tj. vykonnostne to bude moct byt zavedene tak v 2018, pre GTX680 a vyssie sa to snad (teraz) do hier zavadzat neoplati
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
tj. vykonnostne to bude moct
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
27. 10. 2014 - 13:58https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusetj. vykonnostne to bude moct byt zavedene tak v 2018, pre GTX680 a vyssie sa to snad (teraz) do hier zavadzat neoplatihttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740829
+
obávám se, že GTX680 to upočítá taktak jako demo, tj. bez další aplikační logiky... Takže ten rok 2018 je IMHO ještě hodně optimistický..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
obávám se, že GTX680 to
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
27. 10. 2014 - 14:34https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseobávám se, že GTX680 to upočítá taktak jako demo, tj. bez další aplikační logiky... Takže ten rok 2018 je IMHO ještě hodně optimistický..https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740851
+
Chce si to přeložit celou větu. GTX 680 zvládne 1 000 000 stébel pod 1ms (tzn přes 1000fps samotná stébla). "Pod 1 ms" je důležitá informace, protože říká že GTX 680 by to zvládla i se zbytkem scény s tímto počtem stébel bez viditelného snížení rychlosti (pokud jsme měli např 60fps, tak se nám sníží FPS nejhůře na cca 57 FPS).
Co nemám představu, je potřebné množství stébel aby to vypadalo realisticky (!= počet reálných stébel na normálním trávníku).
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Chce si to přeložit celou
ptipi https://diit.cz/profil/ptipi
27. 10. 2014 - 16:54https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseChce si to přeložit celou větu. GTX 680 zvládne 1 000 000 stébel pod 1ms (tzn přes 1000fps samotná stébla). "Pod 1 ms" je důležitá informace, protože říká že GTX 680 by to zvládla i se zbytkem scény s tímto počtem stébel bez viditelného snížení rychlosti (pokud jsme měli např 60fps, tak se nám sníží FPS nejhůře na cca 57 FPS).
Co nemám představu, je potřebné množství stébel aby to vypadalo realisticky (!= počet reálných stébel na normálním trávníku).https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740941
+
On tam rika: "A fully dynamic SIMULATION of one million blades of grass completes in under one millisecond." jestli sem dobre rozumel. Takze si myslim, ze do toho nepocita rendering. Kazdopadne podle me to vypada super a doufam, ze to implementujou do UE4.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
On tam rika: "A fully dynamic
Nigkdo https://diit.cz/profil/nigkdo
27. 10. 2014 - 18:42https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseOn tam rika: "A fully dynamic SIMULATION of one million blades of grass completes in under one millisecond." jestli sem dobre rozumel. Takze si myslim, ze do toho nepocita rendering. Kazdopadne podle me to vypada super a doufam, ze to implementujou do UE4.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740974
+
vida, to vypadá slibně, ale když by se to zkombinovalo s TresFX tak by bylo třeba SLi gtx 780. Určitě je to užitečnější než tuna blurů a vlnících efektů.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
vida, to vypadá slibně, ale
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
27. 10. 2014 - 13:59https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusevida, to vypadá slibně, ale když by se to zkombinovalo s TresFX tak by bylo třeba SLi gtx 780. Určitě je to užitečnější než tuna blurů a vlnících efektů.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740835
+
Na první pohled to vypadá velmi dobře. Ale kromě vizuálu to má nějaký pozitivní přínos? Aby to nedopadlo tak, že ve hře bude skvělá vlnící se a ohýbající se tráva, ale po vystřelení RPG do baráku se z něj jen mírně zakouří.. Já bych raději viděl, jak se do toho baráku udělá díra přibližně podle toho, jak to RPG přiletělo (úhel, výbuch). Dnes i ty nejlepší gamesy v tomto ranku (BF4, Red Faction) mají pouze předskriptované a "předrozbité" části budov.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Na první pohled to vypadá
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
27. 10. 2014 - 14:40https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseNa první pohled to vypadá velmi dobře. Ale kromě vizuálu to má nějaký pozitivní přínos? Aby to nedopadlo tak, že ve hře bude skvělá vlnící se a ohýbající se tráva, ale po vystřelení RPG do baráku se z něj jen mírně zakouří.. Já bych raději viděl, jak se do toho baráku udělá díra přibližně podle toho, jak to RPG přiletělo (úhel, výbuch). Dnes i ty nejlepší gamesy v tomto ranku (BF4, Red Faction) mají pouze předskriptované a "předrozbité" části budov.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740855
+
27. 10. 2014 - 14:49https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusejj, to mas pravdu. Ale lepsie trava ako vlasy:)https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740863
+
Tak to podepisuji, kdy už konečně začnou mít materiály aspoň přibližnou pevnost a realisticky se budou rozpadat pod výstřely různých ráží a nebo výbuchů trhavin. Představa že někdo vystřelí do baráku RPG a mne trefí oddělený kus zdi a já budu tuhej, je v dnešních hrách téměř Sci fi . Přitom výkon hardware na to je.
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
Tak to podepisuji, kdy už
Rafan https://diit.cz/profil/rafan
27. 10. 2014 - 15:25https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseTak to podepisuji, kdy už konečně začnou mít materiály aspoň přibližnou pevnost a realisticky se budou rozpadat pod výstřely různých ráží a nebo výbuchů trhavin. Představa že někdo vystřelí do baráku RPG a mne trefí oddělený kus zdi a já budu tuhej, je v dnešních hrách téměř Sci fi . Přitom výkon hardware na to je.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740895
+
Od boku bych střelil Half Life 3. Dvojka v tomto ohledu ve své době přinesla dost, předpokládám, že trojka na tom nebude hůř…
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Od boku bych střelil Half
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
27. 10. 2014 - 19:16https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseOd boku bych střelil Half Life 3. Dvojka v tomto ohledu ve své době přinesla dost, předpokládám, že trojka na tom nebude hůř…https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740983
+
Možná v singlu, ale jinak se obávám synchronizace client-server-client x 64 hráčů x alespoň mrzkých 10 tickrate serveru. Většina lidí si tohle představuje jak Hurvínek válku.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Možná v singlu, ale jinak se
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
28. 10. 2014 - 07:34https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseMožná v singlu, ale jinak se obávám synchronizace client-server-client x 64 hráčů x alespoň mrzkých 10 tickrate serveru. Většina lidí si tohle představuje jak Hurvínek válku.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741062
+
Tak ono to jde - viz BF4 servery. Jenže už menší granátovaná na Metru (které ten destrukční model má velmi, velmi malinký) velmi dobře dokáže odlišit servery přetížené od těch nepřetížených. Bohužel všechny jsou dnes virtualizované a je to poznat. A vydělávat chtějí všichni :-(
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tak ono to jde - viz BF4
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
28. 10. 2014 - 09:06https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseTak ono to jde - viz BF4 servery. Jenže už menší granátovaná na Metru (které ten destrukční model má velmi, velmi malinký) velmi dobře dokáže odlišit servery přetížené od těch nepřetížených. Bohužel všechny jsou dnes virtualizované a je to poznat. A vydělávat chtějí všichni :-(https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741081
+
Já to myslím ještě trochu jinak. Ber to tak, že v případě granátované se občas rozpadne nějaká ta zeď, jenže zásadní rozdíl je, že předscriptovaně. Na to není třeba žádný výkon na serverside, to je prostě jenom trigger kterej se pošle klientovi a tan spustí script. Pokud by mělo být všechno nescriptovaně zničitelný, musel by to počítat server a o pozici všech trosek dát vědět klientům a to pokud možno realtime a s tickrate razantně větším než 10 aby ta animace nevypadal jako nějaká legrace. Počítat něco u klienta je jedna věc, ale zařídit aby nenascriptovanou scénu viděli všichni stejně v multiplayeru je věc jiná.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Já to myslím ještě trochu
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
28. 10. 2014 - 09:42https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseJá to myslím ještě trochu jinak. Ber to tak, že v případě granátované se občas rozpadne nějaká ta zeď, jenže zásadní rozdíl je, že předscriptovaně. Na to není třeba žádný výkon na serverside, to je prostě jenom trigger kterej se pošle klientovi a tan spustí script. Pokud by mělo být všechno nescriptovaně zničitelný, musel by to počítat server a o pozici všech trosek dát vědět klientům a to pokud možno realtime a s tickrate razantně větším než 10 aby ta animace nevypadal jako nějaká legrace. Počítat něco u klienta je jedna věc, ale zařídit aby nenascriptovanou scénu viděli všichni stejně v multiplayeru je věc jiná.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741095
+
noooo... tím "prostým" skriptem si tak úplně nejsem jistý, stačí si zajít v BF4 na mapu Siege of Shanghai a postávat v okolí hroutícího se mrakodrapu.. Tím netvrdím, že to není skript a že není předem dáno, jak budou vypadat trosky.
Jsem samozřejmě realista a je mi jasné, že byť jen posun k tomu, že velké části trosek se budou chovat "fyzicky" a nikoli jako předskriptovaný kus kódu, který vždy skončí na stejném místě, je docela oříšek, zejména pro masivní MP hry. Tím spíše se ale domnívám, že to je směr, kterým by vývojáři měli napřít své úsilí, protože to je prvek hry, který hraní dělá pokaždé trochu jiným a má vliv na samotný průběh hry. A když jde tohle v BF dělat s autíčky, tanky apod. (myšleno jezdit s nimi po mapě, otočit je na střechu apod.), proč by totéž nešlo s většími částmi budov (alespoň pro začátek). Ano, je mi známo, že BF4server je znám jako "výkonová černá díra", ale zde jednoduše musí existovat nějaké řešení, i kdyby se výkon serveru měl paralelizovat mezi několik fyzických mašin (nebo např. GPGPU řešení...).
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
noooo... tím "prostým"
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
28. 10. 2014 - 11:43https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusenoooo... tím "prostým" skriptem si tak úplně nejsem jistý, stačí si zajít v BF4 na mapu Siege of Shanghai a postávat v okolí hroutícího se mrakodrapu.. Tím netvrdím, že to není skript a že není předem dáno, jak budou vypadat trosky.
