. Vulkan je "low level" ale to neznamena ze pracujes primo s hardwarem. Delat primo s GPU muze jenom kernel a drivery. Uvedom si, ze muzes mit pustenych trebars tucet aplikaci pouzivajicich Vulkan API, pricemz kazda z nich potrebuje nejake prostredky, a spolecne muzou velmi snadno prekrocit to co nabizi hardware. Defacto uz dve aplikace prekracuji to co nabizi dnesni hardware - napr vsechny Intel a AMD grafiky maji jenom jednu "graphics queue".
> leda to low level api vlastně neimplementuje až tak low level featury
Zalezi v porovnani s cim. Proti OpenGL je to low level API. Proti tomu co je v kernelu je to high-level API.
430.64 taky opravila 3 bezpečnostní díry (CVE‑2019‑5675; CVE‑2019‑5676; CVE‑2019‑5677).
[https://www.bleepingcomputer.com/news/security/nvidia-patches-high-sever...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.