Nvidia představuje TurfEffects, trávu v GameWorks (video)
Cílem TurfEffects je vytvoření trávy, kdy každé stéblo má vlastní geometrický model, umožňuje fyzikální interakci s objekty ve scéně i s dalšími stébly a navíc vrhá i stín. Každé stéblo může být tvořené třemi polygony až stovkami polygonů, což lze automaticky regulovat se vzdáleností (úroveň detailů), aby bylo možné pracovat až s několika miliony stébel zároveň.
Po technologické stránce by k běhu tohoto efektu měla stačit libovolná DirectX 11 kompatibilní grafická karta, ale s ohledem na náročnost by podle vývojářů „měla stačit“ GeForce GTX 680. Model TurfEffects bude dostupný začátkem roku 2015.
Jak to vypadá v pohybu, ukazuje Nvidia na následujícím videu, které pro objektivní posouzení doporučuje přehrávat v 1080p:
Pokud lze soudit podle videa, je chování trávy při interakci s jinými objekty (krychlemi) v rámci možností velmi zdařilé. Podporována je i možnost regenerace a napřímení stébel po sešlapání, což je rovněž plus. Chování trávy a fyzikální interakce působí realisticky, velmi dobře vypadají i vzdálené úseky trávníku. Blízké partie už ale tak dobře nepůsobí, tráva je nepřirozeně řídká (což je jistě dáno výkonnostními limity při použití geometrického modelu pro každé stéblo zvlášť) a z každého stébla je viditelná jen vrchní část, spodní je ztracená v černé tmě(?). Ale i to je pochopitelné, snaha o úsporu výkonu (co není vidět, není třeba vykreslovat) byla nutná, bez ní by zkrátka nebylo možné na současném hardwaru takové množství objektů plynule rozhýbat. To souvisí i s určením efektu: Nvidia uvádí pouze podporu v rámci PC platformy, takže otázku FPS na konzolích můžeme protentokrát vynechat.