Jsem samozřejmě realista a je mi jasné, že byť jen posun k tomu, že velké části trosek se budou chovat "fyzicky" a nikoli jako předskriptovaný kus kódu, který vždy skončí na stejném místě, je docela oříšek, zejména pro masivní MP hry. Tím spíše se ale domnívám, že to je směr, kterým by vývojáři měli napřít své úsilí, protože to je prvek hry, který hraní dělá pokaždé trochu jiným a má vliv na samotný průběh hry. A když jde tohle v BF dělat s autíčky, tanky apod. (myšleno jezdit s nimi po mapě, otočit je na střechu apod.), proč by totéž nešlo s většími částmi budov (alespoň pro začátek). Ano, je mi známo, že BF4server je znám jako "výkonová černá díra", ale zde jednoduše musí existovat nějaké řešení, i kdyby se výkon serveru měl paralelizovat mezi několik fyzických mašin (nebo např. GPGPU řešení...).https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741127
+
Kdysi jsem cetl rozhovor s Danem Vavrou (Kingdom Come) a v nem padla rec na podobne tema, a on rikal ze napsat to by nebyl takovy problem, ale pry to limituje velikost graficke pameti,
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Kdysi jsem cetl rozhovor s
TheKrzy https://diit.cz/profil/krzy
27. 10. 2014 - 15:30https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseKdysi jsem cetl rozhovor s Danem Vavrou (Kingdom Come) a v nem padla rec na podobne tema, a on rikal ze napsat to by nebyl takovy problem, ale pry to limituje velikost graficke pameti,https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740897
+
A to já zase ano. Je to jedna z mála her, které se dají hrát opravdu týmově. A co se vizuálu týká, tak každé vydání BF něco přineslo něco nového, co jiný neměl (snad až na BF4, který je do značné míry recyklát BF2 a BF3), ale zase jako první přinesl Mantle..
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
A to já zase ano. Je to jedna
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
28. 10. 2014 - 09:08https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseA to já zase ano. Je to jedna z mála her, které se dají hrát opravdu týmově. A co se vizuálu týká, tak každé vydání BF něco přineslo něco nového, co jiný neměl (snad až na BF4, který je do značné míry recyklát BF2 a BF3), ale zase jako první přinesl Mantle..https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741085
+
A to je koho chyba že dnešne vraj AAA tituli sú len naskriptované blbosti.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
A to je koho chyba že dnešne
7R7 https://diit.cz/profil/7r7
27. 10. 2014 - 17:10https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseA to je koho chyba že dnešne vraj AAA tituli sú len naskriptované blbosti.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740949
+
Jednoznačně hráčů - kupují předražené sračky typu CoD číslo 21 a nebo x-tý level Battlefieldu. U toho BF je alespoň vidět nějaký progres..
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Jednoznačně hráčů - kupují
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
28. 10. 2014 - 11:44https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseJednoznačně hráčů - kupují předražené sračky typu CoD číslo 21 a nebo x-tý level Battlefieldu. U toho BF je alespoň vidět nějaký progres..https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741131
+
Řekl bych, ze hlavni vinik je vseobecna debilita vetsinove casti populace. Je to videt v ruznych aspektech života, proc by to zrovna u her mělo byt jinak.
Lide NECHTEJI (většina) slozite hry, nechteji u toho premyslet, idealne by nejradši, kdyby ani nemuseli hrat, a ta hra to hrala za ne a oni občas zmackli nejake tlacitko "pro ten pocit".
Proste to tak je a nebude to lepsi ...
vrele doporucuji film http://www.csfd.cz/film/185578-absurdistan/ , je to uzasna komedie, ovšem az prilis se blizi realite...
28. 10. 2014 - 11:58https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseŘekl bych, ze hlavni vinik je vseobecna debilita vetsinove casti populace. Je to videt v ruznych aspektech života, proc by to zrovna u her mělo byt jinak.
Lide NECHTEJI (většina) slozite hry, nechteji u toho premyslet, idealne by nejradši, kdyby ani nemuseli hrat, a ta hra to hrala za ne a oni občas zmackli nejake tlacitko "pro ten pocit".
Proste to tak je a nebude to lepsi ...
vrele doporucuji film http://www.csfd.cz/film/185578-absurdistan/ , je to uzasna komedie, ovšem az prilis se blizi realite...https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741135
+
Zrovna nedávno jsem na toto téme (film Idiocracy) spáchal příspěvek... bohužel jsem si nezazálohoval to video, na kterém dokazuji, že "už je to tady" a YewTube či autor to smázl... Nicméně pointa byla tato:
Idiocracy - proroctví se naplňuje http://www.imdb.com/title/tt0387808/?ref_=fn_al_tt_1
V roce 2006 vyšel film Idiocracy, jenž pojednával o vojákovi a sexuálně pracující dobrovolnici, jenž měli být pokusně uspáni na 1 rok. Ovšem zapletením velicího důstojníka do obchodu s lidským masem došlo k tomu, že se na experimentální subjekty zapomnělo a tito se náhodou probudili až v roce 2505 - tedy po 500 letech. Objeví se v civilizaci naprostých idiotů, kteří nejsou schopni řešit ani nejzákladnější problémy... a v televizi jako ukázku nejvyšší stupidity sleduje jedna z hlavních postav "show" nazvanou Ow! My balls! (Au! Moje koule!) - pro připomenutí: http://a.pomf.se/rkdklf.webm
Jeden by se zasmál a řekl si, že to odpovídá stupiditě lidí s IQ pod 40... ...ale máme rok 2014 a na YouTube se objevilo tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=t2oqV4yL5Eo
Jehož podstatnou část zabírají magoři z USA, vymýšlející nové a nové způsoby, jak se praštit mezi nohy s co největší intenzitou. Zdá se tedy, že film jsme předběhli o nějakých 491 let.
...
Nedivím se, že to video smazali. Jednak bych řekl, že prokazuje jejich idiotičnost, jednak kdyby to viděla pojišťovna, tak s nimi vypoví smlouvu ... a pochybuji, že někdy budou moci mít děti, takže kdyby to viděla jeich potencionální partnerka, tak... rozumně může vzát nohy na ramena :-O
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Zrovna nedávno jsem na toto
trodas https://diit.cz/profil/trodas
28. 10. 2014 - 22:41https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseZrovna nedávno jsem na toto téme (film Idiocracy) spáchal příspěvek... bohužel jsem si nezazálohoval to video, na kterém dokazuji, že "už je to tady" a YewTube či autor to smázl... Nicméně pointa byla tato:
Idiocracy - proroctví se naplňuje
http://www.imdb.com/title/tt0387808/?ref_=fn_al_tt_1
V roce 2006 vyšel film Idiocracy, jenž pojednával o vojákovi a sexuálně pracující dobrovolnici, jenž měli být pokusně uspáni na 1 rok. Ovšem zapletením velicího důstojníka do obchodu s lidským masem došlo k tomu, že se na experimentální subjekty zapomnělo a tito se náhodou probudili až v roce 2505 - tedy po 500 letech. Objeví se v civilizaci naprostých idiotů, kteří nejsou schopni řešit ani nejzákladnější problémy... a v televizi jako ukázku nejvyšší stupidity sleduje jedna z hlavních postav "show" nazvanou Ow! My balls! (Au! Moje koule!) - pro připomenutí:
http://a.pomf.se/rkdklf.webm
Jeden by se zasmál a řekl si, že to odpovídá stupiditě lidí s IQ pod 40... ...ale máme rok 2014 a na YouTube se objevilo tohle video:
http://www.youtube.com/watch?v=t2oqV4yL5Eo
Jehož podstatnou část zabírají magoři z USA, vymýšlející nové a nové způsoby, jak se praštit mezi nohy s co největší intenzitou. Zdá se tedy, že film jsme předběhli o nějakých 491 let.
...
Nedivím se, že to video smazali. Jednak bych řekl, že prokazuje jejich idiotičnost, jednak kdyby to viděla pojišťovna, tak s nimi vypoví smlouvu ... a pochybuji, že někdy budou moci mít děti, takže kdyby to viděla jeich potencionální partnerka, tak... rozumně může vzát nohy na ramena :-Ohttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741189
+
Jedinej film kterej nosim stále u sebe (v mobilu). Smutný je, že se to do takových rovin opravdu žene. Ono se stačí podívat na prvních 10 minut a člověk si řekne: "Sakra! Na tom něco je." Povzdych na konec. No ty vole...
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jedinej film kterej nosim
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
29. 10. 2014 - 08:01https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseJedinej film kterej nosim stále u sebe (v mobilu). Smutný je, že se to do takových rovin opravdu žene. Ono se stačí podívat na prvních 10 minut a člověk si řekne: "Sakra! Na tom něco je." Povzdych na konec. No ty vole...https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741207
+
3. 11. 2014 - 02:08https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse....a našel jsem to video, co už nejelo: http://youtube.com/watch?v=QGBhpWXTBYM
Co dodat?https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-742279
+
Pri blizsich pohladoch je trava nerealne riedka. To by muselo byt len par stebiel na 1 dm^2.
Nuz este tak 10^2-10^3 nasobok vykonu sucasnych high-endovych grafik, no a potom to touto metodou bude vyzerat aj trocha realisticky. Alebo pouzit totalne odlisnu metodu, 10^2-10^3 menej narocnu na vypoctovy vykon.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pri blizsich pohladoch je
Pjetro de https://diit.cz/profil/pjetro-de
27. 10. 2014 - 14:47https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusePri blizsich pohladoch je trava nerealne riedka. To by muselo byt len par stebiel na 1 dm^2.
