Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia trochu vylepšila výkon ve World War Z pod Vulkanem

celkom dobre dopadol pre radeony aj novy Rage 2 (Vulkan)
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE_2/4.html
skoda ze netestovali aj cpu vytazenie a vyuzitie cores

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak v případě Vulkanu se docela divím že driver dokázal zvednout tak hodně výkon v jednom titulu. U Implementace Vulkanu za výkonem stojí primárně vývojář, pokud tto někde drhne je to primárně jeho chyba protože to implementoval špatně.

Vulkan a obecně low level api dávají více možností vývojářům potunin lépe výkon, na druhou stranu je to taky mocný nástroj k tomu něco podělat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

GameWorks by Evil Khronos... Jen mě zaráží (teda vlastně ani ne), že GameWorks si vždy tak hájil, zatím co Vulkán je očividně mířené zlo proti tvému grálu Nvidii. :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Netuším o čem mluvíš. Já nijak Vulkan nekritizuju, těším se třeba na implementaci do X-Plane, která aktuálně běží a bude nahrazovat OGL. Bude to posun kupředu, kdy už to nebude muset být tak závislé na single thread výkonu, bude to možné některou zátěž rozložit na více vláken.

Nicméně i lead programátor X-Plane jasně říká že tím že to je low level a dá se to psát na míru konkrétnímu HW, o kterém doteď nemusel nic vědět, tak to otevře možnost to napsat o hodně efektivně, ale také možnost to pěkně podělat. To samé platí i pro DX12.

Proto jsem překvapený že NV zásahem do driveru dokázala přinést tolik výkonu navíc, protože low level api jsou právě o tom že driver se do toho moc neangažuje.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Porovnanie s Gameworks nie je na mieste. Fíčury využívajúce Gameworks knižnicu boli vždy v hrách volitelné takže si mal vždy na výber či uprednostníš lepšiu grafiku alebo viac FPS. Zatiaľčo ak sa nejaká hra napíše na mieru určitým grafikám, tak to ovplyvní všetkých. Khronos s týmto tiež nemá nič spoločné. Keď si zoberieš výsledky čo sem linkol skaven vyššie vo Vulkane v Rage 2, kde sa napríklad v článku spomínané GTX 1660 a RX 590 od seba moc nelíšia (a celkovo sú výsledky Radeonov tam kde by sa aj dali očakávať), tak tu máš dosť extrémny rozdiel 20tich FPS čo podľa mňa nie je v poriadku. Viem si predstaviť, že ak by to bolo naopak, tak tu teraz čítame v komentároch o podvode a zákernej firme NVIDIA. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ono sa to da celkom jednoducho. spustia nejake testy ze co robi problemy a tie problemove veci sa bud zjednodusia alebo sa eleminuju takze to ani grafika nedostane na spracovanie.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale když volám 1:1 přímo GPU, tak ten driver tam nemá co dělat. Jen to zprostředkuje. Pokud to změní, tak už autor driveru mění implementaci vývojáře a to jde proti povaze low level api, leda to low level api vlastně neimplementuje až tak low level featury

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

> Ale když volám 1:1 přímo GPU

Nevolas. Vulkan je "low level" ale to neznamena ze pracujes primo s hardwarem. Delat primo s GPU muze jenom kernel a drivery. Uvedom si, ze muzes mit pustenych trebars tucet aplikaci pouzivajicich Vulkan API, pricemz kazda z nich potrebuje nejake prostredky, a spolecne muzou velmi snadno prekrocit to co nabizi hardware. Defacto uz dve aplikace prekracuji to co nabizi dnesni hardware - napr vsechny Intel a AMD grafiky maji jenom jednu "graphics queue".

> leda to low level api vlastně neimplementuje až tak low level featury

Zalezi v porovnani s cim. Proti OpenGL je to low level API. Proti tomu co je v kernelu je to high-level API.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

430.64 taky opravila 3 bezpečnostní díry (CVE‑2019‑5675; CVE‑2019‑5676; CVE‑2019‑5677).

[https://www.bleepingcomputer.com/news/security/nvidia-patches-high-sever...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.