Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Nvidia představuje TurfEffects, trávu v GameWorks (video)

Nvidia pro GameWorks připravila plně geometrickou simulaci trávy s fyzikálním modelem a vzájemnými stíny. Pro použité technologie a dosažení vhodného výkonu je potřeba GeForce GTX 680 nebo lepší…

Cílem TurfEffects je vytvoření trávy, kdy každé stéblo má vlastní geometrický model, umožňuje fyzikální interakci s objekty ve scéně i s dalšími stébly a navíc vrhá i stín. Každé stéblo může být tvořené třemi polygony až stovkami polygonů, což lze automaticky regulovat se vzdáleností (úroveň detailů), aby bylo možné pracovat až s několika miliony stébel zároveň.

Po technologické stránce by k běhu tohoto efektu měla stačit libovolná DirectX 11 kompatibilní grafická karta, ale s ohledem na náročnost by podle vývojářů „měla stačit“ GeForce GTX 680. Model TurfEffects bude dostupný začátkem roku 2015.

Jak to vypadá v pohybu, ukazuje Nvidia na následujícím videu, které pro objektivní posouzení doporučuje přehrávat v 1080p: 

Pokud lze soudit podle videa, je chování trávy při interakci s jinými objekty (krychlemi) v rámci možností velmi zdařilé. Podporována je i možnost regenerace a napřímení stébel po sešlapání, což je rovněž plus. Chování trávy a fyzikální interakce působí realisticky, velmi dobře vypadají i vzdálené úseky trávníku. Blízké partie už ale tak dobře nepůsobí, tráva je nepřirozeně řídká (což je jistě dáno výkonnostními limity při použití geometrického modelu pro každé stéblo zvlášť) a z každého stébla je viditelná jen vrchní část, spodní je ztracená v černé tmě(?). Ale i to je pochopitelné, snaha o úsporu výkonu (co není vidět, není třeba vykreslovat) byla nutná, bez ní by zkrátka nebylo možné na současném hardwaru takové množství objektů plynule rozhýbat. To souvisí i s určením efektu: Nvidia uvádí pouze podporu v rámci PC platformy, takže otázku FPS na konzolích můžeme protentokrát vynechat.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Nvidia představuje TurfEffects, trávu v GameWorks (video)

Pondělí, 3 Listopad 2014 - 02:08 | trodas | ....a našel jsem to video, co už nejelo: http://...
Středa, 29 Říjen 2014 - 16:43 | Marek Moravčík | Toto bude asi jedna z nich: http://www.dsogaming....
Středa, 29 Říjen 2014 - 14:47 | Anonym | jj GPU PhysX v podobe partiklu a Apexu, ale ten...
Středa, 29 Říjen 2014 - 13:03 | no-X | Ono to vychází tak nějak po dílech, přičemž ke...
Středa, 29 Říjen 2014 - 12:20 | Marek Moravčík | "z kuloaru Cytecu take prosakuje ze PhysX by...
Středa, 29 Říjen 2014 - 12:16 | Anonym | letos vysel i Daylight, a řekl bych ze na prisi...
Středa, 29 Říjen 2014 - 11:28 | no-X | "Koľko hier vyšlo s Mantle tento rok?"...
Středa, 29 Říjen 2014 - 10:57 | Marek Moravčík | "Z hlediska hráče je jedno, jestli hra...
Středa, 29 Říjen 2014 - 10:15 | no-X | PhysX bez GPU akcelerace ale pro koncového...
Středa, 29 Říjen 2014 - 08:01 | Libor Míšek | Jedinej film kterej nosim stále u sebe (v mobilu...

Zobrazit diskusi