Nuz este tak 10^2-10^3 nasobok vykonu sucasnych high-endovych grafik, no a potom to touto metodou bude vyzerat aj trocha realisticky. Alebo pouzit totalne odlisnu metodu, 10^2-10^3 menej narocnu na vypoctovy vykon.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740865
+
Větší sranda ovšem bude jak tahle uzavřená knihovna bude fungovat na kartách AMD, tedy pokud vůbec. Zase nám nVidia představuje funkci, která bude fungovat jen u ní. Že to tříští PC platformu, přidělává vývojářům práci, velmi špatně se to optimalizuje a defakto ještě více zdůrazňuje homogenost HW konzolí jí zjevně nevadí.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Větší sranda ovšem bude jak
Robin Seina https://diit.cz/profil/robin-seina
27. 10. 2014 - 14:48https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseVětší sranda ovšem bude jak tahle uzavřená knihovna bude fungovat na kartách AMD, tedy pokud vůbec. Zase nám nVidia představuje funkci, která bude fungovat jen u ní. Že to tříští PC platformu, přidělává vývojářům práci, velmi špatně se to optimalizuje a defakto ještě více zdůrazňuje homogenost HW konzolí jí zjevně nevadí.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740869
+
Radši takové věci vůbec nedělat, že jo. No, hlavně jestli podobné komentáře píšete i ve vztahu k Mantle :D
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Radši takové věci vůbec
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
27. 10. 2014 - 18:12https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseRadši takové věci vůbec nedělat, že jo. No, hlavně jestli podobné komentáře píšete i ve vztahu k Mantle :Dhttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740969
+
Nevím o tom že by Nvidia poskytovala Gameworks nebo PhysX AMD jako to právě AMD nabídla jí, stejně jako AMD otevřela mantle a pustila jej jako základ budoucí generace OpenGL
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Nevím o tom že by Nvidia
Robin Seina https://diit.cz/profil/robin-seina
27. 10. 2014 - 18:32https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseNevím o tom že by Nvidia poskytovala Gameworks nebo PhysX AMD jako to právě AMD nabídla jí, stejně jako AMD otevřela mantle a pustila jej jako základ budoucí generace OpenGLhttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740973
+
Ta věta mi nedává smysl. Každopádně jsem reagoval na "Že to tříští PC platformu". Mantle netříští PC platformu? Nějak si momentálně neumím představit nic, co by ji tříštilo víc.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Ta věta mi nedává smysl.
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
27. 10. 2014 - 18:43https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseTa věta mi nedává smysl. Každopádně jsem reagoval na "Že to tříští PC platformu". Mantle netříští PC platformu? Nějak si momentálně neumím představit nic, co by ji tříštilo víc.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740975
+
Je podstatný rozdíl v přístupu mezi tím, jestli vyvinu novou technologii a pak ji nabídnu zdarma každému kdo o ni požadá a dokonce ji navrhnu na otevřený standard a mezi tím, že vyvinu technologii, kterou si syslím pro sebe, a když už ji někomu nabídnu zdarma, udělám to pro jistotu jen v rámci binárek, aby si nikdo nemohl přečíst co jsem tam vlastně napsala a moji konkurenti nemohli tuto technologii nejen využít, ale ani alespoň bezproblémově podporovat.
Co tedy tříští hraní na PC? Technologie dostupná všem nebo ta která je v realtiě dostupná pouze někomu? Přípomínám, že Nvidia Mantle nepodporuje ne proto, že nemůže, nýbrž proto, že nechce.
+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
Je podstatný rozdíl v
Robin Seina https://diit.cz/profil/robin-seina
27. 10. 2014 - 18:53https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseJe podstatný rozdíl v přístupu mezi tím, jestli vyvinu novou technologii a pak ji nabídnu zdarma každému kdo o ni požadá a dokonce ji navrhnu na otevřený standard a mezi tím, že vyvinu technologii, kterou si syslím pro sebe, a když už ji někomu nabídnu zdarma, udělám to pro jistotu jen v rámci binárek, aby si nikdo nemohl přečíst co jsem tam vlastně napsala a moji konkurenti nemohli tuto technologii nejen využít, ale ani alespoň bezproblémově podporovat.
Co tedy tříští hraní na PC? Technologie dostupná všem nebo ta která je v realtiě dostupná pouze někomu? Přípomínám, že Nvidia Mantle nepodporuje ne proto, že nemůže, nýbrž proto, že nechce.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740977
+
PC tříští technologie, které nelze používat na všem. Mantle je open source? To mi asi uniklo, poprosím o odkaz.
Líbí se mi filozofie, že něco vyvinu, začnu to protlačovat, nabídnu to jako standard, a když o to někdo nestojí, tak je on, kdo tříští platformu. :D
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
PC tříští technologie, které
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
27. 10. 2014 - 19:04https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusePC tříští technologie, které nelze používat na všem. Mantle je open source? To mi asi uniklo, poprosím o odkaz.
Líbí se mi filozofie, že něco vyvinu, začnu to protlačovat, nabídnu to jako standard, a když o to někdo nestojí, tak je on, kdo tříští platformu. :Dhttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740979
+
Hm... možná vám to uniká, ale v tom článku není ani slovo o tom, že by Mantle bylo open source.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
Hm... možná vám to uniká, ale
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
27. 10. 2014 - 19:14https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseHm... možná vám to uniká, ale v tom článku není ani slovo o tom, že by Mantle bylo open source.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740981
+
Tady je citát přímo z anglického zdroje:
"Huddy told us AMD has done a "great deal of work" with the Khronos Group, the stewards of the OpenGL spec, on OpenGL Next. AMD has given the organization unfettered access to Mantle and told them, in so many words, "This is how we do it. If you want to take the same approach, go ahead." Khronos is free to take as many pages as it wants out of the Mantle playbook, and AMD will impose no restrictions, nor will it charge any licensing fees."
Představitel AMD tam přímo uvádí, že dali kompletní specifikace k dispozici Kronos group, která spravuje celé OpenGL. Sice to není to opensource v pravém slova smyslu, ale v rámci konsorcia Khronos, které čítá přibližně 100 firem, 30 osvojitelů a 24 řádných členů se za open source dá považovat.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Tady je citát přímo z
Robin Seina https://diit.cz/profil/robin-seina
27. 10. 2014 - 19:27https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseTady je citát přímo z anglického zdroje:
"Huddy told us AMD has done a "great deal of work" with the Khronos Group, the stewards of the OpenGL spec, on OpenGL Next. AMD has given the organization unfettered access to Mantle and told them, in so many words, "This is how we do it. If you want to take the same approach, go ahead." Khronos is free to take as many pages as it wants out of the Mantle playbook, and AMD will impose no restrictions, nor will it charge any licensing fees."
Představitel AMD tam přímo uvádí, že dali kompletní specifikace k dispozici Kronos group, která spravuje celé OpenGL. Sice to není to opensource v pravém slova smyslu, ale v rámci konsorcia Khronos, které čítá přibližně 100 firem, 30 osvojitelů a 24 řádných členů se za open source dá považovat.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740985
+
Jo, takže to není tak uplně otevřené, a nejsou to tak uplně zdrojové kódy, ale to už je detail. :)
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Jo, takže to není tak uplně
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
27. 10. 2014 - 19:37https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseJo, takže to není tak uplně otevřené, a nejsou to tak uplně zdrojové kódy, ale to už je detail. :)https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740989
+
Důležité v tomto smyslu je, že součástí Khronos Group je i Nvidia a další velcí molochové PC světa - seznam je tady: https://www.khronos.org/members/member_list a má kompletní specifikaci k dispozici. Kdo nemá komplet specifikaci k dispozici je široká veřejnost. Takže officiálně Mantle opensource není, ale defacto jej má k dispozici tolik lidí, že k opensource je. Hodně bych se divila, kdyby se kompletní příručka neválela někde volně ke stažení v hlubinách sítě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Důležité v tomto smyslu je,
Robin Seina https://diit.cz/profil/robin-seina
27. 10. 2014 - 19:44https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseDůležité v tomto smyslu je, že součástí Khronos Group je i Nvidia a další velcí molochové PC světa - seznam je tady: https://www.khronos.org/members/member_list a má kompletní specifikaci k dispozici. Kdo nemá komplet specifikaci k dispozici je široká veřejnost. Takže officiálně Mantle opensource není, ale defacto jej má k dispozici tolik lidí, že k opensource je. Hodně bych se divila, kdyby se kompletní příručka neválela někde volně ke stažení v hlubinách sítě.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740991
+
specifikace != zdrojové kódy k implementaci AMD. A čert ví, co vlastně AMD tomu konsorciu všechno dalo, fakt nevím, co si představit pod pojmem "Mantle playbook".
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
specifikace != zdrojové kódy
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
27. 10. 2014 - 19:52https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusespecifikace != zdrojové kódy k implementaci AMD. A čert ví, co vlastně AMD tomu konsorciu všechno dalo, fakt nevím, co si představit pod pojmem "Mantle playbook".https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740992
+
Ono jaksi DirectX a OGL také nejsou open source že, tak proč by tedy mělo být Mantle?.Jako každé API by mělo mít pouze otevřené specifikace, na které si ostatní IHV (včetně Nvidia) mohou napsat svůj vlastní driver. Myslím, že AMD určitě není ten, kdo tu tříští platformu, od toho jsou tu přece jiní :)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Ono jaksi DirectX a OGL také
webwalker https://diit.cz/profil/webwalker
27. 10. 2014 - 23:14https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseOno jaksi DirectX a OGL také nejsou open source že, tak proč by tedy mělo být Mantle?.Jako každé API by mělo mít pouze otevřené specifikace, na které si ostatní IHV (včetně Nvidia) mohou napsat svůj vlastní driver. Myslím, že AMD určitě není ten, kdo tu tříští platformu, od toho jsou tu přece jiní :)https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741035
+
Ale tu nikto netvrdí, že to musí byť Open Source len tu a na DD sa stále omiela že to bude Open Source.
Keď s niečim príde NV tak všetci bez akýchkoľvek info tvrdia že to bude uzavreté len pre grafiky od NV a pritom to nieje pravda viď HairWorks nieje to závislé na cude.
A keď s niečim príde AMD tak všetci tu tvrdia že to bude openSource a to tiež nieje pravda.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ale tu nikto netvrdí, že to
7R7 https://diit.cz/profil/7r7
28. 10. 2014 - 00:44https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseAle tu nikto netvrdí, že to musí byť Open Source len tu a na DD sa stále omiela že to bude Open Source.
Keď s niečim príde NV tak všetci bez akýchkoľvek info tvrdia že to bude uzavreté len pre grafiky od NV a pritom to nieje pravda viď HairWorks nieje to závislé na cude.
A keď s niečim príde AMD tak všetci tu tvrdia že to bude openSource a to tiež nieje pravda.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741053
+
PhysX bylo AMD nabídnuto, pokud vím. To jen pro pořádek..
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
PhysX bylo AMD nabídnuto,
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
28. 10. 2014 - 09:09https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusePhysX bylo AMD nabídnuto, pokud vím. To jen pro pořádek..https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741086
+
"ze to tříští PC platformu, přidělává vývojářům práci, velmi špatně se to optimalizuje a defakto ještě více zdůrazňuje homogenost HW konzolí jí zjevně nevadí."
Tak to moc nechápeš. Keby chceli vývojíári urobiť niečo takéto po svojom od nuly, mali by s tým ďaleko viac práce. A ak to bude integrované ako modul do herného engine-u, tak to bude viac artist view práca ako programovanie. Záleží od cieľového výsledku. A s tou optimalizáciou to radšej pomlčím. Že ty budeš jeden z tých fanúšikov AMD čo ani nepracujú v IT, ale presne vedia čo je zle optimalizované?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
"ze to tříští PC platformu,
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
27. 10. 2014 - 22:07https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse"ze to tříští PC platformu, přidělává vývojářům práci, velmi špatně se to optimalizuje a defakto ještě více zdůrazňuje homogenost HW konzolí jí zjevně nevadí."
Tak to moc nechápeš. Keby chceli vývojíári urobiť niečo takéto po svojom od nuly, mali by s tým ďaleko viac práce. A ak to bude integrované ako modul do herného engine-u, tak to bude viac artist view práca ako programovanie. Záleží od cieľového výsledku. A s tou optimalizáciou to radšej pomlčím. Že ty budeš jeden z tých fanúšikov AMD čo ani nepracujú v IT, ale presne vedia čo je zle optimalizované?https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741019
+
Tak abych řekl pravdu, tak trávu mi to vůbec nepřipomíná. Ono se totiž stěží najde místo, kde by rostla čistě jen tráva a to snad dokonce jen jeden druh, takže to působí naprosto nepřirozeně.
To mi to spíš připomíná listy rákosí, jen tomu schází ty středové stvoly.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Tak abych řekl pravdu, tak
CCblue https://diit.cz/profil/ccblue
27. 10. 2014 - 15:11https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseTak abych řekl pravdu, tak trávu mi to vůbec nepřipomíná. Ono se totiž stěží najde místo, kde by rostla čistě jen tráva a to snad dokonce jen jeden druh, takže to působí naprosto nepřirozeně.
To mi to spíš připomíná listy rákosí, jen tomu schází ty středové stvoly.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740885
+
Jako technologické demo bych to chápal, ale k čemu by někomu byla simulace trávy, kterou taktak stíhá highend grafika a nic dalšího. Na extra náročný grass simulátor dobré, ale na rpg z mongolského prostředí tomu chybí výkon na modelování těch stovek koní a jezdců.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Jako technologické demo bych
real vlask https://diit.cz/profil/vlask
27. 10. 2014 - 15:49https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseJako technologické demo bych to chápal, ale k čemu by někomu byla simulace trávy, kterou taktak stíhá highend grafika a nic dalšího. Na extra náročný grass simulátor dobré, ale na rpg z mongolského prostředí tomu chybí výkon na modelování těch stovek koní a jezdců.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740909
+
Ďaľší čo ani nevie čítať ale hlavne že si kopne, mimochodom toto nieje TressFX čiže to až tak výkon nežere
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Ďaľší čo ani nevie čítať ale
7R7 https://diit.cz/profil/7r7
27. 10. 2014 - 17:04https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseĎaľší čo ani nevie čítať ale hlavne že si kopne, mimochodom toto nieje TressFX čiže to až tak výkon nežerehttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740945
+
Pořád je to nereálné, ta tráva se měla částečně narovnat.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Pořád je to nereálné, ta
Pavel Kmotr https://diit.cz/profil/pavel-kmotr
27. 10. 2014 - 16:44https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusePořád je to nereálné, ta tráva se měla částečně narovnat.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740935
+
Jasné je to na exkrement lebo stým prišla NV ale keď so svojim riešením GrassFX príde AMD tak to bude bomba :-), síce prvá verzia sa bude plaziť aj pri 290X ale oni to nejako dobojujú.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Jasné je to na exkrement lebo
7R7 https://diit.cz/profil/7r7
27. 10. 2014 - 17:09https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseJasné je to na exkrement lebo stým prišla NV ale keď so svojim riešením GrassFX príde AMD tak to bude bomba :-), síce prvá verzia sa bude plaziť aj pri 290X ale oni to nejako dobojujú.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740947
+
Srandovní, jak se tráva po zválení vlní stejně jako před ním. A při pohledu do dálky vlnící se plocha rychle končí a dát tráva zase jen tupě trčí.
Otázka ovšem zní: Jaký to bude mít vliv na hratelnost a zábavnost her? Slintat nad grafickou dokonalostí je nuda.
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Srandovní, jak se tráva po
Pety https://diit.cz/profil/petyy
27. 10. 2014 - 17:48https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseSrandovní, jak se tráva po zválení vlní stejně jako před ním. A při pohledu do dálky vlnící se plocha rychle končí a dát tráva zase jen tupě trčí.
Otázka ovšem zní: Jaký to bude mít vliv na hratelnost a zábavnost her? Slintat nad grafickou dokonalostí je nuda.
https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740961
+
Souhlas. Mně stačilo už jaká byla tráva v Far Cry - nic víc nepotřebuji ke štěstí. Hratelnost je stejně základ.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Souhlas. Mně stačilo už jaká
trodas https://diit.cz/profil/trodas
27. 10. 2014 - 22:52https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseSouhlas. Mně stačilo už jaká byla tráva v Far Cry - nic víc nepotřebuji ke štěstí. Hratelnost je stejně základ. https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741033
+
"které pro objektivní posouzení doporučuje přehrávat v 1080p"
Pro objektivní sotva, u takového videa na Youtube nepomůže ani svěcená (možná 4K zmenšené na 1080p). Chvilku jsem přemýšlel, jestli to doskakování stébel na pozadí je změna LOD, než jsem si uvědomil, že asi ne.
Když vidím u některých videí tu "digitální kvalitu", tak se mi stýská po analogu. Ten sice šuměl, občas zrnil, zato v obraze nechyběla polovina detailů (teda VHS žehlila slušně, ale i tak to bylo lepší než kvalita u poloviny seriálů, co se někde válí na netu). S těmi pěti rekompresemi, kterými už projde každé druhé nasdílené video, se nám ta výhoda digitálního záznamu jaksi... vytrácí (ba naopak, je to snad ještě horší). Paradoxní je, ty stále lepší algoritmy se využívají hlavně pro... snížení bitrate.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
"které pro objektivní
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
27. 10. 2014 - 19:42https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse"které pro objektivní posouzení doporučuje přehrávat v 1080p"
Pro objektivní sotva, u takového videa na Youtube nepomůže ani svěcená (možná 4K zmenšené na 1080p). Chvilku jsem přemýšlel, jestli to doskakování stébel na pozadí je změna LOD, než jsem si uvědomil, že asi ne.
Když vidím u některých videí tu "digitální kvalitu", tak se mi stýská po analogu. Ten sice šuměl, občas zrnil, zato v obraze nechyběla polovina detailů (teda VHS žehlila slušně, ale i tak to bylo lepší než kvalita u poloviny seriálů, co se někde válí na netu). S těmi pěti rekompresemi, kterými už projde každé druhé nasdílené video, se nám ta výhoda digitálního záznamu jaksi... vytrácí (ba naopak, je to snad ještě horší). Paradoxní je, ty stále lepší algoritmy se využívají hlavně pro... snížení bitrate.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-740972
+
Tleskám, konečně snad přestane být místo trávy jen nudná textura. Sice to má pořád k realitě daleko, ale aspoň je vidět pokrok.
Bohužel to asi zase dopadne jako PhysX - všichni se jim na to vybodnou.
Pro srovnání doporučuji http://youtu.be/BuJOSjGcUU0
Nechápu, proč už dávno neni běžné mít v PC nějaký fyzikální akcelerátor nebo se nevyužívá integrovaných grafik, ale to bych po intelu asi chtěl moc, stejně jako se vysral na Devils canyon.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Tleskám, konečně snad
Maor https://diit.cz/profil/abc-cba
27. 10. 2014 - 21:56https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseTleskám, konečně snad přestane být místo trávy jen nudná textura. Sice to má pořád k realitě daleko, ale aspoň je vidět pokrok.
Bohužel to asi zase dopadne jako PhysX - všichni se jim na to vybodnou.
Pro srovnání doporučuji http://youtu.be/BuJOSjGcUU0
Nechápu, proč už dávno neni běžné mít v PC nějaký fyzikální akcelerátor nebo se nevyužívá integrovaných grafik, ale to bych po intelu asi chtěl moc, stejně jako se vysral na Devils canyon.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741009
+
"Bohužel to asi zase dopadne jako PhysX - všichni se jim na to vybodnou."
1. Hry s HW PhysXom stále vychádzajú a dokonca viac ako Mantle či TressFX. Vlastne TressFX sa použilo za 2 roky 2krát a ešte som nevidel nikoho prehlásiť že ide o mŕtvolu či sa na to vývojári vybodli.
2. Vychádzaš asi z toho, že to pôjde iba na grafikách NV. Odkiaľ to berieš? Ja som nenašiel že by to bolo závislé na CUDe. Skôr to bude ako s Hairworks a teda direct compute.
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
"Bohužel to asi zase dopadne
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
27. 10. 2014 - 22:01https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse"Bohužel to asi zase dopadne jako PhysX - všichni se jim na to vybodnou."
1. Hry s HW PhysXom stále vychádzajú a dokonca viac ako Mantle či TressFX. Vlastne TressFX sa použilo za 2 roky 2krát a ešte som nevidel nikoho prehlásiť že ide o mŕtvolu či sa na to vývojári vybodli.
2. Vychádzaš asi z toho, že to pôjde iba na grafikách NV. Odkiaľ to berieš? Ja som nenašiel že by to bolo závislé na CUDe. Skôr to bude ako s Hairworks a teda direct compute. https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741017
+
oni tě tu sice už omínuskovali, ale stejně
1)tak průměrně ročně vyjdou 4hry s PhysX, to moc za úspěch nepovažuju. Mantle už má na kontě taky ty 4, takže pindíci jsou nastejno.
2) Vycházím z toho, jak vypadá Hairworks v CoD a kolik her to plánuje použít. Akorát Witcher 3...
Ve výsledku jsou všechny tyhle zlepšováky jen hezký dema, který se ve hrách nikdy nepoužijou, aspoň, že to mantle bude okopírovaný v DX12 a nVidia to bude muset podporovat :-p
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
oni tě tu sice už
Maor https://diit.cz/profil/abc-cba
28. 10. 2014 - 20:14https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseoni tě tu sice už omínuskovali, ale stejně
1)tak průměrně ročně vyjdou 4hry s PhysX, to moc za úspěch nepovažuju. Mantle už má na kontě taky ty 4, takže pindíci jsou nastejno.
2) Vycházím z toho, jak vypadá Hairworks v CoD a kolik her to plánuje použít. Akorát Witcher 3...
Ve výsledku jsou všechny tyhle zlepšováky jen hezký dema, který se ve hrách nikdy nepoužijou, aspoň, že to mantle bude okopírovaný v DX12 a nVidia to bude muset podporovat :-phttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741177
+
1) od doby kdy PhysX patri pod Nvidii a je podporovan jejch GPU od roku 2008, tedy 6 let zpet, tak vzniklo 458 her s PhysX (asi polovina z nic pro všechny 3 platformy PC/Playstation/Xbox) a 47 z nich ma GPU akceleraci PhysX (plus 13 je ohaseno), takze bud neumis pocitat, nebo s téma 4 hrama za rok lzes :)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
1) od doby kdy PhysX patri
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
28. 10. 2014 - 21:53https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse1) od doby kdy PhysX patri pod Nvidii a je podporovan jejch GPU od roku 2008, tedy 6 let zpet, tak vzniklo 458 her s PhysX (asi polovina z nic pro všechny 3 platformy PC/Playstation/Xbox) a 47 z nich ma GPU akceleraci PhysX (plus 13 je ohaseno), takze bud neumis pocitat, nebo s téma 4 hrama za rok lzes :)https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741185
+
a) vzhľadom na to, že GPU PhysX je proprietárny, tak je to celkom v pohode. Aj tie 4 hry ročne. Mne tu totiž nejde o meranie pindíkov. Taký TressFX sa použil 2 krát za 2 roky a nikto z tých čo omieľajú PhysX ako mŕtvolu ho neprívlastkuje podobným spôsobom. To je to na čo som narážal. A čo sa týka PhysX ani nehovorím o tom, ako často sa používa jeho CPU varianta. Ale to ti už vysvetlil Stepan vyššie.
b) Hairworks mal premiéru v CoD a ďalšia hra bude Witcher. Nebojím sa o to, že sa objaví aj v ďalších hrách. Rovnako ako aj TressFX. Je to iba o tom s kým AMD alebo NVIDIA spolupracujú.
A to, že Mantle bude okopírované v DX12.... Prosím pekne toto sa nebude riešiť cez copy paste. DX12 pokiaľ viem bude iná implementácia rovnakej myšlienky. Ale Mantle to nebude. Tak isto ako TressFX nie je to okopírovaný Hairworks (či naopak).
BTW v prvom príspevku píšeš, že sa čuduješ prečo ešte nie je normálne mať v PC fyzikálny akcelerátor. No neviem. Ja taký akcelerátor mám - GTX460. A nie som sám. :-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
To, že ma omínuskuje pár
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
28. 10. 2014 - 22:45https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseTo, že ma omínuskuje pár fanúšikov AMD mi nevadí.
a) vzhľadom na to, že GPU PhysX je proprietárny, tak je to celkom v pohode. Aj tie 4 hry ročne. Mne tu totiž nejde o meranie pindíkov. Taký TressFX sa použil 2 krát za 2 roky a nikto z tých čo omieľajú PhysX ako mŕtvolu ho neprívlastkuje podobným spôsobom. To je to na čo som narážal. A čo sa týka PhysX ani nehovorím o tom, ako často sa používa jeho CPU varianta. Ale to ti už vysvetlil Stepan vyššie.
b) Hairworks mal premiéru v CoD a ďalšia hra bude Witcher. Nebojím sa o to, že sa objaví aj v ďalších hrách. Rovnako ako aj TressFX. Je to iba o tom s kým AMD alebo NVIDIA spolupracujú.
A to, že Mantle bude okopírované v DX12.... Prosím pekne toto sa nebude riešiť cez copy paste. DX12 pokiaľ viem bude iná implementácia rovnakej myšlienky. Ale Mantle to nebude. Tak isto ako TressFX nie je to okopírovaný Hairworks (či naopak).
BTW v prvom príspevku píšeš, že sa čuduješ prečo ešte nie je normálne mať v PC fyzikálny akcelerátor. No neviem. Ja taký akcelerátor mám - GTX460. A nie som sám. :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741191
+
Je rozhodně dobré zmínit, že ti nejde o pindíky a pak se Samanem honem hrdě nahlásit svých 458 a rovnou poukázat na nedostatečné 2x2 u heretické konkurence :-)
Míry jsem zcela záměrně nechal jako bezrozměrné. ;-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Je rozhodně dobré zmínit, že
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
29. 10. 2014 - 06:47https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseJe rozhodně dobré zmínit, že ti nejde o pindíky a pak se Samanem honem hrdě nahlásit svých 458 a rovnou poukázat na nedostatečné 2x2 u heretické konkurence :-)
Míry jsem zcela záměrně nechal jako bezrozměrné. ;-)https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741201
+
Tie čísla mali byť na podporu toho, že sa PhysX celkovo používa. Nebolo to na porovnanie s TressFX keďže ide o je niečo úplne iné. Bolo by to rovnako scestné ako keď sa kedysi takýmto spôsobom porovnával GPU PhysX, pričom autori takého porovnávania "náhodou" úplne ignorovali jeho CPU variantu. To im totižto nevyhovovalo.´A samozrejme ma vytáčajú hlúpe reči typu PhysX je mŕtvy s tým, že ho používa vyše 450 hier. Ešte aj s GPU PhysX vychádzajú hry celkom pravidelne. Nikdy som ale nič také od tých istých ľudí nepočul, že by bola mŕtva akákoľvek technológia od AMD bezohľadu na to ako často sa používa. Je to dosť pokrytecké.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Tie čísla mali byť na podporu
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
29. 10. 2014 - 07:15https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseTie čísla mali byť na podporu toho, že sa PhysX celkovo používa. Nebolo to na porovnanie s TressFX keďže ide o je niečo úplne iné. Bolo by to rovnako scestné ako keď sa kedysi takýmto spôsobom porovnával GPU PhysX, pričom autori takého porovnávania "náhodou" úplne ignorovali jeho CPU variantu. To im totižto nevyhovovalo.´A samozrejme ma vytáčajú hlúpe reči typu PhysX je mŕtvy s tým, že ho používa vyše 450 hier. Ešte aj s GPU PhysX vychádzajú hry celkom pravidelne. Nikdy som ale nič také od tých istých ľudí nepočul, že by bola mŕtva akákoľvek technológia od AMD bezohľadu na to ako často sa používa. Je to dosť pokrytecké.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741203
+
PhysX bez GPU akcelerace ale pro koncového uživatele neznamená nic. Z hlediska hráče je jedno, jestli hra využívá Havoc, CPU PhysX nebo jiné softwarové řešení, takže je nesmyslné tohle prezentovat jako konkurenční výhodu. Výhoda by byl GPU PhysX, který je hardwarově akcelerovaný - kolik her s jeho podporou vyšlo v letošním roce? Tak.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
PhysX bez GPU akcelerace ale
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 10. 2014 - 10:15https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusePhysX bez GPU akcelerace ale pro koncového uživatele neznamená nic. Z hlediska hráče je jedno, jestli hra využívá Havoc, CPU PhysX nebo jiné softwarové řešení, takže je nesmyslné tohle prezentovat jako konkurenční výhodu. Výhoda by byl GPU PhysX, který je hardwarově akcelerovaný - kolik her s jeho podporou vyšlo v letošním roce? Tak.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741227
+
"Z hlediska hráče je jedno, jestli hra využívá Havoc, CPU PhysX nebo jiné softwarové řešení, takže je nesmyslné tohle prezentovat jako konkurenční výhodu."
S týmto úplne súhlasím. A práve preto sa mi zdá nerelevatné porovnávanie Havocu s GPU PhysX, pretože Havoc k nemu proste alternatívu nemá.
Čo sa týka hier, tento rok vyšiel Daylight, Metro Redux (oproti predchodcom bolo upgradnuté SDK na 3.x), Borderlands Pre-Sequel a Lords of Fallen (vyšiel včera). Tento rok ešte má vyjsť Strife. Keďže Metro Redux sú 2 hry, máme to dokopy 5 hier za rok 2014. Ak nevíde ešte ďalšia o ktorej neviem. Pre budúci rok sú vo vývoji z tých veľkých Witcher 3, Batman Arkham Night, Project Cars či nový Warhammer 40000 (to sú tie o ktorých sa vie). Takže asi tak. Ak považujete za konkurenčnú výhodu Mantle pre AMD (koľko hier vyšlo s Mantle tento rok?), tak toto je rozhodne konkurenčná výhoda pre NV.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
"Z hlediska hráče je jedno,
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
29. 10. 2014 - 10:57https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse"Z hlediska hráče je jedno, jestli hra využívá Havoc, CPU PhysX nebo jiné softwarové řešení, takže je nesmyslné tohle prezentovat jako konkurenční výhodu."
S týmto úplne súhlasím. A práve preto sa mi zdá nerelevatné porovnávanie Havocu s GPU PhysX, pretože Havoc k nemu proste alternatívu nemá.
Čo sa týka hier, tento rok vyšiel Daylight, Metro Redux (oproti predchodcom bolo upgradnuté SDK na 3.x), Borderlands Pre-Sequel a Lords of Fallen (vyšiel včera). Tento rok ešte má vyjsť Strife. Keďže Metro Redux sú 2 hry, máme to dokopy 5 hier za rok 2014. Ak nevíde ešte ďalšia o ktorej neviem. Pre budúci rok sú vo vývoji z tých veľkých Witcher 3, Batman Arkham Night, Project Cars či nový Warhammer 40000 (to sú tie o ktorých sa vie). Takže asi tak. Ak považujete za konkurenčnú výhodu Mantle pre AMD (koľko hier vyšlo s Mantle tento rok?), tak toto je rozhodne konkurenčná výhoda pre NV.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741241
+
Battlefield 4
Battlefield 4: Second Assault
Thief
Plant vs. Zombies
Sniper Elite 3
Civilization: BE
za necelé tři týdny vyjde Dragon Age: Inquisition
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"Koľko hier vyšlo s Mantle
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 10. 2014 - 11:28https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse"Koľko hier vyšlo s Mantle tento rok?"
Battlefield 4
Battlefield 4: Second Assault
Thief
Plant vs. Zombies
Sniper Elite 3
Civilization: BE
za necelé tři týdny vyjde Dragon Age: Inquisitionhttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741259
+
letos vysel i Daylight, a řekl bych ze na prisi ro je krom CARS ještě hodne ocekavany StarCitizen který asi bude zazivat docela rozdvojeni osobnosti, protoze krom APEX ma mit i Mantle (mělo by jit o 3.3, tedy pobezi i na CPU, ale hodne vykonnych), z kuloaru Cytecu take prosakuje ze PhysX by mělo dostat vicero titulu které jsou nyní v priprave u ruznych stuii na jejich eginu
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
letos vysel i Daylight, a
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
29. 10. 2014 - 12:16https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseletos vysel i Daylight, a řekl bych ze na prisi ro je krom CARS ještě hodne ocekavany StarCitizen který asi bude zazivat docela rozdvojeni osobnosti, protoze krom APEX ma mit i Mantle (mělo by jit o 3.3, tedy pobezi i na CPU, ale hodne vykonnych), z kuloaru Cytecu take prosakuje ze PhysX by mělo dostat vicero titulu které jsou nyní v priprave u ruznych stuii na jejich eginuhttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741287
+
"z kuloaru Cytecu take prosakuje ze PhysX by mělo dostat vicero titulu které jsou nyní v priprave u ruznych stuii na jejich eginu"
Hovoríš o GPU PhysX? O StarCitizens som predpokladal, že víde až v roku 2016.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
"z kuloaru Cytecu take
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
29. 10. 2014 - 12:20https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse"z kuloaru Cytecu take prosakuje ze PhysX by mělo dostat vicero titulu které jsou nyní v priprave u ruznych stuii na jejich eginu"
Hovoríš o GPU PhysX? O StarCitizens som predpokladal, že víde až v roku 2016.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741293
+
Ono to vychází tak nějak po dílech, přičemž ke zkompletování by mělo dojít v roce 2016. Takže datum vydání jako takové je v podstatě několikaletý časový interval :-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Ono to vychází tak nějak po
no-X https://diit.cz/autor/no-x
29. 10. 2014 - 13:03https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseOno to vychází tak nějak po dílech, přičemž ke zkompletování by mělo dojít v roce 2016. Takže datum vydání jako takové je v podstatě několikaletý časový interval :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741308
+
jj GPU PhysX v podobe partiklu a Apexu, ale ten se od ted rozdvojuje taky na CPU a GPU verzi
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
jj GPU PhysX v podobe
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
29. 10. 2014 - 14:47https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusejj GPU PhysX v podobe partiklu a Apexu, ale ten se od ted rozdvojuje taky na CPU a GPU verzihttps://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741339
+
Dokonca tento update vyšiel teraz takže Warface je ďalšia hra s GPU PhysX na tento rok. To už je viac ako som čakal. :-)
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Toto bude asi jedna z nich:
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
29. 10. 2014 - 16:43https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuseToto bude asi jedna z nich:
http://www.dsogaming.com/videotrailer-news/cryteks-free-to-play-shooter-warface-gets-nvidias-gameworks-treatment/
Dokonca tento update vyšiel teraz takže Warface je ďalšia hra s GPU PhysX na tento rok. To už je viac ako som čakal. :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741377
+
Porovnání na videu dema je zbytecne, ukazují jen parametricke fyzikalni možnosti a ne co z toho dostane zkušený grafik. Podle všeho to funguje podobně jako scattery v 3d softech, tedy pokud si tam nalogujete několik různých modelu trávy, tak tam bude několik modelu trávy v takových poměrech jaké si urcite.
Jinak první hrou s touto travou ma bejt CARS.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Porovnání na videu dema je
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
28. 10. 2014 - 07:59https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskusePorovnání na videu dema je zbytecne, ukazují jen parametricke fyzikalni možnosti a ne co z toho dostane zkušený grafik. Podle všeho to funguje podobně jako scattery v 3d softech, tedy pokud si tam nalogujete několik různých modelu trávy, tak tam bude několik modelu trávy v takových poměrech jaké si urcite.
Jinak první hrou s touto travou ma bejt CARS.https://diit.cz/clanek/nvidia-turfeffects-gameworks/diskuse#comment-741065
+
tj. vykonnostne to bude moct byt zavedene tak v 2018, pre GTX680 a vyssie sa to snad (teraz) do hier zavadzat neoplati
obávám se, že GTX680 to upočítá taktak jako demo, tj. bez další aplikační logiky... Takže ten rok 2018 je IMHO ještě hodně optimistický..
Chce si to přeložit celou větu. GTX 680 zvládne 1 000 000 stébel pod 1ms (tzn přes 1000fps samotná stébla). "Pod 1 ms" je důležitá informace, protože říká že GTX 680 by to zvládla i se zbytkem scény s tímto počtem stébel bez viditelného snížení rychlosti (pokud jsme měli např 60fps, tak se nám sníží FPS nejhůře na cca 57 FPS).
Co nemám představu, je potřebné množství stébel aby to vypadalo realisticky (!= počet reálných stébel na normálním trávníku).
On tam rika: "A fully dynamic SIMULATION of one million blades of grass completes in under one millisecond." jestli sem dobre rozumel. Takze si myslim, ze do toho nepocita rendering. Kazdopadne podle me to vypada super a doufam, ze to implementujou do UE4.
vida, to vypadá slibně, ale když by se to zkombinovalo s TresFX tak by bylo třeba SLi gtx 780. Určitě je to užitečnější než tuna blurů a vlnících efektů.
Už se těším na Mowing Simulator 2015 :-)
Na první pohled to vypadá velmi dobře. Ale kromě vizuálu to má nějaký pozitivní přínos? Aby to nedopadlo tak, že ve hře bude skvělá vlnící se a ohýbající se tráva, ale po vystřelení RPG do baráku se z něj jen mírně zakouří.. Já bych raději viděl, jak se do toho baráku udělá díra přibližně podle toho, jak to RPG přiletělo (úhel, výbuch). Dnes i ty nejlepší gamesy v tomto ranku (BF4, Red Faction) mají pouze předskriptované a "předrozbité" části budov.
jj, to mas pravdu. Ale lepsie trava ako vlasy:)
mně to přijde úplně nastejno..
Tak to podepisuji, kdy už konečně začnou mít materiály aspoň přibližnou pevnost a realisticky se budou rozpadat pod výstřely různých ráží a nebo výbuchů trhavin. Představa že někdo vystřelí do baráku RPG a mne trefí oddělený kus zdi a já budu tuhej, je v dnešních hrách téměř Sci fi . Přitom výkon hardware na to je.
Od boku bych střelil Half Life 3. Dvojka v tomto ohledu ve své době přinesla dost, předpokládám, že trojka na tom nebude hůř…
Možná v singlu, ale jinak se obávám synchronizace client-server-client x 64 hráčů x alespoň mrzkých 10 tickrate serveru. Většina lidí si tohle představuje jak Hurvínek válku.
Tak ono to jde - viz BF4 servery. Jenže už menší granátovaná na Metru (které ten destrukční model má velmi, velmi malinký) velmi dobře dokáže odlišit servery přetížené od těch nepřetížených. Bohužel všechny jsou dnes virtualizované a je to poznat. A vydělávat chtějí všichni :-(
Já to myslím ještě trochu jinak. Ber to tak, že v případě granátované se občas rozpadne nějaká ta zeď, jenže zásadní rozdíl je, že předscriptovaně. Na to není třeba žádný výkon na serverside, to je prostě jenom trigger kterej se pošle klientovi a tan spustí script. Pokud by mělo být všechno nescriptovaně zničitelný, musel by to počítat server a o pozici všech trosek dát vědět klientům a to pokud možno realtime a s tickrate razantně větším než 10 aby ta animace nevypadal jako nějaká legrace. Počítat něco u klienta je jedna věc, ale zařídit aby nenascriptovanou scénu viděli všichni stejně v multiplayeru je věc jiná.
noooo... tím "prostým" skriptem si tak úplně nejsem jistý, stačí si zajít v BF4 na mapu Siege of Shanghai a postávat v okolí hroutícího se mrakodrapu.. Tím netvrdím, že to není skript a že není předem dáno, jak budou vypadat trosky.
Jsem samozřejmě realista a je mi jasné, že byť jen posun k tomu, že velké části trosek se budou chovat "fyzicky" a nikoli jako předskriptovaný kus kódu, který vždy skončí na stejném místě, je docela oříšek, zejména pro masivní MP hry. Tím spíše se ale domnívám, že to je směr, kterým by vývojáři měli napřít své úsilí, protože to je prvek hry, který hraní dělá pokaždé trochu jiným a má vliv na samotný průběh hry. A když jde tohle v BF dělat s autíčky, tanky apod. (myšleno jezdit s nimi po mapě, otočit je na střechu apod.), proč by totéž nešlo s většími částmi budov (alespoň pro začátek). Ano, je mi známo, že BF4server je znám jako "výkonová černá díra", ale zde jednoduše musí existovat nějaké řešení, i kdyby se výkon serveru měl paralelizovat mezi několik fyzických mašin (nebo např. GPGPU řešení...).
Kdysi jsem cetl rozhovor s Danem Vavrou (Kingdom Come) a v nem padla rec na podobne tema, a on rikal ze napsat to by nebyl takovy problem, ale pry to limituje velikost graficke pameti,
mezi nejlepší gamesi bych rozhodně BF nezařazoval. Red faction sem nehrál.
A to já zase ano. Je to jedna z mála her, které se dají hrát opravdu týmově. A co se vizuálu týká, tak každé vydání BF něco přineslo něco nového, co jiný neměl (snad až na BF4, který je do značné míry recyklát BF2 a BF3), ale zase jako první přinesl Mantle..
A to je koho chyba že dnešne vraj AAA tituli sú len naskriptované blbosti.
Jednoznačně hráčů - kupují předražené sračky typu CoD číslo 21 a nebo x-tý level Battlefieldu. U toho BF je alespoň vidět nějaký progres..
Řekl bych, ze hlavni vinik je vseobecna debilita vetsinove casti populace. Je to videt v ruznych aspektech života, proc by to zrovna u her mělo byt jinak.
Lide NECHTEJI (většina) slozite hry, nechteji u toho premyslet, idealne by nejradši, kdyby ani nemuseli hrat, a ta hra to hrala za ne a oni občas zmackli nejake tlacitko "pro ten pocit".
Proste to tak je a nebude to lepsi ...
vrele doporucuji film http://www.csfd.cz/film/185578-absurdistan/ , je to uzasna komedie, ovšem az prilis se blizi realite...
Zrovna nedávno jsem na toto téme (film Idiocracy) spáchal příspěvek... bohužel jsem si nezazálohoval to video, na kterém dokazuji, že "už je to tady" a YewTube či autor to smázl... Nicméně pointa byla tato:
Idiocracy - proroctví se naplňuje
http://www.imdb.com/title/tt0387808/?ref_=fn_al_tt_1
V roce 2006 vyšel film Idiocracy, jenž pojednával o vojákovi a sexuálně pracující dobrovolnici, jenž měli být pokusně uspáni na 1 rok. Ovšem zapletením velicího důstojníka do obchodu s lidským masem došlo k tomu, že se na experimentální subjekty zapomnělo a tito se náhodou probudili až v roce 2505 - tedy po 500 letech. Objeví se v civilizaci naprostých idiotů, kteří nejsou schopni řešit ani nejzákladnější problémy... a v televizi jako ukázku nejvyšší stupidity sleduje jedna z hlavních postav "show" nazvanou Ow! My balls! (Au! Moje koule!) - pro připomenutí:
http://a.pomf.se/rkdklf.webm
Jeden by se zasmál a řekl si, že to odpovídá stupiditě lidí s IQ pod 40... ...ale máme rok 2014 a na YouTube se objevilo tohle video:
http://www.youtube.com/watch?v=t2oqV4yL5Eo
Jehož podstatnou část zabírají magoři z USA, vymýšlející nové a nové způsoby, jak se praštit mezi nohy s co největší intenzitou. Zdá se tedy, že film jsme předběhli o nějakých 491 let.
...
Nedivím se, že to video smazali. Jednak bych řekl, že prokazuje jejich idiotičnost, jednak kdyby to viděla pojišťovna, tak s nimi vypoví smlouvu ... a pochybuji, že někdy budou moci mít děti, takže kdyby to viděla jeich potencionální partnerka, tak... rozumně může vzát nohy na ramena :-O
Jedinej film kterej nosim stále u sebe (v mobilu). Smutný je, že se to do takových rovin opravdu žene. Ono se stačí podívat na prvních 10 minut a člověk si řekne: "Sakra! Na tom něco je." Povzdych na konec. No ty vole...
....a našel jsem to video, co už nejelo: http://youtube.com/watch?v=QGBhpWXTBYM
Co dodat?
Pri blizsich pohladoch je trava nerealne riedka. To by muselo byt len par stebiel na 1 dm^2.
Nuz este tak 10^2-10^3 nasobok vykonu sucasnych high-endovych grafik, no a potom to touto metodou bude vyzerat aj trocha realisticky. Alebo pouzit totalne odlisnu metodu, 10^2-10^3 menej narocnu na vypoctovy vykon.
Větší sranda ovšem bude jak tahle uzavřená knihovna bude fungovat na kartách AMD, tedy pokud vůbec. Zase nám nVidia představuje funkci, která bude fungovat jen u ní. Že to tříští PC platformu, přidělává vývojářům práci, velmi špatně se to optimalizuje a defakto ještě více zdůrazňuje homogenost HW konzolí jí zjevně nevadí.
Radši takové věci vůbec nedělat, že jo. No, hlavně jestli podobné komentáře píšete i ve vztahu k Mantle :D
Nevím o tom že by Nvidia poskytovala Gameworks nebo PhysX AMD jako to právě AMD nabídla jí, stejně jako AMD otevřela mantle a pustila jej jako základ budoucí generace OpenGL
Ta věta mi nedává smysl. Každopádně jsem reagoval na "Že to tříští PC platformu". Mantle netříští PC platformu? Nějak si momentálně neumím představit nic, co by ji tříštilo víc.
Je podstatný rozdíl v přístupu mezi tím, jestli vyvinu novou technologii a pak ji nabídnu zdarma každému kdo o ni požadá a dokonce ji navrhnu na otevřený standard a mezi tím, že vyvinu technologii, kterou si syslím pro sebe, a když už ji někomu nabídnu zdarma, udělám to pro jistotu jen v rámci binárek, aby si nikdo nemohl přečíst co jsem tam vlastně napsala a moji konkurenti nemohli tuto technologii nejen využít, ale ani alespoň bezproblémově podporovat.
Co tedy tříští hraní na PC? Technologie dostupná všem nebo ta která je v realtiě dostupná pouze někomu? Přípomínám, že Nvidia Mantle nepodporuje ne proto, že nemůže, nýbrž proto, že nechce.
PC tříští technologie, které nelze používat na všem. Mantle je open source? To mi asi uniklo, poprosím o odkaz.
Líbí se mi filozofie, že něco vyvinu, začnu to protlačovat, nabídnu to jako standard, a když o to někdo nestojí, tak je on, kdo tříští platformu. :D
http://diit.cz/clanek/amd-mantle-pro-next-gen-opengl
Hm... možná vám to uniká, ale v tom článku není ani slovo o tom, že by Mantle bylo open source.
Tady je citát přímo z anglického zdroje:
"Huddy told us AMD has done a "great deal of work" with the Khronos Group, the stewards of the OpenGL spec, on OpenGL Next. AMD has given the organization unfettered access to Mantle and told them, in so many words, "This is how we do it. If you want to take the same approach, go ahead." Khronos is free to take as many pages as it wants out of the Mantle playbook, and AMD will impose no restrictions, nor will it charge any licensing fees."
Představitel AMD tam přímo uvádí, že dali kompletní specifikace k dispozici Kronos group, která spravuje celé OpenGL. Sice to není to opensource v pravém slova smyslu, ale v rámci konsorcia Khronos, které čítá přibližně 100 firem, 30 osvojitelů a 24 řádných členů se za open source dá považovat.
Jo, takže to není tak uplně otevřené, a nejsou to tak uplně zdrojové kódy, ale to už je detail. :)
Důležité v tomto smyslu je, že součástí Khronos Group je i Nvidia a další velcí molochové PC světa - seznam je tady: https://www.khronos.org/members/member_list a má kompletní specifikaci k dispozici. Kdo nemá komplet specifikaci k dispozici je široká veřejnost. Takže officiálně Mantle opensource není, ale defacto jej má k dispozici tolik lidí, že k opensource je. Hodně bych se divila, kdyby se kompletní příručka neválela někde volně ke stažení v hlubinách sítě.
specifikace != zdrojové kódy k implementaci AMD. A čert ví, co vlastně AMD tomu konsorciu všechno dalo, fakt nevím, co si představit pod pojmem "Mantle playbook".
Ono jaksi DirectX a OGL také nejsou open source že, tak proč by tedy mělo být Mantle?.Jako každé API by mělo mít pouze otevřené specifikace, na které si ostatní IHV (včetně Nvidia) mohou napsat svůj vlastní driver. Myslím, že AMD určitě není ten, kdo tu tříští platformu, od toho jsou tu přece jiní :)
Ale tu nikto netvrdí, že to musí byť Open Source len tu a na DD sa stále omiela že to bude Open Source.
Keď s niečim príde NV tak všetci bez akýchkoľvek info tvrdia že to bude uzavreté len pre grafiky od NV a pritom to nieje pravda viď HairWorks nieje to závislé na cude.
A keď s niečim príde AMD tak všetci tu tvrdia že to bude openSource a to tiež nieje pravda.
PhysX bylo AMD nabídnuto, pokud vím. To jen pro pořádek..
"ze to tříští PC platformu, přidělává vývojářům práci, velmi špatně se to optimalizuje a defakto ještě více zdůrazňuje homogenost HW konzolí jí zjevně nevadí."
Tak to moc nechápeš. Keby chceli vývojíári urobiť niečo takéto po svojom od nuly, mali by s tým ďaleko viac práce. A ak to bude integrované ako modul do herného engine-u, tak to bude viac artist view práca ako programovanie. Záleží od cieľového výsledku. A s tou optimalizáciou to radšej pomlčím. Že ty budeš jeden z tých fanúšikov AMD čo ani nepracujú v IT, ale presne vedia čo je zle optimalizované?
Tak abych řekl pravdu, tak trávu mi to vůbec nepřipomíná. Ono se totiž stěží najde místo, kde by rostla čistě jen tráva a to snad dokonce jen jeden druh, takže to působí naprosto nepřirozeně.
To mi to spíš připomíná listy rákosí, jen tomu schází ty středové stvoly.
spíše lán pšenice ;-)
Jako technologické demo bych to chápal, ale k čemu by někomu byla simulace trávy, kterou taktak stíhá highend grafika a nic dalšího. Na extra náročný grass simulátor dobré, ale na rpg z mongolského prostředí tomu chybí výkon na modelování těch stovek koní a jezdců.
1000+ fps ti připadá "taktak"?
kolik to zere 100FPS XD
Ďaľší čo ani nevie čítať ale hlavne že si kopne, mimochodom toto nieje TressFX čiže to až tak výkon nežere
Pořád je to nereálné, ta tráva se měla částečně narovnat.
Jasné je to na exkrement lebo stým prišla NV ale keď so svojim riešením GrassFX príde AMD tak to bude bomba :-), síce prvá verzia sa bude plaziť aj pri 290X ale oni to nejako dobojujú.
Srandovní, jak se tráva po zválení vlní stejně jako před ním. A při pohledu do dálky vlnící se plocha rychle končí a dát tráva zase jen tupě trčí.
Otázka ovšem zní: Jaký to bude mít vliv na hratelnost a zábavnost her? Slintat nad grafickou dokonalostí je nuda.
Souhlas. Mně stačilo už jaká byla tráva v Far Cry - nic víc nepotřebuji ke štěstí. Hratelnost je stejně základ.
"které pro objektivní posouzení doporučuje přehrávat v 1080p"
Pro objektivní sotva, u takového videa na Youtube nepomůže ani svěcená (možná 4K zmenšené na 1080p). Chvilku jsem přemýšlel, jestli to doskakování stébel na pozadí je změna LOD, než jsem si uvědomil, že asi ne.
Když vidím u některých videí tu "digitální kvalitu", tak se mi stýská po analogu. Ten sice šuměl, občas zrnil, zato v obraze nechyběla polovina detailů (teda VHS žehlila slušně, ale i tak to bylo lepší než kvalita u poloviny seriálů, co se někde válí na netu). S těmi pěti rekompresemi, kterými už projde každé druhé nasdílené video, se nám ta výhoda digitálního záznamu jaksi... vytrácí (ba naopak, je to snad ještě horší). Paradoxní je, ty stále lepší algoritmy se využívají hlavně pro... snížení bitrate.
Takže co pro hraní? Tianhe-2? :D
Tleskám, konečně snad přestane být místo trávy jen nudná textura. Sice to má pořád k realitě daleko, ale aspoň je vidět pokrok.
Bohužel to asi zase dopadne jako PhysX - všichni se jim na to vybodnou.
Pro srovnání doporučuji http://youtu.be/BuJOSjGcUU0
Nechápu, proč už dávno neni běžné mít v PC nějaký fyzikální akcelerátor nebo se nevyužívá integrovaných grafik, ale to bych po intelu asi chtěl moc, stejně jako se vysral na Devils canyon.
"Bohužel to asi zase dopadne jako PhysX - všichni se jim na to vybodnou."
1. Hry s HW PhysXom stále vychádzajú a dokonca viac ako Mantle či TressFX. Vlastne TressFX sa použilo za 2 roky 2krát a ešte som nevidel nikoho prehlásiť že ide o mŕtvolu či sa na to vývojári vybodli.
2. Vychádzaš asi z toho, že to pôjde iba na grafikách NV. Odkiaľ to berieš? Ja som nenašiel že by to bolo závislé na CUDe. Skôr to bude ako s Hairworks a teda direct compute.
oni tě tu sice už omínuskovali, ale stejně
1)tak průměrně ročně vyjdou 4hry s PhysX, to moc za úspěch nepovažuju. Mantle už má na kontě taky ty 4, takže pindíci jsou nastejno.
2) Vycházím z toho, jak vypadá Hairworks v CoD a kolik her to plánuje použít. Akorát Witcher 3...
Ve výsledku jsou všechny tyhle zlepšováky jen hezký dema, který se ve hrách nikdy nepoužijou, aspoň, že to mantle bude okopírovaný v DX12 a nVidia to bude muset podporovat :-p
1) od doby kdy PhysX patri pod Nvidii a je podporovan jejch GPU od roku 2008, tedy 6 let zpet, tak vzniklo 458 her s PhysX (asi polovina z nic pro všechny 3 platformy PC/Playstation/Xbox) a 47 z nich ma GPU akceleraci PhysX (plus 13 je ohaseno), takze bud neumis pocitat, nebo s téma 4 hrama za rok lzes :)
To, že ma omínuskuje pár fanúšikov AMD mi nevadí.
a) vzhľadom na to, že GPU PhysX je proprietárny, tak je to celkom v pohode. Aj tie 4 hry ročne. Mne tu totiž nejde o meranie pindíkov. Taký TressFX sa použil 2 krát za 2 roky a nikto z tých čo omieľajú PhysX ako mŕtvolu ho neprívlastkuje podobným spôsobom. To je to na čo som narážal. A čo sa týka PhysX ani nehovorím o tom, ako často sa používa jeho CPU varianta. Ale to ti už vysvetlil Stepan vyššie.
b) Hairworks mal premiéru v CoD a ďalšia hra bude Witcher. Nebojím sa o to, že sa objaví aj v ďalších hrách. Rovnako ako aj TressFX. Je to iba o tom s kým AMD alebo NVIDIA spolupracujú.
A to, že Mantle bude okopírované v DX12.... Prosím pekne toto sa nebude riešiť cez copy paste. DX12 pokiaľ viem bude iná implementácia rovnakej myšlienky. Ale Mantle to nebude. Tak isto ako TressFX nie je to okopírovaný Hairworks (či naopak).
BTW v prvom príspevku píšeš, že sa čuduješ prečo ešte nie je normálne mať v PC fyzikálny akcelerátor. No neviem. Ja taký akcelerátor mám - GTX460. A nie som sám. :-)
Je rozhodně dobré zmínit, že ti nejde o pindíky a pak se Samanem honem hrdě nahlásit svých 458 a rovnou poukázat na nedostatečné 2x2 u heretické konkurence :-)
Míry jsem zcela záměrně nechal jako bezrozměrné. ;-)
Tie čísla mali byť na podporu toho, že sa PhysX celkovo používa. Nebolo to na porovnanie s TressFX keďže ide o je niečo úplne iné. Bolo by to rovnako scestné ako keď sa kedysi takýmto spôsobom porovnával GPU PhysX, pričom autori takého porovnávania "náhodou" úplne ignorovali jeho CPU variantu. To im totižto nevyhovovalo.´A samozrejme ma vytáčajú hlúpe reči typu PhysX je mŕtvy s tým, že ho používa vyše 450 hier. Ešte aj s GPU PhysX vychádzajú hry celkom pravidelne. Nikdy som ale nič také od tých istých ľudí nepočul, že by bola mŕtva akákoľvek technológia od AMD bezohľadu na to ako často sa používa. Je to dosť pokrytecké.
PhysX bez GPU akcelerace ale pro koncového uživatele neznamená nic. Z hlediska hráče je jedno, jestli hra využívá Havoc, CPU PhysX nebo jiné softwarové řešení, takže je nesmyslné tohle prezentovat jako konkurenční výhodu. Výhoda by byl GPU PhysX, který je hardwarově akcelerovaný - kolik her s jeho podporou vyšlo v letošním roce? Tak.
"Z hlediska hráče je jedno, jestli hra využívá Havoc, CPU PhysX nebo jiné softwarové řešení, takže je nesmyslné tohle prezentovat jako konkurenční výhodu."
S týmto úplne súhlasím. A práve preto sa mi zdá nerelevatné porovnávanie Havocu s GPU PhysX, pretože Havoc k nemu proste alternatívu nemá.
Čo sa týka hier, tento rok vyšiel Daylight, Metro Redux (oproti predchodcom bolo upgradnuté SDK na 3.x), Borderlands Pre-Sequel a Lords of Fallen (vyšiel včera). Tento rok ešte má vyjsť Strife. Keďže Metro Redux sú 2 hry, máme to dokopy 5 hier za rok 2014. Ak nevíde ešte ďalšia o ktorej neviem. Pre budúci rok sú vo vývoji z tých veľkých Witcher 3, Batman Arkham Night, Project Cars či nový Warhammer 40000 (to sú tie o ktorých sa vie). Takže asi tak. Ak považujete za konkurenčnú výhodu Mantle pre AMD (koľko hier vyšlo s Mantle tento rok?), tak toto je rozhodne konkurenčná výhoda pre NV.
"Koľko hier vyšlo s Mantle tento rok?"
Battlefield 4
Battlefield 4: Second Assault
Thief
Plant vs. Zombies
Sniper Elite 3
Civilization: BE
za necelé tři týdny vyjde Dragon Age: Inquisition
letos vysel i Daylight, a řekl bych ze na prisi ro je krom CARS ještě hodne ocekavany StarCitizen který asi bude zazivat docela rozdvojeni osobnosti, protoze krom APEX ma mit i Mantle (mělo by jit o 3.3, tedy pobezi i na CPU, ale hodne vykonnych), z kuloaru Cytecu take prosakuje ze PhysX by mělo dostat vicero titulu které jsou nyní v priprave u ruznych stuii na jejich eginu
"z kuloaru Cytecu take prosakuje ze PhysX by mělo dostat vicero titulu které jsou nyní v priprave u ruznych stuii na jejich eginu"
Hovoríš o GPU PhysX? O StarCitizens som predpokladal, že víde až v roku 2016.
Ono to vychází tak nějak po dílech, přičemž ke zkompletování by mělo dojít v roce 2016. Takže datum vydání jako takové je v podstatě několikaletý časový interval :-)
jj GPU PhysX v podobe partiklu a Apexu, ale ten se od ted rozdvojuje taky na CPU a GPU verzi
Toto bude asi jedna z nich:
http://www.dsogaming.com/videotrailer-news/cryteks-free-to-play-shooter-...
Dokonca tento update vyšiel teraz takže Warface je ďalšia hra s GPU PhysX na tento rok. To už je viac ako som čakal. :-)
Porovnání na videu dema je zbytecne, ukazují jen parametricke fyzikalni možnosti a ne co z toho dostane zkušený grafik. Podle všeho to funguje podobně jako scattery v 3d softech, tedy pokud si tam nalogujete několik různých modelu trávy, tak tam bude několik modelu trávy v takových poměrech jaké si urcite.
Jinak první hrou s touto travou ma bejt CARS.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.